Uppss, sanırım en ince nokta burasıalabay yazdı:Kısacası, böyle şeyler iyi tasarlanırsa,
B. Alabay
ist-T.06 » İstanbul Tramvay Hatları Projesi
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?p=3956#3956
Önerim ya birilerinin daha aklına gelmiş ya da kopya çekmişler
Evet makas inşaa edilmiş, yani T4 araçları T1 hattını kullanarak Zeytinburnu ve Esenler bakım atölyelerine gidebilecek, Habibler atölye sahasının inşaası biraz uzun vadeli iş sanırım (arazinin sahipliği nedeni ile) neyse bu da güzel bir iş.
Benim dikkat çekmek istediğim bir diğer nokta neden T4 hattı Zeytinburnu' na uzatılmadı, bu öneri zamanında İstanbul Ulaşım A.Ş. de tartışılmış, hatta tramvay hattının Cevizlibağ' dan sonra yer altına alınması fikride buradan hareket ile çıkmış, öneriye göre T1 hattı Cevizlibağ ya da Topkapı' da sonlanacak, T4 hattı Cevizlibağ' da yer altına girecek ve Zeytinburnu' na kadar yer altından ulaşacak, tabii bu tünel benim düşündüğüm gibi aç-kapa ile olamıyor maalesef derin tünel ile NATM yöntemi ile çalışılması gerekecekti, tabi şu anda bu projede rafa kalktı, zaten T1 hattıda nerede ise tamamı betona fiks edildi bu kadar masraftan sonra sökmezler herhalde (İETT sur içi tramvay yoluna dahi gözünü dikmişken Allah muhafaza diyorum)
Önerim ya birilerinin daha aklına gelmiş ya da kopya çekmişler
Evet makas inşaa edilmiş, yani T4 araçları T1 hattını kullanarak Zeytinburnu ve Esenler bakım atölyelerine gidebilecek, Habibler atölye sahasının inşaası biraz uzun vadeli iş sanırım (arazinin sahipliği nedeni ile) neyse bu da güzel bir iş.
Benim dikkat çekmek istediğim bir diğer nokta neden T4 hattı Zeytinburnu' na uzatılmadı, bu öneri zamanında İstanbul Ulaşım A.Ş. de tartışılmış, hatta tramvay hattının Cevizlibağ' dan sonra yer altına alınması fikride buradan hareket ile çıkmış, öneriye göre T1 hattı Cevizlibağ ya da Topkapı' da sonlanacak, T4 hattı Cevizlibağ' da yer altına girecek ve Zeytinburnu' na kadar yer altından ulaşacak, tabii bu tünel benim düşündüğüm gibi aç-kapa ile olamıyor maalesef derin tünel ile NATM yöntemi ile çalışılması gerekecekti, tabi şu anda bu projede rafa kalktı, zaten T1 hattıda nerede ise tamamı betona fiks edildi bu kadar masraftan sonra sökmezler herhalde (İETT sur içi tramvay yoluna dahi gözünü dikmişken Allah muhafaza diyorum)
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
üstteki mesajımdan ve son zamanda aldığım bazı bilgilerden yola çıkarak T4 Sultançiftliği-Topkapı hattı ile T1 Zeytinburnu-Kabataş hatlarının birleşimi için bir öneri sunuyorum, bu öneri ile T4 hattınında son durağı Zeytinburnu olmaktadır.
--------------------------------------------------------------------------------
Resim 1: Bu çizim bize T4 - T1 bağlantı noktasını göstermektedir. T4 hattı Fetihkapı geçişinde olduğu gibi burada da tünelin üzerinden geçerek, kapalı minibüs durakları önünden yine Ulaşım A.Ş. tarafından yapılmış olan geçici park alanındaki yolları kullanarak devam etmektedir.
Mavi çizgi : mevcut t1 hattı - Turuncu çizgi : mevcut t4 hattı - Turuncu kesik çizgi : önerilen T4 hattı - Siyah çizgi : mevcut geçici park alanı - krem rengi alan T4 peron alanı - gri alan T1 peron alanını temsil eder.
--------------------------------------------------------------------------------
Resim 2: Park alanındaki yollar vasıtası ile Topkapı EML önünde T1 ile birleşmektedir. Bu birleşimde Zeytinburnu yönüne gidiş için yine mevcut cep hattı kullanılacaktır, Zeytinburnu' dan geliş istikametinde ise T1 ve T4 araçları Cevizlibağ duraktan sonra yolu ortak kullanacaklardır, T1 in Zeytinburnu araçları yine kendi yolunda ilerleyecektir.
Mavi çizgi : mevcut t1 hattı - Turuncu kesik çizgi : önerilen T4 hattı - Siyah çizgi : mevcut geçici park alanı - Kırmızı çizgi : T1 - T4 ortak kullanılacak yol (mevcut T1 1.yol)
--------------------------------------------------------------------------------
Resim 3: T4 araçları Zeytinburnu yönüne gitmek için mevcut cep hattının uzatılması ile oluşturulan yoldan yine mevcut Cevizlibağ peronuna üstte yanaşacaktır, burada araçların yükseklik farkını gidermek için T4 hattı biraza aşağıda inşaa edilecektir, yaklaşık 60-70 cm daha aşağıda olması gerekmektedir. T4 ün Edirnekapı Sultançiftliği istikameti araçlarıda okuldan istimlak edilen ve zaten kullanılmayan alana inşaa edilen güneydeki yolda yine aynı yöntem ile mevcut Cevizlibağ 1. perona yanaşacaktır. (tabii ki peron genişletmeleri gerekmektedir.) Bu perondan çıkan T4 araçları peron çıkışındaki makas ile T1 araçları ile aynı yola girerek resim 2 de gösterdiğim noktaya kadar yaklaşık 200 metre aynı yolu kullanacaklardır.
Mavi çizgi : mevcut t1 hattı - Turuncu kesik çizgi : önerilen T4 hattı - krem rengi alan peron alanı - seffaf mavi alan tüneli temsil eder.
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Resim 1: Bu çizim bize T4 - T1 bağlantı noktasını göstermektedir. T4 hattı Fetihkapı geçişinde olduğu gibi burada da tünelin üzerinden geçerek, kapalı minibüs durakları önünden yine Ulaşım A.Ş. tarafından yapılmış olan geçici park alanındaki yolları kullanarak devam etmektedir.
Mavi çizgi : mevcut t1 hattı - Turuncu çizgi : mevcut t4 hattı - Turuncu kesik çizgi : önerilen T4 hattı - Siyah çizgi : mevcut geçici park alanı - krem rengi alan T4 peron alanı - gri alan T1 peron alanını temsil eder.
--------------------------------------------------------------------------------
Resim 2: Park alanındaki yollar vasıtası ile Topkapı EML önünde T1 ile birleşmektedir. Bu birleşimde Zeytinburnu yönüne gidiş için yine mevcut cep hattı kullanılacaktır, Zeytinburnu' dan geliş istikametinde ise T1 ve T4 araçları Cevizlibağ duraktan sonra yolu ortak kullanacaklardır, T1 in Zeytinburnu araçları yine kendi yolunda ilerleyecektir.
Mavi çizgi : mevcut t1 hattı - Turuncu kesik çizgi : önerilen T4 hattı - Siyah çizgi : mevcut geçici park alanı - Kırmızı çizgi : T1 - T4 ortak kullanılacak yol (mevcut T1 1.yol)
--------------------------------------------------------------------------------
Resim 3: T4 araçları Zeytinburnu yönüne gitmek için mevcut cep hattının uzatılması ile oluşturulan yoldan yine mevcut Cevizlibağ peronuna üstte yanaşacaktır, burada araçların yükseklik farkını gidermek için T4 hattı biraza aşağıda inşaa edilecektir, yaklaşık 60-70 cm daha aşağıda olması gerekmektedir. T4 ün Edirnekapı Sultançiftliği istikameti araçlarıda okuldan istimlak edilen ve zaten kullanılmayan alana inşaa edilen güneydeki yolda yine aynı yöntem ile mevcut Cevizlibağ 1. perona yanaşacaktır. (tabii ki peron genişletmeleri gerekmektedir.) Bu perondan çıkan T4 araçları peron çıkışındaki makas ile T1 araçları ile aynı yola girerek resim 2 de gösterdiğim noktaya kadar yaklaşık 200 metre aynı yolu kullanacaklardır.
Mavi çizgi : mevcut t1 hattı - Turuncu kesik çizgi : önerilen T4 hattı - krem rengi alan peron alanı - seffaf mavi alan tüneli temsil eder.
--------------------------------------------------------------------------------
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Şu anki güncel ismi T4 tür, ne zaman M4 e dönüştürürlerse bizde dönüştürürüz, önerimde 4 ün T ya da M olmasının fonksiyonel bir handikapı yoktur, zaten araçlar tramvay hattı oluklu rayında kullanılabilmektedir, sadece Cevizlibağ peron boylarının uzatılması ve güney yönde istimlak gerektirmektedir.alabay yazdı:Biz T4'ün orta vadeli M4'e dönüşmesini düşünmemiş miydik? Sanki bu artık pek konu değilmiş gibi.
B. Alabay
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Bu akşam CNNTurk'te SP İstanbul Adayı Mehmet Bekaroğlu vardı. Rakiplerini eleştirirken Kadir Topbaş Metrobüs, Kılıçdaroğlu Metro yapacam diyor dedi. Ben ise TRAMVAYCIYIM dedi. Çünkü metro çok aşırı pahalı ve uzun zama alan bir iş. Geri dönüşü çok zaman alıyor külüm zarar dedi. metrobüs içinse raylı sistem değil diyerek eleştirdi.
Esat'ın dikkatine !
Bu arada tramvy hattı ile ilgili yeni bir önerim var. Zeytinburnu-Bağcılar Tramvay Hattı KALE ALIŞVERİŞ MERKEZİ'nin oradan sonra bir kol açılıp Güngören Stadının oraya devam ederek ÇİNÇİN DERESİ güzergahını takip ederek ÜÇYÜZLÜ ve Birlik Mahallesinin oradan E-6'ya doğru uzatılmasıdır. E-6'yı geçip TEKSTİLKENT'e ulaşmasıdır. BÖLGE EĞİM AÇISINDAN TRAMVAY HATTI YAPMAYA ÇOK UYGUN.
Esat'ın dikkatine !
Bu arada tramvy hattı ile ilgili yeni bir önerim var. Zeytinburnu-Bağcılar Tramvay Hattı KALE ALIŞVERİŞ MERKEZİ'nin oradan sonra bir kol açılıp Güngören Stadının oraya devam ederek ÇİNÇİN DERESİ güzergahını takip ederek ÜÇYÜZLÜ ve Birlik Mahallesinin oradan E-6'ya doğru uzatılmasıdır. E-6'yı geçip TEKSTİLKENT'e ulaşmasıdır. BÖLGE EĞİM AÇISINDAN TRAMVAY HATTI YAPMAYA ÇOK UYGUN.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Evet Bekaroğlu' nun bu söylemine bende tanık oldum, hatta geçen gün gazetelerde okuduğum bazı sözler ve Kılıçdaroğlu' nun bugün ettiği bir iki söz bizim söylemlerimize çok benziyordu, benzer şeyleri düşünenler olduğunu görmek güzel her ne kadar bu işlerden anlamıyor olsalarda Her ne ise işin siyaset tarafı başka olay.
Ama bence bir başkan metrocu tramvaycı olmamalı, kentin ihtiyacı ön planda olmalı, tercihler sadece önceliklerin değişmesi olmalı, yani belki bir iki hat bir kaç sene sonra yapılır falan filan ama projeler ortak devam etmeli, şimdi mesela Bekaroğlu seçilse ne yapacak metro projelerini rafa kaldırıp her yere tramvay yapıp sorunları çözebilecek mi? Tabii ki hayır, o yaptığım belden aşağı benzetmeyi tekrar yapmak istemiyorum, İstanbul' un toplu taşımada ağırlıklı ihtiyacı tabii ki metrodur, ama metro tek başına çözüm değildir, bir insan sadece arter damarlar ile yaşayabilir mi? O arterleri dağıtan küçük çözümler olmadan hayat devam edebilir mi? İşte olay budur.
Bahsettiğin öneriye gelince aynısını biraz daha kısa olarak daha önce bende önermiştim, hat kesinlikle ama kesinlikle Güngören durağının olduğu bölgeden ikiye ayrılabilir ve ayrılmalıdır, çünkü buradan sonra zaten istimlakler yapıldı ve yol genişletildi, bırakın stadın altındaki caddeyi üstündeki cadde dahi Serinyayla semtine kadar tramvay yapmaya müsait, benim önerim o zamanlar Çinçin metro istasyonu ile birleşmesi idi ama otobüs hatları doğru düzenlenir ve minibüslerde buradan temizlenir ise ve tabii birazda istimlak ile rahatlıkla Birlik Mahallesine hatta oralarda açılan o yeni ve geniş caddeler üzerinden senin dediğin gibi Tekstil Kente ulaşabilir, temiz yatırım, hızlı, çevreci, bla bla bla bla
Ama bence bir başkan metrocu tramvaycı olmamalı, kentin ihtiyacı ön planda olmalı, tercihler sadece önceliklerin değişmesi olmalı, yani belki bir iki hat bir kaç sene sonra yapılır falan filan ama projeler ortak devam etmeli, şimdi mesela Bekaroğlu seçilse ne yapacak metro projelerini rafa kaldırıp her yere tramvay yapıp sorunları çözebilecek mi? Tabii ki hayır, o yaptığım belden aşağı benzetmeyi tekrar yapmak istemiyorum, İstanbul' un toplu taşımada ağırlıklı ihtiyacı tabii ki metrodur, ama metro tek başına çözüm değildir, bir insan sadece arter damarlar ile yaşayabilir mi? O arterleri dağıtan küçük çözümler olmadan hayat devam edebilir mi? İşte olay budur.
Bahsettiğin öneriye gelince aynısını biraz daha kısa olarak daha önce bende önermiştim, hat kesinlikle ama kesinlikle Güngören durağının olduğu bölgeden ikiye ayrılabilir ve ayrılmalıdır, çünkü buradan sonra zaten istimlakler yapıldı ve yol genişletildi, bırakın stadın altındaki caddeyi üstündeki cadde dahi Serinyayla semtine kadar tramvay yapmaya müsait, benim önerim o zamanlar Çinçin metro istasyonu ile birleşmesi idi ama otobüs hatları doğru düzenlenir ve minibüslerde buradan temizlenir ise ve tabii birazda istimlak ile rahatlıkla Birlik Mahallesine hatta oralarda açılan o yeni ve geniş caddeler üzerinden senin dediğin gibi Tekstil Kente ulaşabilir, temiz yatırım, hızlı, çevreci, bla bla bla bla
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Çinçin deresinin başladıı nokta Tekstilkent'in arkasındaki askeri alan. Dolayısıyla eğim açısından sorun olmaz. Tramvay Teksitlkent'in ağzına kadar gelir. Ama İBB farklı düşünüyor sanırım. Bazı bölgeleri minibüsçülere ayırmış gibi. Bkz. Esenler ve Bağcılar Minibüs Mahalleleri. Esat o bölgeyi çok iyi bilir. Acayip yolcu potansiyeli var. Tramvay yapmamak çok yazık.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Evet kesinlikle haklısın, benim bozulduğum nokta şu bu potansiyelin metro ile çözülmesi mümkün değil, bunu anlatamıyoruz, örn. Esenler metro önünden akşamları ve sabahlarıda ters istikametten Tabya' ya ulaşmak zulüm, ölüm, kahır başka ne diyeyim siz anlayın artık, hele o minibüsçülerin tavırları hareketleri lanet olsun altına o arabayı koyana. Şimdi M3 bitince ne olacak? Sinek avlayamaları gerekir, neden ben olsam Bağcılar ya da Çinçin istasyonundan Tabya' ya olan 5-10 dk yürüme mesafesini göze alır metro ile devam ederim minibüse ya da otobüse aktarma yapmam.Mehmet Kasım yazdı:Çinçin deresinin başladıı nokta Tekstilkent'in arkasındaki askeri alan. Dolayısıyla eğim açısından sorun olmaz. Tramvay Teksitlkent'in ağzına kadar gelir. Ama İBB farklı düşünüyor sanırım. Bazı bölgeleri minibüsçülere ayırmış gibi. Bkz. Esenler ve Bağcılar Minibüs Mahalleleri. Esat o bölgeyi çok iyi bilir. Acayip yolcu potansiyeli var. Tramvay yapmamak çok yazık.
Aynı şekilde Bakırköy-Başakşehir metrosuda Camlıkahve üzerinden gelen minibüsleri bozacak, ama bu bozma bir yere kadar, minibüs yolcusu hop inmek ister ve haklıdırda, en iyi ihtimal 800 mesafeli metro istasyonları yolcuyu dağıtmaz, zaten metronun amacı da bu değildir, halbuki İncirli' den gelen Haznedar, Bağcılar, Yüzyıl güzergahlı bir tramvay aynı şekilde Tavukçu Deresi tramvayının yolcu potansiyeli tartışılamaz. Mehmet' in sözünü ettiği Çinçin deresi üzerinden çalışacak bir Zeytinburnu-Tekstil Kent tramvayı bunlar hem o metro hatlarının yolcusu için iyi bir dağılım aracı hemde o bölgenin değişmesi için bir fırsattır. Ama en bariz örnek Tavukçu Deresi tramvayı iptal yerine E5 ten kaldırılan minibüsler verildi Hakeza Yüzyıl tramvayı, bahaneler hazır, yerim dar oynayamıyorum.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Dere yollarının elverişli eğimli vadisi kullanılarak tramvay hatları düşünülebilir. 3 adet tramvay güzergahı. Bakırköy'den başlıyorlar ve 3 kola ayrılıyorlar.
Soldan sağa;
Hat-1: Bakırköy-Zeytinburnu (Merter)-Kale Center-Stadyum-Üçyüzlü-E6-Turgutreis-Tekstilkent Altı
Hat-2: Bakırköy-Ataköy-E5-Tavukçu Deresi-Kocasinan-Papaz Köprüsü-Çiftlik-E6 Fatih Mah-Matbaacılar Sitesi-Milliyet-Oto Center
Hat-3. Bakırköy-Ataköy-Ayamama Deresi-E5 Çobançeşme-Basın Ekspres Yolu Orta Refüj-İkitelli Köprüsü-OSB
Soldan sağa;
Hat-1: Bakırköy-Zeytinburnu (Merter)-Kale Center-Stadyum-Üçyüzlü-E6-Turgutreis-Tekstilkent Altı
Hat-2: Bakırköy-Ataköy-E5-Tavukçu Deresi-Kocasinan-Papaz Köprüsü-Çiftlik-E6 Fatih Mah-Matbaacılar Sitesi-Milliyet-Oto Center
Hat-3. Bakırköy-Ataköy-Ayamama Deresi-E5 Çobançeşme-Basın Ekspres Yolu Orta Refüj-İkitelli Köprüsü-OSB
- gokhan aslan
- Aylık Paso
- Mesajlar: 47
- Kayıt: 18 Nis Cmt, 2009 11:46
bağcılar-güngören-bahçelievler-esenler-bakırköy aralarındaki otobüs seferleri niye kaldırılmaz, tramvay ve hafif metro seçenekleri varken. bu bölgeler yer zemin bakımından tramvaya en uygun bölgeler kar ise kar yolcu ise yolcu 7 gün 24 saat iş yerleri fabrikalar sportif alanlar faal durumda minibusler zaten yetersiz kalıyor mesela güngören-bağcılar tramvay hattı üzerinde güngören bağcılar minibüs ve otobüs hatları hala tam dolulukta hayatlarına devam ediyorlar
birde
silivriye metro projeleri ortalarda dolaşıyor bence suan yogunlugun giderek arttıgı bir bolge olan beylikdüzü de metroya ek aktarmalı tramvay seçenekleri de değerlendirilmelidir beylikdüzünde metrobus bu yuku kaldırmaz bence
birde
silivriye metro projeleri ortalarda dolaşıyor bence suan yogunlugun giderek arttıgı bir bolge olan beylikdüzü de metroya ek aktarmalı tramvay seçenekleri de değerlendirilmelidir beylikdüzünde metrobus bu yuku kaldırmaz bence
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
O bölgelerden otobüslerin tamamen kaldırılması imkansız, ama minibüsler azaltılabilir, bir de bir üstteki mesajda gördüğün gibi tramvay yapmaya en müsait alanlar o dere yatakları, bunun dışındaki pek çok noktada tramvayın doğu-batı istikametli işlemesi çok zor, bunun için özel sistemler tasarlanması gerekir ki, normal tramvaya dahi hayır diyen bir İstanbul' da dişli sistemler ile tırmanan özel tramvay hatları inşaasına hiç ihtimal vermiyorum.
Ama en azından Bakırköy-Veliefendi-Zeytinburnu üzerinden ya da Bakırköy-İncirli üzerinden hatlar çıkartılabilir, yine Esenler-Atışalanı, Bağcılar-Yüzyıl istikametinde yani Güney-Kuzey istikametinde pek çok tramvay hattı planlanabilir, ama ne hikmetse bizim yapıcılarımız o yol dar, burası yamuk a takılmış durumdalar.
Otobüsler ile demin bahsettiğim doğu-batı koridoru dağıtımını sağlamalıdır ve tabii minibüssüz bir İstanbul' da.
Ama en azından Bakırköy-Veliefendi-Zeytinburnu üzerinden ya da Bakırköy-İncirli üzerinden hatlar çıkartılabilir, yine Esenler-Atışalanı, Bağcılar-Yüzyıl istikametinde yani Güney-Kuzey istikametinde pek çok tramvay hattı planlanabilir, ama ne hikmetse bizim yapıcılarımız o yol dar, burası yamuk a takılmış durumdalar.
Otobüsler ile demin bahsettiğim doğu-batı koridoru dağıtımını sağlamalıdır ve tabii minibüssüz bir İstanbul' da.