ist-T.06 » İstanbul Tramvay Hatları Projesi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Eyl Prş, 2008 12:28

Bu kadar uzun ve yekpare bir tramvay hatti olmaz olmamali! en ufak sorunda hattin tamamini etkiliyorsun, dilimde tüy bitti artik, deplase hatlar, yardimci hatlar yapmazsan aradan giris cikislar ve baska hatlar yapmazsan bu sekilde 20 km lik bir tramvay hatti hic bir sorunu cözmez.

Yerine metro olsaydi demek de cok sacma, o zaman metro yapsalardi, defalarca söyledim tramvaysiz metro sadece mastürbasyondur, sonunda söylettiniz yani. :evil: :evil:

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 05 Eyl Cum, 2008 09:16

Esat yazdı:Bu kadar uzun ve yekpare bir tramvay hatti olmaz olmamali!
Abi topu topu 2 km daha uzatacaksın yahu.
Esat yazdı: en ufak sorunda hattin tamamini etkiliyorsun,
O zaman şimdiki hattı da kısaltsınlar. Şimdiki de oldukça uzun senin hesabına göre.
Esat yazdı:dilimde tüy bitti artik, deplase hatlar, yardimci hatlar yapmazsan aradan giris cikislar ve baska hatlar yapmazsan bu sekilde 20 km lik bir tramvay hatti hic bir sorunu cözmez.
Tamam işte; Bağcılar-Bakırköy yada Güngören-Bakırköy hattı olabilir. Güngören'den bir kol açıp dallandırabilirsin.
Esat yazdı:Yerine metro olsaydi demek de cok sacma,
Bazı kısımları metro olmalı idi. M1 Aksaray'dan Sirkeci'ye ulaşmalı, T1'de Sirkeci-Beşiktaş olmalı idi. M1'den sonra yapılacak hat Aksaray-Topkapı-Merter arasında direk olup araları tramvay ile dağıtacaktın. Şimdi ne oldu TRAMVAY ANA ULAŞIM ARACI OLDU. Halbuki metro anadır, tramvay dağıtıcıdır.
Esat yazdı:o zaman metro yapsalardi, defalarca söyledim tramvaysiz metro sadece mastürbasyondur, sonunda söylettiniz yani. :evil: :evil:
Yukarıda açıkladım.

*** Sistemi sıfırdan tasarlamıyoruz. VAROLAN HATALI HATLARDAN NE ÇIKARABİLİRİZ ONU ANLATMAYA ÇALIŞIYORUZ. O yüzden madem yaptın Bakırköy ve Beşiktaş'a uzat diyoruz.


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

M1 böyle olmalı idi. Taa dalan zamanında ilk metro yapılmaya başlandığında hat böyle şekillenmeli idi. Dalanınkafasına ediiym. O zaman Anıtlar kurulu da yoktu. Rahat rahat yapardı.

AKSTAKİ GÜZELLİĞE BAKARMISINIZ:

Havaalanı-Şirinevler-Bakırköy-Merter-Topkapı-Aksaray-Sirkeci-Karaköy-Taksim-Beşiktaş Misss gibi miss. Harika olurdu. Bugünkü kaos trafik olmazdı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Eyl Cmt, 2008 00:23

Abi topu topu 2 km daha uzatacaksın yahu.
Bu hat böyle 2 km uzata uzata bu hale geldi Mehmet :) nereye kadar uzayacak bu dogru bir mantik degil.
O zaman şimdiki hattı da kısaltsınlar. Şimdiki de oldukça uzun senin hesabına göre.
Kesinlikle, bu isletme hizi ile 45 dakika da yarim tur yapiliyor, aslinda 30 dakikalik hat ama malum Istanbul trafigi ama bu kisaltmanin yöntemini asagida anlatacagim
Esat yazdı:dilimde tüy bitti artik, deplase hatlar, yardimci hatlar yapmazsan aradan giris cikislar ve baska hatlar yapmazsan bu sekilde 20 km lik bir tramvay hatti hic bir sorunu cözmez.
Tamam işte; Bağcılar-Bakırköy yada Güngören-Bakırköy hattı olabilir. Güngören'den bir kol açıp dallandırabilirsin.
Benim uzatmadan kastim bu iste, bak aradaki farka Besiktas-Bakirköy mü tramvay mantalitesine uyar yoksa senin bu yazdiklarin mi? Bence ikincisi
Esat yazdı:Yerine metro olsaydi demek de cok sacma,
Bazı kısımları metro olmalı idi. M1 Aksaray'dan Sirkeci'ye ulaşmalı, T1'de Sirkeci-Beşiktaş olmalı idi
Bu daha cok bazi metro hatlari buralardan gececek sekilde planlanmali idi olabilir ki dogru ama böyle bir planlama yok ve olmayacakta, o zaman tramvay düsmanligi neden? Ve bak yine ayni hataya düsüyorsun. Sirkeci-Besiktas tramvayi iyide ne bu kesik bir bacak, tramvay sistemlerini metro gibi degerlendirmemelisin birden fazla hat ayni raydan gecebilir ama aralarda farkli yönlere gitmelidir ve bir metro güzergahinin üstünden pek ala tramvay yolu da gidebilir üstünden olmazsa iki sokak alttan üstten

*** Sistemi sıfırdan tasarlamıyoruz. VAROLAN HATALI HATLARDAN NE ÇIKARABİLİRİZ ONU ANLATMAYA ÇALIŞIYORUZ. O yüzden madem yaptın Bakırköy ve Beşiktaş'a uzat diyoruz.
Varolan tramvay hatti uzatilarak ve birlestirilerek bir yere ulasilamaz, var olan tramvay hattina paralel kisa parkurlar ve bu hatti kesen ve icinden gecen yanal hatlar planlanirsa amacina ulasmis olur ilk sayfalarda aciklamaya calismistim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 06 Eyl Cmt, 2008 12:33

Varolan hatta dallar yapmak gerek. Hep diyorum, hatlar bizde kurt gibi yapılıypr, bir acizlik var. Bak, ray döşeyebildik, aman bişi olmasın önüne, arkasına devam edelim, Belgrad Ormanı'ndan Belgrad'a kadar ... olmaz bu işte. Bir doğu-batı hattına kuzey ve güney kolları yap, ağ oluşsun. Aks sadece aks olsun, ana aks bile olmasın, ne için ki?

Böyle bir sosi olacağına:

*********************************************

Böyle olabilir:

****** ****** * *******
* * * *
* * ***** ****
* * * *
**************************************
* * * * *
* * * * *
* *** * * * *
* * ***** ******
********

Bunda ne güzel hatlar çekilebilir ...
Ortadaki eski "aks".

B. Alabay

Ek: eyvah, unutun, burada güzelce ascii-art şeklinde yaptıklarım sonra yığılıyor :-( Yani hatları burada gösteremiyorum. Eh, boşverin, zaten evden yazmıyorum ... Esat, sen anamışındır belki, demek istediğimi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 08 Eyl Pzt, 2008 09:46

O zaman Bağcılar-Bakırköy ve Güngören-Bakırköy olarak dal açılsın. Kuzeyde de Tekstilkent'e devam etsin.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Eyl Pzt, 2008 19:16

Bakirköy banliyo istasyonunu üstü kapatilarak tramvay gecisi icin düzenlenmeli bu sayede Mehmet in söyledigi gibi Bagcilar-Bakirköy ve gündemden kalkan Tavukcu Deresi tramvayi hayata gecirilebilir ayrica Topkapi-Bakirköy de olabilir ya da abartalim hadi Sultanciftligi-Bakirköy bile olabilir. Basar in bahsettigi gibi ic ice gecmis tramvay hatlari sistemi

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Eyl Sal, 2008 07:19

Merter'e kadar gelen tramvayın Bakırköy'e gitmemesini aklım almıyor. Neden? Yerde müsait çok da pahalı değil. Topu topu 2 km uzatacaklar hattı. Toplasan 20-30 trilyona mal olur. Ne ki?

***Bakırköy-Beyazıt

***Bakırköy-Eminönü (hadi Beşiktaş'a böyle gitmesin diyelim)

***Bakırköy-Güngören

***Bakırköy-Bağcılar

hepsi muazzam iş yapar. Birbirinin içine geçmiş sistemlerle

***Beşiktaş-Eminönü

***Beşiktaş-Beyazıt

***Beşiktaş-Aksaray

***Beşiktaş-Cevizlibağ

mükemmel ötesi olur.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Eyl Çrş, 2008 00:00

Mehmet Kasım yazdı: ***Bakırköy-Beyazıt

***Bakırköy-Güngören

***Bakırköy-Bağcılar

***Beşiktaş-Aksaray

***Beşiktaş-Cevizlibağ

mükemmel ötesi olur.
Bence makul olanlar bunlardir bunlara ilave olarak Zeytinburnu icini kat eden hatlar ile

Bakirköy-Edirnekapi-Vezneciler
Zeytinburnu Marmaray-Beyazit
Zeytinburnu Marmaray-Besiktas
Topkapi-Güngören(Ücyüzlü M3)
Zeytinburnu-Bakirköy-Kirazli
Zeytinbunur-Bagcilar-Yüzyil

gibi hatlar olmalidir mümkün oldugunca baska semtlere ya da mahallelere dallanarak ilerlemeli diye düsünüyorum

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Eyl Çrş, 2008 07:21

Esat yazdı: Bakirköy-Edirnekapi-Vezneciler
T1'den T4'e ray birleşik mi? Cevizlibağ'dan sonra Topkapı'da öbür ray hattına geçilebilecekmi? Yani Zeytinburnu'ndan kalkan tramvay istenirse Eidrnekapı'ya gidebilir mi?
Esat yazdı:Zeytinburnu-Bakirköy-Kirazli
Metro var ya üstadım orada. Bakırköy-Başakşehir Metrosu. Tramvayı geçirecek yer olsa olsa Tavuçu Deresidir. Orayı mı kastettin? Bu arada Tavukçu Deresinde Kirazlı ile Soğanlı arasında orta noktaya METRO İSTASYONU yapılacak. Başakşehir hattı Haznedar'dan sonra Parselleri geçip dereye kıracak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Eyl Çrş, 2008 09:25

Evet tavukcu deresini kast ettim ve neden hala metro olan yerde tramvay olamayacagini anlayamiyorum ya neyse, israfmi gereksiz mi fizibl mi degil, metro istasyonlari 100 metrede bir mi?
Sen bir ara buraya gelsene tramvayin nasil isledigini ve metro olan yerde nasil olabilecegini göstereyim anlatmayla olmuyor :D :D

evet T4 e istenirse raylar birlestirilebilir hemde cok kolaylik ile, Cevizlibagdan Topkapi yönüne dogru gecici bir park yolu yapilmisti bu yol uzatilarak ve bir iki makas ilavesi ile cift yönlü calismasi saglanabilir mevcut Topkapi tramvay duragini üstünden sehir parkindan gecerek T4 Topkapi istasyonuna baglanabilir gecmis mesajlarda bu varyasyonu anlatmistim hatta cizim eklemistim bence olmaliydi ama bu hali ile birlikte calisamaz tabii peron yüksekligi ve arac tipleri uymuyor ama T4 icinde alcak tabanli araclar alinirsa olabilir ama bu beklenmeden birlestirilmeliydi T4 icin agir bakim atölyesi yapilana kadar gerekli hallerde araclar sürekli tirlar ilemi tasinacak? halbuki 200 metre ray döseyerek bu araclarin önce T1 e oradan M1 ve Esenlere gelmesi saglanabilirdi

En basit örnek yine Viyanadan burada kullanilmiyor görünen bir sürü ray var ama bir arac yolu tam kapadiginda ya da özel günlerde bir sekilde hatlar bu yollardan deplase edilebiliyor ve istenirse bir tramvay araci kentin tamamindaki tramvay hatlarini hicbir sekilde tramvay demiryolundan cikmadan gezebiliyor, yani simdi bu gereksizmi? Sadece mantalite farki

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Eyl Çrş, 2008 09:37

Esat yazdı:Evet tavukcu deresini kast ettim ve neden hala metro olan yerde tramvay olamayacagini anlayamiyorum ya neyse, israfmi gereksiz mi fizibl mi degil, metro istasyonlari 100 metrede bir mi?
Sen bir ara buraya gelsene tramvayin nasil isledigini ve metro olan yerde nasil olabilecegini göstereyim anlatmayla olmuyor :D :D
yok yok yapılamaz demedim. acaba haznedar-bağcılar caddesinden mi düşündün diye sordum. şimdi tamam. Tavukçu Yolu Deresinden pekala olabilir. Hatta Kirazlı'dan ileriye Matbaacılar Sitesi ve Oto Center'a bile devam edebilir. Neden olmasın.

Oto Center-Dere-E5 Kesişimi-Ataköy İçi-Bakırköy

Yoksa metro sistemlerinin alt dallarında tramvay olmalı konusuna % 100 katılıyorum ve vakıfım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Eyl Çrş, 2008 09:59

Biliyorsun bu tavukcu deresi projesi vardi etüdü yapilmisti ama uygulama projesi yok bir zamanlar IBB nin dördüncü öncelikli projeleri arasinda görünüyordu bugün ikiye düsmüs olmasi lazim ama yerinde yeller esiyor sen o bölgeyi iyi biliyorsun o caddeyi acayip bir sekilde Sirinevlere kadar genislettiler altindaki dere islah edildi ben bunlari hep bu calismaya bagladim ama metrobüs ile birlikte bosa cikan minibüsleri bu yola vererek yeni minibüs hatlari olusturdular, umarim bir gün yapilir o bölgenin giderek daha da düzelecegi ve gelisecegine (gelismesi gerektigine) inaniyorum ve senin de belirttigin gibi T2 Zeytinburnu-Bagcilar ile birlikte ISTOC ya da Matbaacilar Sitesi gibi bir noktaya baglanmasi zaten elzemdir.

Cevapla

“Tramvay Önerileri” sayfasına dön