ist-T.06 » İstanbul Tramvay Hatları Projesi
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
aslında bu söylediğini o bölgedeki yıkımlar yapılırken acabamı diye düşünmüştük Adliye istikametinden gelen yol tramvay trafiğini kesiyor bu kesişim yüzünden de yol bazen tamamen kapanıyor, yolun diğer ucu yani ambarlar tarafı yer altına devasa bir otopark yaptılar keşke bu otoparkı biraz daha derine yapıp üstüne senin dediğin gibi Zeytinburnu trafiğini direkt olarak ambarlar üzerinden E-5 e veren bir yol yapsalar işte bu mükemmel bir çözüm olurdu ama her zamanki gibi biz umduğumuz ile kaldık
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Master konu raylı sistemdir.
Detay konu; kara trafiğidir.
Raylı Sistemin etkilileştirilmesi için kara trafiği raylı sisteme göre düzenlenmelidir. Yeraltına alınacak ise kara trafiği alınmalıdır. Ama bunlar ne yapıyor? Raylı Sistem ile oynuyor.
Zaten yapması zor. Yapılmış bir şey ile neden oynuyorlar?
Detay konu; kara trafiğidir.
Raylı Sistemin etkilileştirilmesi için kara trafiği raylı sisteme göre düzenlenmelidir. Yeraltına alınacak ise kara trafiği alınmalıdır. Ama bunlar ne yapıyor? Raylı Sistem ile oynuyor.
Zaten yapması zor. Yapılmış bir şey ile neden oynuyorlar?
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5556
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Sizin bazı tramvay düşleriniz biraz abartılı. Bence bir tramvay hattı mümkünse 30, 45 dakikalık yollrda işlemeli. Üstündeki metro olmalı. Birbuçuk saat tek yoldan gidecek tramvay, trafiğe takılmadan nasıl kurtarsın saat entegrasyonunu?
Aslında şöyle olmalı:
En iri ana arterler çift katlı banliyö trenleri olacak (bir ile iki saatlik yollarda). Ana arterler metro, metro hatları yarım saat ile birbuçuk saatlik yollarda. Teşvikler tramvay, semt trafiği otobüs. Zor alanlarda da midibüs işler. İlâveten deniz otobüsü ve vapur.
B. Alabay
Aslında şöyle olmalı:
En iri ana arterler çift katlı banliyö trenleri olacak (bir ile iki saatlik yollarda). Ana arterler metro, metro hatları yarım saat ile birbuçuk saatlik yollarda. Teşvikler tramvay, semt trafiği otobüs. Zor alanlarda da midibüs işler. İlâveten deniz otobüsü ve vapur.
B. Alabay
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Neden? Bulanlar uzaydan gelmedi ya Başar. Adamlar Amerika da koca kentin trafiğini yer altına alıyor, tüm kenti!! Biz bir Seyitnizam caddesini alamıyorsak yazıklar olsun demek ki hiçbir şey öğrenemişiz demektir bu, tramvayı metroyu yer altına alınca yangına çözüm bulunuyor mu? Şimdi karayolu aracında patlamalı yakıt var demiryolu aracında ise yanmaz kompozit mevzusuna girmeyelim bir yanmış araç resmi koyarım buraya bir ara.Katiyyen çözemezler, çünki egzost ve yangın problemlerine ve koşullarına hayatta çözüm bulamazlar!Karayolu trafiğini yer yer yeraltına alarak çözemezler mi?
B. Alabay
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5556
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Bidakka! Nereden geldikleri önemli değil, nereye inmişler, ona bakalım! Sen şimdi bizim metro, tramvay şebekesine, haltlarımıza bak, ondan sonra Amoriga ve Alomanyakya'yı misal ver. Hay hababam haaay ...Bulanlar uzaydan gelmedi ya Başar.
He, bir de şoför kalitesine bir bakalım. Yani tünel bir, tekin alet edevat ikii, bir de üç bizim tarlada dolmuş süren ayı dayı. Kamyonları buranın çiftkatlı otobüslerinden iki misli yüksek ... Ama hani çiftkatlı tramvay? Mısır'da var. Mısır! Patlıcan değil, popcorn da değil ...
B. Alabay
- abhazyalı ugur
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 128
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:54
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Uğur' un işletmenin bu bölgedeki sıkıntıları bilen birisi olarak sürekli dikkat çektiği kavşak ile ilgili size detaylı bir anlatım yapalım, öncelikle bu kavşak daha tramvay yokken dahi Zeytinburnu bölgesinin E-5 e katılımını sağlayan bir sokaktı, evet sokaktı sadece bir kamyonun park eden arabaların arasından geçebildiği bu sokaklardan birisi dışarı birisi içeri sirkülasyonu sağlayan inanılmaz yoğun iki sokaktı. Zaten İMP nin en büyük sıkıntılarından birisi budur, yoğun yerleşimler çevresinde yollar ama bu yollara çıkış ve giriş vermeyen bir yapılaşma. Tramvay yolu yapıldıktan sonrada bu kavşak aynı şekilde kullanıma devam etti yani karayolu araçları özellikle Zeytinburnu içindeki küçük ölçekli firmalar için (Derici ve tekstilciler) bir çıkış yolu sunulmadı dolayısı ile insanlar kendilerine sunulan Çırpıcı üzerinden E-5 e çıkmayı kayıp görerek ısrarla bu yolu kullandılar, sonuç olarak belediye buradaki binaları istimlak ederek iki sokağı birleştirdi yeraltına otopark yaptı ama hala insanlar bu otoparkın üstüne park ediyorlar ve bunu çözüm diye sundu, ama bu da bu kavşağa çözüm olmadı, aslında çözüm basit evet bir yeraltı çözümü olmalı ama bu şovenistlik adına yapılmamalıdır. Aşağıda resimler ile açıklayalım
Resim 1: Problemli bölge daire içinde gösteriliyor, tranparent pembe bölge tramvayın yer altına alınacağı kesim, istimlak edilen yeride üste doğru uzarken görebiliyorsunuz.
Resim 2: Çözüm 1 tramvayı değil karayolu trafiğini yer altına almak, zaten yapılmış olan yer altı otoparkını yol olarak inşaa etmek ve aşağıdaki Askerlik şubesine kadar olan yolu tamamen yer altına almak, bu sayede Zeytinburnundan E-5 nerede ise direkt bir çıkış vermiş olmak, bu sayede tramvayda karayolu trafiğine kapatılmış olan lacivert alanda hiçbir sıkışma yaşamadan ilerleyecektir.
Resim 3: Çözüm 2, bana göre en doğru çözüm, mevcut otopark ve devamında Askerlik şubesine kadar bir yeraltı tüneli, bu tüneli malum kavşakta kesen ikinci bir yer altı tüneli, bu tünel sistemi ile Zeytinburnu metroya ve Adliye yani Zeytinburnunun kalbine ikinci bir tramvay hattı yapmak, makas bölgeleri ile gerektiğinde farklı işletmeler ve deplaseler yapabilmek, bakın istasyonlarıda birbirine yakın, trafikle hiç ilgisi yok, insanlar rahat, tramvay rahat hatta üstünden araba geçirin onlarda rahatlasın
Kafam anca bunu alır başka çözüm bilmem, bunun adı da tramvay olur, hafifinden yağlısından metro değil
Resim 1: Problemli bölge daire içinde gösteriliyor, tranparent pembe bölge tramvayın yer altına alınacağı kesim, istimlak edilen yeride üste doğru uzarken görebiliyorsunuz.
Resim 2: Çözüm 1 tramvayı değil karayolu trafiğini yer altına almak, zaten yapılmış olan yer altı otoparkını yol olarak inşaa etmek ve aşağıdaki Askerlik şubesine kadar olan yolu tamamen yer altına almak, bu sayede Zeytinburnundan E-5 nerede ise direkt bir çıkış vermiş olmak, bu sayede tramvayda karayolu trafiğine kapatılmış olan lacivert alanda hiçbir sıkışma yaşamadan ilerleyecektir.
Resim 3: Çözüm 2, bana göre en doğru çözüm, mevcut otopark ve devamında Askerlik şubesine kadar bir yeraltı tüneli, bu tüneli malum kavşakta kesen ikinci bir yer altı tüneli, bu tünel sistemi ile Zeytinburnu metroya ve Adliye yani Zeytinburnunun kalbine ikinci bir tramvay hattı yapmak, makas bölgeleri ile gerektiğinde farklı işletmeler ve deplaseler yapabilmek, bakın istasyonlarıda birbirine yakın, trafikle hiç ilgisi yok, insanlar rahat, tramvay rahat hatta üstünden araba geçirin onlarda rahatlasın
Kafam anca bunu alır başka çözüm bilmem, bunun adı da tramvay olur, hafifinden yağlısından metro değil
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Kara trafiği sorunu çzöülmez. Ne hali varsa görsün düyesim geliyor. tramvay Ağı kurulmalı. hemde çok yere.
1-Bağcılar-Metris Bağlantısı şart.
2-Eyüp-Eminönü şart. Bir kol Demirkapı'dan Bayrampaşa içine evam etmeli. Oradan aşağı inip Davutpaşa YTÜ ve Güngören Kale İş Merkezinde mevcut hatta bağlanmalı. Haznedar'a ve Yayla üzerinden Şirinevlere çıkmalı. Özetle EYÜP-ŞİRİNEVLER AKSI yapılmalı e5'in kuzeyine.
3- Tramvay için Tavukçu Yolu kullanılmalı. Tıpkı Bağcıalrın ki gibi.
4- Kabataş'tan Beşiktaş'a uzatılmalı.
5-Bostancı-Kadıköy metrobüs değil tramvay olmalı. Hatta ileri devam etmeli.
6-Zeytinburnu Tamvay İstasyonundan BAKIRKÖY MEYDAN'a uatılmalı. Hatta Ataköy içerine devam edip 2 nolu önerimiz ile Şirinevler ile buluşmalı.
RAFA KALDIRMA ÖR TRAMVAY AĞINI
1-Bağcılar-Metris Bağlantısı şart.
2-Eyüp-Eminönü şart. Bir kol Demirkapı'dan Bayrampaşa içine evam etmeli. Oradan aşağı inip Davutpaşa YTÜ ve Güngören Kale İş Merkezinde mevcut hatta bağlanmalı. Haznedar'a ve Yayla üzerinden Şirinevlere çıkmalı. Özetle EYÜP-ŞİRİNEVLER AKSI yapılmalı e5'in kuzeyine.
3- Tramvay için Tavukçu Yolu kullanılmalı. Tıpkı Bağcıalrın ki gibi.
4- Kabataş'tan Beşiktaş'a uzatılmalı.
5-Bostancı-Kadıköy metrobüs değil tramvay olmalı. Hatta ileri devam etmeli.
6-Zeytinburnu Tamvay İstasyonundan BAKIRKÖY MEYDAN'a uatılmalı. Hatta Ataköy içerine devam edip 2 nolu önerimiz ile Şirinevler ile buluşmalı.
RAFA KALDIRMA ÖR TRAMVAY AĞINI
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Önerilerin benim tramvay ağı düşüncem ile büyük ölçüde örtüşüyor, benim tek kızdığım başkan değiştikçe vizyonun değişmesi, artık master planlar kalıcı olmalı, kabul edilen bir plan kim gelirse gelsin devam etmeli, Gürtuna tramvaycı iken Topbaş metrocu yarın bir değişiklik olsa başka biri başka şeylere önem verecek bunun muhakkak önüne geçilmeli nasıl ki belediye başkanlarının siyaset dışı olması gerektiğine inanıyorsam, planlamaların da kişisellikten uzak olması gerektiği görüşündeyim.
Senin bahsettiğin Tavukçu deresi güzergahı bundan 4 sene önceki haritalarda 3. öncelikli proje iken şu anda esemesi bile yok, ki bu yol tramvaya uygun hale getirildi genişletildi şu an belkide İstanbul' da tramvay hattı yapmak için en müsait hat ama ne oldu seferden kalkan minibüslere bu yolda güzergah verildi demek ki bir 5 yıl bu projeden söz edilmez.
Bağcılar metris bağlantısı zaten rafa kaldırıldı, gerekçe kamulaştırma iyide bir sürü kanun çıktı kamulaştırmanın önünde bir engel yok ki artık ama proje unutturuldu ki bu hat Güngören civarından da iki ayrı kola ayrılabilir, İstanbul gerçekten yaşanabilir bir yer olmak istiyor ise bence elektrikli toplu taşımaya hız vermeli ve bu güzergahlardan muhakkak diğer toplu taşıma araçlarını çekmeli, otobüsler ile alternatif güzergahlar oluşturmalıdır.
Senin bahsettiğin Tavukçu deresi güzergahı bundan 4 sene önceki haritalarda 3. öncelikli proje iken şu anda esemesi bile yok, ki bu yol tramvaya uygun hale getirildi genişletildi şu an belkide İstanbul' da tramvay hattı yapmak için en müsait hat ama ne oldu seferden kalkan minibüslere bu yolda güzergah verildi demek ki bir 5 yıl bu projeden söz edilmez.
Bağcılar metris bağlantısı zaten rafa kaldırıldı, gerekçe kamulaştırma iyide bir sürü kanun çıktı kamulaştırmanın önünde bir engel yok ki artık ama proje unutturuldu ki bu hat Güngören civarından da iki ayrı kola ayrılabilir, İstanbul gerçekten yaşanabilir bir yer olmak istiyor ise bence elektrikli toplu taşımaya hız vermeli ve bu güzergahlardan muhakkak diğer toplu taşıma araçlarını çekmeli, otobüsler ile alternatif güzergahlar oluşturmalıdır.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Tavukçuyolu Projesinin başlangıç ve bitiş noktaları neresi idi?Esat yazdı: Senin bahsettiğin Tavukçu deresi güzergahı bundan 4 sene önceki haritalarda 3. öncelikli proje iken şu anda esemesi bile yok, ki bu yol tramvaya uygun hale getirildi genişletildi şu an belkide İstanbul' da tramvay hattı yapmak için en müsait hat ama ne oldu seferden kalkan minibüslere bu yolda güzergah verildi demek ki bir 5 yıl bu projeden söz edilmez. .
Güzergah nasıl idi?