ist-T.06 » İstanbul Tramvay Hatları Projesi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Nis Sal, 2008 08:50

Sultanahmet, yanılmıyorsam, basit bir istasyon, o yüzden belki pek elverişli değildir, olsa olsa, Eminönü, orada duracak artı raylar var(dı).

B. Alabay
Eminönünde duracak artı ray yok bildiğim kadarı ile de hiç olmadı, ama Sirkeci de bu hat ilk yapıldığında garın ön kapısına doğru giren bir tramvay yolu vardı, o zamanlar tramvay araçları bu bölgeye girer dinlenme yapar ya da makas yaparak diğer yola dönerlerdi.

Aksaray kalkışlı sistemin önemli bir taraftar kitlesi topladığını gördüğümüze göre ilave hatlar ile birlikte bir revizyon yapılsa şu şekilde bir kesişim olabilir mi?

Kaleiçi(Topkapı)-Mithatpaşa-Zeytinburnu-Güngören-Bağcılar
Kaleiçi(Topkapı)-Yenikapı-Beyazıt-Sirkeci-Kabataş
Sirkeci-Beyazıt-Topkapı-Mithatpaşa-Adliye(Zeytinburnu)
Topkapı-Edirnekapı-Sultançiftliği
Aksaray-Sirkeci-Kabataş
Yenikapı-Beyazıt-Sirkeci-Eyüp-Alibeyköy-Miniatürk-RMK

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 30 Nis Çrş, 2008 00:34

Kaleiçi(Topkapı)-Mithatpaşa-Zeytinburnu-Güngören-Bağcılar
Bunu tam anlamadım. Yeni bir hat mı olsun, yoksa var olanlardan mı? Topkapı-Zeytinburnu-Bağcılar nasıl olsun, gözümün önünde canlandıramadım (şu an da ama pestilim çıkmış hâlde ...).

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Nis Çrş, 2008 06:56

Resim

Bu resimdeki açık mavi çizgi, aslında tam olarak o değil biraz daha güneyden mevcut tramvay hattının yer altına alınacağı bölümden gidiyor ve kırmızı hattı ortadan kesiyor, Zeytinburnu ile ilgili detaylı bir çalışma yayınlamıştım bir aralar onu revize etmem lazım aslında Zeytinburnu toplu taşımacılığın raylı sistemler ile çözümünün gösterilebileceği çok iyi bir imkan zaten binlerce bina yıkılacak burada yıkarken bu şekilde inşaa edip buraya minibüs falan sokmamak lazım.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 30 Nis Çrş, 2008 11:49

Zeytin burnu için Yenikapı-İncirli metro projesi tam göbekten geçeck. Tramvayı da yeraltına alacaklar. Dolayısıyla senin önerin güzel ama bu 2 nedenden dolayı yapılmaz sanırım.

Peki:

1-Bağcılar Tramvayını ZEYTİNBURNU MERKEZ'e neden zatmazlar. Yani Marmaray'a entegrasyon.

2-Kabataş Tramvayını neden BAKIRKÖY MEYDAN'a uzatmazlar?

3-Bağcılar Tramvayını neden Tekstilkent ve Metris'e uzatmazlar?

Metro yapılacak yere metro yapılmalı. Tramvay yapılması gereken yere tramvay...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Nis Çrş, 2008 11:51

metro metro :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 30 Nis Çrş, 2008 11:53

Bu taşın altından Zeytinburnu Belediye Başkanı çıkar. Çünkü tramvayın yer altına alınması iin çok baskı yaptı. İBB pes etti. Sonrada bundan sonra tramvay falan yapmıycaz diye bir yönelim oldu.

Kullanıcı avatarı
Mahmut Pasa
Aylık Paso
Mesajlar: 82
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 08:47

Mesaj gönderen Mahmut Pasa » 30 Nis Çrş, 2008 11:54

Belediye her yere metro diyor, ama aralara nasıl gidicez, yine otobüsler mi dolaşacak Zeytinburnuna mesela Adliye de metrodan indim Sümer e yine minibüslemi gidicez, çok saçma yıllarca oturdum ben bu semtte bir sürü binaya istimlak geldi ev sahipleri ile anlaşıldı işte yıkarken yapsınlar tramvayda minibüs girmesin anlamıyorum ki ben, mesela hala Cevizlibağ dan minibüs var niye varki yarı yola kadar zaten tramvay geliyor ordan aşağı 58 Bulvara kadar uzatsalar ne kadar güzel olur Marmaraya da ulaşır aşağıda

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Nis Çrş, 2008 11:59

Sana katılıyorum Mehmet, Zeytinburnu belediyesi illa ki ilçeden kısa vadede metro geçiyor dedirtmek için diretti, diğer taraftan ekmek kapısı olan işyerlerinin taşınmasını istemiyor, Zeytinburnunda trafik problemi tekstilciler, ambarlar ve demirciler sitesidir, buraların nakliye trafiği sorunun ana kaynağıdır ama bu işyerlerinden aldığı emlak ve çöp vergilerinden olmak istemeyen Zeytinburnu belediyesi zorla ambarların taşınmasına razı oldu ama ilçesini yok eden bu diğer işletmelerin kalmasını istedi şimdi iş yapmış görünmek için bakın size metro getirdim demek için bunu istedi, neden çünkü bir sonraki döneminin garantisi bence yok ama parti gazı ile seçilir bilemem neyse işin siyaseti bizi ilgilendirmez.

Tramvay hattı yer altına alınsın mı alınsın, ama buna yalandan metro denmesin, hatta önerdiğim gibi ambarlar üzerinden Bulvar caddesine kadar yeer altından ikinci bir tramvay hattı yapılsın, bu hat bulvarsan gerekirse Zeytinburnu marmaraya da bağlanır Mahmut un dediği gibi Sümere de Bakırköy e de, gelişime açık bir proje olur, minibüsleri de kesersin nefes alan bir ilçeye sahip olursun ama bu projeler uzun vadeli tabi bir seçim dönemine yetişmiyor maalesef, bu ülke ancak 5 yıllık hizmet planlarından kurtulduğunda refaha erecektir.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 30 Nis Çrş, 2008 12:04

SULTANÇİFTLİĞİNDE YAŞANAN yap-bozun bir nenzeri Zeytinburnunda da yaşanacağa benzer.

Yeraltına almak hiç ısınamadığım bir konu. Karayolu trafiğini yer yer yeraltına alarak çözemezler mi?

Kesişen yerlerde kara trafiğini yeraltına alsınlar. Sağa sola tünel yol yapıyorlar ya..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Nis Çrş, 2008 12:39

aslında bu söylediğini o bölgedeki yıkımlar yapılırken acabamı diye düşünmüştük Adliye istikametinden gelen yol tramvay trafiğini kesiyor bu kesişim yüzünden de yol bazen tamamen kapanıyor, yolun diğer ucu yani ambarlar tarafı yer altına devasa bir otopark yaptılar keşke bu otoparkı biraz daha derine yapıp üstüne senin dediğin gibi Zeytinburnu trafiğini direkt olarak ambarlar üzerinden E-5 e veren bir yol yapsalar işte bu mükemmel bir çözüm olurdu ama her zamanki gibi biz umduğumuz ile kaldık :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 30 Nis Çrş, 2008 15:16

Master konu raylı sistemdir.
Detay konu; kara trafiğidir.

Raylı Sistemin etkilileştirilmesi için kara trafiği raylı sisteme göre düzenlenmelidir. Yeraltına alınacak ise kara trafiği alınmalıdır. Ama bunlar ne yapıyor? Raylı Sistem ile oynuyor.

Zaten yapması zor. Yapılmış bir şey ile neden oynuyorlar?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 30 Nis Çrş, 2008 15:26

Sizin bazı tramvay düşleriniz biraz abartılı. Bence bir tramvay hattı mümkünse 30, 45 dakikalık yollrda işlemeli. Üstündeki metro olmalı. Birbuçuk saat tek yoldan gidecek tramvay, trafiğe takılmadan nasıl kurtarsın saat entegrasyonunu?
Aslında şöyle olmalı:
En iri ana arterler çift katlı banliyö trenleri olacak (bir ile iki saatlik yollarda). Ana arterler metro, metro hatları yarım saat ile birbuçuk saatlik yollarda. Teşvikler tramvay, semt trafiği otobüs. Zor alanlarda da midibüs işler. İlâveten deniz otobüsü ve vapur.

B. Alabay

Cevapla

“Tramvay Önerileri” sayfasına dön