ist-T.06 » İstanbul Tramvay Hatları Projesi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Nis Pzt, 2008 18:55

Aksaray armut bölgesi dediğimiz yeri bir tramvay durağı olarak defalarca önerdim ama pek kimse kulak asmadı sadece bir durak inşaatı yapılacak o kadar ama derdimizi kimseye anlatamıyoruz, Aksaray-Kabataş işletmesi kurulursa zaten böyle bir aktarma derdi olmayacak, bu şekilde Haseki ve Yusufpaşa duraklarıda Haseki ışıklarda birleştirilerek bir durak daha eksiltilmiş olacak diğer hattan, burada birincil problem tramvay araçlarının manevra ve park alanının burası olması pik saat dışında araçlar burada yatıyorlar, yani Zeytinburnu park ve bakım sahası inşaa edilmeden bu sistem zor e o zamana kadarda Yenikapı bağlantısı yapılacağı için bu Yenikapıdan geçen tramvay hatları daha mantıklı.

Süper aktarma noktası düşünmüyoruz gördüğün gibi hatlar farklı yerlerden geçerek kesişiyor, ama sen illa bir yerden kalkmayan tramvay olsun diyorsan o başka, o zamanda ring yapmışsın ben buna karşıyım diyorsun :?: :?: :?: nasıl çözeceğiz, ayrıca aşağıda Berlinin profilden görünümünü çiziyorum

--------------------------------------------------------------------------------

üstten bakışı çizmeyeceğim tekrar ediyorum sizin cadde dediklerinize biz bulvar, sokak dediklerinize cadde diyoruz zaten istediğimiz her yere tramvay yapabilse idik (aslında çoğuna yapılabilir ya neyse) bu açıdan Berlin ile İstanbul kıyası çok doğru değil hatta pek çok Alman tarzı kenti kıyaslamakta doğru değil. Aksaray dan kalkan tramvaylara katılıyorum ama ileriye dönük bunu İstanbul u yönetenler kabul etmeyecektir.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Nis Pzt, 2008 20:23

Hayır, ring değil, sadece çengel!
Valla, sen Berlin'deki arasokakları ilk önce bir gör. Tramvay her yerden gecebilir, eğri böğrü yollardan da. Ama bunları bu yoldan konuşmak zor. Vaktim de biraz kıt olduğundan krokiler çizemiyorum. Ama olur, olacak ... Tralabaşı gibi bir "cadde" yapıldı mı, ortasına da bir tramvay refüjü plânlanacak, olsun olmasın, öyle plânlamak gerek (meselâ). Ve Berlin'de mümkün olanlar İstanbul'da da olur. Hadi, Berlin'i bırak, Lizbon'u düşün, veya Anvers'i. Ee?

Yine de - Yenikapı'ya tramvayı saptırmak hata olur. Otogar yılanı gibi bir de tramvay dolaşması olur. Aksaray'dan yan hat, çözüm o, bir de iki aktarma yeri, Aksaray ve Yenikapı. Bir gün de belki başka tramvay hatları gelir, Kocamustafapaşa istikametinde meselâ.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
abhazyalı ugur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 128
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:54

Mesaj gönderen abhazyalı ugur » 28 Nis Pzt, 2008 22:45

Esat abi haklısın Bu armut bölgesine bir durak inşa edilse,Burdaki park alanı zeytine taşınsa Çok güzel bir işletme daha açılır.Hem Başkana reklam olur.Aksaray Kabataş işletmesi :lol: Aksaray sultanahmetede razıyım aslında

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 29 Nis Sal, 2008 08:14

Sultanahmet, yanılmıyorsam, basit bir istasyon, o yüzden belki pek elverişli değildir, olsa olsa, Eminönü, orada duracak artı raylar var(dı).

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Nis Sal, 2008 08:50

Sultanahmet, yanılmıyorsam, basit bir istasyon, o yüzden belki pek elverişli değildir, olsa olsa, Eminönü, orada duracak artı raylar var(dı).

B. Alabay
Eminönünde duracak artı ray yok bildiğim kadarı ile de hiç olmadı, ama Sirkeci de bu hat ilk yapıldığında garın ön kapısına doğru giren bir tramvay yolu vardı, o zamanlar tramvay araçları bu bölgeye girer dinlenme yapar ya da makas yaparak diğer yola dönerlerdi.

Aksaray kalkışlı sistemin önemli bir taraftar kitlesi topladığını gördüğümüze göre ilave hatlar ile birlikte bir revizyon yapılsa şu şekilde bir kesişim olabilir mi?

Kaleiçi(Topkapı)-Mithatpaşa-Zeytinburnu-Güngören-Bağcılar
Kaleiçi(Topkapı)-Yenikapı-Beyazıt-Sirkeci-Kabataş
Sirkeci-Beyazıt-Topkapı-Mithatpaşa-Adliye(Zeytinburnu)
Topkapı-Edirnekapı-Sultançiftliği
Aksaray-Sirkeci-Kabataş
Yenikapı-Beyazıt-Sirkeci-Eyüp-Alibeyköy-Miniatürk-RMK

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 30 Nis Çrş, 2008 00:34

Kaleiçi(Topkapı)-Mithatpaşa-Zeytinburnu-Güngören-Bağcılar
Bunu tam anlamadım. Yeni bir hat mı olsun, yoksa var olanlardan mı? Topkapı-Zeytinburnu-Bağcılar nasıl olsun, gözümün önünde canlandıramadım (şu an da ama pestilim çıkmış hâlde ...).

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Nis Çrş, 2008 06:56

Resim

Bu resimdeki açık mavi çizgi, aslında tam olarak o değil biraz daha güneyden mevcut tramvay hattının yer altına alınacağı bölümden gidiyor ve kırmızı hattı ortadan kesiyor, Zeytinburnu ile ilgili detaylı bir çalışma yayınlamıştım bir aralar onu revize etmem lazım aslında Zeytinburnu toplu taşımacılığın raylı sistemler ile çözümünün gösterilebileceği çok iyi bir imkan zaten binlerce bina yıkılacak burada yıkarken bu şekilde inşaa edip buraya minibüs falan sokmamak lazım.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 30 Nis Çrş, 2008 11:49

Zeytin burnu için Yenikapı-İncirli metro projesi tam göbekten geçeck. Tramvayı da yeraltına alacaklar. Dolayısıyla senin önerin güzel ama bu 2 nedenden dolayı yapılmaz sanırım.

Peki:

1-Bağcılar Tramvayını ZEYTİNBURNU MERKEZ'e neden zatmazlar. Yani Marmaray'a entegrasyon.

2-Kabataş Tramvayını neden BAKIRKÖY MEYDAN'a uzatmazlar?

3-Bağcılar Tramvayını neden Tekstilkent ve Metris'e uzatmazlar?

Metro yapılacak yere metro yapılmalı. Tramvay yapılması gereken yere tramvay...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Nis Çrş, 2008 11:51

metro metro :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 30 Nis Çrş, 2008 11:53

Bu taşın altından Zeytinburnu Belediye Başkanı çıkar. Çünkü tramvayın yer altına alınması iin çok baskı yaptı. İBB pes etti. Sonrada bundan sonra tramvay falan yapmıycaz diye bir yönelim oldu.

Kullanıcı avatarı
Mahmut Pasa
Aylık Paso
Mesajlar: 82
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 08:47

Mesaj gönderen Mahmut Pasa » 30 Nis Çrş, 2008 11:54

Belediye her yere metro diyor, ama aralara nasıl gidicez, yine otobüsler mi dolaşacak Zeytinburnuna mesela Adliye de metrodan indim Sümer e yine minibüslemi gidicez, çok saçma yıllarca oturdum ben bu semtte bir sürü binaya istimlak geldi ev sahipleri ile anlaşıldı işte yıkarken yapsınlar tramvayda minibüs girmesin anlamıyorum ki ben, mesela hala Cevizlibağ dan minibüs var niye varki yarı yola kadar zaten tramvay geliyor ordan aşağı 58 Bulvara kadar uzatsalar ne kadar güzel olur Marmaraya da ulaşır aşağıda

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Nis Çrş, 2008 11:59

Sana katılıyorum Mehmet, Zeytinburnu belediyesi illa ki ilçeden kısa vadede metro geçiyor dedirtmek için diretti, diğer taraftan ekmek kapısı olan işyerlerinin taşınmasını istemiyor, Zeytinburnunda trafik problemi tekstilciler, ambarlar ve demirciler sitesidir, buraların nakliye trafiği sorunun ana kaynağıdır ama bu işyerlerinden aldığı emlak ve çöp vergilerinden olmak istemeyen Zeytinburnu belediyesi zorla ambarların taşınmasına razı oldu ama ilçesini yok eden bu diğer işletmelerin kalmasını istedi şimdi iş yapmış görünmek için bakın size metro getirdim demek için bunu istedi, neden çünkü bir sonraki döneminin garantisi bence yok ama parti gazı ile seçilir bilemem neyse işin siyaseti bizi ilgilendirmez.

Tramvay hattı yer altına alınsın mı alınsın, ama buna yalandan metro denmesin, hatta önerdiğim gibi ambarlar üzerinden Bulvar caddesine kadar yeer altından ikinci bir tramvay hattı yapılsın, bu hat bulvarsan gerekirse Zeytinburnu marmaraya da bağlanır Mahmut un dediği gibi Sümere de Bakırköy e de, gelişime açık bir proje olur, minibüsleri de kesersin nefes alan bir ilçeye sahip olursun ama bu projeler uzun vadeli tabi bir seçim dönemine yetişmiyor maalesef, bu ülke ancak 5 yıllık hizmet planlarından kurtulduğunda refaha erecektir.

Cevapla

“Tramvay Önerileri” sayfasına dön