tr-HT.01 » Projelendirilen Hızlı Tren Hatları

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 15 Ağu Prş, 2013 19:48

Biraz hatalısınız gibime geliyor. Kütahya’yı eskiden tanıyorum biraz. Orası bugün 200000 nüfusluysa, 20 veya 30 sene nasıl olacak? Oranın işyerleri ne durumda? Varsa da, yoksa da, gelecekte nasıl olabilir? Kütahya, Denizli gibi kentleri küçümsemeyin. Gelecek onların olabilir. Ciddiyim. Bizde şöyle bazı şeyleri ölçer gibi bir mentalite var. EN böyyügg, EN bööörg falan olmayan, EN sıkışık ve dolu vs vs vs olmayan … adam değil. Bu tamamen yanlış yaklaşım.

Meselâ IT diyelim, IT merkezini ıstanbul’da mı yapar birisi, Kütahya'da mı? Dışarıdan gelen işçıler (ev işini katmazsak) hangi kentte daha hızlı şekilde kısa yollar ile işine varabilir? İşin bir de bu boyutu var. O açıdan, Kütahya gibi bir kentin YHT istemesi bana gayet makul geliyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Ağu Prş, 2013 21:06

alabay yazdı:Meselâ IT diyelim, IT merkezini ıstanbul’da mı yapar birisi, Kütahya'da mı? Dışarıdan gelen işçıler (ev işini katmazsak) hangi kentte daha hızlı şekilde kısa yollar ile işine varabilir? İşin bir de bu boyutu var. O açıdan, Kütahya gibi bir kentin YHT istemesi bana gayet makul geliyor.
IT merkezi ancak ve ancak İstanbul' da kurulur, tamamen başka şeylerden bahsediyorsun, Kütahya da en fazla bir kaç tane seramik ya da çini fabrikası daha kurulur başka da yatırım yapılmaz bana göre. İleri bakış açısından haksızsın demiyorum, ki zaten ne dedim? Yeni hat yapılsın ama bunu direkt YHT hattı olarak yapıp işletmek mantığı nedir? Ankara-İzmir hattı üzerinde dir de tren uğramadan geçer şikayet etmeyi anlarım ama güzergah üzerinde değil, o ana güzergahların dışında kalan her kente bir kol çıkartalım? Bu ancak ve ancak ana demiryolu ağı olarak tasarlanabilir, bunu bir yapıp işletirsin, zamanla ihtiyaç çerçevesinde YHT işletmesine geçersin, bence mantıklı olan bu dur, Kütahya' ya direkt bir YHT hattı çekmek değil.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: tr-HT.01 » Projelendirilen Hızlı Tren Hatları

Mesaj gönderen Esat » 08 Haz Prş, 2017 15:40

Yavuz Sultan Selim köprüsünden geçerek SGH ve YHL yi birbirine bağlayacak hızlı tren hattı yatırım programına alınması için çalışmalara başlanmış.

https://www.trenhaber.com/yht/3-koprude ... h1803.html
İstanbul trafiğini rahatlatmak için Gebze-Sabiha Gökçen Havaalanı-Yavuz Sultan Selim Köprüsü-İstanbul Yeni Havalimanı-Halkalı güzergahlarında yapılacak YHT hattı yatırım programına alınmak üzere Yüksek Planlama Kurulu onayına sunuldu.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3521
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-HT.01 » Projelendirilen Hızlı Tren Hatları

Mesaj gönderen Engin Y » 31 Tem Pzt, 2017 18:02

Haftasonu tüm basın yayın organlarında, Eskişehir-Burdur-Isparta-Antalya hattına ilişkin haberler vardı..

Gazeteci adıyla iş yapanlar gerçekte gazeteci olmadıkları, kendilerine verilen basın bültenini kopyalayıp yapıştıran insanlar oldukları için kimse sormamış, "hem Burdur'dan, hem Isparta'dan nasıl geçecek?" diye..

Şu emojideki gibi zigzag yapması gerek yolun, her iki kentten de geçecekse: ⚡️

Zaten muhtemelen 2025'ten önce tamamlanamayacak bir projeyi daha ortaya atmışlar, bizim muhabirler de hemen üstüne atlamışlar..

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Halkalı - Kapıkule Çift Hattlı Tren Projesi

Mesaj gönderen Kamil16 » 01 Ağu Sal, 2017 19:26

Trakya Bölgesinde anladığım kadarı ile YHT değil, Çift Hatlı Tren yolu yapılacak ve Hızlı Tren çalıştırılacak.
Sene 2017 ve Trakya'da sadece Muratlı - Tekirdağ arasında zorunluluktan bir demiryolu hattı yapılmış... :? :x

"İstanbul ili Halkalı İstasyonu’ndan başlayan ve Edirne ili Kapıkule İstasyonu’nda sonlanan yaklaşık 229 km elektrikli, çift hatlı ve 200 km/saat tasarım hızına sahip demiryolu hattı yapılacaktır.

Planlanan demiryolu hattının; yaklaşık 73 kmlik kısmı İstanbul, yaklaşık 40 kmlik kısmı Tekirdağ, yaklaşık 62 kmlik kısmı Kırklareli ve yaklaşık 54 kmlik kısmı Edirne ili sınırları içerisinden geçecektir.

Proje konusu demiryolu ve yardımcı yapıların projelendirme çalışmalarının tamamlanmasına müteakip 3 yıllık inşaat süreci ile tamamlanması planlanmaktadır."

http://www.edirneyenigun.com/haber/1403 ... -onay.html

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: tr-HT.01 » Projelendirilen Hızlı Tren Hatları

Mesaj gönderen Esat » 01 Ağu Sal, 2017 20:23

Bildiğim kadarıyla 200km/s halen hızlı tren tanımına uymaktadır, ama 300 km/s olsaydı keşke, 45 dk da edirne, voaaa süper olurdu

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: tr-HT.01 » Projelendirilen Hızlı Tren Hatları

Mesaj gönderen Kamil16 » 01 Ağu Sal, 2017 20:52

Esat yazdı:Bildiğim kadarıyla 200km/s halen hızlı tren tanımına uymaktadır, ama 300 km/s olsaydı keşke, 45 dk da edirne, voaaa süper olurdu
Evet, Hızlı Tren ama YHT değil yani "Yüksek Hızlı Tren" değil. Neden Trakya'da YHT yapılmıyor? Maliyet mi? Bilmiyorum.. :?

Almanya'da da hızlı trenlerde IC ve ICE (EC) sınıflandırması var.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: tr-HT.01 » Projelendirilen Hızlı Tren Hatları

Mesaj gönderen Esat » 01 Ağu Sal, 2017 23:08

normalde araç ile 2 saat süren bir yol zaten, maliyetten ziyade gerekli mi? Yolculuk talebi nedir? Ben Edirne-Kırklareli-İstanbul arasında büyük bir yolculuk talebi olduğunu düşünmüyorum, elimde veri yok, sadece olmadığını düşünüyorum. Bu işlerde yolculuk analizi her şeydir, afedersiniz akı bokunu kurtarmayacak bir iş yapmanın da anlamı yok. Tamam ben de ya keşke hızlı olsaydı derim ama gerçekçi bakarsak ortada böyle bir talepte olmayabilir diye şerhimi düşerim :)

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: tr-HT.01 » Projelendirilen Hızlı Tren Hatları

Mesaj gönderen Kamil16 » 02 Ağu Çrş, 2017 06:35

Esat yazdı:normalde araç ile 2 saat süren bir yol zaten, maliyetten ziyade gerekli mi? Yolculuk talebi nedir? Ben Edirne-Kırklareli-İstanbul arasında büyük bir yolculuk talebi olduğunu düşünmüyorum, elimde veri yok, sadece olmadığını düşünüyorum. Bu işlerde yolculuk analizi her şeydir, afedersiniz akı bokunu kurtarmayacak bir iş yapmanın da anlamı yok. Tamam ben de ya keşke hızlı olsaydı derim ama gerçekçi bakarsak ortada böyle bir talepte olmayabilir diye şerhimi düşerim :)
Edirne'yi işin içine katmayalım. Çerkezköy + Kapaklı + Saray : 350.000 kişi, Çorlu + Ergene : 400.000 Kişi, Lüleburgaz : 250.000 Kişi yaşıyor. Ve buralarda yaşama nedenleri Sanayi bölgesi olmasıdır. Ayrıca şimdi İkitelli Organize'nin de Çerkezköy + Kapaklı'ya taşınma kararı alınmış. İstanbul Avrupa yakası sanayii bu bölgeye taşınıyor. İster HT ister YHT yapalım ancak insanları, Halkalı değil, Bakırköy yada Yenikapı bir noktaya 20-30 dak süre ile raylı sistem ile sık aralıklar ile taşırsak kimse arabası ile yola çıkmaz çok gerekli olmadıkça. Böylece TEM ve Mahmutbey kaosu ortadan kalkar.

Şu anda bölgede yaşayanlar Anadolu'dan buraya göç ettikleri için, şehirler arası otobüs firmaları için en cazip durumda. Hergün Çerkezköy'den sadece Tokat'a 3 otobüs kalktığını söylersek gerisini siz hesap ediniz. Özellik ile Samsun ve Tokat ve orta Karadeniz bölgesinden yoğun göç alınmış. İstanbul'a her yarım saatte sadece Çerkezköy'den 1-2 otobüs kalkıyor. Çorlu'yu bilmiyorum.

Buraya göç etmiş insanlar ve sanayi ilişkileri insanları ve aile çevrelerini sürekli seyahat etmelerini gerekli kılıyor.

Ayrıca Edirne - İstanbul HT hattı, aynı zaman'da Avrupa'dan gelecek trenleri İstanbul ve Anadolu, Asya'ya aktaracak bir hat olacak. Bu kriterler umarım dikkate alındı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: tr-HT.01 » Projelendirilen Hızlı Tren Hatları

Mesaj gönderen Esat » 02 Ağu Çrş, 2017 07:42

Kamil Bey söylediklerinize eyvallahta YHT olunca Tohata otobüs kalkmayacak mı? :) Ankara ya var mesela tren, Haydarpaşa ya da Bakırköy den kalksa YHT Ankara oyobüsleri külli iptal olacak mı? Belki çok uzun vadede.

Neyse, dediğim gibi verdiğiniz bilgiler ok, ama Çatalca Lüleburgaz da çalışan orada otursun bir zahmet, istanbul u meşgul etmesin. Edecekse de aklı başında hiçbir demiryolu ülkesi bahsettiğiniz konu için 350km/s lik yht hattı yapıp, dolmuş gibi çalıştırmaz, siz bayağı bir ülke görmüş bir ağabeyimizsiniz, yanlış mı hocam? Bahsettiğiniz mesafelerde yht değil bölgesel tren çalıştırılır, 160-200km/s hız aralığında her halükarda otomobil ve otobüsten hızlı. Durma noktasına katılıyorum, Halkalı don durağı olmamalı, Bakırköy ve Sirkeci ye kadar da çalılmalı bu trenler. Devletin YHT ismi ile yaptığı şovenizme bari bizler katılmayalım, her ilçeye yht diye bir gerçek yok.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: tr-HT.01 » Projelendirilen Hızlı Tren Hatları

Mesaj gönderen decimus » 25 Eki Prş, 2018 16:55

TCDD İhale Sonucu : Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı Çerkezköy – Kapıkule Kesimi İnşaatı İşi

https://www.trenhaber.com/tcdd-ihale/tc ... h5089.html

Bildiğim kadarıyla parası Avrupa Birliğinden geldiği için para sıkıntısı olmayacaktır.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 585
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: tr-HT.01 » Projelendirilen Hızlı Tren Hatları

Mesaj gönderen Edil Arda » 25 Eki Prş, 2018 20:13

niye hız 200?

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön