tr-HT.01 » Projelendirilen Hızlı Tren Hatları

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 30 Mar Cmt, 2013 13:05

---------------------------------------------------------------------------------
Konya hattının ikinci özelliğinin de İstanbul ve Bursa'ya açılması olduğunu vurgulayan TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, şunları kaydetti:

''İki tarafı birden yapıyoruz. Belki İstanbul önce açılacak ama daha sonra Bursa açılacak. Diğer taraftan, Ankara üzerinden Sivas... Bu sene yeni karar alındı. Yatırıma alındı. Konya-Karaman-Adana-Mersin-Osmaniye-Gaziantep... Bu bölümlerde birçok yerin ihalesini yaptık. Sadece Konya-Karaman değil, Gaziantep-Osmaniye ve Adana-Mersin arasını da bitirdik. İhalesini yapıyoruz. İnşallah çok kısa zamanda buradan yüksek hızlı trenle İstanbul'a gidilecek. Yukarıya yüksek hızlı trenle, aşağıya hızlı trenle gidilecek. Ne demek istiyorum- Yani İstanbul'a giderken 300 kilometrelik trenlerle gidilecek. Şimdi ihalesine çıktık, bitirdik. Ama Adana-Mersin'e giderken bu hız 200 kilometre olacak. Çünkü orada yük de taşıyacağız. Konya'nın yükünü limana indirmek için hem hızlı yolcu treni hem de yük treni çalışacak şekilde bu yolu yapıyoruz. Bütün hedefimiz şu; bu güzel ilimizi güneye, denize, bağlamaya çalışmak. Ekonomisine bir katkıda bulunursak, biz de mutlu oluruz.''
http://tinyurl.com/c7yq8r6
---------------------------------------------------------------------------------

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 30 Mar Cmt, 2013 13:18

-------------------------------------------------------------------------------------------
'15 il YHT ile birbirine bağlanacak' TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, ''15 il YHT ile birbirine bağlanacak. Böylece Türkiye'nin nüfusunun yarısı YHT ile birbirine bağlanmış olacak'' dedi.

TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, demiryollarının dünyaya açılacağını belirterek, gelişmekte olan ülkelerde müşavirlik ve proje işlerinin üstlenilmesi amacıyla Demiryolu Proje ve Danışmanlık Şirketi kurma kararı aldıklarını bildirdi.

Karaman, Konya-Eskişehir hattında incelemelerde bulundu.

YHT ile Ankara'dan Eskişehir'e gelen Karaman, Eskişehir Valisi Kadir Koçdemir'i ziyaret etti. Karaman, Eskişehir-Konya hattının geçtiğimiz günlerde Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından açıldığını hatırlatarak, ''Bu hat bizim için çok önemli çünkü Türkiye'nin ilk YHT ringini oluşturuyor'' dedi.

Hattın açılmasının ardından iki şehir arasında YHT ile 5 liraya seyahat edilmesine imkan veren kampanya başlattıklarını hatırlatan Karaman, kampanya bitiminden sonra biletlerin 35 liraya satılacağını söyledi.

Karaman, bunun yanı sıra, Konya-Eskişehir arasında seyahatler için 550 liralık kurumsal hat oluşturduklarını da belirterek, bu kart sayesinde iki şehir arasında 9-10 liraya seyahat edilebileceğini bildirdi.


Eskişehir'in demiryolları için çok önemli olduğunu ifade eden Karaman, ''Bundan sonraki hedef Eskişehir-İstanbul hattı. İnşallah 29 Ekim'de İstanbul'u Eskişehir'e bağlıyoruz. İstanbul-Eskişehir-Ankara-Konya hattı oluşturulacak sonra Bursa, Sivas hatları eklenecek. 15 il YHT ile birbirine bağlanacak. Böylece Türkiye'nin nüfusunun yarısı YHT ile birbirine bağlanmış olacak'' diye konuştu.

Eskişehir Valisi Koçdemir de Eskişehir-Konya hattının açılmasına Eskişehir'e önemli faydaları olduğunu ifade ederek, öncelikle zamanlamanın çok iyi olduğunu, Eskişehir'in bu sene Türk Dünyası Kültür Başkenti seçildiğini söyledi.

Hattın Eskişehir'i bir anlamda her yere yakın hale getirdiğini ifade eden Koçdemir, söz konusu hatta bütün biletlerin satılmasının da son derece sevindirici olduğunu söyledi.

YHT'nin Eskişehir'in tanıtımına büyük katkı sağladığını dile getiren Koçdemir, Eskişehir'in turizmine de ekonomisine de ciddi katkıları olduğunu söyledi.

Ankara'da okuyan öğrencilerin artık ev tutmadıklarını, YHT ile gidip geldiklerini anlatan Koçdemir, ''O yüzden Eskişehir, Eryaman'dan daha yakın Ankara'ya diyoruz'' diye konuştu.

Koçdemir, çalışmalarından dolayı Karaman'a teşekkür etti.

Karaman, Konya'ya gidişte trende gazetecilere yaptığı açıklamada, Eskişehir-Konya YHT hattının mevcut hatlara 10 kilometrelik bir bölümün ilave edilmesiyle hizmete açıldığını belirtti.

Bu hattın aslında Konya, Eskişehir ve İstanbul hattı olduğunu ve YHT hatlarının omurgasını oluşturduğunu vurgulayan Karaman, bu nedenle hattın ayrı bir önem taşıdığını söyledi.

Göreve geldiklerinde demiryollarının çok değişik sorunlarla mücadele ettiğini hatta kapatılmasına yönelik düşüncelerin dahi ifade edildiğini dile getiren Karaman, hükümetin demiryollarında iyileştirme kararı almasının ardından yoğun bir şekilde çalışmalara başladıklarını anlattı.

1950-2002 yılları arasındaki dönemde demiryollarının ihmal edildiğini ve bu dönemin adeta duraklama dönemi olarak adlandırıldığını belirten Karaman, 2002'den sonra bütün ulaşım modlarıyla aynı şekilde ağırlık verilir hale geldiğini kaydetti.

Şimdi her yıl 135 kilometre demiryolu yapımının gerçekleştirildiğini anlatan Karaman, yapımı devam eden 3 bin 700 kilometrelik hatlar da dahil edilince yılda yapılan demiryolu uzunluğunun 200 kilometreyi bulduğunu söyledi.

''Demiryolu hürriyettir'' diyen Karaman, yolcuların trenlerde rahat, konforlu bir şekilde seyahat edebildiğini ifade etti.

Çalışmalar sonucunda hem yolcu hem de yük taşımacılığında önemli artışlar yakaladıklarını dile getiren Karaman, ancak her iki rakamda da istenilen seviyede artışı sağlayamadıklarını kaydetti.

-''150 yıllık hatlar yenilendi''-

TCDD Genel Müdürü Karaman, yeni hat yapımının yanısıra 7 bin kilometrelik eski hatların da yenilendiğini, bu kapsamda 150 yıldır yenilenmeyen ilk demiryolu hattı İzmir-Aydın hattının da yenilendiğini anlattı.

2004'ten bugüne kadar demiryollarında 12 milyar liralık yatırım gerçekleştirdiklerini belirten Karaman, ''Hedefimiz 2023'e kadar 45 milyar dolarlık yatırım daha yapmak'' dedi.

Karaman, şu anda demiryollarının taşımacılıkta yolcuda yüzde 2,5, yükte yüzde 5 olan payını 2023 yılında yolcuda yüzde 10, yükte yüzde 15'e çıkarmayı hedeflediklerini bildirdi.

-İstanbul-Ankara hattı-

İstanbul-Ankara YHT hattı hizmete açıldıktan sonra iki şehir arasındaki seyahat süresinin tüm ulaşım modlarıyla ortalama 3 saat olacağını dile getiren Karaman, ancak trenlerle yapılan seyahatin daha avantajlı olacağını söyledi.

İlerleyen süreçte Ankara-İstanbul arasında 10-15 dakikalık aralıklarla sefer düzenlemeyi hedeflediklerini, bu hatta günde 50 bin yolcu taşınmasını öngördüklerini kaydeden Karaman, İstanbul-Ankara arasında YHT bilet fiyatlarının uçak biletlerinden daha ucuz ancak karayolundan bir miktar pahalı olabileceğini söyledi.

Karaman, söz konusu hatta ticari taşımalara 29 Ekim'de başlayacaklarını hatırlatan Karaman, ''Altyapı çalışmalarının yüzde 95'ini, üst yapının da yüzde 45'ini bitirdik. Temmuz-Ağustos'da deneme seferlerine başlamayı planlıyoruz'' diye konuştu.

Demiryollarının serbestleşmesini öngören kanunun da çıkmak üzere olduğunu dile getiren Karaman, kanun yürürlüğe girdikten 5 yıl sonra TCDD'nin kar eden bir kuruluş olmasının hedeflendiğini ifade etti.

Serbestleşmenin ardından özel sektörün öncelikle yük taşıma işine gireceğini tahmin ettiklerini dile getiren Karaman, yapımı devam eden hatların 2018'de tamamlanmasının ardından özel sektörün yolcu taşıma işine de gireceğini düşündüklerini söyledi.

Tüm bu çalışmaların yanısıra eğitime de çok önem verdiklerini anlatan Karaman, bu amaçla meslek liseleri ve yüksekokullar açıldığını ve bir üniversitenin de demiryolu mühendisliği bölümü kurduğunu kaydetti.

Almanya, Japonya ve Çin'e eğitim almaları için mühendisler gönderdiklerini belirten Karaman, bu mühendislerin Türkiye'ye döndükten sonra, cumhuriyetin ilk yıllarında olduğu gibi ülkeye demir ağlarla örmeye devam edeceğini söyledi.

TÜBİTAK ile yerli sinyalizasyon sistemi de geliştirdiklerini dile getiren Karaman, 2023'e kadar 10 milyar dolarlık sinyalizasyon yapacaklarını bildirdi. Karaman yerli tren üretimi için de çalışmaların sürdüğünü söyledi.

2020 yılına kadar dünyada 1 trilyon dolarlık yatırım yapılmasının öngörüldüğünü ifade eden Karaman, Türkiye'nin de bundan pay alması gerektiğini işaret etti.

Karaman, bu amaçla gelişmekte olan ülkelerde müşavirlik ve proje işlerinin üstlenilmesi amacıyla Demiryolu Proje ve Danışmanlık Şirketi kurma kararı alarak, Kalkınma Bakanlığı'nın onayına sunduklarını açıkladı.


Trende yolcularla sohbet eden Karaman, yolculara Eskişehir-Konya hattı hakkındaki görüşlerini sordu. Hattın açılmasından dolayı memnuniyetlerini dile getiren yolculardan Abdullah Karapınar,, ''Mevlana ile komşu olduk. Teşekkür ederiz'' dedi. Öte yandan yolcular Karaman'dan sefer sayısının arttırılmasını talep etti. AA
http://tinyurl.com/c7yq8r6
-------------------------------------------------------------------------------------------

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 30 Mar Cmt, 2013 14:07

Benim için eksik olan, bütün bunları şematik haritalarla göstermemeleri. Gözümde canlanamıyor. Yerel halkta bu farklı mı acaba?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 May Pzr, 2013 14:32

Ulaştırma Bakanı Yıldırım Kayseri'ye yaptığı bir ziyarette Ankara-Yozgat arasındaki hızlı tren hattının tamamlanması ile birlikte Kayseri'nin de Yerköy bağlantısına kadar inşa edilecek 150 km. lik bir hat ile hızlı tren ağına katılacağını müjdelemiş, gerçi bunun için doğal olarak geniş bir ifade ile 2-3 yıl içerisinde tamamlamayı hedefliyoruz demiş. Kayseri'nin planlar dışında olması düşünülmezdi herhalde, gerçi hat sadece Kayseri'ye ulaşmak amaçlı değil sonrasında Malatya ve Diyarbakır'a uzanacak bir güzergahın parçası olarak planlanıyormuş, bakalım gelecek yıllarda hızlı tren konusunda nasıl bir noktada olacağız.

http://haber.mynet.com/kayseriye-hizli- ... 76-guncel/

Barış Toprak
Abonman
Mesajlar: 19
Kayıt: 03 Kas Cmt, 2012 17:05

Mesaj gönderen Barış Toprak » 05 May Pzr, 2013 20:00

Kırıkkale'de tren garı nerede olacak, bir bilgi var mı?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Ağu Prş, 2013 15:23

Her kapıya metrodan sonra her şehire hızlı tren fikri yayılıyor. Kütahya kenti de etrafımızdan geçen YHT bize niye gelmiyor diye kazan kaldırmış :) devletlu da yapın bir proje diye talimatı vermiş.

Eskişehir ile Kütahya arasında 120 km. lik bir kesimde inşa edilmesi planlanan YHT hattı için ilk çalışmalara da başlanmış.

http://ekonomi.haber7.com/sektorler/hab ... ye-basildi
TCDD'nin YHT projeleri kapsamında tüm komşu illerinden (Balıkesir, Bursa, Bilecik, Eskişehir, Afyonkarahisar, Uşak ve Manisa) YHT hattı geçmesine karşın kendi illerine YHT hattı planlanmaması Kütahyalıları harekete geçirdi. Başta Kütahya milletvekilleri olmak üzere Kütahyalılar, YHT'nin kendi illerinden de geçmesi için girişimlerde bulundu.

AA muhabirinin edindiği bilgiye göre, Kütahyalıların bu girişimleri meyvesini verdi. Bakan Yıldırım'ın talimatıyla TCDD, Eskişehir-Kütahya arasındaki yaklaşık 120 kilometrelik parkura YHT hattı yapılması için çalışmalara başladı. TCDD, kısa bir süre içerisinde, söz konusu YHT hattına yönelik için uygulama projesi ihalesi için ilana çıkmaya hazırlanıyor.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 15 Ağu Prş, 2013 16:21

Kütahya nüfusu 200.000 YHT olsa ne olur olmasa ne olur? Oraya yapılacak yatırımla İzmit-İstanbul arasına bir hat daha yapılabilir...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Ağu Prş, 2013 16:32

Hakan yazdı:Kütahya nüfusu 200.000 YHT olsa ne olur olmasa ne olur? Oraya yapılacak yatırımla İzmit-İstanbul arasına bir hat daha yapılabilir...
İsteyenin bir yüzü kara Hakan :) her kapıya metro denilirse her şehre de YHT gider, bir ara tartışma olmuştu burada ilçe bazında Yozgat hattında idi galiba, ben bu YHT işini yanlış buluyorum, yani bu şekildeki söylemleri yanlış buluyorum. Her yere YHT tabii ki gider, ya da her kentten bir şekilde geçer ama her yere YHT götüreceğim diye bölgesel trenleri tamamen kaldırmak nasıl bir mantıktır? Dolmuş işletir gibi hızlı tren işletme hesapları yapmak ve halkı buna inandırmak? Demiryollarında atak olmalı, yenilenmeli, genişletilmeli, ilaveler yapılmalı falan filan bunlara karşı çıkan bana göre aptaldır ama her kente de YHT sözü vermek ne kadar doğrudur? Önce bir ana demiryolu ağımızı kuralım, normal trenler zaten 160km/s hızla işler, o zaman böyle bol keseden YHT vermeye gerekte yok. Bilmiyorum acaba gerçekten hızlı tren yolu yapıp üzerinde normal tren işletmek mümkün değil mi diye soruyorum kendi kendime :) ya siz hattınızı YHT ye göre bir geometride yapın, ihtiyaç olana kadar normal konvansiyonelleri orada çalıştırın, ileride nüfus artıp ihtiyaç olunca koy günlük YHT seferlerini, talep arttıkça seferini de arttır. YHT gazı ile diğer demiryolu işleri biraz kaynıyor gibi geliyor bana.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 15 Ağu Prş, 2013 19:48

Biraz hatalısınız gibime geliyor. Kütahya’yı eskiden tanıyorum biraz. Orası bugün 200000 nüfusluysa, 20 veya 30 sene nasıl olacak? Oranın işyerleri ne durumda? Varsa da, yoksa da, gelecekte nasıl olabilir? Kütahya, Denizli gibi kentleri küçümsemeyin. Gelecek onların olabilir. Ciddiyim. Bizde şöyle bazı şeyleri ölçer gibi bir mentalite var. EN böyyügg, EN bööörg falan olmayan, EN sıkışık ve dolu vs vs vs olmayan … adam değil. Bu tamamen yanlış yaklaşım.

Meselâ IT diyelim, IT merkezini ıstanbul’da mı yapar birisi, Kütahya'da mı? Dışarıdan gelen işçıler (ev işini katmazsak) hangi kentte daha hızlı şekilde kısa yollar ile işine varabilir? İşin bir de bu boyutu var. O açıdan, Kütahya gibi bir kentin YHT istemesi bana gayet makul geliyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Ağu Prş, 2013 21:06

alabay yazdı:Meselâ IT diyelim, IT merkezini ıstanbul’da mı yapar birisi, Kütahya'da mı? Dışarıdan gelen işçıler (ev işini katmazsak) hangi kentte daha hızlı şekilde kısa yollar ile işine varabilir? İşin bir de bu boyutu var. O açıdan, Kütahya gibi bir kentin YHT istemesi bana gayet makul geliyor.
IT merkezi ancak ve ancak İstanbul' da kurulur, tamamen başka şeylerden bahsediyorsun, Kütahya da en fazla bir kaç tane seramik ya da çini fabrikası daha kurulur başka da yatırım yapılmaz bana göre. İleri bakış açısından haksızsın demiyorum, ki zaten ne dedim? Yeni hat yapılsın ama bunu direkt YHT hattı olarak yapıp işletmek mantığı nedir? Ankara-İzmir hattı üzerinde dir de tren uğramadan geçer şikayet etmeyi anlarım ama güzergah üzerinde değil, o ana güzergahların dışında kalan her kente bir kol çıkartalım? Bu ancak ve ancak ana demiryolu ağı olarak tasarlanabilir, bunu bir yapıp işletirsin, zamanla ihtiyaç çerçevesinde YHT işletmesine geçersin, bence mantıklı olan bu dur, Kütahya' ya direkt bir YHT hattı çekmek değil.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: tr-HT.01 » Projelendirilen Hızlı Tren Hatları

Mesaj gönderen Esat » 08 Haz Prş, 2017 15:40

Yavuz Sultan Selim köprüsünden geçerek SGH ve YHL yi birbirine bağlayacak hızlı tren hattı yatırım programına alınması için çalışmalara başlanmış.

https://www.trenhaber.com/yht/3-koprude ... h1803.html
İstanbul trafiğini rahatlatmak için Gebze-Sabiha Gökçen Havaalanı-Yavuz Sultan Selim Köprüsü-İstanbul Yeni Havalimanı-Halkalı güzergahlarında yapılacak YHT hattı yatırım programına alınmak üzere Yüksek Planlama Kurulu onayına sunuldu.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-HT.01 » Projelendirilen Hızlı Tren Hatları

Mesaj gönderen Engin Y » 31 Tem Pzt, 2017 18:02

Haftasonu tüm basın yayın organlarında, Eskişehir-Burdur-Isparta-Antalya hattına ilişkin haberler vardı..

Gazeteci adıyla iş yapanlar gerçekte gazeteci olmadıkları, kendilerine verilen basın bültenini kopyalayıp yapıştıran insanlar oldukları için kimse sormamış, "hem Burdur'dan, hem Isparta'dan nasıl geçecek?" diye..

Şu emojideki gibi zigzag yapması gerek yolun, her iki kentten de geçecekse: ⚡️

Zaten muhtemelen 2025'ten önce tamamlanamayacak bir projeyi daha ortaya atmışlar, bizim muhabirler de hemen üstüne atlamışlar..

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön