ist-RS.02 » İstanbul'da İhale Aşamasındaki Raylı Sistemler

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 20 Eki Pzt, 2014 01:45

25 Kasım'da ihalesi varmış fakat bu İBB'de de UDH'de de yok. :?:
Ama ihale içeriği hakkında bir bilgim yok. Belki ihale daha ön işlerle ilgiliyse ondan olabilir, yok eğer değilse bu İBB'nin veya UDH'nin sorumsuzluğu

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Eki Pzt, 2014 06:55

İki kurumunda web sitesinde yoksa nerde yazıyor bu bilgi arkadaşlar? KİK te varsa vardır, yoksa böyle bir şey yoktur :)

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 20 Eki Pzt, 2014 12:58


İki kurumunda web sitesinde yoksa nerde yazıyor bu bilgi arkadaşlar? KİK te varsa vardır, yoksa böyle bir şey yoktur
Medya öyle diyor abi :D

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 21 Eki Sal, 2014 07:36

M2 İncirli uzatması sur içi bölgesi için gerekli bir hat bence. Orada her ne kadar tramvay ve sahilde (eskiden) banliyö treni olsada sur içinden buralara erişim yine lastik tekerlekli araçlarla yapılıyor. Büyük hastanelerin olduğu , önemli bir sağlık merkezine hizmet edecek bu hat. Muhtemelen bu hat üstündeki duraklarda şunlar olacaktır ; Kocamustafapaşa, Kazlıçeşme , Zeytinburnu , Hipodrom(Kent park) ,İncirli. Bu arada söylemeden edemeyeceğim, burada hani birilerinin küsme meselesi olan 16:9 konutları ve sit alanı iken özellikli konut alanı diye icat edilen bir etrafından dolaşma yöntemiyle hipodrom dibindeki araziyi 20-30 kat izni ile verdikleri, kısa boylu sahibi olan bir inşaat firmasına verilen konut projesi bu işten bayağı bir nasipleneceklerdir. O yüzden de öncelikli projedir bence :) yoksa halkın ihtiyacına bu kadar önem vereceklerini düşünmüyorum...

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3521
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 21 Eki Sal, 2014 12:45

M2'yi İncirli'ye uzatmışken Halkalı'ya da uzatırlar mı ki?

Madem 3. Köprü sonrasında İstanbul'un en önemli garı Halkalı olacak, M2 ile doğrudan Halkalı'ya erişim sağlanmış olurdu..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Eki Sal, 2014 16:09

Duraklari Kocamustafapasa,Silivrikapi, Adliye, Osmaniye,Incirli seklinde idi bir degisiklik yok ise, projedeki en buyuk degisiklik beylikduzu metrosu ile fiziken birlesecek olmasi , baglanti olmasi dogruama bunun direkt isletme bazli dusunulmesi bence yanlis. Beylikduzu metrosunun ikinci etabi metrobus guzergahindan mecidiyekoy olmali ve bu dallanip budaklanan metro yaklasimindan vazgecilmeli.

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 22 Eki Çrş, 2014 07:17

60 km metro işletmesi olması saçma zaten. Beylikdüzü ile Mecidiyeköy arasındaki trafik yoğun, metronun bu güzergahta çalışması lazım. Yolcuyu Yenikapıdan dolaştırarak götürmenin alemi yokki. Herhalde bu şekilde yolcu anketi vs yapılıp planlanıyordur. Boğaz geçişi düşünülen Bakırköy-Söğütlüçeşme arasında bir hattın uygulama projesi ihale çalışmalarına başlanmamışmıydı? Beylikdüzü ile bu hattın birleşmesi en mantıklısı olur.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 25 Eki Cmt, 2014 02:26

Özgür Türkler yazdı:60 km metro işletmesi olması saçma zaten. Beylikdüzü ile Mecidiyeköy arasındaki trafik yoğun, metronun bu güzergahta çalışması lazım. Yolcuyu Yenikapıdan dolaştırarak götürmenin alemi yokki. Herhalde bu şekilde yolcu anketi vs yapılıp planlanıyordur. Boğaz geçişi düşünülen Bakırköy-Söğütlüçeşme arasında bir hattın uygulama projesi ihale çalışmalarına başlanmamışmıydı? Beylikdüzü ile bu hattın birleşmesi en mantıklısı olur.
Söylediklerinize kesinlikle katılıyorum.Ayrıca eklemek istediklerim şunlar ;

İstabul için yapılması düşünülen Bakırköy – Kirazlı ve Sabiha Gökçen – Kaynarca metro projeleri askıya alınmalı ve yerine metrobüsün altından gidecek olan Beylikdüzü – Zincirlikuyu metro projesi yapılmalıdır.Neden mi ?

Bildiğinizi gibi metrobüs 400 bin kişi kapasite olarak tasarlanmış ve şuan günlük 1 milyon yolcu taşımaktadır.Ben çok şükür çok kullanmıyorum ama ne zaman yakınlarından geçip binen insanları görsem içimden metrobüsü kullanmadığım için şükrediyorum.Gerçekten çok kalabalık inmek veya binmek otobüs içinde bir muhaebeyi kazanmak gibi. Yapılan metro projelerine baktığımızda İBB Otogar –Bağcılar -Başakşehir metrosunu daha kalabalık ve daha çok kullanılan güzergahlar yerine burada yaptı.O projede ben şunu gözlemledim.Orada yaşayan insanların çoğu projeden bi haberdi ve şantiyeye gelip bu proje ne zaman açıılacak diye sıkıştırmıyorlardı.yani çok büyük yolcu talebi yoktu. Tabi ki yapılması güzel ve kullanan insanlar vardır ama önce bu hat mı diye düşündüğünüzde daha erken yapılması gereken hatlar olduğu aşikar.Mesela Üsküdar-Çekmeköy projesi, bu güzergahta yaşayan insanların 4 gözle bitmesini beklediği,bittiği zaman yüzbinlerce insanın hayatını değiştirecek çok önemli ve Anadıolu yakasında oluşan trafğii çözme konusunda ciddi katkı sağlayacak proje.Ama Bakırkoy –kirazlı ve Sabiha Gökçen – Kaynarca metroları Metrobüs güzergahında yapılacak metro kadar İstanbul trafiğina katkı sağlayamaz. Eğer para yatıracaksak hem daha karlı hem daha çabuk geri dönüşü olacak Beylikdüzü – Zincirlikuyu hattının yapılması gerekli.Eğer para yok ise Yap-İşler-devret (YİD) Modeli ile bir an önce ihalesi yapılarak işler başlatılmalı. Artık İstanbul’un zaman kaybına ihityacı yok.Nokta atışı yapılmalı ve en çok yolcunun bulunduğu,trafiği en çok rahataltacak projeler bitirilmeli.Bunun için çok yüksek zekaya sahip olmaya gerek yok.Herşey açık ve net. En öenli ve en çok istenen hat bu hat.
Ayrıca yapımı düşünülen 2. Marmaray İncirli – Söğütlüçeşme projesi Zincirlikuyu- Söğütlüçeşme olarak revize edilebilir veya 2 ayrı ihalede yapılabilir.Ama benim söylemek istedğim Metrobüs güzergahında Beylikdüzünden başlayarak Zincirlikuyuya metronun acilen yapılması gereklidir. Önceliklerimizi daha dikkatli seçmeliyiz. Otogar-Bağcılar-Başakşehir metrosu gibi projeler biraz daha bekleyebiir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Eki Cmt, 2014 13:22

Ben biraz aksini düşünüyorum, Bakırköy-Kirazlı bahsettiğin güzergah kadar olmasa da elzemdir, Bakırköy-Kirazlı yı ilk etabından bağımsız düşünelim derim, yani Başakşehir-Kirazlı gerçekten kötü bir hat insanların talebine cevap vermiyor çünkü oradaya gidenler ya ticaret için gidiyorlar ki bunun için illa ki arabaya ihtiyaçları var, ya da işçi kesimi bu insanlarda Kirazlı' dan sonra büyük oranda minibüs ya da otobüs kullanıyorlar ama Evren mahallesi istikametine doğru uzadığı zaman talebi artabilir, bir diğer husus bu bölgedeki yolculuk talebi ile ilgili. Uzun zaman önce İMP tarafından yapılan bir çalışma vardı, bu çok ciddi bir anket çalışmasıydı ve sonuçları Avrupa yakasındaki en sorunlu ulaşımın E-5, Basın Ekspres ve E-6 Bağlantı Yolu arasında kalan Bağcılar, Güngören, Bahçelievler ilçelerinin içine giriş çıkışta olduğu ortaya çıkıyor. Bu bölgede İstanbul' un 1/3 ü oturuyor ve bu insanların tek amacı E-5 ya da E-6 ya ulaşmak ve bu ulaşımı sağlayacak gerçekçi bir karayolu çözümü yok, 1+1 sokaklara tabela üzerinde cadde yazınca cadde olmuyor :) dolayısı ile burada bir ulaşım problemi var bu problemin çözümü için metro yatırımlarında buraya öncelik verildi, geçmişte iddia edildiği gibi altında oy deposuna yatırım diye bir şey yok. Bu açıdan bakınca ben Kirazlı-Bakırköy hattının verimli olacağını düşünüyorum, önceliklidir demiyorum ama :)

Gelelim diğer konuya, M2 nin İncirli' ye uzaması doğru tercih ama bana göre biraz daha Suriçinde Millet Caddesine yaklaşmalıdır derim, TCDD nin zaten eski hat üzerinde banliyö işletmeye devam etme isteği var ve umarım bu gerçekleşir, o zaman zaten bu hatta bu kadar yakın bir metro geçmesine gerek olmayacak, biraz da Millet caddesine yakın bir hat inşa edilir ise T1 in yükü de hafifletilmiş olacaktır, bence M2 nin bu etabı tekrar elden geçirilmeli ve Sur içinde Millet caddesine yaklaştırılmalı, sonrasında yine Zeytinburnu Adliye ye doğru uzanabilir.

Metrobüs güzergahına paralel bir metro hattının da elzem olduğu ortada ve bana kalırsa zaten Beylikdüzü hattının devamı direkt Mecidiyeköy' e gitmelidir, M2 ile birleşerek ortak işletmeyi makul görmüyorum (ray bağlantısı olmalı, aynı tip enerji, aynı tip araç bu zaten doğru akıldır) ama işletme ayrı tutulmalı kanaatindeyim. Hatta öncelikle Beylikdüzü-İncirli değil İncirli-Zincirlikuyu inşa edilmeli, bunun bitip açılması ile birlikte bir aktarma/ücret entegrasyonu ile insanlar bu yoğun alanı metro ile geçmeye teşvik edilebilir.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 25 Eki Cmt, 2014 14:01

M3'teki hata hattın yapımına tersten başlanması oldu. İlk olarak Bakırköy ile Kirazlı birleştirilmeliydi. Olimpiyat Stadı çok nadir kullanılan bir yapı, 3-5 yıl daha bekleyebilirdi.
Ayrıca ben de Beylikdüzü metrosunun yapımına Zincirlikuyu'dan başlanması gerektiğini düşünüyorum. Günümüz İstanbul'unda bana göre ulaşımın en zor olduğu ana arter Cevizlibağ-Boğaziçi Köprüsü arası ve bu güzergah üzerinde bir metro bulunmaması bana göre büyük eksiklik

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 25 Eki Cmt, 2014 20:09

Bu açıdan bakınca ben Kirazlı-Bakırköy hattının verimli olacağını düşünüyorum, önceliklidir demiyorum ama :)
Benim anlatmak istediğim de buydu. Tabi ki yapılması gerekn bir hat ama öncelikli mi ?

Bence kesinlikle değil. Tıpkı Bakırköy - Kirazlı projesi gibi.Yapılması kesinlikle gerekiyor ama Metrobüsün altına metro yapılması İstanbul'da yaşayanlar için daha önemli. Enerjimizi doğru kullanmalı, önceliklerimizi seçerken gerçekçi olmalıyız.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 22 Kas Cmt, 2014 15:08

Geçtiğimiz günlerde ihalesi yapılan ve teklifleri toplanan ;
"Bakırköy – Bahçelievler – Kirazlı Metrosu İnşaat ve Elektromekanik Sistemleri Temin, Montaj ve İşletmeye Alma İşleri” teklif edilen rakamlar şu şekildedir ;

Yaklaşık Maliyet 273.364.236 euro

1. Şenbay Madencilik 214.932.755
2. KMB Metro – Nas – Çelikler Taahhüt – Yse Yapı – Ünal Akpınar – Ultra 238.322.312
3. Dido-Ray Yapı – İntekar Yapı 239.851.756
4. Aga Enerji 241.931.244
5. Gülermak – Doğuş İnşaat 271.213.456
6. Mak-Yol İnşaat 293.614.088
7. IC İçtaş İnşaat – Astur İnşaat 316.450.376
8. Yapı Merkezi İnşaat 321.959.944
9. Alsim Alarko 322.871.300
10. Detay Gıda – Açılım İnşaat – Seza İnşaat Teşekkür

Link : http://www.rayhaber.com/2014/bakirkoy-b ... -toplandi/

Burda yaklaşık maliyet ile en iyi teklif arasında 59 Milyon Euro gibi bir rakam var.Bu rakam bu çapta bir proje için önemli.CR3 projesi gibi düşük fiyata aldım ben işi şimdi % 20 artış isterim diye işi yarım bırakmamaları lazım. Ayrıca metro işi yapan firmalar için bu tarz ihalelerde mutlaka TBM şartı konulmalı. Sadece bu proje için değil ama ihale de en az parayı vereni değil gerçekten bu işi yapmış ve yapabilecek bilgi birikimi ve makina parkı olan firmalara vermek gerekli diye düşünüyorum. Hayırlısı olsun.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön