ist-RS.02 » İstanbul'da İhale Aşamasındaki Raylı Sistemler

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Oca Pzt, 2013 09:45

Tesekkuler Irfan bey, konu daha netlesti ama yillardir o yana bu yana cekilen Dudullu hatti icin kesin projeye yeni cikilacak olmasinida garip buluyorum, planlardaki hep oylesine bir cizimmiydi yani :)

Diger taraftan IBB nin surekli dile getirdigi ve YID den vazgecmis goruntusu veren Kabatas-Mahmutbey hattida gundemde degil anladigim kadari ile.

irfanmm
Aylık Paso
Mesajlar: 53
Kayıt: 08 Kas Prş, 2012 15:25

Mesaj gönderen irfanmm » 07 Oca Pzt, 2013 10:38

Tesekkuler Irfan bey, konu daha netlesti ama yillardir o yana bu yana cekilen Dudullu hatti icin kesin projeye yeni cikilacak olmasinida garip buluyorum, planlardaki hep oylesine bir cizimmiydi yani

Diger taraftan IBB nin surekli dile getirdigi ve YID den vazgecmis goruntusu veren Kabatas-Mahmutbey hattida gundemde degil anladigim kadari ile.
Kesin proje ihalesindeki route kabaca aynı İBB nin daha önce basına sunduğu çizimler ile karşılaştırıldığında . Ancak yapılacak olan çalışmadan sonra son durumunu alacaktır.

YID gibi bir fantezinin içerisine nasıl girdiler anlamak mümkün değil zaten en başından projeye talep olmayacağını anlamış olmaları gerekirdi. Hat gündemde ancak hem iki etap halinde ihale edecekler. Hemde ayrılan bütçe itibariyle görünüm 2013 ün son aylarında ihale yapılacak izlenimini veriyor.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

9 Ocak

Mesaj gönderen Kamil16 » 12 Oca Cmt, 2013 21:38


Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Oca Cmt, 2013 22:11

İBB ihale tarihini 9 Ocak olarak vermiş, bir iptal haberide yoksa yapılmış demektir, belki sonuçları açıklamaları zaman alacaktır, bakalım ortaya ne çıkacak. Dudullu hattı yıllardır proje halinde iken hala uygulama projesine çıkılmasını anlamıyorum ama şurada geçmişi 2 yıl olmayan bir hat için çıkılıyor, :)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3523
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 29 Oca Sal, 2013 16:19

http://www.ibb.gov.tr/tr-tr/pages/Ihale ... leID=11258 sayfasında bahsi geçen Dudullu-Bostancı ve Ümraniye-Ataşehir-Göztepe Raylı Sistem Hatları, Üsküdar-Çekmeköy Metrosu'nun Dudullu ve Kadıköy-Kartal Metrosu'nun ya da Marmaray'ın Bostancı durakları ile Üsküdar-Çekmeköy Metrosu'nun Ümraniye ve Kadıköy-Kartal Metrosu'nun ya da Marmaray'ın Göztepe duraklarını birbirine bağlayacak projeler mi?

Yoksa, yer adları yine öylesine seçilmiş, aynı ada sahip duraklar arasında aslında 500 metre mesafe var, ama raylı sistemler haritasında arada entegrasyon varmış gibi (bkz: T1 Yusufpaşa ve M1 Aksaray durakları arasındaki olmayan entegrasyon) mi gözükecek?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Oca Sal, 2013 18:25

Engin Y yazdı:http://www.ibb.gov.tr/tr-tr/pages/Ihale ... leID=11258

sayfasında bahsi geçen Dudullu-Bostancı ve Ümraniye-Ataşehir-Göztepe Raylı Sistem Hatları, Üsküdar-Çekmeköy Metrosu'nun Dudullu ve Kadıköy-Kartal Metrosu'nun ya da Marmaray'ın Bostancı durakları ile Üsküdar-Çekmeköy Metrosu'nun Ümraniye ve Kadıköy-Kartal Metrosu'nun ya da Marmaray'ın Göztepe duraklarını birbirine bağlayacak projeler mi?
Ümraniye-Ataşehir-Göztepe projesi hakkında hiçbir fikrim yok, yeni duyuyorum desem yalan olmaz proje haritalarında hiç gözüme çarpmadı o yüzden bunu söylüyorum ve güzergahı hakkında bir fikrimde yok bu yüzden bir şey söyleyemiyorum.

Bostancı - Dudullu hakkında şunları söyleyebilirim, proje ihalesine çıkılıyor ama ben projesi zaten var diye biliyorum, gerçi uygulama projesi değildi sanırım sadece güzergah etüdü idi, neyse buna göre Bostancı istasyonu Marmaray Bostancı istasyonunun paralelinde ama hemen yanında değil, iskele yanındaki otoparkın altına doğru kalıyor, yani 500 metre varmıdır bilemem ama bence bu normal bir aktarma mesafesi.

M4 ile entegrasyonu sağlayacak olan Kozyatağı istasyonu mevcut çıkışların batısında resmedilmiş, D100 ile kuzeyindeki otoparkın altında gibi ama burada bir entegrasyon sorunu olmaz herhalde, yani alt kattaki bağlantı tünellerini muhtemelen birbirine bağlayacaklardır, bence orada daha vahim olan M4 hattından güneydeki konut bölgesine tek carfura 4 çıkış verilmesidir ya neyse :)

Dudullu istasyonuda M5 Üsküdar-Ümraniye nin Dudullu istasyonu ile aynı noktada gösterilmiş ama burada bir ileri görüşlülük ile M5 i inşa ederken Dudullu istasyonu 2 katlı mı inşa edilir ona bir şey diyemem, pek alışık olduğumuz bir tarz değil :)

Son olarak bu bahsettiğim çizimlerde bana garip gelen Dudullu-Bostancı ve Üsküdar-Ümraniye hatlarında Yukarı Dudullu diye bir istasyon daha var, depo yolu üzerine inşa edilecek şekilde gösterilmiş, fakat her iki hatta da yerleri ayrı, ayrı sokaklardan geçen 2 hat üzerinde 2 ayrı istasyon gibi, ben projenin o kısmı net değil sanki diye düşünüyorum açıkçası, eğer böyle bir şey olursa da bilmiyorum ne denir. Bir de google earth mi hatalı benmi ama Yukarı Dudullu ismini verdikleri istasyonun hemen yakınında Aşağı Dudullu Mahalle Muhtarlığı var :) neresi aşağı neresi yukarı :)

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 29 Oca Sal, 2013 22:52

Yukarı Dudullu imes tarafı, Aşağı Dudullu Şile yolu tarafı oluyor...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Oca Sal, 2013 22:58

Hakan yazdı:Yukarı Dudullu imes tarafı, Aşağı Dudullu Şile yolu tarafı oluyor...
O zaman google doğru da orada bir istasyon yapıp adını Yukarı Dudullu demek? Yoksa ben uydu haritası ile doğru karşılaştırma mı yapamıyorum? Sanmıyorum ama.

Resim

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 29 Oca Sal, 2013 23:16

Bu haritada Dudullu dedikleri yer Yukarı Dudullu, Yukarı dedikleri yer de Aşağı Dudullu.

Yukarı Dudullu pek kullanılmaz, oraya herkes Dudullu der...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Oca Sal, 2013 23:38

Hakan yazdı:Bu haritada Dudullu dedikleri yer Yukarı Dudullu, Yukarı dedikleri yer de Aşağı Dudullu.

Yukarı Dudullu pek kullanılmaz, oraya herkes Dudullu der...
:) Bunu İstanbul Ulaşıma bildirmek lazım o zaman, ben haritaya işlerken fark ettim dediğim gibi Aşağı Dudullu Muhtarlığı nerede ise istasyonun yanında olunca ne oluyor yahu dedim. Umalım ki sadece broşür tasarımı yapılırken sehven yapılmış bir hata olsun.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 30 Oca Çrş, 2013 16:49

Yukarı Dudullu denen yer yanlış yazılmış, aynen katılıyorum.

Kanımca Bostancı-Dudullu metrosunun ucunun Bostancı'ya değil Kadıköy'e dönmesi gerekir. Açıp bakalım İETT'nin sitesinde Kadıköy-Minibüs Yolu-Kozyatağı-Kayışdağı arasında bir sürü otobüs işliyor ve ciddi yolcu talebi de var. İlla Marmaray bağlantısı istiyorlarsa zaten Söğütlüçeşme civarında o da sağlanır. Fiilen Bostancı - Kozyatağı veya Bostancı-İçerenköy yönünde büyük bir yolcu talebi de yok Bostancı bir nev'i sayfiye yeri gibi. Öte yandan Dudullu-Kayışdağı yönünden gelen yolcunun Kozyatağı, Pendik-Tuzla ve de Minibüs Yolu-Metrobüs yönüne ise ciddi talebi var.
Çok fazla yer ismi zikrettim farkındayım karışık oldu ama haritaya bakarak ve de biraz deneyimle bunu söyleyebiliyorum.

Bostancı'daki boşluk Bostancı - Kazlıçeşme metrosunun yapılmasına bırakılsa daha iyi olur. Böylece Avrupa-Anadolu Yakalarını birleştirir, Dudullu-Kadıköy, Üsküdar-Çekmeköy, Kadıköy-Kartal, Marmaray ile kesişir. Ataşehir-Levent bağlantısı sağlanır. Ümraniye-Ataşehir-Göztepe arasına düşünülen bence son derece manasız ve güdük bir yatırımdan da kurtarır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Oca Çrş, 2013 17:02

Bu proje başka revizyona uğrarmı bilemiyorum açıkçası, hali hazırda uygulama proje ihalesi yapıldı/yapılacak, Kadıköy istikametine dönse idi şu yıllarca lafı edilen ama hayata geçmeyen ve geçmeyecek olan minibüs yolu tramvayının işlevini görecekti, kötü olurdu anlamında söylemiyorum, orada ki lastikli toplu taşımayı kaldırırdı ve faydası da olurdu ama neden ısrarla Bostancı bunu bilmiyorum açıkçası, yine haritadaki güzergahın nihai olduğunu düşünür isek Kozyatağına doğru çıkan kavisin bu sefer tam tersi olması gerekebilirdi, bu durumda bir kaç hattın kesişme noktası olarak ön görülen Kozyatağı yerine bir doğudaki M4 istasyonu ile kesişecek ya da bu güzergahtaki Üst Bostancı istasyonu iptal edilecekti, kavis ters olup Maltepe tarafına doğru bir kavis yapsa bu seferde herhalde Küçükbakkalköy istasyonu olmazdı, dediğim gibi basit düşünceler ile ortaya konulduğunu sanmıyorum ama Kadıköy'e bir şekilde varan bir hat ya da en azından minibüs yolu yükünü alan ve Söğütlüçeşme'de sonlanan bir hat bile daha iyi olabilirdi.

Bir de boğaz geçiş hatlarında sanırım Bostancı - Kazlıçeşme güzergahı elendi, emin değilim tabii ama görünen Söğütlüçeşme - Kazlıçeşme hattının öne çıktığı, tabi bu konuda duyduğunuz başka bir şeyler varsa bilmiyorum.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön