ist-RS.02 » İstanbul'da İhale Aşamasındaki Raylı Sistemler

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

9 Km.'lik, 9 İstasyonlu Metro

Mesaj gönderen Kamil16 » 06 Oca Pzr, 2013 18:01

Esat yazdı: Göztepe-Ümraniye metrosu değildir, bilgi kirliliği ve yanlış informasyonlardan bıkmadık mı? Ha yanılıyor olabilirim, bu başlı başına tek bir hattır ve öncelik verilir bir şey diyemem ama bu güzergah bu kentin öncelikli işimidir, bunu merak ediyorum.
Esat Kardeşim, yanılıyorsunuz gibi geliyor. 8) Finans Merkezi, Batı Ataşehir'e taşınıyor. Ali Ağaoğlu, Başbakan'a termin verdi ve hafriyata başladı. Koskoca Modern Finans Merkezine minibüsler ile gidilmeyecek herhalde. :D Kadir Topbaş'ta planları revize eder, oldu da bitti maşallah. :D

Yurdum İnsanı kafiye bile yaptı: 8)

9 Km.'lik, 9 İstasyonlu Metro için, 9 Ocak'ta Projelendirme Startı verilecekmiş. :D


http://emlakkulisi.com/finans-merkezind ... yor/146057

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: 9 Km.'lik, 9 İstasyonlu Metro

Mesaj gönderen Esat » 06 Oca Pzr, 2013 18:48

Kamil16 yazdı:
Esat yazdı: Göztepe-Ümraniye metrosu değildir, bilgi kirliliği ve yanlış informasyonlardan bıkmadık mı? Ha yanılıyor olabilirim, bu başlı başına tek bir hattır ve öncelik verilir bir şey diyemem ama bu güzergah bu kentin öncelikli işimidir, bunu merak ediyorum.
Esat Kardeşim, yanılıyorsunuz gibi geliyor. 8) Finans Merkezi, Batı Ataşehir'e taşınıyor. Ali Ağaoğlu, Başbakan'a termin verdi ve hafriyata başladı. Koskoca Modern Finans Merkezine minibüsler ile gidilmeyecek herhalde. :D Kadir Topbaş'ta planları revize eder, oldu da bitti maşallah. :D

Yurdum İnsanı kafiye bile yaptı: 8)

9 Km.'lik, 9 İstasyonlu Metro için, 9 Ocak'ta Projelendirme Startı verilecekmiş. :D


http://emlakkulisi.com/finans-merkezind ... yor/146057
Olabilir, yanılabilirim, iddia etmiyorum kendi gerçeklerimi sunuyorum. Bu hat Söğütlüçeşme-Kazlıçeşme nin bir etabıdır bana göre, öncelik işi eğer 2.tüp yapmaksa evet, finans merkezine gitmekse hayır. Pek ilgimi çekmiyor bu finans merkezi taşınması hadisesi, birde ismi geçen şahısın tepesine acaba hükümete yaklaştı diye muhaliflerce mi biniliyor yoksa hükümetin arkasına çok sığındığı için bizzat hükümet tarafından tekdir ile mi uyarılıyor?

Ayrıca 9 Ocak'ta projelendirme startı verilecekse 10 yıldır projesi bitmeyen hatlar var iken 1 yılda bunu uygulama projesi haline getirip inşaata başlayacaklarsa gerçekten tebrik edilecek bir iş yaparlar, yoksa projesiz mi başlanır? Daha dün bir karayolu geçiş tüneli ile ilgili yazı okudum, inşaat sorumlusu yetkili proje aşamasında yeterli zemin etüdü yapılmadığı için günde yarım metre kazıyoruz diye şikayet ediyordu.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 06 Oca Pzr, 2013 19:06

Ben orada ikinci bir tüpün ciddî bir şekilde elle tutulabilecek bir zamanda yapılacağını sanmıyorum. Nitekim şu Marmaray denen »projenin« ilk yazıları bende 1984/85’te (!) duvarda asılıydı. Ama metro olarak Anadolu yakasında ara bağlantıları şart, ve o gösterilen hat aslında o kadar mantıksız değil. Zaten iki yol var: Ya gereken yerlere metro yapmak, ya metro yapıp, gereken yerleri plânlamak/belirlemek. Yani ilki peşten koşmak, ikincisi yol çizmek gibi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Oca Pzr, 2013 19:24

alabay yazdı:Ben orada ikinci bir tüpün ciddî bir şekilde elle tutulabilecek bir zamanda yapılacağını sanmıyorum. Nitekim şu Marmaray denen »projenin« ilk yazıları bende 1984/85’te (!) duvarda asılıydı. Ama metro olarak Anadolu yakasında ara bağlantıları şart, ve o gösterilen hat aslında o kadar mantıksız değil. Zaten iki yol var: Ya gereken yerlere metro yapmak, ya metro yapıp, gereken yerleri plânlamak/belirlemek. Yani ilki peşten koşmak, ikincisi yol çizmek gibi.
Bende kısa vadede girişileceğine pek inanmıyorum Başar, muhtemelen "ilk etapta Finans Merkezi metrosu adı altında bir etap olabilir ama bence çokta gerekli değil" düşüncemi dile getirmek istedim ama lafı dolandırdım galiba :) doğu da bu kesim yapılır, sonra Söğütlüçeşme'ye bağlanır, batıda da Kazlıçeşme Levent arası falan artık nereye düşüyorsa o yapılır, sonra bir arada tüp ile bağlanır ikisi birbirine, gerçi ben bu düşünceyi böyle ortaya sıkıyorum ama daha açıpta harita üzerinde karşılaştırmadım belki de tamamen yanlış bir yoldayım, belki de bunun bahsettiğim hatla hiç alakası yoktur :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 06 Oca Pzr, 2013 19:36

Doğuda ve batıda GARANTİ iki ayrı sistem, gabari, araç, elektrik, su, bulaşık falan yapılır! Bunu da unutma ama.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Oca Pzr, 2013 20:00

alabay yazdı:Doğuda ve batıda GARANTİ iki ayrı sistem, gabari, araç, elektrik, su, bulaşık falan yapılır! Bunu da unutma ama.
O kadar abartmayalım istersen :)

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Metrosuz Ataşehir.

Mesaj gönderen Kamil16 » 06 Oca Pzr, 2013 22:13

Tabii ki bu işi pompalayan rant çevreleri var. İstinye'deki IMKB buraya taşınacak. Halk Bank, Vakif Bank, Ziraat Bankası bunu takip edecek filan. Kamuoyunu etkileyen kesimler, yıllar önce yapılmış master planları değiştirebiliyorlar.

Bu çevrede inşaat yapan, satan, yaşayanlar doğal ki "metrosuz modern Ataşehir" oluşumundan son derece rahatsız. 8)

Sahi İBB'nin, yıllanmış saygın İTÜ, İÜ, Yıldız Üniversitelerine yaptırdığı bir master planı yok mu? Yatırım Kararlarında bu planların esas alınması gerekmez mi? 8)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: Metrosuz Ataşehir.

Mesaj gönderen Esat » 06 Oca Pzr, 2013 22:35

Kamil16 yazdı:Sahi İBB'nin, yıllanmış saygın İTÜ, İÜ, Yıldız Üniversitelerine yaptırdığı bir master planı yok mu? Yatırım Kararlarında bu planların esas alınması gerekmez mi? 8)
Tabii ki var,

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/kurumsal/Bi ... Raporu.pdf

Raporun içeriğinde tüm hatların öncelikleri, öncelik kriterleri, yaklaşık maliyetleri ve öngörülen yapım süreleri gibi bilgiler var, her ne kadar böyle bir plana yakışmayan bir tasarım ile sunulmuş olup beni korkunç rahatsız etse de var yani.

Bu arada bahsi geçen hat, Etüd Aşamasındaki hatlar arasında 2. etapta yer alıyor, yani daha etüd yapılacak diyor ama gazetelere göre sanki herşey bitmiş kazma vurulacak :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 06 Oca Pzr, 2013 22:49

Bu bizde, her nedense, hep böyle. Palavra. Acaba bir gün değişir mi? :(

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Oca Pzr, 2013 22:57

alabay yazdı:Bu bizde, her nedense, hep böyle. Palavra. Acaba bir gün değişir mi? :(
Yok Avusturya'da da basın aynı, 6 ayda bir U5 hattının inşaatına başlatırlar :) ama siyasi tarafı farklı, çıkar hemen Eyalet Başbakanı aynı zamanda Belediye Başkanı da vasfı ile "yok öyle bir şey kardeşim" der ve bir süreliğine kapatır bu geyiği.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 06 Oca Pzr, 2013 23:29

İlginç. Almanya’dan tanımıyorum böyle bir şey. Burada basın böyle bir işe kalkışamaz gibime geliyor. Ama Almanya Avusturya değil, bir çok konuda bayağı farklı (ama hangisi daha hür/serbest, onu da bir türlü çıkaramadım). Kardeş üke derler ya …

irfanmm
Aylık Paso
Mesajlar: 53
Kayıt: 08 Kas Prş, 2012 15:25

Mesaj gönderen irfanmm » 07 Oca Pzt, 2013 08:44

Göztepe-Ümraniye ve Bostancı-Dudullu hatları kesin proje ihalesi 9.ocak tarihinde yapılacak. Proje süresi 18 ay, ihale süreciyle birlikte kesin projenin tamamlanması 24 ayı bulacaktır. Kesin projenin tamamlanmasını müteakip inşaa ihalesine çıkılması en iyi ihtimal 12 aylık bir süre alması icap eder. Yani bu iki hattın imalatına başlanabilmesi 3 yıldan önce olamayacaktır.

İstanbul için yakın planlı projelere bakar isek, İBB 2013 bütçesi içerisinde mevcut imalatları devam eden;
M1,M2 yenikapı bağlantıları, Haliç metro geçişi, otogar-kirazlı, Üsküdar-Ümraniye ve kartal kaynarca projelerine bütçe ayrılmış görünüyor. Kabataş-mahmutbey projesi için 3.622 bin TL lik proje için sadece 136 bin TL ayrılması bu projenin imalatı anlamında bu sene çokta fazla birşey yapılamayacağını ifade ediyor.

İBB den AYGM ye devri devam eden iki proje olan Kirazlı-Bakırköy ve Bakırköy- Beylikdüzü projelerinden en az birinin bu sene içerisinde başlamasına kesin gözü ile bakılıyor. Bunlar dışındaki projelerin yakın tarihlerde başlamaları pek olası görünmüyor.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön