ist-M.05:02 » M2 4.Levent-Atatürk Oto Sanayii Kuzey Mekik Hattı
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
ist-M.05:02 » M2 4.Levent-Atatürk Oto Sanayii Kuzey Mek
Bu da 8 km'lik önemli bir metro hattımız.4. Levent'ten Maslak Oto Sanayiye kadar olan kısmın tünel kazıları % 100 tamamlandı. Bu 6 km'lik bölüm ( Seyrantepe dahil ) 2009'daki yerel seçimlere yetiştirilmeye çalışılıyor. Geri kalan 2 kmlik Maslak-Hacıosman arasında yavaş yavaş işler başlayacak.
AŞAĞIDAKİ LİNKTEKİ BAŞLIKTA KUZEY UZATMASI 1. ETAPTA TEST SÜRÜŞLERİNE GEÇİLECEK.
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?t=307
@@@@@ BU BAŞLIK İSE KUZEY UZATMASI 2. ETAP İNŞAATI ÇALIŞMALARIDIR.@@@@@@@
AŞAĞIDAKİ LİNKTEKİ BAŞLIKTA KUZEY UZATMASI 1. ETAPTA TEST SÜRÜŞLERİNE GEÇİLECEK.
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?t=307
@@@@@ BU BAŞLIK İSE KUZEY UZATMASI 2. ETAP İNŞAATI ÇALIŞMALARIDIR.@@@@@@@
En son Mehmet Kasım tarafından 16 Haz Pzt, 2008 19:55 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
%100 tamamlandı oldukça iddialı bir tabir, sanırım İBB bu hatta büyük öncelik veriyor, Seyrantepe de çıkış tünellerini bende görmüştüm, Oto Sanayii ne de kısa bir mesafe kaldığını biliyordum açıkçası bu ifade beni çok şaşırtmadı, basında da geçtiğimiz aylarda bayağı bir işlendi bu konu.
Elektromekanik ve yazılım ihalesine çıkıldığınıda İBB sitesinde okumuştum, hatta yazılımın Taksim-4.Levent arası yazılıma entegre edilmesi sistemin tek bir noktadan kontrol edilebilri hale getirilmesi de maddeler arasında idi, bu hattın araçları ile ilgili de çalışmalar devam ediyor diye biliyorum, her ne kadar hiç bir açıklama olmasa ve tarafımdan daha öncede acımasızca eleştirilsede Rottem in Türkiye fabrikası Eurotem in ilk üretimi bu araçlar olacak ve 2009 teslim tarihi öngörülüyordu, umarım bir aksilik olmazda araçlarda hattın bitimine yetişir, böylece zamanında bir test sürüşü ile hat verimli bir şekilde açılır, bu hat önce Taksim-Seyrantepe daha sonra Taksim-Darüşşafaka olarak çalışacak, ve Allah izin verirse Yenikapı-Darüşşafaka olarak hizmete girdiğinde şu ankinden çok daha önemli bir aks konumuna gelecek.
Elektromekanik ve yazılım ihalesine çıkıldığınıda İBB sitesinde okumuştum, hatta yazılımın Taksim-4.Levent arası yazılıma entegre edilmesi sistemin tek bir noktadan kontrol edilebilri hale getirilmesi de maddeler arasında idi, bu hattın araçları ile ilgili de çalışmalar devam ediyor diye biliyorum, her ne kadar hiç bir açıklama olmasa ve tarafımdan daha öncede acımasızca eleştirilsede Rottem in Türkiye fabrikası Eurotem in ilk üretimi bu araçlar olacak ve 2009 teslim tarihi öngörülüyordu, umarım bir aksilik olmazda araçlarda hattın bitimine yetişir, böylece zamanında bir test sürüşü ile hat verimli bir şekilde açılır, bu hat önce Taksim-Seyrantepe daha sonra Taksim-Darüşşafaka olarak çalışacak, ve Allah izin verirse Yenikapı-Darüşşafaka olarak hizmete girdiğinde şu ankinden çok daha önemli bir aks konumuna gelecek.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
ALINTI :
Ayrıca ilk olarak ; Şişhane-4.Levent daha sonra Şişhane-Seyrantepe olarak hizmet verebilir.
Kazılar Maslak Oto Sanayiye kadar % 100 tamamlandı.Elektromekanik işler ihalesine bile çıkıldı 18 Ekimde.%100 tamamlandı oldukça iddialı bir tabir, sanırım İBB bu hatta büyük öncelik veriyor, bu hat önce Taksim-Seyrantepe daha sonra
Ayrıca ilk olarak ; Şişhane-4.Levent daha sonra Şişhane-Seyrantepe olarak hizmet verebilir.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Hat ile ilgili sayısal veriler
Yüklenici : Garanti Koza İnş. San. ve Tic. A.Ş.
Alsim Alarko San. Tes. Ve Tic. A.Ş. Ortak Girişimi
Güzergah Uzunluğu : 8.000 m.
Toplam Anahat Boyu : 8.000 m. (çift hat)
Depo Bağlantı tünelleri : 3 adet (1,320+425+835=2.580 m.)
Toplam Tek Hat Tünel Boyu : 16.105 m.
Depo Alanı : 68.000 m²
İstasyon Sayısı : 6
İstasyonlar : Sanayi, İTÜ-Ayazağa, Atatürk Oto Sanayi Sitesi, Darüşşafaka İstasyonlarına ilaveten Seyrantepe depo sahasından Sanayi İstasyonuna mekik hat biçiminde bağlanacak olan bir istasyon eklenmiştir ve hat Hacı Osman'a kadar uzatılmıştır.
Proje Fiziki Gerçekleşme (%) : % 70
Tünel Kazısı Gerçekleşme (%) : % 90
Kazı İlerleme Hızı (Ağustos Ayı) : 417 m/Ay
En Yüksek Kazı İlerleme Hızı : 1018 m/Ay (Temmuz 2006)
: 1011 m/Ay (Haziran 2006)
4.Levent Sanayi girişinden başlayarak Hacı Osman İstasyonunda son bulan ve 6 istasyondan oluşan 8.000 m.lik bir hattır. Depo sahası Seyrantepe Polis Lojmanlarının güneyindeki vadide 68.000 m²'lik alanın düzenlenmesi ile oluşacaktır. Depo Sahası ile ana hattın birleşimi bağlantı tünelleri ile sağlanacaktır. Bu bağlantılardan biri Sanayi İstasyonuna mekik (shuttle) hat biçiminde bağlanarak Seyrantepe depo sahasına da bir istasyon eklenmiştir. Çalışmalar hızla devam etmektedir.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Daha Yeni karar alınacak??? Nasıl oluyor bu iş anlamıyorum yapılmıyormu zaten bu ihale edilmedi mi?18. İstanbul Metrosu III. Aşama IV. Levent –Ayazağa Kesimi, Seyrantepe Depo Sahası ve Depo Bağlantı hatları ikmal inşaatı için Dış Borçlanma yapılması hk. Finansman Müdürlüğü teklifi. (2007/8429)
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=15313
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
AÇILIŞ 2008 OLMAZ ARTIK.
Maalesef üzücü bir tablo. 2005 yılı başında temel atılıp 2007 sonuna bitmesi öngörülen VE BİTEN bir proje için dış borçlanma kararı daha bu ay gündeme geliyor. Nasıl bir proje yönetimi felsefesi?
Bürokratik işlemler inşaattan daha çok sürüyor.
BU İNŞAAT İÇİN 2009'DAN BAŞKA UMUT KALMADI.
Bürokratik işlemler inşaattan daha çok sürüyor.
BU İNŞAAT İÇİN 2009'DAN BAŞKA UMUT KALMADI.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bugün gazete arşivlerini kurcalarken 11/03/2005 tarihli Hürriyet gazetesinde temel atma töreni haberine rastladım yaklaşık 3 yıl geçmiş, 3 yılda alınan mesafeye baktığımızda ilerleme hızı bence çok iyi, tabii bu iyi kavramını biz hep M2 Taksim-4.Levent ya da T4 Edirnekapı-Mescid-i Selam hatlarını baz alarak söylüyoruz, yani kıyas noktamız bunlar olduğu için de bize hızlı ilerliyor şeklinde yansıyor. Ama normal şartlarda da olması gereken bu yani inşaat normal hızında ilerliyor aslında, ben gelinen noktayı başarılı buluyorum İBB' nin yatırım anlamında bence en makul ve inşaat hızı anlamında da en iyilerinden birisidir bu güzergah. Bu yıl sonu gibi Sanayii istasyonuna kadar uzama gerçekleşebilir, tabii elektromekanik bitip testler yetişir ise, ama 2009 da kesinlikle açılacağını söyleyebilirim, aslında burada siyaset yapmayı ya da yapılmasını hoş karşılamıyorum ama geçenlerde Başkan Topbaş, yeni seçimlerde aday olmak istediğini yaptığı yatırımların cefasını çektiği gibi sefasını da sürmek istediğini belirtmişti (ben bu şekilde ifade ettim tabii ki o bunu siyasi üslup ile söyledi
) bence de böyle olmalıdır, her ne kadar eleştirdiğimiz yanları olsa da bu kadar yatırım ve emekten sonra insan kişisel anlamda bir tatmin yaşamak ister bende İBB Başkanı olsam bende, "Ben Başladım Ben Bitirdim" gibi bir slogan isterdim 


-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
4.Levent - Darüşşafaka Teknik Bilgiler
YOLCULUK KAPASİTESİ : 70.000 Yolcu/Yön/Saat
UZUNLUK : 8 Km
İSTASYON SAYISI : 6 Adet
VAGON SAYISI : Mevcut 32 Araç ile yeni alınmakta olan 92 Araç (Toplam 124 Ad.) kullanılacak.
NİHAİ DURUMU : Toplam 16.370 m. olan tünellerin % 65 i tamamlanmıştır.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Yukarıdaki daya İBB' nin bir sunumundan alınmıştı, güncel olduğunu sanıyorduk ama değilmiş
dün akşam İBB bizi faka bastırdı, Show Tv de canlı yayınlanan tünellerin birleşmesi işlemi oldukça önemliydi, gerçi bağlanan tek tünelden birisi idi ama sonuçta geriye çok fazla bir iş kalmadığını görmemiz içinde sevindirici oldu, İBB bu hattı da yıl sonuna doğru açmayı planlıyor en azından Şişhane-Atatürk Oto Sanayii arasında çalıştırmayı planlıyorlar.

Videoyu izlemek için tıklayınİstanbullular dün akşam Show Haber’de tarihi bir olaya canlı yayında tanıklık ettiler. Yaklaşık dört yıldır inşaatı süren 4. Levent-Atatürk Sanayi Sitesi-Darüşşafaka Metro Tüneli kazısı dün akşam Ali Kırca’nın sunduğu Show Haber canlı yayınında birleşti. Yerin 40 metre altındaki metro tünelinde İstanbul Haber Editörü Ozan Pezek’in sorularını cevaplandıran Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, metro inşaatlarının son durumunu anlattı.
Hattın Şişhane’den Atatürk Sanayi Sitesi’ne kadar olan bölümün bu yıl 29 Ekim’e yetiştirileceğini müjdeleyen Başkan Kadir Topbaş, Taksim –Şişhane Metrosu’nun ray döşeme çalışmalarının tamamlandığını, hattın Ayazağa’ya kadar olan kısmının da yılsonuna kadar bitirileceğini söyledi. Başkan Topbaş, “Metro çalışmalarının tamamlamasıyla trafik rahatlayacak ve vatandaşlarımız Şişhane ile Ayazağa Atatürk Sanayi Sitesi arasındaki 10 istasyonu sadece 21 dakikada katedebilecek. Hacıosman-Sarıyer Hattı ise 2010 yılında hizmete alınacak” dedi.
“Metro ve tünel gibi ulaşım aksları İstanbul için vazgeçilmez” olduğunu vurgulayan Kadir Topbaş, “Şu anda Taksim-Şişhane arasındaki 1650 metrelik hattın ray döşemesi tamamlandı ve hattımız canlı yayında birbirine bağlanmış oldu. Taksim-Şişhane Hattı’nda Ağustos ayında yeni alınacak 90 civarında vagonla deneme seferine başlayacağız. İnşallah bu hattı yılsonuna kalmadan 29 Ekim’de açacağız. Böylece bizim bu hattaki yolcu kapasitemiz çok daha fazla artmış olacak ve İstanbul’un metro sistemi yavaş yavaş ortaya çıkmış olacak. İstanbul için öngördüğümüz 550 kilometrelik metro ağına adım adım ulaşmaya çalışıyoruz” diye konuştu.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38