ank-M.04 » Kızılay - Törekent Metro Hattı

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 12 Şub Çrş, 2014 20:52

Ya ben bu Angora metroların içinden çıkamadım.

1. Soru: M1 ve M3 diye iki hat mı var şimdi asıl metro aksında? Uzatmalar öyle delice tanıtılmıştı, ona göre birçok harita da öyle. Yoksa mantıklı bir hat mı?

2. Soru: A hattı neden ille de Angoraï diye öyle ayrı duruyor da Mx sistemine dahil değil? Kendisi basbasit bir metro, yani problem ne? Yoksul mu gösteriyor, hani, bizim kiki metro hattımız değil, iki metro şebbekemizz var diye? (İstanbul’u hiç düşünmemeli şimdi)

Bizim haritalarda hatlandırma bulamadım, vikiler cirit atıyorlar tabiîki :-/

emrenmert
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 129
Kayıt: 11 Oca Cmt, 2014 05:41

Mesajgönderen emrenmert » 13 Şub Prş, 2014 01:33

Şu an inşaat hâlinde ve proje hâlindeki hatların tümünü sayarsak sistem şöyle:

Başkentray (banliyö): Sincan-Gar-Kayaş
Ankaray (hafif raylı sistem): Soğuksu-Dikimevi
M1: Kızılay-Batıkent
M2: Kızılay-Çayyolu
M3: Batıkent-Törekent
M4: Tandoğan-Gazino
M5: Kızılay-Havalimanı

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 13 Şub Prş, 2014 01:48

Yani Batıkent’te M1’den inilecek, gezilecek, M3 trenine binilecek? Cidden öyle mi? :shock:

emrenmert
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 129
Kayıt: 11 Oca Cmt, 2014 05:41

Mesajgönderen emrenmert » 13 Şub Prş, 2014 01:49

İstanbul'da da 2007'ye kadar benzer bir durum vardı. Hatların isimleri vardı; şöyle ki

Hızlı Tramvay: Havalimanı-Otogar
Istanbul metrosu: Taksim-4. Levent
Cadde tramvayı: Eminönü-Zeytinburnu
Nostalji tramvayı: Taksim-Tünel
Tünel: Karaköy-Beyoğlu

2007'de numaralandırma sistemine geçildi (fakat nedense Taksim-Tünel tramvayı ve Karaköy-Beyoğlu fünikülerine numara verilmedi) ve sistem şöyle oldu:

M1: Havalimanı-Aksaray
M2: Taksim-4. Levent
T1: Kabataş-Zeytinburnu
T2: Zeytinburnu-Bağcılar
T3: Moda-Kadıköy-Moda
T4: Edirnekapı-Sultançiftliği
F1: Taksim-Kabataş

Ve bugünkü son durum ise şöyle:
M1a: Havalimanı-Otogar-Aksaray
M1b: Kirazlı-Otogar-Aksaray
M2: Yenikapı-Hacıosman
M3: Kirazlı-Başakşehir/İkitelli-Olimpiyatköy
M4: Kadıköy-Kartal
T1: Kabataş-Bağcılar
T3: Kadıköy-Moda-Kadıköy
T4: Topkapı-Habibler
Nostalji tramvayı: Taksim-Tünel
Tünel: Karaköy-Beyoğlu
Marmaray: Kazlıçeşme-Ayrılık Çeşmesi

emrenmert
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 129
Kayıt: 11 Oca Cmt, 2014 05:41

Mesajgönderen emrenmert » 13 Şub Prş, 2014 01:51

alabay yazdı:Yani Batıkent’te M1’den inilecek, gezilecek, M3 trenine binilecek? Cidden öyle mi? :shock:


Evet. Kızılay'dan Törekent'e gitmek isteyen biri Batıkent'te aktarma yaparak gidiyor şu an.

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1033
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesajgönderen Engin Y » 13 Şub Prş, 2014 10:04

Yani Batıkent’te M1’den inilecek, gezilecek, M3 trenine binilecek? Cidden öyle mi? Shocked

Evet. Kızılay'dan Törekent'e gitmek isteyen biri Batıkent'te aktarma yaparak gidiyor şu an.

Tren yokluğundan, parçalı işletme var. (Kızılay-Batıkent arasında olağan seferler devam ediyor, Batıkent-Sincan OSB arasında ise 10 dakikada bir sefer yapılabiliyor.)

Muhtemelen Çayyolu hattı da ilk açılınca böyle olacak, ama trenlerin tamamı gelince, Koru Sitesi - Çayyolu - Kızılay - Batıkent - Sincan OSB kesintisiz çalışacak..

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1033
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesajgönderen Engin Y » 13 Şub Prş, 2014 10:37

Bu arada, dün açılan hattın adı hep Sincan Metrosu diye anılıyor, ama aslında Sincan ilçesinin Sincan semtinden uzak bir kesiminden geçiyor bu hat. Çayyolu Metrosu'nun (Kızılay-Koru Sitesi) tamamı Çankaya ilçesinde yer alıyor; ama bu metroya Çankaya Metrosu derseniz dayak yersiniz, çünkü Çankaya semtiyle ilgisiz. Bu nedenle, metro adlandırmasında anakent ilçesinden ziyade semt adının esas alınması gerekir diye düşünüyorum..

Örneğin, Mecidiyeköy-Alibeyköy-Mahmutbey Metrosu'na Şişli-Eyüp-Bağcılar Metrosu derseniz, anlamsız olur. İşte bu Sincan Metrosu da biraz öyle. Keşke en baştan Törekent Metrosu ya da madem Fatih Mahallesi'nden geçiyor, Fatih Metrosu diye adlandırsalardı..

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 13 Şub Prş, 2014 11:41

Ama madem kesintisiz işleyecek, o zaman bu M3, M3, M4 ve M5 isimlendirmeleri tamamen anlamsız? Yani, İstanbul’dan böyle gariplikler alışığım da, Ankara’da biraz daha fazla beyin var sanmıştım. Başkent yahu. O kadar mı yanılmışım? Valla ne yaparsak, işkembe çorbası oluyor, hem de şirden (ben tadını severim de, başkaları kaçar).

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesajgönderen ÖmerYILMAZ » 13 Şub Prş, 2014 12:21

Ankaray (hafif raylı sistem): Soğuksu-Dikimevi


Ankara'da Soğuksu diye bir yer yok sanırım. Ankaray hattı AŞTİ-Dikimevi şeklinde. M2 Söğütözü istasyonuna bağlantı inşaatı var.

Ayrıca hatların M2, M3 diye ayrılmasının nedeni şu olabilir. İnşaat safhası olarak ayrılmış olabilir ya da Çayyolu-Kızılay-Batıkent-Törekent şeklinde bir işletmeyi düşünmemiş olabilirler.

Çayyolu hattı açıldığında da aktarmalı ulaşım devam ederse Kızılay-Batıkent işletmesinde aksamalar yaşanabilir. Mevcut M1 hattının uç durakları olan Kızılay ve Batıkent'te pik saatlerde 2 tane tren istasyonda bulunuyor. Birisi istasyona yeni girmiş oluyor, diğeri de hareket etmek üzere oluyor.

Çayyolu ve Törekent hatları aktarmalı olursa 3 farklı işletmedeki trenler istasyonlarda birbirlerini beklemek zorunda kalacak.

Umudum kesintisiz işletme.

Ankaray hattının AŞTİ'den Söğütözü'ne bağlanması da iyi olacak. Ayrıca M4 Keçiören hattının da Gar'dan Kızılay'a götürülmesi iyi bir düşünce olacak.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 13 Şub Prş, 2014 12:30

Ayrıca hatların M2, M3 diye ayrılmasının nedeni şu olabilir. İnşaat safhası olarak ayrılmış olabilir ya da Çayyolu-Kızılay-Batıkent-Törekent şeklinde bir işletmeyi düşünmemiş olabilirler.

Bütün dünyada geçerli olan »bir isim eşittir bir işletme hattı«’ndan bu kadar sapmak ayıp. Çok ayıp. Arkaplân acaba gözde böğütmek mi acaba? Ban EN böğrk medroyu BİZZZ yaptdıh, M1–M99. Yalan dolan bu. Ve gülünç. Berlin’deki o kurt U7’de her uzatmada ek bir U bilmemne diye numara mı yazsaydılar? Ne kadar gülünç. İnsan uyuz oluyor böyle masallarla. Faktum: Ankara’nın iki üç hattı olacak, o kadar, öyle M5, M8, M77 diye abartmaya gerek yok. A palavrasını M diye hesaba katsınlar, ekmeğe biraz hava gelsin de büyüsün.

Aralıksız işletme teknik nedenlerden dolayı bir süre olmazsa, problem değil. Yine de hattın kimliği M1 olmalı, baştan. Bak işte, kimlik problemleri nasıl doğurulurmuş. Diyorum, sosyolojik bir boyutu var, derin psikolojik bir boyutu var, kimse farketmiyor. Metro hattında bile öyle sağ sol yok devekuşu falan gırgırları yaşıyoruz. Peynir gemisi değil, sucuk teknesi oldu gitti be … :x

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesajgönderen ÖmerYILMAZ » 13 Şub Prş, 2014 12:39

M1 Çayyolu-Kızılay-Batıkent-Törekent
M2/A1 Söğütözü-Aşti-Kızılay-Dikimevi
M3 Keçiören-Gar-Kızılay

:)

Böyle olursa bindiğimiz her tren Kızılay'dan geçecek, bu kadar sade...

Belki abartıp Ankaray hattının Söğütözü-AŞTİ inşaatını A2 diye açıp alın size yeni metro hattı diyebilirler mi :lol:

emrenmert
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 129
Kayıt: 11 Oca Cmt, 2014 05:41

Mesajgönderen emrenmert » 13 Şub Prş, 2014 13:25

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... _metro.png

Ben bu haritaya bakmıştım. O zaman bu Soğuksu diye yazdıkları yer Söğütözü olsa gerek.

***
Ayrıca, bütün hatlar bittiğinde yedi raylı sistemden dördü Kızılay'dan geçecek (Ankaray, M1, M2, M5).

Diğer aktarma merkezleri ise şöyle olacak:
Söğütözü (Ankaray-M2)
Tandoğan (Ankaray-M4)
Kızılay (Ankaray-M1-M2-M5)
Sıhhiye (M1-M5-Başkentray; Başkentray istasyonunun adı Yenişehir olarak geçiyor)
Atatürk Kültür Merkezi (M1-M4)
Ulus (M1-M5)
Kurtuluş (Ankaray-Başkentray)
Dışkapı (M4-M5)
Batıkent (M1-M3)


“Ankara Metro Hatları” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 0 misafir