ant-T.04:01 » T2 Müze-Zerdalilik Tramvay Hattı

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1574
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

ant-T.04:01 » T2 Müze-Zerdalilik Tramvay Hattı

Mesaj gönderen kemal » 17 Eki Çrş, 2007 11:10

5 km'lik bir tek hatlı sistem olan Antalya tramvayı eski Nürnberg motris ve vagonları ile çalışmaktadır,renkli boyaları ve kentin en güzel yerlerinden geçen hattı ile 1999'dan beri hizmettedir.
Antalya'da uzunca bir süre toplu taşıma araçlarında bilet kullanılmaz iken bu kısacık sistemde bilet kullanılmaktadır ilginç bir ayrıntı.
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Eki Çrş, 2007 12:49

Sanırım araçlar Kadıköy-Moda araçlarından Gotha T6 lara çok benziyor, kaç model olduklarını biliyormuyuz, genelde İstanbul dışı şehirlerin raylı sistemleri ile ilgili detaylı bilgilere ne belediyelerin ne de işletmecilerin web sitelerinden ulaşamıyoruz, burada yolculuk ücreti nedir, toplam süre nedir, kaç kişi taşır?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Antalya'daki Raylı Sistem En Kısa Zamanda Bitirele

Mesaj gönderen Esat » 17 Ara Pzt, 2007 08:48

Antalya Belediye Başkanı yaptığı açıklamada, 11,5 km lik hattı 1,5 yılda bitireceklerini söylemiş, umarım kaynak sıkıntıları yoktur da bitirebilirler çünkü 11,5 km ciddi bir mesafe, ayrıca sistemi LRT olarak planlanması sinyalizasyon ve otomasyon anlamında da iyi bir çalışma istiyor, tramvay hatlarında tren takip sistemleri olmadan da işletebiliyorsunuz ama sistemin adına LRT diyorsanız ve inşaatı buna göre yapıyorsanız daha fazla yatırım ve altyapı işçiliği ortaya çıkıyor, umarım istedikleri sürede bitirirler Antalya gibi güzel bir şehre modern bir raylı sistem yakışır, ayrıca Başkan' ın metro olmaması yönündeki görüşüne katılıyorum, bu sistemler doğru tasarımlar ile iyi bir kent mobilyasıdır, böylesine sıcak ve rutubetli bir bölgede insanları yer altına tıkıştırmanın bir anlamı yok, (tabii ki bu konudada teknik önlemler alınabilir ama ne gerek var?)
Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel, Antalya'da yapımına başlanan 11,5 kilometrelik raylı sistem hattının 1,5 yılda bitirilmesinin planlandığını belirterek,"Raylı sistem hattının 1,5 senede bitirilmesi, Avrupa, belki de dünya rekoru. Bu kadar kısa sürede böyle bir hattın bitirildiğine kimse şahit olmadı" dedi.

Başkan Türel, düzenlediği basın toplantısında, raylı sistem çalışmasının çok kısa sürede önemli bir noktaya geldiğini söyledi. Büyükşehir Belediyesinde göreve başladıkları dönemde bu projeye dair fizibiliteraporu dahi olmadığını belirten Türel, göreve başlar başlamaz raylısistem çalışmalarının adımlarını attığını bildirdi. Menderes Türel, 11,5kilometrelik raylı sistem güzergahının 1,5 yılda bitirileceğini ifade ederek, "Raylı sistemin yaklaşık 10 kilometresi, ayrılmış yoldan devam edecek. Bu 10 kilometrenin 1,5 kilometrelik kısmı yeraltında olacak. Kalan 1,5 kilometrelik kısmı da araçlarla ya da yayalaştırılmış bölgededevam edecek" dedi.

Türel, Antalya'ya hafif raylı sistem yerine metro yapılması yönündeöneriler olduğunu ifade ederek, "Metro yerin altında ayrılmış bir yoldagider. Bizde raylı sistemin 11,5 kilometrelik bölümünden bahsederken,bunun 10 kilometrelik bölümü ayrılmış bir yoldan gidiyor. Hemzeminde,sıfır kotta ama ayrılmış bir yolda ilerliyor. Dolayısıyla Antalya gibi güzel bir şehirde insanları yeraltına sokup, sadece ayrılmış yoltercihini kullanmak adına ne kadar mantıklı bir çalışma olacağınısizlerin takdirine bırakıyorum" diye konuştu.

Menderes Türel, 31 Aralık 2008'de gelecek iki vagonla deneme seferlerine başlanacağını; Mart 2009'da 4 vagonun teslim edileceğini; Haziran 2009'a kadar 14 vagonun teslim edilmesiyle projenin tamamlanacağını kaydetti.
Kaynak : Yapı.com.tr

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5553
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 17 Ara Pzt, 2007 13:02

Yok, ben o "metro yer altında ama şehir o kadar güzel" mantığına katılmıyorum. İyi güzel, tramvay yapılsın. Ama Antalya gibi bir şehire şimdiden (!) bir metro yapılsa, bir gün 10 milyonluk nüfusu olduğunda çok avantaj olur. Antalya dün kurulmadığı gibi, yarın da batmıyacak. Şehir plâncılığı çoook ileriye bakarak yapılmalı.

B. Alabay
En son alabay tarafından 18 Ara Sal, 2007 00:37 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Ara Pzt, 2007 13:11

Tamam şehir plancılığı çok ileriyi düşünerek yapılmalı buna katılıyorum ama bence yolcu sirkülasyonu anlamında da Antalya hiç bir zaman günlük 350.000 yolcunun üzerini bu hatta göremeyecek ki? yani en azından 25 yıl içerisinde göreceğine inanmıyorum, istatistiklerini bilmiyoruz ki yolculuk talebi nedir, nüfusun ne kadarı bu hatta, bunları bilsek bir çıkarım yapardık, bu konuda en iyi örneklerden biri çok karşı çıkmama rağmen yazıyı okuduktan sonra ikna olduğum Kadıköy-Kartal projesi şu anda hakikaten sizin dediğini ölçütlere göre planlanıyor ve burada yüklenici devlet kurumlarının değil Ulaşım A.Ş. nin rakamlarını kabul ederek projedeki istasyon ve çıkış alanlarının planlamış yani Ulaşım A.Ş. nin rakamlarını daha gerçekçi bulmuş aşağıdaki linkte yer alan sayfada 2007/4 numaraları bültenin ilk makalesi bir göz atmakta fayda var, eğer Antalyanın da böyle bir talebi olacaksa 25 yıl iiçinde tamam ama olmayacaksa maddi sıkıntıları olacak bir şehrin böyle bir yük altına girmesi gereksiz olacaktır

http://www.istanbul-ulasim.com.tr/dergi/2007/0107.pdf

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Antalya Tramvayı Bilgileri

Mesaj gönderen Esat » 09 Şub Cmt, 2008 15:01

Evet aslında artık İstanbul dışı sistemlere de el atma vakti geldi de geçiyor bile :) Kemal abi aslında sitemizin en gezgin üyelerinden birisi :P aşağıda Antalya tramvay ile ilgili Belediye den alınmış güzel bilgiler var, biraz eski ama araştırılırsa güncel hallerini de bulabiliriz sanırım.

Resim
Büyükşehir Belediyesi İşletme ve İştirakler Daire başkanlığı'na bağlı olan Raylı Sistem İşletme Şube Müdürlüğü tarafından bakım ve işletme hizmetleri yürütülen Tramvay, her gün kış sezonunda 07.00-21.30, yaz sezonunda ise 07.00 - 22.30 saatleri arasında çalışıyor.

Her yarım saatte bir Zerdalilik ve Müze duraklarından karşılıklı kalkarak, diğer toplu taşıma araçlarına nazaran ekonomik güvenli ve daha kısa zamanda ulaşım imkanı sağlayan tramvayla 2004 yılında 808 bin 700 taşınırken, 97 bin 400 yolcu ile temmuz ayı en çok yolcu taşınan ay oldu.

Köprülü Kavşak çalışmaları nedeniyle 28/10/2004 - 29.11.2004 tarihleri arasında tramvay hattı araç trafiğine açıldığı için seferler yapılamadı ve bu nedenle kasım ayında sadece 1500 yolcu taşınabildi.

Tramvayın yolcu sayısı düşüyor
Önceki yılların verileriyle yapılan bir karşılaştırma, Antalya'da tramvayla taşınan yolcu sayısının sürekli olarak bir gerileme içerisinde olduğunu gösteriyor. Tramvayın ilk kez hizmete girdiği ve 264 gün çalıştığı 1999 yılında 1 milyon 9 bin kişi taşınmıştı. Daha sonra sırasıyla 2001'de 1,363,200, 2002'de 1,148,747, 2003'de 1,008,552 yolcu taşındı.
Bu veriler 2004 yılına aitti ve garip bir şekilde tramvay yolcu sayısında düşüş var, buradaki ücret uygulaması nasıl acaba, yani bu düşüşün iki sebebi olabilir, hizmetin kötü olmasından dolayı insanların tercihinin diğer ulaşım araçlarına kayması ya da ücretli kullanım oranının düşmesi yani kaçak yolcu, tabii bu kadar büyük bir sayıda kaçak yolcu olacağını sanmıyorum bence eski araçların Antalya' nın sıcak havasında kullanım zorluğundan kaynaklanıyor olabilir.

Bu da 8 Ocak tarihli yeni bir haber, çalışmaların devam ettiği ile ilgili,
Hayvanat Bahçesi- Meydan arasındaki ilk etap için, ihaleyi kazanan Alarko-CAF ortak girişimi Otogar ve Çallı Kavşaklarını alttan geçmek için tünel kazı çalışmalarını sürdürüyor. Güzergahı, Fatih Depolama alanına bağlayacak tünel geçişi için Burdur yolunun çıkış şeridi trafiğe kapatıldı ve kazı işlemlerine başlandı. Depolama alanı inşaatı da devam ediyor.

Otogar Kavşağı’nda 84 bin 390 metreküp kazı yapılırken, servis yolu menfez ve yağmur suyu deplase çalışmaları sürüyor. Trafiğe kapatılan Çallı Kavşağı’nda ise bugüne kadar 19 bin 926 metreküp kazı yapıldı. Kavşakta yağmursuyu drenaj ve 1200’lük içme suyu deplase çalışmaları aralıksız devam ediyor. Depolama alanı bağlantısı için alttan geçilecek Burdur karayolunun gidiş istikameti trafiğe kapatıldı ve kazı çalışmalarına başlandı. Fatih Depo alanı bağlantı hattında bugüne kadar yaklaşık 6 bin 200 m3 kazı yapıldı. Pompa odalarının izolasyonları tamamlandı. Fatih Depolama alanın temel kazıları da tamamlanırken, atölye binası, hat malzeme deposu, dış yıkama ünitesi ve giriş kontrol binası inşaatlarına başlandı.

Resim

14 durağın ikisi yer altında
Antalya 1. Aşama Raylı Sistemi, yaklaşık 11.5 kilometre uzunluğunda bir hafif raylı sistem projesidir. Bu sistemin; 8030 metresi, 50 km/saat yüksek hız yapılan hafif metrodan,1577 metresi, 40 km/saat hız yapılan tünelli hafif metrodan, 280 metresi, 20 km/saat hız yapılan tünelli depo geçişinden oluşuyor. Sadece Muratpaşa- Doğu Garajı arasındaki 1242 metrelik bir kısmı araçla birlikte projelendirilmiş klasik anlamda bir cadde tramvayı şeklinde. 14 durağın ikisi; Otogar ve Çallı Kavşağı yer altında olacak. Otogar önündeki durakta insanlar Avrupa’da olduğu gibi yer altından yürüyen bantlarla hafif metrodan inip Otogar’a ulaşabilecek. Çallı Kavşağı’nda da aynı şekilde hafif metro yer altından geçecek ve trafiği aksatmayacak. Güney kuzey hattında bu iki kavşakta hafif raylı sistem inşaatı ile araçlar için tünel geçişi de yapılacak. Antalya 1. Aşama Raylı Sistem Projesi’nin ilk etabı, Hayvanat Bahçesi’nden başlayıp, Otogar, Dokuma, Çallı, Şarampol, İsmetpaşa, Doğu Garajı, Ali Çetinkaya caddeleri güzergahını izleyerek Meydan’da son bulacak.
Antalya gibi büyük ve modern bir şehre yakışır bir uygulama, çalışmanın 2020 yılını hedef aldığı, Otogar ile bağlantılı olduğu, 11 km üzerinde 14 duraktan oluştuğu bilgileri yazı içerisinde yer alıyor. Antalya ya hayırlı uğurlu olsun :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5553
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 Şub Cmt, 2008 23:44

Eski tramvayda bence aralıklar fazla. Yarım saatte kalkan tramvaya kim biner yahu? Gülünç. Üç ile on dakika arası bir şey gerek. Hat uzunluğu ve duraklar hakkında bilgiler var mı? Şebekeye dahil mi olacak? Uzatılması düşünülüyor mu? ANtalya otobüs şebekesi ile (haha ...) doğru dürüst odaklanmış mı? Hiç herhangi bir şey düşünüldü mü?

Şu hafif metro salatasını anlayamadım. Burada "hafif metro" 60 ile 80 arası çalışır, tramvay 40 ile 60 arası (geçenlerde anlatmıştım). Neyse, mızıka çalmayayım ...

B. Alabay

Mustafa Noyan
Aylık Paso
Mesajlar: 76
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:45

Mesaj gönderen Mustafa Noyan » 10 Şub Pzr, 2008 09:25

Antalya'da tramvayla taşınan yolcu sayısının sürekli olarak bir gerileme içerisinde olduğunu gösteriyor. Tramvayın ilk kez hizmete girdiği ve 264 gün çalıştığı 1999 yılında 1 milyon 9 bin kişi taşınmıştı. Daha sonra sırasıyla 2001'de 1,363,200, 2002'de 1,148,747, 2003'de 1,008,552 yolcu taşındı.
Müze Zerdalilik hattının yolcu sayısının azalması sürpriz sayılmamalı,
hat ilk açıldığında herkesin ilgisini çekti, tramvayla 15 dakikalık gitmek insanlara hoş geldi, yolcu sayısı yüksekti, ancak tabiidir ki zamanla ilgi kayboldu;
hatta çalışan araç sayısı 6, demek ki elde en fazla 3 katar olabiliyor; hat tek yol, çift yol yapılmış bir nokta yani tramvayların karşılıklı geçiş noktası "Kale Kapısı" durağı; bu durumda hat üstünde daha fazla araç çalıştırılması imkansıza yakın; bu durumda Antalya'lılar ya 10 dakikalık yol için yarım saat beklemek ya da aynı güzergahı kullanan, her dakika geçtiklerinden bekleme süresinin üç dakikayı aştığına zor şahit olduğum minibüs veya ÖHO lerini kullanacaklar; sanırım hiçbir yolcuyu 20 dakika az beklemeyi tercih ettiği için suçlayamayız...
Antalya Büyükşehir Belediyesi'nin de bu hattı inşa ederken yolcu taşısın, kar etsin diye düşündüğünü tahmin etmiyorum; bu tramvay hattı bir atraksiyon olsun, insanlar parklarda yürürken tramvayın düdüğünü duysunlar amaçlı yapılmıştır; ciddi bir hat zaten şehrin şimdi ikinci etapta düşünülen nüfus yoğunluğu yüksek mahalleriyle, terminali merkeze bağlayacak şekilde projelendirilir; çift hat olarak inşa edilirdi :)
Umarım ikinci hat veya gerçek LRT Hattı kısa sürede bitirilir; çünkü Antalya' nın nüfusu hızla artıyor.
Resim
Resim
Resim

Mustafa Noyan
Aylık Paso
Mesajlar: 76
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:45

Mesaj gönderen Mustafa Noyan » 10 Şub Pzr, 2008 09:33

Antalya Müze Zerdalilik Tramvayından bahsetmişken bir de turistik yönü olduğunu hatırlamak gerekebilir; özellikle Nurnberg'li turistler için eski tramvaylarıyla 20 s-dakikalık bir sefer ilginç olabilir; ama diğer turistlerin bu nostaljik yolculuğa çok ilgi göstermedikleri aşikar; minibüslerin yerel yolcuya daha cazip geldiği gibi, Müze önünden kalkan faytonlar da turistler tarafından daha cazip görülüyor olabilir.
Resim
Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5553
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 Şub Pzr, 2008 11:22

Yine de yazık buluyorum, bu tramvaylarla da gayet güzel modern bir taşımacılık yapılabilirdi! Çift raylı bir sistem, daha fazla katener, doğru dürüst entegre bir hat numaralandırması (ağzımız toz duman oluyor artık bu konuda ha), doğru dürüst bir hat entegrasyonu. Yani, trafik sistemi ile turizm birbiriyle alâkası olmayan iki şeymiş gibi düzenlediler bunu. Halbuki Bahçelievler istikametinde (değil mi?) tramvayın da hâlledeceği ve işe yarayacağı da belli (bence). Ve de, doğru dürüst yapıldıktan sonra (!), tabiîki paralel otobüs, minibüs hattı olmamalı.
Neyse, çocuk oyuncağı gibi şu an ...

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Şub Pzr, 2008 12:08

Teknik literatürde tramvay hatları LRTS olarak adlandırılır, yani cadde tramvayı ile bizim bir zamanlar hızlı tramvay olarak adlandırdığımız sonra hafif metro dediğimiz ama artık metro olarak tanımladığımız sistemlerin hepsi LRTS içerisinde değerlendirilir, metro sistemleri bu sistemin dışındadır, bizim metro tanımlamamız halk arasında ve söyleminde kavram kargaşası oluşturmamak ve olabildiğince sadeleştirmek içindi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5553
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 Şub Pzr, 2008 16:04

Bunu düzeltmem lâzım (veya Alman ilâvesi yapmak gerek):
Bizim (de) metro dediğimiz sistem de tramvay sistemlerine dahil ve tren değil. Hakiki tren sadece banliyö trenleri. geçenlerde tramvay/metro sistemleri ile ilgili bir yerde okudum, ama tam neredeydi, unuttum. Yani metro da aslinda bir light rail sistemi, heavy rail sadece hakiki trenler (imiş).

B. Alabay

Cevapla

“Antalya Tramvay Hatları” sayfasına dön