ist-M.03:02 » M2 Şişhane-Yenikapı Güney 2.Etap İnş

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3566
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 08 Oca Çrş, 2014 10:15

Almanya’da eyalet bileti denen bir bilet türü var; o eyalette tüm entegrasyonlu.
Abi,

Eskiden de günlük akbil vardı. 24 saat boyunca tüm otobüsler bedavaydı. Pazar günleri İstanbul'da normalde hiç gitmediğim, ama merak ettiğim yerlere gider, nerede olduklarını görürdüm :)

M2'nin Şişhane-Yenikapı kesiminde deneme seferleri yapılıyor mu? Eğer Yenikapı yetişmeyecekse bile Şişhane-Haliç kesimini açıp Hacıosman-Haliç işletmesini düşünmezler mi? En azından makas sayesinde, Taksim'deki tek peron ve Taksim-Osmanbey arasındaki kağnı hızında yolculuk saçmalıkları sona erer..

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 Oca Çrş, 2014 10:48

Eh o 24 saat biletleri ama her yerde var. Onu biraz ilerletip, artık tek kişilik ve beş kişiye kadar diye iki tip yaptılar (genelinde). Şu eyalet bileti tabiîki ona benzer bir şey, ama tam saatlerine bakmaya üşeniyorum. Baden-Württemberg (hafta sonu?) saat sabah 9 ile ertesi gece 3 arası gibi bir şeydi galiba.

Kentlerdeki 24 saat biletlerinde de iki tür vardı: Günlük bilet, basıldığı günün gecesine kadar geçerliydi, ötekisi tam 24 saat. Günlük bilet dedikleri biraz mantıksızdı, belki de kaldırılmıştır. Ama tabiîki 24 saatlık biletin de mantığı sadece, gece hatları da varsa tam oturur.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Oca Çrş, 2014 10:48

Şubat başına yetiştirilmeye çalışılıyor, Vezneciler istasyonu pas geçilecek Haliç ve Yenikapı açılacak, işletme Yenikapı - Hacıosman kesintisiz yapılacak.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 Oca Çrş, 2014 10:57

Bakalım, trafik durumuna etkisi ne ve nasıl olacak. Vezneciler gece gündüz mü devam edecek, yoksa geceleri mi inşaat plânlanıyor? Ve oradaki durum ne? Ne var, ne eksik?

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3566
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 08 Oca Çrş, 2014 11:40

Şubat başına yetiştirilmeye çalışılıyor, Vezneciler istasyonu pas geçilecek Haliç ve Yenikapı açılacak, işletme Yenikapı - Hacıosman kesintisiz yapılacak.
Abi,

Böyle şeyler okudukça heyecanlanıyorum, şurada 3,5 hafta kaldı Şubat başına. Şubat'ı geçtim, Nisan başı itibariyle Hacıosman-Yenikapı işletmesine bile razıyım..

Açsınlar da süre tutarak bir 4. Levent-Kozyatağı yolculuğu yapayım, toplantıya metroyla (daha doğrusu iki metro ve bir banliyöyle) gidelim bakalım. Bir saatin altında gidilebilecek mi bakalım? Yenikapı'daki ve Ayrılık Çeşmesi'ndeki yürüme ve bekleme süreleri belirleyici olacak. Aşağıdaki hesap (122. sayfada), çarşıya uyacak mı bakalım?
Bizim iş yerimiz 4. Levent'te ve diyelim ki Kozyatağı tarafındaki bir işyerine gideceğiz. (Hatta Nida Plaza gibi metro çıkışına çok yakın bir yer seçelim..)

4. Levent'te cadde seviyesinden perona iniş ve tren bekleyiş süresinin toplam 5 dakika olduğunu varsayalım. 4 Levent'te trene bindikten 18 dakika sonra Yenikapı'da inersin ve Marmaray'ın peronuna kadar 3 dakika yürürsün. Ortalama 3 dakika sonra trene binersin, 10 dakika sonra Ayrılık Çeşmesi'nde inersin ve 3 dakika sonra M4 peronuna geçmiş olursun. Ortalama 3 dakika sonra trene binersin, 10 dakika sonra Kozyatağı'nda inersin, 5 dakika sonra yüzeye çıkmış ve Nida Plaza'nın önüne gelmiş olursun. Toplam süre: 60 dakika.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Oca Çrş, 2014 17:41

Şubat ortası diyelim :) taze bilgi ama yaymayın :P

Bir ihtimal M2 istasyon girişleri için bir süre Marmaray girişleri kullanılabilir gibi geliyor bana, öyle olur mu olmaz mı bilmiyorum ama olursa sorun olur mu onu birlikte göreceğiz. Bir diğer konu Vezneciler pas geçilecek demiştim ama bir başka kaynak 3 istasyonunda açılması için çalışılıyor diyor, bende inşallah diyorum :) Vezneciler istasyonunun son durumunu görmedim açıkçası orada yolcu giriş çıkışları ile ilgili çalışmalar ne durumda bilmiyorum.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3566
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 08 Oca Çrş, 2014 19:58

Bir ihtimal M2 istasyon girişleri için bir süre Marmaray girişleri kullanılabilir gibi geliyor bana, öyle olur mu olmaz mı bilmiyorum ama olursa sorun olur mu onu birlikte göreceğiz.
Abi, zaten M2 ile Yenikapı'ya gelecek 2.000 yolcunun en az 1.950'si Marmaray'a geçecek. Yenikapı'nın tek başına yolcu kapasitesi nedir ki? Ha belki Mudanya ve Bandırma feribotlarına yolcu olarak binecekler olabilir, onlar da bir süre idare ederler..

Yenikapı Aktarma Merkezi tamamlanınca, buraya hangi istikametten gelen kaç kişi hangi istikamete gidecek, kaç kişi sisteme Yenikapı'da giriş yapacak ve kaç kişi buradan çıkacak bakalım?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 Oca Çrş, 2014 22:00

Ben yüzde bu kadarın sırf Marmaray’a atlayacağını sanmıyorum. Şu M1 entegrasyonu bir olsun, M2–M1 irtibatı da çok önemli olabilir. M1’in öyle fazla abuk subuk gezmesi rahatsız edici tabiîki. Orada alt tarafta (üçgen olarak düşünürsek) da bir ray çekseler, hem direk batıya, hem Otogar istikametine yolculuklar mümkün olur.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3566
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 08 Oca Çrş, 2014 22:15

Ben yüzde bu kadarın sırf Marmaray’a atlayacağını sanmıyorum. Şu M1 entegrasyonu bir olsun, M2–M1 irtibatı da çok önemli olabilir. M1’in öyle fazla abuk subuk gezmesi rahatsız edici tabiîki. Orada alt tarafta (üçgen olarak düşünürsek) da bir ray çekseler, hem direk batıya, hem Otogar istikametine yolculuklar mümkün olur.
Abi,

Kesinlikle haklısın, henüz M1 Yenikapı'ya uzamadığı için 1.950/2.000 gibi bir tahmin yaptım.

M1 uzatması da tamamlanınca, her trenden inen 2.000 kişinin en az 500'ü M1'e biner, 1.450'si ise Marmaray'a geçer. Marmaray'ın Halkalı-Kazlıçeşme kesimi tamamlanırsa, her trenden inen 350 kişi M1'e, 1.600 kişi Marmaray'a biner.. (Seferlerin hem M1 açılışında, hem Marmaray açılışında kademe kademe sıklaşacağını da göz önünde bulundurarak atıyorum sayıları..) :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Oca Çrş, 2014 23:17

M1-M2 arz talebinin daha yuksek olacagina inaniyorum, marmaray hiz katiyor olsada ekstra odeme yuku M4-M2 icin marmarayin kullanimini yukseltmeyebilir, gecen hesaplamistiniz, mevzu sure ise metrobus plazalar bolgesine anadolu yakasindan gelmenin en hizli yolu.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3566
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 09 Oca Prş, 2014 09:46

M1-M2 arz talebinin daha yuksek olacagina inaniyorum, marmaray hiz katiyor olsada ekstra odeme yuku M4-M2 icin marmarayin kullanimini yukseltmeyebilir, gecen hesaplamistiniz, mevzu sure ise metrobus plazalar bolgesine anadolu yakasindan gelmenin en hizli yolu
Bir tren âşığı olarak küstüm :(

Abi, tamam M2 ve M4 güzergâhından gelenlerden havalimanına gidecek olanlar M1'e geçecek de Göztepe-Kozyatağı-Bostancı ve daha uzak yerlerden Taksim'e Marmaray ile gelenlerin sayısı da bir hayli fazla olur bence. Ayrıca, bir "plaza çocuğu" olarak hemen belirteyim ki yolum 10 dakika daha uzun sürsün, metrobüs yerine metroya binerim abicim. Ha 15-20 dakika olursa, konserve formatını düşünebilirim, ama bence o kadar olmaz..

Ünalan'da M4'ten inip metrobüse yürümek, 7-8 dakika sürüyor; M4 açıldığında bizzat ölçmüştüm. Ayrılık Çeşmesi'ni henüz görmedim, ama iki peron arası 3 dakika diye duymuşluğum var. Ayrıca, Yenikapı'daki Marmaray-M2 geçişi de Zincirlikuyu'daki metrobüs-M2 geçişinden 4-5 dakika daha kısadır diye varsayıyorum. Tamam, diyelim ki metrobüsün Uzunçayır'dan Zincirlikuyu'ya geliş süresi, 15 dakika olsun. Ünalan'da inmeyip M4 treninde devam eden bir yolcu, metrobüsteki yolcu Zincirlikuyu'da inene kadar Yenikapı'da M2'ye binmiş olur bence. Metrobüse geçen yolcu Zincirlikuyu'da M2'ye binene kadar, Marmaray'ı kullanan yolcunun içinde olduğu tren de bence Taksim'e varmış olur. Yani aradaki mesafeyi 3 durak (6 dakika) olarak düşünebiliriz..

Yenikapı Aktarma Merkezi açılınca, İBB'nin kartlı geçişler ve akbiller sayesinde aşağıdaki istatistikleri bize verebilmesini dilerim..
1. M4'e binen kişilerin %X'i Ayrılık Çeşmesi'nde Marmaray'a geçiyor.
2. M4'e binen kişilerin %X'i Ünalan'da Metrobüs'e geçiyor.
3. M4'e ve Marmaray'a binen kişilerin %X'i Üsküdar'da deniz taşıtlarına, %X'i Üsküdar'da otobüslere, %X'i Sürkeci'de tramvaya, %X'i Eminönü'nde otobüslere, %X'i Yenikapı'da M1'e, %X'i Yenikapı'da M2'ye, %X'i Kazlıçeşme'de otobüslere biniyor.
4. M4'e ve Metrobüs'e binen kişilerin %X'i Zincirlikuyu'da M2'ye geçiyor, %X'i Mecidiyeköy'de M2'ye geçiyor, %X'i Mecidiyeköy-Haliç arasında iniyor, %X'i T1'e geçiyor, %X'i T4'e geçiyor, %X'i Haliç-Bakırköy arasında iniyor, %X'i Bakırköy'ün ilerisinde iniyor. (Metrobüs'ten inerken de akbil basılıyor ya, o nedenle kolay olur bu istatistik, tabii inerken basmayı unutanlar da olacaktır..)
5. M2'ye binen kişilerin %X'i Zincirlikuyu'da Metrobüs'e, %X'i Mecidiyeköy'de Metrobüs'e, %X'i Taksim'de Füniküler'e, %X'i Yenikapı'da M1'e, %X'i Yenikapı'da Marmaray'a geçiyor.
6. M2 ve Marmaray'a binen kişilerin %X'i, M2 ve Metrobüs'e binen kişilerin ise %X'i M4'e geçiyor.
7. M1'e binen kişilerin %X'i Metrobüs'e, %X'i Zeytinburnu'nda T1'e, %X'i Yenikapı'da M2'ye, %X'i Yenikapı'da Marmaray'a ve %X'i hem Yenikapı'da Marmaray'a, hem de Ayrılık Çeşmesi'nde M4'e geçiyor..

Daha çok var da bunlar ilk başta aklıma gelenler. İyi ki İBB'nin istatistik biriminde değilim, baygınlık geçirene kadar bilgi hazırlardım..

Evet, iyi değilim sanırım :oops:

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 Oca Prş, 2014 12:35

Yok, iyisin, ama İstanbul’dasın, sorun bu.

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön