eu-RS.09 » Avrupa'da Raylı Sistem Uygulamaları

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 30 Ağu Prş, 2012 09:36

Sadece reklâm kullanmıyoruz, iyice işyerleri de yapıyoruz, bunu da söylemeli.

Evet, Hannover tipik bir Stadtbahn-sistemi. Ama Stadtbahn derken S-Bahn değil, işte bur söz karmaşasını da anlatmak zor. Berlin, Hamburg, Münih ve Nürnberg hariç, Almanya’da tüm kentlerdeki raylı sistemler, yerin dibine girdiği an, bu şekilde işletiliyor. Bazı kentlerde peronlar iki ayrı yükseklikte, Hannover de öyle miydi hatırlamıyorum. Halbuki Langenhagen’de çok işim vardı seksenlerde.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Milano Tramvay Cennet mi?

Mesaj gönderen Kamil16 » 10 Eki Çrş, 2012 21:53

Yurdumun herhangi bir ilinde Tramvay Hattı yapılacak diye sayısız "entry"ler giriyoruz, çocuklar gibi seviniyoruz. :?

Milano'da gezerken, her sokaktan bir Tramvay çıktığını görünce, acaba bizde bir anormallik mi var diye düşünmeden edemiyorsunuz!


Resim
Arka Plan'da ünlü Duomo Katedrali

Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Milano Metro Sistemi

Mesaj gönderen Kamil16 » 10 Eki Çrş, 2012 22:03

Milano'da üç Metro hattı var. San Siro'daki Bisceglie ile Milano merkezi Duomo arasında, M1 Hattını kullandım. Trenler bizim M1 Hattından daha eski, bu mevsimde bile camlar açık, gürültü kıyamet gidiyor. İstasyonlar arası çok yakın. Fazla derin değil, yüzeye çok kolay çıkıyorsunuz.

İki hatlı başkent Roma'dan ilerideler. İstasyonları da Roma'dan daha temiz ve bakımlı. 8)

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Eki Çrş, 2012 22:11

Milano çok büyük bir kent mi? Yani eski kent alanı ile gezilecek yerlerin büyüklüğü olarak soruyorum, gitmeyi düşünüyorum da :) ne kadar vakit ayırmalıyım onu merak ediyorum. Metro hatları kaç yılında yapılmış acaba bir araştırmak lazım, eğer geniş bulvarlar altına inşa etmişlerse hem maliyet hem de süreden tasarruf için yüzeye yakın aç kapa şeklinde yapmış olabilirler çoğu yerini. Tabi bu sadece bir tahmin.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Eki Prş, 2012 11:28

Milano kendisi kent olarak 1,5 milyonluk nüfusa sahip, ama İtalya’da ve İsviçre’de (!) o kadar etrafı var ki, bayağı büyük sayılabilir. Ben hep kapısının önüne kadar gittim (Lugano, Locarno, Bissone falan), ama aman arabayla sakın gitme dedi herkes, o yüzden gitmedik :-)

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Milano Kenti

Mesaj gönderen Kamil16 » 11 Eki Prş, 2012 21:13

Merkezde, gökdelen tarzı yapılşama olmadğından şehir geniş alana yayılmış. Metropol olarak çok geniş. İlk gittiğimizde araba ile şehir merkezine gitmek gafletinde bulunduk. Trafik ışığından, yoğunluktan, park yeri sorunu dahil büyük zaman kaybı.

Artık arabayı uygun yere park edip, merkeze Metro ile gitmeyi tercih ediyoruz. Şehir Merkezi, ilgi alanınıza göre min.2 günde gezilebilir. 8)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: Milano Kenti

Mesaj gönderen Esat » 11 Eki Prş, 2012 21:20

Kamil16 yazdı:Merkezde, gökdelen tarzı yapılşama olmadğından şehir geniş alana yayılmış. Metropol olarak çok geniş. İlk gittiğimizde araba ile şehir merkezine gitmek gafletinde bulunduk. Trafik ışığından, yoğunluktan, park yeri sorunu dahil büyük zaman kaybı.

Artık arabayı uygun yere park edip, merkeze Metro ile gitmeyi tercih ediyoruz. Şehir Merkezi, ilgi alanınıza göre min.2 günde gezilebilir. 8)
Teşekkürler, listeye alıyorum :) bakalım ne zaman sıra gelir.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Balkanlarda Tren Turu & ÜSKÜP (SKOPJE)

Mesaj gönderen Kamil16 » 25 Eki Prş, 2012 10:53

Balkanlarda Tren Yolları :
Resim

Dostluk / Filia Treni ile Selanik oradanda her sabah Belgrad'a kalkan Tren ile Balkan Turu yapılabiliyordu. 8)

Üsküp : Balkanlarda bizim için çok özel bir yer. Kültür mirasımız, emanetlerimiz, bizim insanlarımız orada :?

Üsküp eski Tren Garı, 1963 depreminde hasarlanınca hiç onarılmadan o hali ile Deprem anısı olarak saklanmış. Yeni Gar yapılmış. Şimdi müze olarak hizmet veriyor.

Resim

Yeni Üsküp Tren Garı :
Resim

Üsküp'e gitmek için sayısız nedenlerden birisi : Üsküp'te Varna Nehiri üzerinde, Mimar Sinan'ın Fatih Sultan Mehmet Köprüsü:

Resim

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Mesaj gönderen Kamil16 » 25 Eki Prş, 2012 11:17

Varna Nehiri üzerindeki Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nü, bir önceki mesajda Google Earth'ta yanlış işaretlemişim.

Doğrusu aşağıdaki gibidir.

Resim

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Münih Raylı Ulaşım Sistemi

Mesaj gönderen Kamil16 » 30 Nis Sal, 2013 21:58

Münih Raylı Ulaşım Sistemi...

Cadde Tramvayları, U Bahn (Metro) sistemleri (6 Ana Hat) ve S Bahn (Banliyö Trenleri - 8 Ana Hat) ile bir raylı sistem cenneti diyebilirsiniz...
Resim

Hauptbahnhof Metro İstasyonu :
Resim

Yeni Metro Trenleri :
Resim

Münchner Freiheit Metro İstasyonu:
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Münih Raylı Ulaşım Sistemi

Mesaj gönderen Kamil16 » 30 Nis Sal, 2013 22:06

Münih Raylı Ulaşım Sistemi...

Cadde Tramvayları :
Resim
Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 30 Nis Sal, 2013 22:59

He, bak Esat, çift renkli U7 ve U8 bahsettiğim hibrit pik saat hatları. Berlin’de eskiden U12 gibi, o da yeşil/kırmızı idi. Bizde bu renk kodlamaları da bir türlü yok (isim de yok, hat da yok, sistem de yok, ama yokun en EN böyyügüh var :lol: )

Cevapla

“Ülke ve Şehirler, Gezi İzlenimleri” sayfasına dön