tr-HT.03:01 » Ankara-İstanbul YHT 2. Etap İnşaatı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Mar Cmt, 2010 15:05

Mehmet Kasım yazdı:ırkçılık yapıyorlar yani, başar abi duymasın çizer :)
Aynen öyle yapıyorlar, haklı oldukları yerler var tabi de, bahsettiğim mesajı yazanlar tescilli zaten o sitede her zaman Türklere söyleyecek lafları vardır. Diğer taraftan sistemin uyumlu inşaa ediliyor olması güzel, eğer AB ikiyüzlülüğü bırakıp şu aramızda yer alan 2nci dünya ülkelerini de kendi seviyesine getirirse bir gün hızlı tren ağına katılabiliriz. Ha çok elzem illa olsun bir şey değil ama olmasının faydaları olacağına inanıyorum.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 20 Mar Cmt, 2010 15:43

Sofya ile Almanya arasında durum nedir? bir ayrıntılı bilgi verebilirmisin? hangi kısımalrında yht var, hangilerinde yok, zincirin kopuk halkası ne?


sofya-belgrat arası nasıl?

belgrat-budapeşte arası?

budapeşte-wien?


wien-berlin? berlin hızlı treni güneyde nereye kadar

burda bi harita var: bir şeyler anlaşılıyor ama ayrıntı lazım

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Mar Cmt, 2010 16:59

Harita her şeyi anlatıyor işte :) Münihten bu tarafa bir halt yok, ha hızlı tren geliyormu geliyor, Viyana' dan hızlı tren çalışıyor, ama Avusturya'nın kendi RailJet tren setleri ile aynı hızda, yani daha hızlı değil onlarında 250 km ye çıktığı yer çok az sanırım, ama 200 ün üzerinde gidiyor. Dedim ya harita her şeyi gösteriyor, hızlı tren işletmesi için yol yok o arada, ha treni koyarsın gider o başka.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 20 Mar Cmt, 2010 17:50

viyana-münih arasında hat var yani. 200'ün üzerinde ise şimdilik iyi. sofya-viyana aarsında bir şey yok o zaman.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Mar Cmt, 2010 18:03

Şimdi benim bildiğim şu, ICE ların çalışabilmesi için bazı güzergahlarda testler yapıldı ve şu anda Viyana ile Münih ve bir kaç Alman kentine daha hızlı tren seferi var, ama diyorum ya ne kadar hızlı? Aynı hızı RailJet lokomotifleride yapıyor ve burada daha çok tutuluyor, bu biraz şahsi bir tutum, yani ICE Alman bunlara göre, ama RailJet Avusturyalı :) halbuki ikisinide yapan Siemens.

Diğer taraftan RailJet ler aynı işletme hızı ile yani 220km/h gibi bir hız ile Budapeşte' ye kadar gidiyorlar, fakat bu yollar gerçek anlamda hızlı tren yolu değil yine bildiğim kadarı ile. Haritan ne kadar güncel bilmiyorum ama benim bildiğim Viyana'dan doğuda bir şey yok, demiryolu çok, ama iyi durumda değil.

Bence gerçek anlamda hızlı tren hattı varmı diyorsan Münih' ten doğu da bir şey yok demek daha doğru olur. Ama burada şu Hauptbahnhof merkez olarak inşa ediliyor, yani doğu-batı, kuzey-güney akslarını birleştiren bir gar inşa ediliyor bununle birlikte çok yoğun bir demiryolu çalışması var Avusturya topraklarında, bu gar ile birlikte İtalya'nın Polonya' ya Yunanistan' ın Fransa' ya hızlı bir şekilde bağlanması planlanıyor, buradan tahmini olarak bu demiryolu güzergahlarında AB sayesinde bir takım gelişmeler olacağını çıkarabiliriz. Kaldı ki Yunanistan'ın hızlı tren ile bağlanması demek bence Türkiye'nin bağlanmış olması anlamına gelir.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 20 Mar Cmt, 2010 18:49

Şu Kıbrıs salatası bir çözülse de ... siyasî açıdan böyle adacıklar demiryollarını tökezletebilir kabiliyette.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 20 Mar Cmt, 2010 19:19

aslında demiryolu anlamında ab ile ilişkilerimiz iyi. en basitiden adamlar şimdii hızlı tren hattına finansman sağlıyorlar. ve büyük rakamalr. belki de böyle rakamalr kendi üyelerine ayırmıyordur. Türkiye'nin önemide burada. ab'ye üye olmadan da destek alıyor. ama en önemli konu müzakere sürecinde ulaştırma fasıllarını açmıyor ab. aça daha hızlı ilerler. umarız o fasılların açılma zamanı gelir. ama eskisinden iyi en azından müzakere sürecinde bazı şeyler oluyor.

yeri gelmişken ben olsam gurur murur yapmaz imtiyazlı ortaklığı kabul ederdim. önce imtiyazlı ortak olurdum bir çok şeyi yapar, 1o sene sonra da asıl ortak. bununda bir artısı olurdu. 10 ene de nelr olmaz ki.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 20 Mar Cmt, 2010 20:09

Olur mu öyle şey? Bunun gururla alâkası yok. Hiç oralı değilim, ama bir el dolu akıl hastasının gevezeliğine he diyecek durumda değiliz. O kadar ikiyüzlük olmaz! Bunun dürüstlükle alâkası var. İmtiyazlarına sıtscharım!

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 20 Mar Cmt, 2010 21:17

alabay yazdı:Olur mu öyle şey? Bunun gururla alâkası yok. Hiç oralı değilim, ama bir el dolu akıl hastasının gevezeliğine he diyecek durumda değiliz. O kadar ikiyüzlük olmaz! Bunun dürüstlükle alâkası var. İmtiyazlarına sıtscharım!
aman abi. dellenme. gönül isterki tam üyelik olun.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Tem Sal, 2010 23:05

Ankara - İstanbul hızlı tren hattı inşaatının bu kesiminde yer alan Bilecik ilinin Bozüyük ilçesi ile bağlantısı yapılacakmış, fakat bu bağlantıda hızlı trenlerin hızlı tren hattından değil, daha önce hattın Eskişehir kesiminde olduğu gibi normal hattan Bozüyük' e varacağı belirtiliyor. Sanırım TCDD nin bir takım besleme/aktarma planları çerçevesinde alınmış bir karar olabilir, umarım sadece "ahanda bakın hızlı treni Bozüyük' e getirdik" demek için yapılacak bir şov değildir, gerenk yok artık bunlara hızlı trenimiz varmı var, inşaatlar devam ediyor mu, ediyor, hakkaten gerenk yok.

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=22456
Ankara Eskişehir arasında bir süredir seferlerine devam eden Yüksek Hızlı Tren yakın bir zamanda Eskişehir Bozüyük arasındaki mevcut hattan Bozüyük İstasyonuna kadar gelecek.

Eskişehir İstanbul arası yapımı hızla devam eden Hızlı Tren hat inşaatı Bozüyük ilçesinin güneyini geniş bir şantiye alanına çevirmiş durumda. Yüksek Hızlı Tren inşaatı Bozüyük ilçesi sınırları içerisinde devam ederken Eskişehir yeraltı geçişi inşaatı da sürüyor. Ankara'dan Eskişehir'e kadar 250 km.süratle gelen Yüksek Hızlı Tren Eskişehir Bozüyük arasını 100-120 km.süratle katederek Bozüyük'e ulaşacak. Bozüyük İstasyonundan yolcular diğer trenlerle İstanbul'a, anlaşmalı otobüs firmaları ile de Bursa'ya ulaştırılacaklar. Yakın bir zamanda eski Gündüzbey İstasyonu bölgesinde yapımına başlanacak Konteyner rampası ve gümrükleme sahası da Ulaştırma Bakanlığının ilçe sınırları içindeki en büyük projesini oluşturuyor.Şimdiki Konteyner sahasının Gündüzbey'e taşınması ile Bozüyük İstasyonunun hareket sahası çok daha fazla genişlemiş olacak. Hızlı Tren Bozüyük geçişi tamamlandığında ise Manişar mevkiine Hızlı Tren için modern bir istasyon yapılacak. Hızlı Trenin önümüzdeki günlerde Bozüyük'e kadar ulaştırılacak olması Bozüyük İstasyonunda da bir dizi modernizasyon çalışması yapılmasına neden oldu. İstasyon alanının yeniden parke taşı döşenmesi ve yeşillendirilmesi çalışmalarının yanı sıra alanın ışıklandırılması,yolcu bekleme yerlerinin ve gişenin modernizasyonu son zamanda yapılan yenilikler arasında göze çarpıyor.Bozüyük11'in bu konudaki sorusu üzerine Ulaştırma Bakanlığından gelen cevabi yazıda "Yüksek Hızlı Trenlerin Bozüyük Gar'a kadar gelip, Bozüyük Gar'da diğer trenlerle aktarma yapılması yönündeki proje çalışmaları devam etmekte olup, proje bitiminde internet sitemizden ve diğer basın yayın araçları ile kamuoyuna ayrıca bilgi verilecektir" dendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Ağu Çrş, 2010 18:26

Eskişehir Gar Geçişi de bu etap içerisinde kalmıştı diye hatırlıyorum, en azından bu başlıkta öyle dile getirmişiz, bugün bu konu ile ilgili olarak TCDD Genel Müdürü Sn. Karaman' ın bir açıklaması vardı, önce onu izleyelim:
TCDD Genel Müdürü Karaman, Eskişehir Valisi Mehmet Kılıçlar, Büyükşehir Belediye Başkanı Yılmaz Büyükerşen ve diğer yetkililer, demiryolu hattının kent içi geçişi ve gar binasının yeri konusunda Büyükşehir Belediyesinde toplantı yaptı.

Karaman, toplantının ardından yaptığı açıklamada, hızlı tren geçiş noktasında bulunan Eskişehir'in gelecekte yoğun trafiğe sahip olacağını belirterek, bugünkü toplantının içeriğinin gar binasının yeriyle ilgili olduğunu kaydetti.

Eskişehir'in bir gar binasının bulunduğunu ifade eden Karaman, şöyle konuştu:

''Bursa, Antalya, Sivas, Ankara, İstanbul hızlı trenleri yapıldığında yaklaşık 50 bin yolcu bekliyoruz. Dolayısıyla bugünkü garın o yükü kaldırmayacağı gerçek. Onun için Eskişehir'e yeni bir gar yapmayı planlıyoruz ama bu garın yeri nerede olacak? Şimdi iki alternatif var. Birisi şu andaki garın bulunduğu, tren hatlarının geçtiği yerde, hatların üzerine yapmak ki bunun avan projeleri yapılmış durumda. Bir diğeri ise Eskişehir Şeker Fabrikası'nın arazisinin bir bölümüne gar binasını yapmak. Biz demiryolları olarak bu iki alternatife varız, ancak garın yerinin çok da değiştirilmesi tarafı değiliz. Gar yerinde kalırsa biz çok daha memnun oluruz. Çünkü demiryollarının garları genelde kentlerin merkezlerinde oluyor. Ancak Belediye Meclisi daha çok Şeker arazisini tercih ettiği için, bu iki alternatif üzerinde biraz daha çalışacağız.''
Aynı konu hakkında Eskişehir Belediye Başkanı Sn. Büyükerşen' de şu açıklamaları yaptı:
Büyükşehir Belediye Başkanı Yılmaz Büyükerşen de iki alternatif üzerinde tartışmalar yapıldığını ve 6 alternatif projeden 2'si üzerinde Büyükşehir Belediyesi, Mimarlar Odası Eskişehir Şubesi, TCDD ve Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri, şehir plancıları olarak hazırlanan 6'ıncı teklifin en akıllı çözüm olacağını düşündüklerini söyledi.

''İki proje var bunların arasında maliyet farkı var. Onları Ulaştırma Bakanına ve Hükümete bildirecekler. Bu ödenek ihtiyacına karşın, yani yatırım maliyetine karşılık onlara yeni alternatif kaynak sağlayabilecek birtakım TCDD'ye rant imkanları üzerinde de görüşmeler yaptık. Bizim dediğimiz proje kabul edilirse imar konusunda yardımcı olacağız. TCDD arazisinde kendilerine gelir getirecek imar kolaylığı sağlayacağız, projelerini kabul edeceğiz.''
En azından bir şekilde Gar yapılacak, konuşmalardan bunu anlıyoruz. Açıkçası pek çok konuda olduğu gibi bu konuda da siyasi çekişmeye kurban gidilmeyecek olması hoşuma gitti, demiryolu konusunda zaten iyi bir yerde olan Eskişehir sorumlularında belirttiği gibi gelecekte çok daha iyi bir yere gelecek.

http://www.haber7.com/haber/20100818/Es ... agrisi.php

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Ağu Çrş, 2010 20:45

Birisi şu andaki garın bulunduğu, tren hatlarının geçtiği yerde, hatların üzerine yapmak ki bunun avan projeleri yapılmış durumda.
yani altta tünel, üstte gar...

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön