ist-M.08:03 » M10 Pendik-Sabiha Gökçen Metrosu [İnşaat Süreci]
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3561
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.08:03 » M10 Pendik-Sabiha Gökçen Metrosu [İnşaat Süreci]
Ekrem Başkan'ın paylaştığı videonun sonunda, hattın 2025 yılında açılmasının planlandığı söyleniyor; hayırlısı bakalım: https://twitter.com/ekrem_imamoglu/stat ... 0272947325
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3561
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.08:03 » M10 Pendik-Sabiha Gökçen Metrosu [İnşaat Süreci]
Dün akşamki paylaşıma göre hattın ilerlemesi yüzde 65'e ulaşmış: https://twitter.com/RAYLISISTEM_DB/stat ... 4878259439
Kısa bir hat ve iki durak inşaatı söz konusu olduğu için 2025 sonu olmasa da 2026 yılında açılır diye düşünüyorum..Pendik – Kaynarca – Fevzi Çakmak Metro hattımızda çalışmalarımız tüm hızıyla devam ediyor. Yapım çalışmalarını 0’dan başlattığımız hattımızda %65 fiziki ilerleme seviyesine ulaştık.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.08:03 » M10 Pendik-Sabiha Gökçen Metrosu [İnşaat Süreci]
Kaynarca Merkez
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.
- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 596
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
Re: ist-M.08:03 » M10 Pendik-Sabiha Gökçen Metrosu [İnşaat Süreci]
Teşekkürler!
Daha iş var gibi.
Daha iş var gibi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.08:03 » M10 Pendik-Sabiha Gökçen Metrosu [İnşaat Süreci]
Kaynarca merkez hızlıca toparlanır, yürüyen merdivenler gelmiş durumda, kaba inşaat olarak büyük bir eksik gözüme çarpmadı. Pendik istasyonunda aç kapa inşat devam ediyor, peron imalatı yapılıyor peron bölgesi yapıldıktan sonra üst katları hızlı tırmanacaklardır diye düşünüyorum. Açıkçası 2025 içinde açılır mı onu zaman içinde göreceğiz.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3561
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.08:03 » M10 Pendik-Sabiha Gökçen Metrosu [İnşaat Süreci]
Kaynak: https://www.haberturk.com/ibb-meclisind ... di-3773539
İBB Başkanlığı Mali Hizmetler Dairesi Başkanlığı Finansman Şube Müdürlüğünce, Pendik Merkez-Kaynarca Merkez-Fevzi Çakmak Metro Hattı inşaat ve elektromekanik işleri ikmal inşaatı projesinin finansmanı için 80 milyon avro ve KDV tutarında iç borçlanma talebinde bulunuldu.
Oylamada, iç borçlanma talebi oy birliğiyle kabul edildi.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3561
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.08:03 » M10 Pendik-Sabiha Gökçen Metrosu [İnşaat Süreci]
Pendik–Kaynarca–Fevzi Çakmak Metro Hattı projesinde yüzde 86 fiziksel ilerleme sağlandı: https://www.birgun.net/haber/pendik-kay ... ndi-638518
Cumhurbaşkanlığı fesih kararına ve finansman engellerine rağmen, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin (İBB) başlattığı Pendik–Kaynarca–Fevzi Çakmak Metro Hattı projesinde yüzde 86 fiziksel ilerleme sağlandı. Hattın 2026’da hizmete açılması hedefleniyor.
Pendik–Kaynarca–Tuzla Metro Hattı, 2017 yılında ihale edildi. Ancak finansman yetersizliği nedeniyle 2018 yılı başında, yapımına neredeyse hiç başlanmadan tamamen durduruldu. 2019 yılında uzun süredir bekleyen diğer metro yatırımları gibi bu proje de yeniden ele alındı ve kaynak arayışı başlatıldı.
Fransız Kalkınma Ajansı (AFD) tarafından sağlanan 86 milyon Euro tutarındaki kredi ile, Sabiha Gökçen Havalimanı ve Kadıköy–Tavşantepe metro hatlarıyla entegrasyon açısından öneme sahip olan Pendik Merkez–Kaynarca Merkez–Fevzi Çakmak kesimi (1. Etap) önceliklendirilerek Şubat 2020’de yapım çalışmaları yeniden başlatıldı.
CUMHURBAŞKANI KARARIYLA TEK TARAFLI FESİH HAKKI TANINDI
13 Mayıs 2022 tarihli ve 5546 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı ile, 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu’na eklenen geçici madde kapsamında yüklenicilere tek taraflı fesih hakkı tanındı. İBB’nin uygun görüş vermemesine rağmen yüklenici bu haktan yararlanarak projeyi yarıda bıraktı. Bu süreçte 1. Etapta %33, hattın genelinde ise yalnızca %8,11 oranında fiziksel ilerleme sağlanabilmişti.
EYLÜL 2022’DE YENİDEN İHALE EDİLDİ, ÇALIŞMALAR HIZLA SÜRÜYOR
Fesih sürecinin ardından Eylül 2022’de 1. Etap yeniden ihale edildi. Yeni yüklenici firma ile sözleşme imzalanarak hızlıca yer teslimi yapıldı. Günümüz itibarıyla Pendik Merkez–Kaynarca Merkez–Fevzi Çakmak bölümünde fiziksel ilerleme %86 seviyesine ulaştı. Açılış hedefi 2026 yılı olarak belirlendi.
Projenin devamı için bugüne kadar toplam 120 milyon Euro tutarında dış kredi temin edildi. Buna ek olarak, Şubat 2023’te 158 milyon Euro tutarındaki ek dış borçlanma talebi İBB meclisinde kabul edildi. 6 Aralık 2023 tarihinde Hazine ve Maliye Bakanlığı’na resmi kredi kullanımı için başvuru yapıldı. Henüz yanıt alınamadı. İBB yönetimi bunun üzerine öz kaynaklarını kullanarak çalışmalara devam kararı aldı.
100 ARAÇLIK YERLİ METRO SETİ ÜRETİMİ BAŞLADI
Hattın araç ihtiyacını karşılamak amacıyla Temmuz 2023’te yerli üretici Bozankaya firması ile sözleşme imzalandı. Her biri 4 vagonlu 25 setten oluşan toplam 100 metro aracı 2027 yılına kadar kademeli olarak teslim edilecek. İlk setin 2026 yılının başında devreye alınması planlanıyor. Araç üretiminde finansal gerçekleşme oranı şu anda %43 seviyesinde.