ist-M.03:02 » M2 Şişhane-Yenikapı Güney 2.Etap İnş

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 08 Ağu Pzt, 2011 22:07

ihalesi yapılmamış bir köprüye göre ayaklar çakılıyor denize?
ihalesi yapıldı ya. astaldi-gülermak kazandı. ihale yapıldığında proje hazırdı. projeye göre çakıldı ayaklar.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Ağu Sal, 2011 11:46

http://www.haberturk.com/yasam/haber/65 ... -ceyrekada

BİLGİ KİRLİLİĞİ HAD SAFHADA. SANKİ SİLUET ENDİŞESİ ŞİMDİ BAŞ GÖSTERMİŞ GİBİ. BU MEDYA MANYAK.
UNESCO, Tarihi Yarımada'ya zarar vereceği gerekçesiyle köprüye karşı çıkmış, uzun süren görüşmeler sonucunda ikna olmuştu... Ancak şimdi bambaşka bir endişe başgösterdi: Süleymaniye Camii başta olmak üzere Tarihi Yarımada'nın silüeti...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Ağu Sal, 2011 15:59

Mehmet Kasım yazdı:
ihalesi yapılmamış bir köprüye göre ayaklar çakılıyor denize?
ihalesi yapıldı ya. astaldi-gülermak kazandı. ihale yapıldığında proje hazırdı. projeye göre çakıldı ayaklar.
Haklısın Mehmet ben orada yanlış yazmışım, söylemek istediğim projesi kesinleşmemiş işin neden ihale edildiği idi, bu gerçekten çok kötü bir proje yönetim şekli ama bu işler hep böyle yürüyor, insanlar aman bir şeyler yapılsında nasıl yapılırsa yapılsın diye ses çıkartmıyorlar ve ben bunu çok yanlış buluyorum.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Ağu Sal, 2011 18:22

projeyi anıtlar kurulu onaylayınca ihalesi yapıldı. sonra köprüye karşı çevreler unesco kartını açtı. gerçi köprünün varlığına değilde tasarımına karşılarmış. öyle diyorlar. düz ayak köprü istiyorlar. neden düz ayak yapmıyorlar anlamıyorum. gizli bi ritüel mi var köprü de :) düz ayak olunca tılsımı mı bozuluyor?
En son Mehmet Kasım tarafından 09 Ağu Sal, 2011 20:20 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Ağu Sal, 2011 20:18

Var herhalde, da vinci falan mevzuları vardı ya :) şifre koyacaklarmış, gizli işaretler falan. Biraz inada bindi herhalde, yani bana göre hesapsız bir iş yapıldı, tasarıma bir şey demiyorum geçen yazdım işte bana göre oradaki diğer köprüler ile uyum için düz olması gerekirdi, ha araya çeşit atılmak istendi eyvallah, iyi de yaptırıldı muhtemelen parası bile verildi, şimdi ne olacak? Para çöpe gitti olmasın diye inat ediliyor sanki, ama bende katılıyorum param niye çöpe gitsin kardeşim, yapılmış bitmiş, hatta inşaatı ihale bile edilmiş bırakın yapsınlar.

Siluet konusuna gelince, ya benim kafam bir türlü basmıyor ha, siluetini yiyeyim diyesim geliyor. Ya kardeşim bu Süleymaniye' nin rakımı kaç? Yani bulunduğu yerin yüksekliği bilen var mı? Bende google earth gösterirdi önceden şimdi göstermiyor da camiinin kubbesi zaten 53 m. minarelerinin ikisi 56 ikisi 76 metre ve bu herhalde deniz seviyesinden yükseklik değil :) dolayısı ile boynuzu 47 m. ye düşürülmüş bir köprü o siluette görünmeyecek bile yahu, vallahi biri hayrına şöyle Karaköy tarafından bir geniş açı fotoğraf getirsin koyacam o köprüyü oraya bakalım etkiliyormu, bu bence deli saçması gibi bir şey. Siluet bozulacak, güzelim kentin bozulmayan yeri kalmadı, yara bantları ile ayakta durdu yıllarca şimdi iş siluet düzeltmeye kadar kaldı ise her şey yolunda yani.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Ağu Sal, 2011 20:23

mimar sinanın üsküdardan fatihe uzanan bir istanbul silueti varmış. valide atik camiinden fatih camiine kadar. süper yetkili imiş sinan. osmanlı zamanında siluet yani kent estetiği; bir kamu hizmeti imiş. o yüzden o kent estetiği bozulmasın diyorlar. bende cemal hocadan duydum cnn turkte. ama metro da lazım. metro olmayınca kentin değil silueti kimyası bozuluyor. tarihi yarımadaya günde kaç ton eksoz salınıyor iett otobüslerinden.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Ağu Sal, 2011 20:40

Haa yani o sonradan araya serpişmiş olan iğrenç gecekondudan beter binaların siluet ile bir alakası yok, onlar herhangi bir zarar vermiyor. Osmanlı zamanında kamu hizmeti imiş, peh peh peh, halllooooo yıl 2011 ve Türkiye Cumhuriyetindeyiz, ve dua etsinlerki Türkiye Cumhuriyetindeyiz yoksa o siluete o çirkin binaları dikenlerin kelleri hangi ağaçta sallanıyordu bilemem, bazen keşke yine o cezalar verilse de demeden edemiyorum.

Valla bana kalırsa bu bahsettiğimiz köprünün siluete zararı falan yok, iğrenç 4 tane kutu ile orada dikilen yeni Galata köprüsünden daha zarif olduğu ortada.
ama metro da lazım. metro olmayınca kentin değil silueti kimyası bozuluyor. tarihi yarımadaya günde kaç ton eksoz salınıyor iett otobüslerinden.
Konunun özü bu olması gerekirken nelerle uğraşıyoruz işte.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Ağu Sal, 2011 22:09

o kutu kutu binalar süleymaniyenin gölgesine kalıyor :) o yüzden göze batmıyor. silik duruyor. köprünün direkleri ve çelik halatlar bir yoğunluk oluşturuyor. ama silueti çok bozuyor mu o konuda uzman değilim. neye göre siluet. baktığın zaman eminönüne yanaşan özel turyol gemileri de silueti bozuyor :) ne biliym iett otobüsleri tümden bozuyor. galata köprüsünün açılır kapanır mekanizması öküz gibi duruyor. unkapanı köprüsü perşembe pazarındaki camiiyi boğuyor yıllarca. sadrazam camii. camiinin önünde eşme var su akmıyor :) yazacak çok şey var ama iş metroya gelince dallanıp budaklandı.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Ağu Çrş, 2011 18:53

http://www.haberturk.com/yasam/haber/65 ... et-kaygisi

siluet kaygısı. endişeleniyorum. kaygılıyım. önümü göremiyorum. rejim tehlikede :)
Yarımadanın önüne geçer
Prof. Dr. Afife Batur (İTÜ Mimarlık Fakültesi Öğretim Üyesi) Tarihi Yarımada’nın silüetini bozup bozmayacağı; köprünün biçimi ve boyutlarına bağlı. Köprü projesi çok güzel olabilir hatta köprü de kendi başına çok güzel olabilir ama konumlandığı yer ona uygun değilse sakıncalıdır. Orada aslolan Tarihi Yarımada’dır. Ne yazık ki, bu köprü de Tarihi Yarımada’nın silüetini unutturuyor. Onun önüne geçiyor. Benim de pekçok insan gibi kaygılarım var. Keşke o proje başka bir yerde olsa. Keşke Beyazıt Kulesi, Süleymaniye ve Sultanahmet camilerinin, Ayasofya’nın önüne geçmese...

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 13 Ağu Cmt, 2011 19:17

bir eksik bilgi daha. uzmanım diye ortaya çıkıp eksik bilgsi olduğu halde yorum yapıyor.

tbm mi kullandınız demiş? tbm'in kullanılmadığını natm ile delindiği bilmeli. bilmesi lazım. bu kadar asıp kesip basit bir bilgiyi dahi bilmeyince köprü karşıtı cenaha nasıl güvenceğiz?

nete girip bakmalı.

http://www.arkitera.com.tr/gorus/index/ ... ali%3F/208
1. Dünyanın eşsiz kültür mirası olan Süleymaniye Camisi'nin altındaki tüneller nasıl kazıldı? Tüneller plansız ve projesiz mi inşa edildi? Köstebekler (tünel kazan makine böyle adlandırılıyor) yerin altına salınıp, kendi kendilerine mi kazdılar? Yoksa metro vagonlarını geçirmek için feribot mu çalıştırılması öngörüldü? Bu tüneller kazılırken hangi kurumlar ve kişiler Büyükşehir Belediyesi'ne "danışmanlık" hizmeti verdiler?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Ağu Cmt, 2011 19:23

Linki okumadım ama sana katılıyorum hadi sen ben sallasak böyle ne ise deriz ama uzmanlık iddia edip hele de birilerini itham ederken dikkatli olmak lazım. Ayrıca sanırım orada sormak istediği tüneller neye göre kazıldı sorusu? Yanlış mı anlıyorum, dedim ya yazının tamamını okumadım, eğer öyle bile olsa, ne demek projesiz mi yani, tünelin projesini yaparsın açarsın iki yakadaki tüneller birbirini karşılayacak şekilde açılmışsa sen araya köprünü koyarsın yani köprüyü sonradan projelendirebilirsin diye düşünüyorum, bunu olabileceğini düşünmek için alim, mimar, mühendis olmaya gerek varmı?

Şu anda National Geographic te Marmaray belgeselini izliyorum, tsunami ile ilgili yapılmış modellemelerden bahsediyordu, şimdi de tüpleri birleştiriyorlar :D Başar izle bak ikide bir su basar mı, cart curt diyip duruyor.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 13 Ağu Cmt, 2011 20:03

Yoksa metro vagonlarını geçirmek için feribot mu çalıştırılması öngörüldü?
bu resmen dalga geçmektir. işi gücü bırakmış ti'ye alıyor adam. işi sulandırıyor. tünel yapılırken orada köprü olacağı öngörüldü tabi. sallamaktan yapılmadı.bu insanlar ne yapmaya çalışıyor? sanki köy muhtarı köye çeşme yaptırıyor. ibb bu yaa. bu kadarda hakaret fazla. insan kendi yaşadığı şehre böyle acımasız saldırabilirmi yav. yuh yani.
Bu tüneller kazılırken hangi kurumlar ve kişiler Büyükşehir Belediyesi'ne "danışmanlık" hizmeti verdiler?
bunu da açarsın bakarsın. web denen bir şey var. araştırmadan eleştiriyor. yüklencii bu. müşaviri soruyorsan yenikapı şantiyesinde tabelada yazıyor zaten. aç gözünü bak biraz. obermeier mı ne? benim bile aklımda kalmış. bu uzman ?


http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/SubSites/ra ... ikapi.aspx

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön