ist-M.03:02 » M2 Şişhane-Yenikapı Güney 2.Etap İnş

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1610
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 12 Eki Sal, 2010 09:49

Pazar günü Zeyrek tarafına giderken gördüm ki, Azapkapı tarafındaki ilk kazık öbeğine demir demetlerin yerleştirilmesi işlemi devam ediyordu, Pazar olmasına rağmen çalışma sürmekteydi yani betonlama işlemi de devam ediyor demek bu, oh dedik içimize su serpildi :D

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 Eki Sal, 2010 23:55

kemal yazdı:Pazar günü Zeyrek tarafına giderken gördüm ki, Azapkapı tarafındaki ilk kazık öbeğine demir demetlerin yerleştirilmesi işlemi devam ediyordu, Pazar olmasına rağmen çalışma sürmekteydi yani betonlama işlemi de devam ediyor demek bu, oh dedik içimize su serpildi :D
hay ağzına sağlık

2012'de metro köprüden geçebilir umuduyla yaşıyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Kas Cmt, 2010 14:02

http://www.milliyet.com.tr/istanbul-un- ... efault.htm
Marmaray’ın kazı alanındaki gemiler kaldırıldı ve Marmaray’da inşaat işine başlandı. Metro alanında ise 2 gemi kaldı. Bu gemiler kaldırıldığında çalışmalara başlanacak. Eğer yeni bir aksilik çıkmazsa 29 Ekim 2013’te proje tamamlanacak.
İBB Başkanı Kadir Bey' in Milliyet gazetesine verdiği demeçte buradaki metro istasyonu inşaatının neden başlamadığı ile ilgili bilgi. Metro alanında da 2 adet gemi varmış onlarında çıkartılmasından sonra istasyon inşaatı başlayacakmış
9 yıllık gecikmenin İstanbul’a maliyeti nedir? Bu soruyu Topbaş detaylarıyla açıklıyor: “Taksim metrosu günlük 230 bin yolcuya hizmet ediyor. Eğer Yenikapı bağlantısı bitmiş olsaydı bu rakam 732 bine çıkacaktı. 5.2 kilometrelik güzergah yüzünden günde 500 bin İstanbullu taşınamıyor. Bu da 9 yılda yaklaşık 1 milyon 600 milyon yolcu demek.

Transfer Merkezi inşaat bittiğinde Taksim Metrosu, Aksaray Hafif Raylı Sistemi ve Marmaray’ın buluştuğu bir merkez olacak. Marmaray saatte 75 bin, Aksaray 40 bin ve metro 70 bin yolcuyu tek yönde taşıyacak. Bir başka ifadeyle tek yönde 180 bin seyahat edebilecek. Saatte 360 bin kişi ise Yenikapı’dan İstanbul’un dört bir yanına gidebilecek.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 20 Kas Cmt, 2010 14:11

Esat Yenikapı'da M1 ve M2 ye ait istasyonların konumları nasıl? Yani orada ortak bir istasyon mu var, yoksa yanyana istasyonlar mı var? Kotlar nasıl? Orada kalan 2 gemi 2 hattın işini birden mi etkiliyor?

Şunu merak ettiğim için soruyorum, M1'in işini daha erken bitirme ihtimalleri var mı?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Kas Cmt, 2010 14:31

İki istasyon birbirine dikine geliyor, yani M2 istasyonu doğu-batı, M1 istasyonu kuzey-güney istikametinde. Şimdi bakındım sitede bulamadım bir ara bir takım çizimler vardı diye hatırlıyorum. Ben ilk zamanlar hep ortak peron olacak diye biliyordum, yani öyle söyleniyordu. Yenikapı' da Otogar benzeri bir sistem ile hatların birleşeceğinden bahsedilirdi, fakat daha sonra projelerin revizesi esnasında bundan vazgeçilmiş olsa gerek, çünkü hem M2 nin batıya doğru uzaması söz konusu oldu hemde M1 bu uzatmasında proje değişmek zorunda kaldı.
Mehmet Kasım yazdı:Alahtan metrodan marmaraya geçişte sadece 1 kat çıkılıp nilecek. turnikelerden geçiş çin.

Resim
Bu olası tasarım illustrasyonuna göre M5 dediğimiz Marmaray ve M2 istasyonlarının kotu büyük ihtimal ile aynı ve yan yanalar. M1 ise ben şu şekilde biliyorum

Resim

Ama kot nedir, yani diğer hatlardan gelip bir kat çıktıktan sonra M1 turnikelerden geçip perona tekrar bir kat inilecek mi, yoksa o katta mı olur bilmiyorum.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 22 Kas Pzt, 2010 01:25

Hakan yazdı:Esat Yenikapı'da M1 ve M2 ye ait istasyonların konumları nasıl? Yani orada ortak bir istasyon mu var, yoksa yanyana istasyonlar mı var? Kotlar nasıl? Orada kalan 2 gemi 2 hattın işini birden mi etkiliyor?

Şunu merak ettiğim için soruyorum, M1'in işini daha erken bitirme ihtimalleri var mı?
gemilerin olduğu 3 çadır vardı. 2'sini kaldırmışlar. 1 adet çadır kalmıştı. tam da m1'in istasyonunun olacağı yerde. m1'in uzatmasının daha erken bitme olasılığı olabilirse gemilerin kalkmasından sonra olur. istasyonu m2'ye göre daha küçük. kısa zamanda bitebilir.

m2 ile m5'in ray kotları aynı değil bu arada.

m5'in makasları da istasyonu geçince güney batı alanında olduğunu tahmin ediyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Kas Pzt, 2010 01:32

Mehmet Kasım yazdı:m2 ile m5'in ray kotları aynı değil bu arada.
Neden? Bir kat çıkılıp bir kat inildiğini sen yazmıştın ben ona göre sallıyorum, :D sana güvendim yolda mı kaldım :P katlar birbirine eşit olmazsa bilemem ama M2 ye Yenikapı' da istasyon yapıp bunu güdük bir şey yapacaklarını sanmıyorum Levent' ti değil mi hani yüksek tavanlı orta peronlu olan, onun gibi bir şey olur herhalde, benim ki sadece tahmin, iki hattın yerleşimi ile ilgili resmi bir döküman görürsem ona göre düşüncemi düzeltirim.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 22 Kas Pzt, 2010 01:36

derinlikleri farklı. katları bilmiyorum. o yüzden aynı kotta değil dedim.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1610
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 13 Oca Prş, 2011 11:54

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Oca Prş, 2011 16:47

Abi deniz kısmında kazık çakma işlemi bitti mi? Bu resimdeki çalışmalar kara tarafında ayakların basacağı yerde bir şeyler yapıldığı anlamına geliyor sanırım,

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1610
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 13 Oca Prş, 2011 18:50

Kazıkların hepsi çakıldı , bu vinç kazık borularının içine demir kafesler yerleştiriyordu, ayrıca betonyerler de içlerini betonluyorlar. Bu resimde karada bir şahmerdan görülüyor, demek ki orada karada da bazı çakma işleri yürütülüyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Oca Cmt, 2011 00:06

Köprüyü taşıyacak olan kazıklar için çerçevelerin çakılması bitmiş ve Kemal abimizin aktarımından anladığım kadarı ile bu çerçeveler içerisine örgülerin salınarak betonlanması yani kolon inşaatı yapılıyor. Fakat bunların sorunların bitmesine engel değil, İBB tarafından UNESCO ile ilgili bir sorun yok açıklamaları yapılırken aşağıda vereceğim haberde UNESCO nun projenin detayları ile ilgili ciddi revizyonlar önerdiğinden bahsediliyor, ortada bir yaptırım durumu var mı? Dünya mirası listesinden çıkartılma tehdidi var sanırım, bu miras listesi ne kadar önemli? Benim için 0 yazı ile de SIFIR değerinde ama herhalde belediyeler ya da ne bileyim bu işin içinde bir yerlerde ekmek yiyenler için önemli olsa gerek ki kovalanıyor :)

http://www.rayturk.net/?p=18991
Köprü üzerinde istasyon olmaması, köprünün askılı değil dümdüz olması ve ayaklarının kısaltılması önerilmiş.

Ayaklar meselesi önemli.

Zira köprünün yüksek olması Süleymaniye’nin siluetini kötü etkiliyor.

Kıran “Unesco projenin detaylarına girdi. Bağımsız raportörler ağustos ayından beri gidip geliyorlar. Köprünün dümdüz olamayacağı konusunda ikna oldular. En doğru çözüm “eğik askılı” diyor. Unesco’nun bağımsız raportörleri şimdi ayaklar kısaldığı takdirde statik hesapların ne olacağı üzerinde çalışıyorlar.

Şubatın ilk haftası çalışmalarını Unesco’ya sunacaklar.

Haliç Metro Köprüsü’nde son söz Unesco’da.
köprü üzerinde istasyona karşı çıkmışlar, gerekçeyi merak ettim, bende karşıyım, benim gerekçem saçma olması :) onların ki ne gerçekten merak ettim. Bir diğer konu ayakları eğik yapın demişler, hadi bakalım yeni bir tasarım ücreti daha, artı projelendirilmesi var UNESCO bu işler için para alıyormu? Onu da merak ettim, yani şimdi biz bunun statik hesabını yaptık siz bize dinamik olarak şu kadar bin euro gönderin derler mi?

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön