tr-HT.03:01 » Ankara-İstanbul YHT 2. Etap İnşaatı

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3566
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 18 Kas Pzt, 2013 17:49

Abi, artık resmiyet ve ciddiyet kavramları birbirinden ayrıştığı için inanmak gelmiyor içimden, ancak ortada bir de her şeyin oy için yapılma durumu olduğu ve seçim sandığı da Mart sonunda önümüze konacağı için Şubat veya Mart'ta açılış bekleyebiliriz. Tabii bu kadar aceleye gelen açılış sonrasında binme cesaretini gösterebilir miyiz? O ayrı..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Kas Sal, 2013 08:07

Bu arada Sn. Yıldırım ın yaptığı "devreye girebilir" açıklaması gece haberlerde "Hızlı Tren Şubat' ta İstanbul'a Geliyor" a dönmüştü :)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3566
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 19 Kas Sal, 2013 20:08

En böyyük olsun da nasıl olursa olsun :)

Eskişehir'den Polatlı yakınlarına kadar uzun süre 250 km/saat civarında bir hızla geldik. Polatlı'da durduk ve sonrasında da genelde 230 km/saat civarında hız yapıyoruz. Aha şimdi 240 km/saat oldu..

Tren medeniyet gerçekten. İstanbul-Eskişehir seyahatlerimde binmek zorunda kaldığım otobüsler ne kadar da korkunç yaaa :(

Yıllarca bu milleti otobüse bağımlı yapanlar utansın. Gerçi tren yok muydu, elbette vardı, ama yiğidi öldürüp hakkını verelim ki şimdiki iktidarın sayesinde şu anda ben bu yolculuğu yapıyorum. Öbür iktidarlara kalsa, 15 yıl sonra ancak görürdük bu treni..

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 19 Kas Sal, 2013 20:25

Aman, aman, iktidarları sokma işin içine; neyin sağlam, neyin bayat olduğunu henüz bilmiyoruz :?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Kas Çrş, 2013 12:35

Ankara - İstanbul işletmesi ile ilgili ön görülen yolculuk süresi ve ücret ile ilgili bir şeyler yazılmış
Ankara-İstanbul arasında, 12 istasyon, seyahat süresi 3 saat 15 dakika olacak. Daha önce 3 saat olarak açıklanan sürenin 15 dakika uzamasının sebebi; Sakarya'da süren tünel çalışmasının tamamlanmaması.

Bilet fiyatlarıyla ilgili genel ilke ise, uçaktan ucuz, otobüsten pahalı olacak. Hızlı tren bilet fiyatları 70-80 lira aralığında yer alacak.
http://ekonomi.haber7.com/ekonomi/haber ... belli-oldu

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 20 Kas Çrş, 2013 13:26

1 saat bile sürmeyen uçak yolculuğununbbiletini 70 TL'ye kolaylıkla alabilirsiniz :)

langur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 193
Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15

Mesaj gönderen langur » 20 Kas Çrş, 2013 14:45

Simdi de en gec Mart`ta devrede kasedi dönmeye baslamis medyada:
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın şubat veya martta hizmete gireceğini açıkladığı Ankara-İstanbul hızlı treninin, bilet fiyatları ile seyahat süresinin ayrıntıları belli olmaya başladı.
Kaynak

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Kas Çrş, 2013 14:51

Anatolian yazdı:1 saat bile sürmeyen uçak yolculuğununbbiletini 70 TL'ye kolaylıkla alabilirsiniz :)
Bence makul bir rakam, bundan daha aşağıda bir taşımacılık ile topu çabuk diker o işletme :) ayrıca uçak ile 1 saatlik uçuş için 3 saat ayırmanız gerekiyor.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3566
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 21 Kas Prş, 2013 16:31

Ankara-İstanbul arasında, 12 istasyon, seyahat süresi 3 saat 15 dakika olacak. Daha önce 3 saat olarak açıklanan sürenin 15 dakika uzamasının sebebi; Sakarya'da süren tünel çalışmasının tamamlanmaması.
Diyelim ki Eskişehir-Söğütlüçeşme 2 saat, dolayısıyla Ankara-Söğütlüçeşme 3,5 saat ve Konya-Söğütlüçeşme 4 saat sürsün..

Dün akşam, Eskişehir'den İstanbul'a geldim. Konya'dan 14'te kalkan otobüs (Kâmil Koç) saat 18:55'te Eskişehir'e gelerek yolcuların bir kısmını indirdi, bizi aldı ve 19:10'da hareket etti. Dudullu'da durduğumuzda saat 23:15'ti, Alibeyköy'de 23:40'ta indim, Bayrampaşa'ya varması ise gece yarısını bulmuştur sanırım..

Yani Eskişehir'den ve Konya'dan kalkan birisinin Dudullu'ya varması sırasıyla 4 saatten ve 9 saatten fazla sürüyor. Konya-İstanbul bilet ücretine baktım, 75 TL. (Bu arada, Kâmil Koç'la Konya-Eskişehir 38 TL ve Eskişehir-İstanbul 30 TL, Konya'dan İstanbul'a otobüsle gideceklere duyurulur..)

YHT ile Konya-İstanbul arası 4 saat sürecekse, en az 80-90 TL olmalıdır diye düşünüyorum. Bu durumda, Ankara-İstanbul da en az 70-80 TL, Eskişehir-İstanbul 40-50 TL ve Ankara-Eskişehir de 30-40 TL olabilir. (Şu anda Ankara-Eskişehir arasının 20 TL olduğunu düşünürsek, bu hatta da %50 ile %100 arasında zam geleceğini öngörmek mümkün..)

Yani aşağıdaki gibi bir tablo sizce çok mu tuhaf olur?
Ankara-İstanbul: 70-80 TL
Konya-İstanbul: 80-90 TL
Ankara-Eskişehir: 30-40 TL
Eskişehir-İstanbul: 40-50 TL

Bu arada, Konya'dan Sabiha Gökçen'e geliş, havaalanına ulaşım ve uçuş dâhil 2,5 saat sürüyor. Sabiha Gökçen'den de en iyimser tahminle yarım veya bir saatte Anadolu Yakası'nda bir yere gelinse, toplam 3-3,5 saat sürmüş oluyor. Hızlı trenin kalkışından 45 dakika önce yola çıkılsa ve Söğütlüçeşme'de de inince yarım saat içinde ulaşılabilecek bir yere gidersen, 4 saatlik yolculuk da eklenince, 5-5,5 saatlik yolculuk yapıyor. Havalimanına ulaşım ve havalimanından kente ulaşım masraflarını düşününce ve havayolu biletlerinin de ancak haftalar öncesinden alınınca iki basamaklı olduğunu göz önünde bulundurunca, 80-90 TL'lik bilet gayet makul gözükmektedir.

Zaten havayolu şu anda çok elverişli koşullar da sağlasa, Kâmil Koç'un 75 TL'ye bilet satamaması gerekirdi. Bu durumda, YHT'nin en az 80-90 TL olması gerekir gerçekten..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Kas Prş, 2013 17:43

Güzel bir kıyaslama olmuş, otobüsçüler o fiyatlara para kazanıyor kazanmıyor bilemem gerçi ama YHT illa da otobüsün rakibi olup fiyat savaşına girecek değil, bu doğal bir sürece bırakılmalı ben 20 lira fazla verip YHT ile gitmeyi tercih ederim.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3566
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 22 Kas Cum, 2013 19:27

20 lira fazla verip YHT ile gitmeyi tercih ederim.
Al benden de o kadar abi..

TCDD şu anda Kâmil Koç (Kütahya, İnegöl, Bursa) ve Özkaymak (Antalya, Serik, Manavgat, Alanya, Seydişehir) ile YHT + otobüs bağlantısı sağlıyor. Bu iki firmanın otobüs bilet fiyatlarını inceledim. Aşağıdaki fiyatlar, Internet satış fiyatlarıdır..

İstanbul-Ankara: 45 TL (Kâmil Koç Normal Hat), 50 TL (Kâmil Koç Rahat Hat)
İstanbul-Konya: 67 TL (Özkaymak), 75 TL (Kâmil Koç Normal/Rahat Hat)
İstanbul-Eskişehir: 30 TL (Kâmil Koç Normal/Rahat Hat)
Ankara-Konya: 22 TL (Özkaymak), 25 TL (Kâmil Koç Normal/Rahat Hat)
Ankara-Eskişehir: 18 TL (Kâmil Koç Normal/Rahat Hat)
Konya-Eskişehir: 38 TL (Özkaymak, Kâmil Koç Normal/Rahat Hat)

Bu otobüs çilesine bu fiyatlar ile katlanan yolcular, sanırım aşağıdaki gibi bir fiyat listesine itiraz etmeyiz. Yanlış mı düşünüyorum?

İstanbul-Ankara: 70 TL
İstanbul-Konya: 80 TL
İstanbul-Eskişehir: 45 TL
Ankara-Konya: 35 TL (şu anda gidiş/dönüş alınca, 20 TL)
Ankara-Eskişehir: 30 TL (şu anda gidiş/dönüş alınca, 20 TL)
Konya-Eskişehir: 40 TL (şu anda gidiş/dönüş alınca, 28 TL)

Bir sorum var: Ankara-Konya YHT ile 2 saat ve 20 TL, ama otobüsle 3 saatten fazla ve 22-25 TL. Bu nasıl olabiliyor ya?

Neyse, muhtemelen YHT'nin İstanbul bağlantısı kurulunca fiyatlar gerekli seviyeye çekilecektir diye tahmin ediyorum. Özellikle İstanbul'dan kalkan ve İstanbul'a gelen otobüslerin trafik yüzünden gecikmeleri nedeniyle, YHT'nin çok daha tercih edileceğini düşünüyorum. Ve yukarıdaki fiyatların kesinlikle pahalı olmayacağını, aksine ucuz bile kalabileceği düşüncesindeyim. Muhakkak ki yukarıdaki YHT fiyatlarının bir kısmı halkımızın çoğu için pahalı kalacaktır, ancak onlar da YHT yerine yaklaşık yarı fiyatına kovansiyonel trene binebilirler..

Sahi şu anda neden Ankara-Konya ve Ankara-Eskişehir arasında konvansiyonel tren çalışmıyor?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Kas Cum, 2013 19:36

Engin Y yazdı:Sahi şu anda neden Ankara-Konya ve Ankara-Eskişehir arasında konvansiyonel tren çalışmıyor?
Bu maalesef yanlış bir demiryolu politkası olarak oturdu. Her yere YHT, herkes YHT ile yolculuk edecek Ankara-Konya 20 lira mı olur yahu? Akıl var mantık var, tamam sosyal devlet dedikte görüyoruz sosyal devletlerin düştüğü lağım çukurunu, yok öyle bir sosyal devlet :) demiryolu her yerde zarar ediyor efendim falan diyenlere de peh diyorum, iyi de zarar üstüne zarar etmekte marifet olmasa gerek.

Bence bölgesel trenler için gerekirse ilave demiryolları yapılmalı ya da YHT hattı üzerinde cep bölgeleri inşa edilip YHT nin hızlı geçişi sağlanarak bölgeseller işletilmeli. Vaktim az param çok, ya da vaktim az derdim çok diyen verir parayı biner YHT ye, dardayım yalanım yok gelemem maddi sıkıntıya diyen bölgesele biner yerine göre 2, yerine göre 4 saat geç gider, ki bölgesel tren otobüsten ucuz olabilir bak, bence sıkıntı yok.

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön