Otoyolun inşaatı devam eden beş kavşağının bugünkü Sentinel uydu görüntüleri aşağıda..Engin Y yazdı: ↑18 Tem Prş, 2019 09:18Dün, hava kapalı olduğu için bulutlar var, ancak Susurluk Kavşağı'nın 12 Temmuz görüntüleri gayet açık: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C
Bu yolun şu ana kadar açılan kesimlerini oldukça yakından takip ettiğim için bu kavşağın 8 Ağustos'ta, yani 12 Temmuz tarihli bu görüntülerden tam 27 gün sonra açılma olasılığının sıfır olduğunu düşünüyorum..
Evet, 14 Haziran'daki şu görüntüye göre 28 gün içinde iyi bir ilerleme kaydedilmiş: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C
Yine de bu ilerlemenin 8 Ağustos'ta bu kavşağın tamamlanmasına yeteceğini zannetmiyorum..
Acaba şu olabilir mi? Bursa-Akhisar arası otoyolu tümüyle açarlar, ancak Susurluk gibi geriden gelen bazı kavşaklar hizmete açılmaz..
Örneğin, Bursa'dan devam edince, Karacabey kavşağı açık olur, Susurluk kavşağı kapalı olur, Balıkesir Kuzey ve Batı kavşakları ise zaten şu anda da hizmete açık..
Oradan devam edince de Savaştepe, Kırkağaç ve Soma kavşaklarından hangileri hazırsa açılır, hazır olmayanlar ise şimdilik açılmaz ve tamamlanınca açılır..
Bu arada, örnek olması açısından, Karacabey Kavşağı;
14 Haziran: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C
12 Temmuz: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C
Buradaki ilerleme gayet iyi..
Karacabey: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C
12 Temmuz'daki durumu: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C
Son on gündeki ilerleme çok iyi, 8 Ağustos'a (yani 17 gün sonrasına) açmak için hızlandıkları çok belli..
Susurluk: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C
12 Temmuz'daki durumu: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C
Kavşağın tam devlet yoluna bağlandığı yerde bulut denk gelmiş, ama sanki ilerleme var gibi..
Burada bence asıl üzerine eğilmek gereken konu, otoyolun ana gövdesinde görülen toprak kesimler, bakalım buralar 17 gün içinde tamamlanabilecek mi: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C
Savaştepe: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C
Asfalt iyi durumda gözüküyor, 35 gün önceki şu görüntüye göre bayağı ilerlemiş: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C
Yine de gişelerin inşaatının ve oradaki teknik ekipmanın kurulumunun hangi aşamada olduğunu bilmek zor..
Soma: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C
Gayet iyi durumda gözüküyor, eski görüntülerde de asfalt işleri bittiği için gişelerin tamamlandığını varsayıyorum..
Kırkağaç: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C
Gayet iyi durumda gözüküyor, eski görüntülerde de asfalt işleri bittiği için gişelerin tamamlandığını varsayıyorum..
Tabii sadece asfalt işlerinin bitmesi yetmiyor..
Gişelerdeki teknik ekipmanın kurulumu ve kalibrasyonu ne aşamada?
Gişelerde çalışacak personel istihdam edildi ve eğitimleri verildi mi?
Acil durumlarda yardıma koşacak personele gerekli eğitim verildi mi?
Yol üzerindeki dinlenme tesisleri ne durumda?
Balıkesir'den tam bir ay önce geçtiğimde, o açık kesimdeki tesislerde daha çok inşaat işi var gibiydi..
Akhisar-İzmir arasındaki 90 km boyunca da sadece iki adet akaryakıt istasyonu vardı, başka herhangi bir tesisin 1,5 ay içinde açılması pek mümkün değil gibiydi..
Gelelim kendi tahminlerime..
17 gün sonra;
1. Yolun tamamının, tüm kavşaklarla birlikte açılma olasılığı: %0
Bence sıfır, çünkü Susurluk civarındaki tüm işlerin kesinlikle bitirilemeyeceğini düşünüyorum..
2. Yolun tamamının, inşaatı devam eden beş kavşağın dördü (Susurluk hariç) ile birlikte açılma olasılığı: %50
Susurluk-Balıkesir arasındaki toprak kesimlerin asfalt ve diğer işlerinin günde 24 saat çalışılarak belki yetişebileceğini düşünüyorum..
Susurluk Kavşağının ise yetişmeyeceği düşüncesindeyim, ama Karacabey-Susurluk arasındaki yol da tamam gibi, Susurluk Kavşağını ne yapıp edip açabilirler mi?
3. Yolun Bursa-Susurluk ve Balıkesir-Akhisar kesimlerinin açılması, Susurluk-Balıkesir arasının ise yetişmeme olasılığı: %50
Susurluk Kavşağına ağırlık verilebilir, ama bu durumda da Susurluk-Balıkesir arasındaki henüz toprak gözüken kesimler yetişmeyebilir..
Burada yeterli iş gücü ve ekipman var mı?
Ekipman ve iş gücü olsa bile 17 gün tüm bu işlerin bitmesi için yeterli mi?
4. Yolun Bursa-Karacabey ve Balıkesir-Akhisar kesimlerinin açılması, Karacabey-Balıkesir arasının ise yetişmeme olasılığı: %100
Yolun en çok iş kalmış gibi gözüken kesimleri Susurluk civarı olduğu için Susurluk'u tamamen devre dışında bırakan bu seçeneğin en kötü ihtimalle kesinlikle gerçekleşeceğini düşünüyorum..
Tahminleri yapan ben olduğum için Yüzde Sıfır olasılık verdiğim ilk seçeneğin gerçekleşeceğine de eminim bu arada
