tr-M.09 » Metro İnşaatlarına Ulaştırma Bakanlığı Müdahil Olmalı mı?
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Bu konuyu daha önce de konuştuk diye hatırlıyorum ama benim anladığım kadarıyla 2 plandan bir tanesi tercih edilmiş durumda. Planlar neydi onu hatırlatayım.
1-Banliyö hattının Kaynarca-Tersane istasyonları arasındaki bir noktadan başlayan ve E-5'deki tersane kavşağından TEM - E-5 bağlantı yolu boyunca uzanan Sabiha Gökçen Havalimanına ulaşan bir demir yolu. Toplamda 4 istasyondan oluşacak bir hat.
2-Banliyö hattının Pendik istasyonundan başlayan, Tavşantepe'de inşa edilecek Kadıköy-Kaynarca Metrosunun Kaynarca istasyonu ile entegre edilen ve şu an ülkenin en büyük 2.hastanesi olan Pendik Eğitim ve Araştırma Hastanesi (Yeni Marmara Üniversitesi Hastanesi)'ne de uğrayan ve Kurtköy yolundan Sabiha Gökçen'e ulaşan oradan da Sultanebeyli'ye uzanan, ileride Üsküdar-Çekmeköy Metrosuna'da entegre edilecek olan tahminen 10-13 civarında istasyonu bulunacak bir Metro hattı.
İBB ve UBAK bunlardan 2. tercihi seçmiş gibi görünüyor, beyanatlar hep bu yönde...
1-Banliyö hattının Kaynarca-Tersane istasyonları arasındaki bir noktadan başlayan ve E-5'deki tersane kavşağından TEM - E-5 bağlantı yolu boyunca uzanan Sabiha Gökçen Havalimanına ulaşan bir demir yolu. Toplamda 4 istasyondan oluşacak bir hat.
2-Banliyö hattının Pendik istasyonundan başlayan, Tavşantepe'de inşa edilecek Kadıköy-Kaynarca Metrosunun Kaynarca istasyonu ile entegre edilen ve şu an ülkenin en büyük 2.hastanesi olan Pendik Eğitim ve Araştırma Hastanesi (Yeni Marmara Üniversitesi Hastanesi)'ne de uğrayan ve Kurtköy yolundan Sabiha Gökçen'e ulaşan oradan da Sultanebeyli'ye uzanan, ileride Üsküdar-Çekmeköy Metrosuna'da entegre edilecek olan tahminen 10-13 civarında istasyonu bulunacak bir Metro hattı.
İBB ve UBAK bunlardan 2. tercihi seçmiş gibi görünüyor, beyanatlar hep bu yönde...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18144
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Açıkçası bende öyle düşünüyorum fakat ortada bir de şöyle bir durum var. TCDD bildiğim kadarı ile kendi başına bir kurum olsa da yönetim olarak UBAK a bağlı ve önümüzde bir İZBAN örneği ile İstanbul' da uzun zamandır sözü edilen bir Marmaray A.Ş. var, ismi belki başka olur ama çıkış noktası Marmaray olduğu için hep o isim dillendirilmişti. Bakanlık yapacağı hatların işletmesine TCCD nin ortak olacağı İZBAN benzeri yapılar ile ortak olabilir, ya da bugün verdiğim haberde olduğu gibi yapılacak sözleşme ile direkt olarak gelirin %x tutarını alırım maddesi koyabilir. İşte ben buna karşıyım, aslında işletmenin ikili olmasına da karşıyım ama ehven-i şer diyebiliriz
Benim görüşümde Bakanlığın sadece inşaatları yapması, projelerin belediye tarafından oluşturulması (güzergahların) hatta bu yapma işinin mümkünse sadece maddi destek ile sınırlı kalması belediyelerinde bu parayı uzun vadeler ile geri ödeme planı yapması, ben bunu daha sağlıklı buluyorum. Çünkü o zaman belediye borçlu oluyor, diğer türlü kurumu borçlandırmak daha pozitif görünebilir ama kurum olursa o borcu her zaman ödemek zorunda, zarar etmiş etmemiş parayı vereni bağlamaz alacağını bilir, ama muhatap direkt belediye olursa her zaman ara çözümler bulmak daha kolay olabilir diye düşünüyorum.

Benim görüşümde Bakanlığın sadece inşaatları yapması, projelerin belediye tarafından oluşturulması (güzergahların) hatta bu yapma işinin mümkünse sadece maddi destek ile sınırlı kalması belediyelerinde bu parayı uzun vadeler ile geri ödeme planı yapması, ben bunu daha sağlıklı buluyorum. Çünkü o zaman belediye borçlu oluyor, diğer türlü kurumu borçlandırmak daha pozitif görünebilir ama kurum olursa o borcu her zaman ödemek zorunda, zarar etmiş etmemiş parayı vereni bağlamaz alacağını bilir, ama muhatap direkt belediye olursa her zaman ara çözümler bulmak daha kolay olabilir diye düşünüyorum.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18144
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=24528
İzmir metro inşaatları içinde devam ediyor denilmiş ama sanırım orası da en az Ankara kadar sıkıntılı.
Haberde bir hata var o yüzden ayrıca alıntıladım, Kayseri, Konya ve Gaziantep te metro inşaatı olduğunu sanmıyorum, projesi varmıdır bilmiyorum açıkçası ama inşaat yokİzmir, Adana, Bursa, Kayseri, Konya ve Gaziantep büyükşehir belediyelerinin metro projelerinin inşaatı devam ederken, Ankara ve İstanbul büyükşehir belediyelerinin imkansızlıklar nedeniyle tamamlayamadıkları metroların inşaatının Ulaştırma Bakanlığı Demiryollar, Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı (DLH) Genel Müdürlüğü'ne devredilmesinde son aşamaya gelindi.

Ayrıca yöntem ile ilgili bir paragrafta var haberde, bakanlığın hatları yaptıktan sonra belediyelere devir edeceği, belediyelerinde düzenli olarak gelirden payı geri ödeme şeklinde verecekleri bunun hattın yapımına ayrılan para geri ödenene kadar süreceği belirtilmiş ama tabi faiz ya da belli bir vade öngörülüyor mu henüz net bir şey yok sanırım.Ankara'da ''Kızılay-Çayyolu'', ''Batıkent-Sincan/Törekent'' ve ''Tandoğan-Keçiören'', İstanbul'da ''Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy'', ''Bakırköy İDO Sahili-Bağcılar (Kirazlı)'', ''Kabataş-Beşiktaş-Alibeyköy-Mahmutbey'' ve ''Bakırköy- Beylikdüzü'' metro hatlarının Ulaştırma Bakanlığı tarafından yapılması planlanıyor.
Ankara Büyükşehir Belediye Başkanlığı EGO Genel Müdürlüğü, yapımına 2002'de başladığı 16 bin 590 metre uzunluğundaki ''Kızılay-Çayyolu Metrosu''nun 8 bin 600 metrelik bölümünün ve 6 metro istasyonunun kesin kabulünü 2009'da yaptı. Hattın 7 bin 990 metrelik bölümüyle 5 istasyonunun ise yüzde 80.11'i bitirildi.
Kızılay'dan Batıkent'e kadar devam eden metro hattının devamı niteliğindeki ''Batıkent-Sincan/Törekent'' metrosunun yapımına ise 2001'de başlanmıştı. Yalnızca yüzde 7,1'i tamamlanan 15 bin 360 metre uzunluğundaki metro hattında 11 istasyon yer alacak.
AŞTİ-Dikimevi arasında çalışan Ankaray hafif raylı sistemi Tandoğan'dan, Kızılay-Batıkent arasında çalışan Ankara Metrosu'nu da Atatürk Kültür Merkezi'nden Keçiören'e bağlaması planlanan ''Tandoğan-Keçiören metro hattı''nın yapımına da 15 Temmuz 2003'te başlandı. Şu ana kadar yapım işinin yüzde 41'i tamamlanan ''Tandoğan-Keçiören metro hattı'' bittiğinde toplam uzunluğu 10 bin 582 metre, istasyon sayısı 11 olacak.
3.7 kilometre uzunluğundaki Şişhane-Yenikapı metro hattı, 0.7 kilometre uzunluğundaki Aksaray-Yenikapı hafif metro bağlantı hattı, 21.7 kilometre uzunluğundaki Kadıköy-Kartal metro hattı ile 4.29 kilometre uzunluğundaki Maslak Atatürk Oto Sanayi-Hacıosman, Sanayi-Seyrantepe metro hattının inşaatlarını yürüten İstanbul Büyükşehir Belediyesi, ''Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy metro hattı (19 kilometre)'', ''Bakırköy İDO Sahili-Bağcılar (Kirazlı) metro hattı (9 kilometre)'', ''Kabataş-Beşiktaş-Alibeyköy-Mahmutbey metro hattı (25 kilometre)'', ''Bakırköy- Beylikdüzü metro hattının (25 kilometre)'' Ulaştırma Bakanlığı tarafından yapım ihalesine çıkılmasını talep etmişti.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18144
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bakla ağızdan çıkmış, haber sitelerinde cayır cayır yazdığı ve bizimde o olsun bu olsun dediğimiz işler şu an ki planda yok, aslında zaten en başından beri "yarım kalmış metro inşaatları" ibaresine uyanmak lazımdı, tufaya düştüm. Aşağıda alıntıladığım haber doğru ise zaten bu yapılan çalışmanın amacının da birini kurtarmak olduğunu pek çok kişi düşünecek, sonrası için ifadelerin ucu açık, herhalde İstanbul artık inşaatlara başlayıp başlayıp yarım bırakır sonrada bakanlık gel bunu yap der
çünkü durum ona zorluyor gibi.
Metroların bakanlık tarafından yapılması işinde karar imzaya açılmış, Ankara' da inşaatı devam etmeyen
hatların yapımını UBAK üstleniyor ama İstanbul' da sadece İkitelli metrosu denilmiş, İBB baştan beri buradaki 2 inşaatı bir ifade ediyordu (saçma bir şekilde) şimdi bakanlıkta yemiş gibi yapıp en azından Otogar-Kirazlı ve Kirazlı-Başakşehir hatlarını tamamlar, ilave olarakta Başakşehir hattının Kirazlı-Bakırköy arasını alabilir diye düşünüyorum.
İzmir' in de devam eden inşaatları için bakanlık yardımına başvuracağı gibi bir ifade var fakat henüz resmi başvuru yapılmamış.
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=25236

Metroların bakanlık tarafından yapılması işinde karar imzaya açılmış, Ankara' da inşaatı devam etmeyen

İzmir' in de devam eden inşaatları için bakanlık yardımına başvuracağı gibi bir ifade var fakat henüz resmi başvuru yapılmamış.
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=25236
Dikkatli okumamışım, son paragrafta İstanbul da sadece Başakşehir hattının tamamlanacağını yazıyormuş.Ankara ve İstanbul metrolarının Ulaştırma Bakanlığı tarafından tamamlanması için gerekli son adım atıldı. İki şehrin metroları için gerekli olan Bakanlar Kurulu prensip kararı imzaya açıldı. Böylece Ankara Metrosu için 1,5 milyar dolar, İstanbul'daki İkitelli Metrosu için 700 milyon dolar harcanacak. Metroların işletmesi, ilgili büyükşehir belediyelerince gerçekleştirilecek. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, metrolarla ilgili prensip kararının imzaya açıldığını doğruladı.
Süreç, imzaların tamamlanmasının ardından başlayacak. Yapımı süren metro hatları, Demiryolları Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı (DLH) Genel Müdürlüğü ile ilgili büyükşehir belediyeleri arasında imzalanacak sözleşme ile Ulaştırma Bakanlığı'na devredilecek. Bakanlık, metroların tamamlanmasının ardından işletmeyi belediyelere devredecek. Belediyeler, gelirlerinin yüzde 15'ini Hazine'ye aktaracak. Ulaştırma Bakanlığı yetkilileri, "Prensip kararında bazı oranlar belirtildi. Bu konuda kararı Bakanlar Kurulu verecek. Bize göre makul görünen de yüzde 15." dedi. Hazine, Ulaştırma Bakanlığı'nın inşaat için kullandığı kaynağın karşılanmasının ardından gelirden kesintiye son verecek.
İzmir Büyükşehir Belediyesi de Üçyol-Üçkuyular ile Bornova-Evka-3 metrosunun inşaatını Ulaştırma Bakan-lığı'na devretmek istiyor. Bakan Yıldırım, "Metro yatırımları yüksek maliyetli yatırımlar. Belediye bütçesi ile yapımı zor oluyor. Bu nedenle bakanlık olarak biz yapacağız ve parasını Hazine tahsil edecek. İzmir'in talebi henüz gelmedi. Geldiği zaman değerlendireceğiz." bilgisini verdi. Yıldırım, sadece iki şehrin değil, Türkiye'deki tüm metro çalışmalarının kararını ve gerekli görülmesi halinde inşasının da Ulaştırma Bakanlığı tarafından yürütüleceğini aktardı.
Ankara'da, yıllardır devam eden metro inşaatı bulunuyor. Ulaştırma Bakanlığı'na bağlı DLH Genel Müdürlüğü, başkentte inşa aşamasında olan metro hatları için 1,5 milyar dolar harcayacak. Toplam uzunluğu 42,3 kilometreyi bulacak metro hatları şöyle:
Kızılay-Çayyolu Metrosu: 2002'de başlanan 16 bin 590 metrelik hattın 8 bin 600 metrelik hat ve 6 metro istasyonu tamamlandı. Geri kalan 7 bin 990 metrelik hat ve 5 metro istasyonunun yapımına devam ediliyor. 3 aşamadan oluşan metro inşaatının Çayyolu-AŞTİ (1. Aşama) bölümünün inşaatı tamamlandı. Necatibey-Söğütözü (2. Aşama) bölümdeki 3 bin 106 metrelik hat ve üzerindeki 1 istasyonun inşaatı yüzde 73 oranında tamamlandı. 4 bin 884 metrelik hat ve 4 istasyondan oluşan 3. aşama inşaatının gerçekleşme oranı ise yüzde 71.
Batıkent-Sincan Metrosu: Halen hizmet veren Ankara-Batıkent hattının devamı olan metro, Sincan Organize Sanayi Bölgesi'ne kadar gidecek. Toplam 15 bin 360 metrelik hat üzerinde 11 istasyon bulunuyor ve gerçekleşme yüzde 71 seviyesinde.
Tandoğan-Keçiören Metrosu: Toplam uzunluğu 9 bin 220 metre olan hat üzerinde 9 istasyon bulunuyor. Keçiören'den gelecek Kızılay-Batıkent Metro hattı ile Atatürk Kültür Merkezi'nde birleşecek. Buradan AŞTİ-Dikimevi arasında çalışan hafif raylı sistem Ankaray'a da ücretsiz aktarım olabilecek.
DLH Genel Müdürlüğü, İstanbul'da şu aşamada yalnızca Bağcılar-Mahmutbey-İkitelli-Olimpiyat Köyü arasındaki 15,9 kilometrelik inşaatı devralacak. Bu hattın tamamlanması için 700 milyon dolar harcanacak. Ulaştırma Bakanlığı kaynakları, İstanbul'da inşa edilen diğer hatların da daha sonra yapımının üstlenilebileceği mesajını verdi.
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Eğer ki Kirazlı-Başakşehir etabını bakanlık devralırsa, bunun anlamı İBB bütçesinden bu işe 2011'de para ayrılmayacak demektir. Eğer böyle olursa Kadıköy-Kaynarca metrosu bu hattan önce tamamlanır, bir kamu çalışanı olarak kamuda bürokrasi işinin ne olduğunu gayet iyi biliyorum, şimdi o iş için 40 kişi 40 fikir sunar 1 fikir 40 kişiden imza bekler falan filan...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18144
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ulaştırma Bakanı Yıldırım'ı çok yormuşlar bugün, pek çok konuda beyanatları olmuş, metro inşaatlarının bakanlığa devri konusunda da bunları dile getirmiş:
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=25296Yıldırım, İstanbul ve Ankara'da yarım kalan metro hatlarının yapımının yerel yönetimlerden alınarak Ulaştırma Bakanlığına verilmesine yönelik Bakanlar Kurulu kararının kısa sürede çıkmasını beklediğini ifade etti.
Bu kararla birlikte Ulaştırma Bakanlığına bağlı Demiryollar, Limanlar ve Havameydanları (DLH) İnşaatı Genel Müdürlüğünün metro inşaatlarına başlayacağını anlatan Yıldırım, şunları kaydetti:
''İstanbul'da muhtemelen aynı yüklenici firma devam edecek. Ankara'da ise çalışmaya devam etmek isteyenlerle yola devam edeceğiz, istemeyenlerin faaliyet gösterdiği metro hatları için yeniden ihaleye çıkacağız. En kısa sürede hatları tamamlamak istiyoruz. önceliği yarım kalan ve toplu taşıma ihtiyacının en fazla olduğu metro hatlarına vereceğiz. Bu hatların devreye girmesiyle Ankara ve İstanbul trafiğinde ciddi rahatlama olur. Toplu taşımada hem şehir merkezlerine hem de çevresine yönelik trafik rahatlar. Tüm hatların tamamlanması 2-2,5 yılı bulur.''
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18144
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Daha önce İzmir' in bakanlıktan talepte bulunmadığı yönünde haberler yayınlanmıştı, bununla alakalımıdır yoksa gerçekten basitçe bir partizanlıkmıdır bilemem, bana kalırsa bu işte partizanlık olduğuna ihtimal vermem, çünkü böyle bir davranış oradaki seçmeni tamamen kaybetmenizi sağlar, aksine bakanlık İzmir' i de yapsa idi göğsünü gere gere bakın ben yaptım derdi, şimdi bakalım bunun altından ne siyasi yorgan kavgaları çıkacak.
http://www.milliyet.com.tr/izmirlileri- ... efault.htmDevir için gerekli olan Bakanlar Kurulu kararı geçtiğimiz hafta gerçekleşen Bakanlar Kurulu’nda imzaya açıldı ve Başbakan Erdoğan da bu karara beklenen imzasını attı.
Bu kararla Hükümetin, Ulaştırma Bakanlığı kanalıyla Ankara Metrosu için 1.5 milyar dolar, İstanbul’daki İkitelli Metrosu için 700 milyon dolar olmak üzere ilk etapta en az 2.2 milyar dolar harcayacağı tahmin ediliyor. Ankara metrosunun kalan kısmının 1.5 milyar dolar olduğu, bugüne kadar harcanan tutarın ise 700 - 800 milyon lira civarında olduğu açıklanmıştı. Ulaştırma Bakanlığı, söz konusu metroların inşaatını tamamladıktan sonra ilgili büyükşehir belediyelerine işletmeleri için devredecek. Ancak belediyeler işletme gelirlerinin yüzde 15’ini Hazine’ye aktaracak. Hazine, Ulaştırma Bakanlığı’nın inşaat için kullandığı kaynağın karşılanmasının ardından gelirden kesintiye son verecek. Öte yandan sözkonusu Bakanlar Kurulu kararında, İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin Bakanlığa devretmek istediği metroyla ilgili devir yer almadı. İzmir Büyükşehir Belediyesi de Üçyol-Üçkuyular ile Bornova-Evka-3 metro inşaatlarını Bakanlığa devretmek istiyordu.
Belediyelerin bitiremediği yüksek tutarlı metro inşaatlarını Ulaştırma Bakanlığı’nın devralıp bitirmesine ilişkin yasa hükmü 2009 yılında TBMM’de kabul edilen bir Torba Kanun’a eklenmişti. Bu hüküm sadece İstanbul ve Ankara metrolarını kapsamıyor. Bununla birlikte Bakanlık hangi metro inşaatını devralacağını “gerekli görülmesi halinde” değerlendiriyor. İzmir metrosunun da devralınmaması için herhangi bir neden bulunmuyordu. Başbakan Erdoğan’ın imzaladığı Bakanlar Kurulu kararıyla, Ulaştırma Bakanlığı DLH Genel Müdürlüğü üzerinden, İstanbul’da Bağcılar-Mahmutbey-İkitelli-Olimpiyat Köyü arasındaki 15.9 kilometrelik inşaatı devralıyor. Bu hattın tamamlanması için 700 milyon dolar harcanacak. İstanbul’da inşa edilen diğer hatların yapımının da Bakanlık tarafından sırayla üstlenilebileceği belirtildi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18144
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.rayturk.net/?p=16496
Mehmet in Resmi Gazete kaynaklı verdiği habere göre, şu an inşaatı devam eden ve ekonomik nedenler ile sorunlu olduğunu bildiğimiz Kirazlı-Başakşehir hattı ile birlikte bilmediğimiz nedenlerden dolayı sallanan Otogar-Kirazlı hattı da Bakanlık tarafından yapılacak hatlar arasında gösterilmiş, malum bu iki ayrı hat İBB tarafından hep tek iş olarak adlandırılmıştır, neyse tek oldu temiz oldu
ilave olarakta Başakşehir hattının 2. etabı olan Bakırköy kesimide Bakanlığa' devredilecekmiş. Asıl sürpriz ise yapılacaktı, yapılmayacaktı, yarım kalanlardı yok şunlar bunlardı derken İncirli-Beylikdüzü hattı oldu, bu hatta bakanlık tarafından yapılacak hatlar arasında sayılıyor.
Mehmet in Resmi Gazete kaynaklı verdiği habere göre, şu an inşaatı devam eden ve ekonomik nedenler ile sorunlu olduğunu bildiğimiz Kirazlı-Başakşehir hattı ile birlikte bilmediğimiz nedenlerden dolayı sallanan Otogar-Kirazlı hattı da Bakanlık tarafından yapılacak hatlar arasında gösterilmiş, malum bu iki ayrı hat İBB tarafından hep tek iş olarak adlandırılmıştır, neyse tek oldu temiz oldu

Bakanlar Kurulundan çıkan tam karar metni ise şu şekildeMADDE 9 − (1) Bu Karar kapsamında Bakanlıkça projeleri devralınacak belediyeler ve devralma yetkisi verilen projeler şunlardır:
a) İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığına ait projeler:
1) 2009E060020 proje nolu Bakırköy (İDO)-İncirli-Kirazlı Metro Hattı.
2) 2007E060040 proje nolu Bakırköy-Beylikdüzü Metro Hattı.
3) 1999E060240 proje nolu Otogar-Bağcılar-İkitelli Metro Hattı.
BAKANLAR KURULU KARARI
Karar Sayısı : 2010/1115
Ekli “Şehir İçi Raylı Ulaşım Sistemleri, Metrolar ve Bunlarla İlgili Tesislerin Ulaştırma Bakanlığınca Devralınması ve Tamamlanmasını Müteakip Devri ile İlgili Şartların Belirlenmesine İlişkin Karar”ın yürürlüğe konulması; Ulaştırma Bakanlığının 25/10/2010 tarihli ve 17500 sayılı yazısı üzerine, 3348 sayılı Ulaştırma Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun 9 uncu ve geçici 7 nci maddelerine göre, Bakanlar Kurulu’nca 25/10/2010 tarihinde kararlaştırılmıştır.
ŞEHİR İÇİ RAYLI ULAŞIM SİSTEMLERİ METROLAR VE BUNLARLA İLGİLİ TESİSLERİN ULAŞTIRMA BAKANLIĞINCA DEVRALINMASI VE TAMAMLANMASINI
MÜTEAKİP DEVRİ İLE İLGİLİ ŞARTLARIN BELİRLENMESİNE İLİŞKİN KARAR
Amaç ve kapsam
MADDE 1 − (1) Bu Kararın amacı, 3348 sayılı Ulaştırma Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun 9 uncu ve geçici 7 nci maddeleri uyarınca şehir içi raylı ulaşım sistemleri, metrolar ve bunlarla ilgili tesislerin Ulaştırma Bakanlığınca devralınması ve tamamlanmasını müteakip devri ile ilgili usul ve esasların belirlenmesidir.
Tanımlar
MADDE 2 − (1) Bu Kararın uygulanmasında;
a) Bakanlık: Ulaştırma Bakanlığını,
b) Belediye: Bakanlar Kurulunca projeleri Bakanlığa devredilmesine karar verilen büyükşehir belediyelerini,
c) Proje: Şehir içi raylı ulaşım sistemleri, metro hatları ve bunlarla ilgili tesisleri,
ifade eder.
Projelerin devri
MADDE 3 − (1) Her bir proje için ayrı ayrı geçerli olmak üzere, yapımına devam edilmekte olan projeler bakımından yüklenicilerin, 13/7/2010 tarihinden önce belediyeler ile akdedilmiş bulunan sözleşmeleri ile aynı şartlarda işi yürütmeye yazılı olarak muvafakat etmeleri kaydıyla Bakanlık, söz konusu projenin mevcut sözleşmeleri ile devir alınmasına karar verebilir. Bu durumda, yükleniciler sözleşmelerinde yer alan hakların dışında Bakanlığa karşı yeni bir hak iddiasında bulunamazlar.
(2) Birinci fıkrada belirtilen muvafakatın sağlanamaması halinde belediyeler, her bir projenin devri bakımından ayrı ayrı geçerli olmak üzere, her türlü hukuki ve sözleşmeden kaynaklı sorumluluk kendilerinde kalmak üzere, mevcut sözleşmelerini fesih veya tasfiye etmek kaydıyla Bakanlıktan işin devralınmasını talep edebilirler.
(3) Bir projenin gerçekleştirilmesi amacıyla belediyece birden fazla sözleşme akdedilmiş olması halinde, yüklenicilerden bir kısmının yazılı olarak muvafakat vermemesi durumunda muvafakat verilmeyen işler bakımından fesih veya tasfiye yoluna gidilebilir.
Protokol düzenlenmesi
MADDE 4 − (1) Devir alma işlemi belediyeler ile Bakanlık arasında düzenlenecek protokollerle gerçekleştirilir. Her bir projenin devri için ayrı ayrı protokol düzenlenir.
(2) Belediyeler, bu Karar hükümleri çerçevesinde Bakanlığa devrettikleri projeler dolayısıyla devir tarihine kadar yapılmış bulunan iş ve işlemler ile harcamalarını Bakanlıktan talep edemezler.
Mevcut altyapı tesislerinde değişiklik
MADDE 5 − (1) Bu Karar hükümleri çerçevesinde Bakanlıkça yerine getirilecek iş ve işlemler açısından zorunluluk doğması halinde, belediyelere ait atıksu, temizsu, doğalgaz tesisleri gibi kentsel altyapı tesisleri ile diğer kamu kurum ve kuruluşlarına ait telekomünikasyon, elektrik, doğalgaz ve petrol boru hatları gibi altyapı tesislerinin yer değiştirmesine Bakanlık yetkilidir. Söz konusu kuruluşlar, Bakanlık tarafından bu amaçla kendilerine yapılacak talepleri geciktirmeksizin yerine getirirler.
Kontrol ve danışmanlık hizmetleri
MADDE 6 − (1) Bakanlık, projelerin yapımı süresince belediyelerin yapı kontrol elemanlarından veya kontrol ve danışmanlık hizmetlerinden, düzenlenen protokoller çerçevesinde yararlanabilir.
Mevcut protokoller
MADDE 7 − (1) Projelerin yapımı dolayısıyla belediyeler ile kamu kurum ve kuruluşları arasında akdedilmiş bulunan protokoller, mevcut hükümleri ile Bakanlık tarafından ayrıca başka bir işleme gerek kalmaksızın devralınmış sayılır. Ancak, mevcut protokollerde belediyelerce yerine getirilmesi öngörülen yükümlülükler ilgili belediyeler tarafından yerine getirilmeye devam olunur.
Mülkiyet devrine ilişkin hususlar
MADDE 8 − (1) Projenin Bakanlıkça yapımının tamamlanmasından sonra, Bakanlığın bağlı, ilgili veya ilişkili kuruluşları dışında bir kuruluşa mülkiyetin devri maliyet bedeli üzerinden gerçekleştirilir. Devir işlemi Hazine Müsteşarlığının uygun görüşü alınarak düzenlenecek protokol ile yapılır.
(2) Devralan kuruluş, merkezi yönetim bütçesinden karşılanan proje maliyetlerinin ifa edildiği tarihe kadar, tüm brüt gelirlerini Hazine Müsteşarlığınca belirlenen banka hesabına aktarır. Hazine Müsteşarlığı ve belediyelerle birlikte belirlenecek periyotlarda bu hasılatın % 15’i Hazine Müsteşarlığının hesaplarına aktarılır. Kalan miktar devralan kuruluş hesaplarına intikal ettirilir.
(3) Devralan kuruluşun belediye bağlı idaresi, belediye bağlı idaresinin ve/veya belediyenin sermayesinin yüzde ellisinden fazlasına sahip olduğu şirket olması halinde ve herhangi bir sebeple faaliyetlerinin sonlandırılması halinde, bu Karar kapsamında ilgili kuruluş tarafından yerine getirilmesi gereken tüm yükümlülükler ilgili belediye tarafından üstlenilmiş sayılır. Bu husus Bakanlık ile belediyeler arasında yapılan protokollerde de ayrıca belirtilir.
Devralma yetkisi verilen projeler
MADDE 9 − (1) Bu Karar kapsamında Bakanlıkça projeleri devralınacak belediyeler ve devralma yetkisi verilen projeler şunlardır:
a) İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığına ait projeler:
1) 2009E060020 proje nolu Bakırköy (İDO)-İncirli-Kirazlı Metro Hattı.
2) 2007E060040 proje nolu Bakırköy-Beylikdüzü Metro Hattı.
3) 1999E060240 proje nolu Otogar-Bağcılar-İkitelli Metro Hattı.
b) Ankara Büyükşehir Belediye Başkanlığına ait projeler:
1) Ankara Metrosu 2. Aşama (M2): Kızılay-Çayyolu-2 İstasyonu arası metro hattı.
2) Ankara Metrosu 3. Aşama (M3): Batıkent-Sincan (OSB İstasyonu) arası metro hattı.
3) Ankara Metrosu 4. Aşama (M4): Tandoğan (TCDD Ankara Garı)-Keçiören (Gazino İstasyonu) arası metro hattı.
4) Ankara Metrosu 3. Aşama Elektro-Mekanik İşleri ile M2, M3, M4 arasının sinyalizasyon sistemlerinin yapılması ve M1 sisteminin yeni sisteme uyumunun sağlanması için gerekli revizyonların yapılması işi.
(2) Birinci fıkrada sayılan projelerin devralınabilmesi ve her bir hattın işletmeye açılarak hizmet verebilir hale getirilebilmesi için ihale edilmiş olan veya ihale edilmesi gereken altyapı inşaatları, hat işleri (ray döşenmesi, travers, balast, makas, 3. ray ve benzeri), hat yapıları (aç-kapa, delme tünel), istasyonlar (bina elektrik ve mekanik tesisatları, yürüyen merdivenler, asansörler ve benzeri), elektro mekanik sistemleri, hatların işletilmesi için gerekli depo sahalarının inşa edilmesi, bunlarla ilgili kamulaştırma işlemleri dahil olmak üzere her türlü etüt, proje, iş ve işlemlerin yapılması, yaptırılması, müşavirlik ve kontrollük hizmetlerinin satın alınması, söz konusu hatlarda kullanılacak araçların temini ve bu amaçlarla ilgili her türlü iş ve işlemlerin yapılabilmesi hususlarında Bakanlık yetkilidir.
Yürürlük
MADDE 10 − (1) Bu Karar yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 11 − (1) Bu Karar hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18144
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Mevzu yine Angara metroları
http://www.haberturk.com/yasam/haber/59 ... itirecegiz
http://www.haberturk.com/yasam/haber/59 ... itirecegiz
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Ankara'da 3 metro hattını tamamlayacaklarını anımsatarak, ''Keçiören'i bir numaraya yazdık'' dedi.
Keçiören Belediye Başkanı Mustafa Ak, Ulaştırma Bakanlığının yarım kalan metro projelerini tamamlayacağını hatırlatarak, Ankara'daki projeler arasında ilk sıranın Keçiören metrosuna verilmesini istedi.
Ulaştırma Bakanı Yıldırım, bu sözlere karşılık ''Başkanımız ikramda bulundu ama faturayı da önümüze koydu'' şeklinde espri yaptı.
Konuşmasında Ankara'da 3 metro hattını tamamlayacaklarını anlatan Yıldırım, ''Keçiören'i bir numaraya yazdık'' diye konuştu.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
siyasi reklam kokan hareketler. hani sincan 1 numaraydı. keçiörene gidince 1 numara o oldu. yarın sincana giderse 1 numara sincan mı olacak? keçiörenliler kırılmasın diye gönlünü almak için söylenmiş bir söz. sincan 1 numara olmak zorunda. ama yht gar çerçevesinde metro bağlantısı da yapıalcağından ihaleis de yakın olduğundan keçiören şanslı biraz.