
ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5585
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Ya doğru dürüst isim vereceksin, ya da "tag" dedikleri şeyler koyacaksın. Mac sisteminde zaten var (Spotlight), Vista'da da var gibi, XP'yi bilmiyorum. Ama bilgisayar kullanınca, bence en iyi şeklinde kullanmakta fayda var. Bir şeyi bulamayacağım bir şekilde bir yere koyarsam, ne işe yarar ki? Hiç koymayayım, atayım, aynısı.
B. Alabay
B. Alabay
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Marmaray' da Son Bağlantı Tamam.
Dipte akıntı sıfır demişler, ama ben dipte de zaman zaman sert akıntılar oluyor diye biliyorum. Fakat her halukarda bu ağır taş katmanı sürükleyecek bir akıntı olmayacaktır, zaten burada asıl amaç kontrolden çıkan bir geminin çapa atması durumunda çapanın tarama işlemi esnasında tüpe çarparak zarar vermesini engellemek.Asya ile Avrupa'yı denizin 40 metre altından birbirine bağlayacak Marmaray projesi sona yaklaşıyor. Toplam 11 tüple oluşturulan dev tünel iki kıtayı birleştirdi. Artık Avrupa Yakası'na deniz altından çıkışı sağlayacak sonuncu tüpün su sızdırmaz çelik eklemleri kesiliyor. Türk ve Japon mühendislerin heyecanına Zaman da şahitlik etti. Şimdi geçit kenarları için planlanan yürüme yolları yapılıyor.
Dünyadaki sayılı deniz altı tüp geçiş projelerinden olan Marmaray'da deniz seviyesinden 60 metre altında bambaşka bir dünya var. Kesim ve kaynak işlerinin yapıldığı tüp tünelde, rayların ve elektromekanik işlerin ön hazırlığı ve son ölçümleri sürüyor. 11 ayrı tüpün betonlama tekniği ile birbirine eklenmesi işleminin yüzde 80'i bitmiş durumda. Yetkililerin verdiği bilgiye göre, projenin Anadolu yakası kısmının büyük bölümü sonuçlandırıldı. Ancak Avrupa yakasında arkeolojik buluntular sebebi ile çalışmalar yavaş ilerliyor. Tüp geçitlerin iç dizaynı tamamlanmak üzere. Tüplerin üzeri de gemi çapalarından ve muhtemel kazalardan korunmak için taşlar ve mermer parçaları ile korumaya alındı. Bu çalışma Japon Kanyu gemisi tarafından yürütülüyor. Uzun ve çapraz kolları ile Boğaz'dan geçerken herkesin dikkatini çeken Kanyu gemisi ile tüplerin üzeri önce ince-kalın taş ardından da mermer taş katmanı ile 10 metre yüksekliğinde korumaya alındı. Deniz tabanında akıntı sıfıra yakın olduğu için taşların dağılma ihtimali bulunmuyor.
Batırma tünellerin ilk acil durum odası Marmaray projesi çerçevesinde tasarlandı. Bu oda, tüp geçitteki muhtemel su baskınında özel donanımlı ve basınca dayanıklı kapının kapatılması ile özerk bir yapıya dönüşüyor. Odada dünya ile irtibatsız 10 gün yaşamak mümkün. İçersinde peksimet bisküvilerinden içecek suyuna, el fenerlerinden, yangın tüpüne, ilk yardım çantasından, dinamolu-şarjlı el lambalarına, tuvaletinden havalandırmasına kadar insan yaşamı için gerekli olan her şey hazır bulunduruluyor.
Diğer taraftan yaptığımız Marmaray gezisi ile ilgili anlatımda bu güvenlik odasına değinmiştim diye hatırlıyorum, tabi hat açıldıktan sonra da o da aktif kalacakmı bilmiyorum ama şöyle düşünelim, pik saatte karşılıklı iki setin tünelde kalması ve insanların bu odaya sığmaya çalışması herhalde imkan dışıdır, çünkü en kötü ihtimal ile 1000-1500 arası insan olacaktır ve orada o büyüklükte bir yapı olduğunu sanmıyorum.
http://www.zaman.com.tr/haber.do?habern ... da-yapildi
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Ray döşeme işlemlerinin ön hazırlığını yapıyorlarmış. Anlaşılan diğer kısımlar bitmeden tüplerde raylı hat olacak. İstermisiniz bitince Sirkeci-Üsküdar arası testler başlasın. Hatta Ayrılıkçeşme tünelleri de bitiyor. Bakarsın Ayrılıkçeşme-Sirkeci test sürüşleri olur. Bakarsınız öbür etaplar bitmeden bu kısmını hizmete açarlar. Bu işler bitene kadar vagonlarda hazır olur herhalde. 2010 yılında bir atraksiyon bekleyebilirmiyiz?
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Seçimden önce 2 vagona tur attırılabilir. Peki böyle etapetap açılmalar olmuyor mu? Mesela Osmanlı zamanında Bostancı-Haydaraşa ilk olarak açılmış sonra Pendik en son Gebze. Avrpa'da nasıl bu işler? Gerçi bizim demiryolunu da Almanlar yapmıştı.
Marmarayın 2013'te ancak açılabileceğini düşünürsek Ayrılıkçeşme-Sirkeci arası ray döşemetamamlanınce 2-3 sene boş kalmış olacak. Bence en azından testler yapılır.
Marmarayın 2013'te ancak açılabileceğini düşünürsek Ayrılıkçeşme-Sirkeci arası ray döşemetamamlanınce 2-3 sene boş kalmış olacak. Bence en azından testler yapılır.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bilmem daha önce biliyorsun buna karşı olduğumu, sadece tüp geçişin testi dışında bir işe yaramayacağını, heleki sadece tüpten tren geçsinde nereye kadar geçerse geçsin gibi bir açılışı çok saçma bulacağımı belirtmiştim, bu benim şahsi görüşüm.
Ayrıca araçları park edebileceğin, bakımını yapabileceğin doğru düzgün bir alanın yokken teste çıkmak sence ne kadar mantıklı? 2 sene daha sabretsinler hepsini bir açsınlar, bir şey olmaz 2 sene de çürümez, tüpün işletme ömrü olarak 100 yıl öngörülüyor 2 senesi cepten gitsin ne olacak?
Buralarda nasıl oluyor? Avusturya özelinde bakarsak, metro hatlarının uzatmaları var, sıfırdan inşaa edilen bir hat şu anda yok, ama burada da 1970 lerdeki inşaatlarda parça parça açılmalar yapılmış, fakat bunlar bir inşaatın başlayıp tamamlanan yarısının açılmasından daha çok, ikinci etap inşaatı başlarken birinci etabın açılması ya da mevcut bir hattın modernizasyonu esnasında büyük parçasının lokal olarak açılması gibi bir şeyler. En son Avrupa Şampiyonası nedeni ile U2 hattının Stadyum uzaması yetiştirilerek açıldı, aslında aynı etap kapsamında diye bildiğim bir iki istasyon diğer etap ile birlikte açılmaya bırakıldı, sonuçta aciliyeti vardı. Fakat burada şuna dikkat çekmeliyim bu açılışta lambasından, merdivenine, tabelasından aracına tek bir eksik yoktu, yani sistem tam ve işler şekilde idi. Buna dikkat et.
Ayrıca araçları park edebileceğin, bakımını yapabileceğin doğru düzgün bir alanın yokken teste çıkmak sence ne kadar mantıklı? 2 sene daha sabretsinler hepsini bir açsınlar, bir şey olmaz 2 sene de çürümez, tüpün işletme ömrü olarak 100 yıl öngörülüyor 2 senesi cepten gitsin ne olacak?
Buralarda nasıl oluyor? Avusturya özelinde bakarsak, metro hatlarının uzatmaları var, sıfırdan inşaa edilen bir hat şu anda yok, ama burada da 1970 lerdeki inşaatlarda parça parça açılmalar yapılmış, fakat bunlar bir inşaatın başlayıp tamamlanan yarısının açılmasından daha çok, ikinci etap inşaatı başlarken birinci etabın açılması ya da mevcut bir hattın modernizasyonu esnasında büyük parçasının lokal olarak açılması gibi bir şeyler. En son Avrupa Şampiyonası nedeni ile U2 hattının Stadyum uzaması yetiştirilerek açıldı, aslında aynı etap kapsamında diye bildiğim bir iki istasyon diğer etap ile birlikte açılmaya bırakıldı, sonuçta aciliyeti vardı. Fakat burada şuna dikkat çekmeliyim bu açılışta lambasından, merdivenine, tabelasından aracına tek bir eksik yoktu, yani sistem tam ve işler şekilde idi. Buna dikkat et.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5585
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Evet, burada da etap etap açılır, ama doğru ve düzgün bir şekilde.- Zaten hep kurt yerine ağ dediğimde işte bu da göz önünde ... Mulhouse (Fransa da olsa, buraya yakın), iki küçük tramvay hatçığı açtı. Bunlar ama koskoca, dört hatlık ve tramtrainlik bir şebeke olacak, en geç 2011'de hakiki bir ağ var ortada, şu an sadece iki hat, ortada buluşuyorlar.
O tüneli açmak mümkün, ama ne zaman ... meselâ trenler Üsküdar'dan değil de, daha uzaktan gelseler. O zaman. Esat'ın da dediğini gibi, park alanı gerek. Ve o M2 hat salatasına bakınca, insan eyvah! diyor
B. Alabay
O tüneli açmak mümkün, ama ne zaman ... meselâ trenler Üsküdar'dan değil de, daha uzaktan gelseler. O zaman. Esat'ın da dediğini gibi, park alanı gerek. Ve o M2 hat salatasına bakınca, insan eyvah! diyor

B. Alabay
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Trenler Üsküdar'an değil Ayrılıkçeşme'den gelecek. Söğtlüçeşme'ye doğru kuyruk hatını yapabilirler. Burada sistem 3 hatta çıkıyor. Tren dönüp gelebilir. Sirkeci'ye biraz ağırlık vermek lazım tabi. İstsyon içinde dönüş yapabilecek şekildemidir bilemiyorum.
Bildiğim bir şey var ki 2011'e kadar Kadıköy-Kozyatağı Metrosu açılacak. En azından ihtimal bu yönde. Sonuçta aktarmalı da olsa KOZYATAĞI-SİRKECİ RAYLI SİSTEMİ iyi bir çözüm olabilir. Kısa zamanda ede edilecek bir şey. Marmarayın komple hizmete girmesi daha da uzun sürecek sanırım.
2011'de Kozyatağı-Ayrılıkçeşme-Sirkeci Aktarmalı Raylı Ulaşım:
(Bu aynı zamanda aktarmalı Kadıköy-Üsküdar Metrosu demek.Artı olarak Üsküdar-Söğütlüçeşme Metrosu bile çok iyi bir sistem.)
Tabi Sirkeci'de tramvay var. Oradan aktarma ile ileriye doğru geçebilir. Bu bile ne kadar kolaylaştıracak bazı şeyleri.

Bildiğim bir şey var ki 2011'e kadar Kadıköy-Kozyatağı Metrosu açılacak. En azından ihtimal bu yönde. Sonuçta aktarmalı da olsa KOZYATAĞI-SİRKECİ RAYLI SİSTEMİ iyi bir çözüm olabilir. Kısa zamanda ede edilecek bir şey. Marmarayın komple hizmete girmesi daha da uzun sürecek sanırım.
2011'de Kozyatağı-Ayrılıkçeşme-Sirkeci Aktarmalı Raylı Ulaşım:
(Bu aynı zamanda aktarmalı Kadıköy-Üsküdar Metrosu demek.Artı olarak Üsküdar-Söğütlüçeşme Metrosu bile çok iyi bir sistem.)
Tabi Sirkeci'de tramvay var. Oradan aktarma ile ileriye doğru geçebilir. Bu bile ne kadar kolaylaştıracak bazı şeyleri.
