tr-HT.03:01 » Ankara-İstanbul YHT 2. Etap İnşaatı

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 25 Eyl Cmt, 2010 13:16

Diyor ama neye göre diyor işte, bende onu anlamıyorum bir türlü, hesabı kitabı neye göre yapıyorlar, boş saate göremi, o zaman bende çok basit bir düz mantık ile pik saate denk gelen hızlı tren rötarı yaparda yapar diyorum, kim kime yol verecek?


herkes hızlı trene yol verir :)
Geçenlerde bir üyemiz bir takım öngörülerde bulunmuştu bu sistem ile ilgili, yetmeyeceği yetişmeyeceği hakkında, çok mantıklı sözlerdi, nerede ise 20 milyona dayanmış bir kente hızlı treni getirip dar boğaza sokuyoruz, tamam bu bugün belki de pek çok eski Avrupa kentinde de böyle, ama bir sorun var biz bu işi 2010 yılında yapıyoruz, çok büyük maliyetler gerektirse de bu iş çözülmeli idi, yapılmadı ve yapılmayacak.
yapılmadı ve yapılmayacak ! kaynak nedir? yapılmayacağına dair. şu anda adapazarı-istanbul arası hızlı tren hattının uygulama projesi için çalışılıyor. ihalesi geçen aylarda yapıldı. hatta benim siteden bana ulaşan biri abi ben harita mühendisiyim bu işe başvurmak istiyorum harita mühendisleri için çok önemli proje bu, her haritacı bu projede çalışmak ister diye cv bile göndermişti :) hatta cv'deki referanslarda burda hiç duymadığımız hatların haritası işleri vardı hatırlamıyorum. özetle yapılmadı AMA YAPILACAK.

Kuzey geçişi ile ilgili proje denildi, etüt denildi ama bence o köprüye endeksli idi, köprüde demiryolu işi yatınca bence projeyide yatışa geçirdiler, çünkü zaten yapılan bir yol var -Marmaray- ekstrasına katlanmadan adam trenini buradan geçirecek, neden fazladan para harcayıp yeni yol yapsın, o iş en az 10 sene sallanır.
İŞTE BU YÜZDEN 2 AŞAMALI BİR YOL HARİTASI VAR:

1.yol: köseköy-söğütlüçeşme-halkalı arası yani 130 km'Lik eski hat yenilenecek. yht burayı kullanacak. ve devletlu bak istanbul'a yht getirdim diyecek. ve sahiden yetecek. ilk bir kaç sene yht 2 saatte bir veya saatte bir çalışacak.

2.yol: yht seferlerini sıklaştırmak için bu kuzey geçişine başlanacak.
Kurtköy önerine katılıyorum, Havalimanı ile entegre edilip oradan yeni yapılacak olan Anadolu Otogarı na ulaşıp bir şekilde kıyıya doğru inilebilir belki de. Maliyet çokmu artar evet artar, iyi de ne istiyoruz ki, eski otobüsçülerde bir laf vardı "Şoför mahalli olsun 1 lira olsun" uyanık yolcuya derler, hem konfor hem ucuzluk yok öyle bir şey yani
kurtköy-ataşehir teme paralel. k.çamlıca eteklerinde yer altına girip söğütlüçeşme hattı ile birleşiyormuş. kadıköy belediyesinde bu işlere bakan birinin yakınından duydum komşu sitede :)proje belli. ama avan galiba...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Eyl Cmt, 2010 14:00

Mehmet Kasım yazdı: herkes hızlı trene yol verir :)
Hee tabi, vermek zorunda, ama yol verirken öbür sistemin içine etmiş önemli değil dimi, at gözlüklerini değiştir numarası değişmiş.
yapılmadı ve yapılmayacak ! kaynak nedir? yapılmayacağına dair. şu anda adapazarı-istanbul arası hızlı tren hattının uygulama projesi için çalışılıyor. ihalesi geçen aylarda yapıldı. özetle yapılmadı AMA YAPILACAK.
Senin kaynağın ne hayal gücün mü? Benim ki realite. Yapılıyorsa yapılsın ben 10 yıl yapılmaz demişim, sen yapılacak diyorsun 10 yıl sonra mı? Ha tabi senin için bu da önemli değil, unuttuğun bir şey var "Düşmez kalkmaz bir Allah" derler bildin mi?
ve sahiden yetecek. ilk bir kaç sene yht 2 saatte bir veya saatte bir çalışacak.
Birinci cevapta yazdım, yeter tabi, diğer sistemleri karıştırarak yeter, istersen yarım saatte bir de çalıştırırsın. Ama bununda çözümü vardı ya yük trenleri gece geçecek, bölgeseller işte ara sıra çalışacak Marmaray ı da boş ver canım, o kadar para harcayıp iş yaptık millet nankörlük edip şikayet etmesin dimi.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 25 Eyl Cmt, 2010 15:23

YHT 2 ya da 1 saatte bir mi?

Hocam ne yaptın, Eskişehir-Anakara bile saat başıyken, senin YHT'in hepsini geçtim İstanbul ve Kocaeli gibi ülke vergisinin üretiminin %60'ını sırtlamış 2 şehri biribirine bağlıyorken. Bugün Adapazarı ekspresi denilen 2 km de bir duran 120-130 km yolu 3 saatte giden 8 vagonlu treninde 2 saatte bir gittiği için ayakta bile yer bulamazken. Nasıl olurda YHT o kadar seyrek olur.

Bugün onlarca otobüs firması İstanbul-Ankara arasında saat başı sefer düzenliyor, YHT yarım saat aralıklı sefer düzenlemeli ki şöyle adam akıllı tercih edilsin, uçağa tercih edilsin...

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 25 Eyl Cmt, 2010 21:02

Hee tabi, vermek zorunda, ama yol verirken öbür sistemin içine etmiş önemli değil dimi, at gözlüklerini değiştir numarası değişmiş.
zaman haklı olduğumu gösterecek. bugün haydarpaşa-köseköy arasında tren yoğunluğu nedir? gündüz saatinde. 15 dakka da 1 banliyö geçiyor. 2 saatte 1 adapazarı ekspresi. gündüz ankara'ya 7 ve 10'da tren gidiyor. başka?

bumudur yani içine edeceğimiz sistemin çapı? büyüklüğü? sanki vızır vızır işlleyen trenler varda biz salça oluyoruz.

saniyen;

tüm bu trafik 2 hatta yapılıyor. şimdi 3 hatta çıkacak. trenlerin kendine özgü hattı olacak. bu özgü hattın bazı yerlerde 2 hatta çıkacağını anlatmıştık. yapılırsa göreceğiz hep birlikte.
Senin kaynağın ne hayal gücün mü? Benim ki realite. Yapılıyorsa yapılsın ben 10 yıl yapılmaz demişim, sen yapılacak diyorsun 10 yıl sonra mı? Ha tabi senin için bu da önemli değil, unuttuğun bir şey var "Düşmez kalkmaz bir Allah" derler bildin mi?
benim kaynağım tcdd 1. bölge müdürü :) yarım saatlik telefon görüşmesi :) bu konuştukalrımızın hepsini sordum.

artı olarak sen 10 yıl yapılmayacak demedin ki; asla yapılmayacak dedin. ikisi arasında fark var. ben sana ne zaman yapılacağını söyliyeyim. 2014-2018 arasında. oldu mu yaz bir kenara.

Birinci cevapta yazdım, yeter tabi, diğer sistemleri karıştırarak yeter, istersen yarım saatte bir de çalıştırırsın. Ama bununda çözümü vardı ya yük trenleri gece geçecek,
diğer dediğin sistemlerin sayısı bir elin parmakları kadar. buna "sistem" demek için fazla iyimser olmak lazım. bu da senin gibi pesimist bir adama yakışmaz :):)
bölgeseller işte ara sıra çalışacak


bölgeseller, bestseller değil, hepi topu adapazarı bölgeseli var. o da 2 saatte 1. banliyö hattını kullanıyor. işleri bitirelim onunda kendi özel hattı olacak. şehirlerarası abileri ile ortak kullanacağı. ortak sayısı düşüyor yani.
Marmaray ı da boş ver canım, o kadar para harcayıp iş yaptık millet nankörlük edip şikayet etmesin dimi.
marmarayı niye boşverelim? kendi özel 2 hattında işler durur. başta 8 dakka da 1 sefer yapılacak. zaman ilerledikçe 6'ya 4'e düşer. 2020 projeksiyonunda 2 dakka da 1.

YHT 2 ya da 1 saatte bir mi?

Hocam ne yaptın, Eskişehir-Anakara bile saat başıyken, senin YHT'in hepsini geçtim İstanbul ve Kocaeli gibi ülke vergisinin üretiminin %60'ını sırtlamış 2 şehri biribirine bağlıyorken. Bugün Adapazarı ekspresi denilen 2 km de bir duran 120-130 km yolu 3 saatte giden 8 vagonlu treninde 2 saatte bir gittiği için ayakta bile yer bulamazken. Nasıl olurda YHT o kadar seyrek olur.
ankara-eskişehir ilk açıldığında kaç saatte 1 idi? etap etap seferler arttırılıyor. saatte bire düşülüyor. ankara-istanbul arası açıldığında tak diye yarım saatte 1 sefer beklenmeli mi? ankara-eskişehir yine saatte 1 devam eder. ankara-istanbul 2 saatte bir. sonra etap etap ilerleriz.
Bugün onlarca otobüs firması İstanbul-Ankara arasında saat başı sefer düzenliyor, YHT yarım saat aralıklı sefer düzenlemeli ki şöyle adam akıllı tercih edilsin, uçağa tercih edilsin...

sen kafanı yorma 15 dakka da 1 bile olacak. biraz zaman lazım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Eyl Cmt, 2010 21:35

Ya Mehmet, tatlı rüyalar. Kafamızı yormayalım o zaman sen bizim yerimize de düşünüp konuş, biz ne anlarız acizane internette işkembei kübradan sallayan adamlar, sen açılış haberi veripte kaç tane haberin patladı onu söylesene bana? Kaç tanesini ben doğru söyledim? Bölge müdürüne de selamımı söyle, iyi çalışmalar dilerim kendisine. :)

Ha bak bu arada ne demişim, sadece işine gelen yerleri okumazsan mutlu olurum, ben yurtdışında olduğum için beni bölge müdürleri arayamıyor yurtdışı çok yazar :D
Esat yazdı:neden fazladan para harcayıp yeni yol yapsın, o iş en az 10 sene sallanır.
mesajımda değişiklik falan da yapmadım yani, ne yazdıysam hala o, Allahın izniyle orada da öyle durur. Senin dediğin gibi yapılırsa yapılsın, ben yüzsüzlük yapar yapanlara teşekkür de ederim, yapılmasın demekle, yapmıyorlar demek arasında da fark var, ampüle doğru fazla bakmak gözleri yorar dinlenmek lazım ara sıra.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 25 Eyl Cmt, 2010 22:10

estağfurullah işkembe-i kübra yok. yazdıklarında doğruluk payı vardır. ben genel çerçeveyi çizdim.

patlayan açılış haberlerim bir görev. beyanat veriliyor bende yazıyorum. açılmayınca insanlar sorsunlar diye? vakti gelince açılmıyorsa yetkiliden hesap sormak vatandaşlık görevi. vatandaşlık görevini yapmalarına yardımcı oluyorum.

ampül aydınlık verir :)

yapılan işi takdir etmezsen, yarın yapacak kimse bulamazsın.

artı olarak adapazarı-istanbul kuzey geçiş ihalesi de burada:


İHALE MAYISTA YAPILDI, İŞ SÜRESİ 450 GÜN. KESİN PROJE HAZIRLANMASI İŞİ. 2012'ye biter. o zaman görüşelim bir daha.
http://www.rayturk.net/?p=7442
İhale Kayıt No : 2010/44521

1. İdarenin
a ) Adresi : MALZEME DAİRESİ BŞK. TALATPAŞA BULVARI NO:3 06330 GAR-ALTINDAĞ/ANKARA

b ) Telefon ve Faks Numarası : 312 3090515 – 312 3115305

c ) Elektronik Posta Adresi : malzeme@tcdd.gov.tr

ç) Ön yeterlik dokümanının görülebileceği internet adres : www.malzeme.tcdd.gov.tr

2. Ön yeterlik konusu danışmanlık hizmetinin

a ) Niteliği, Türü ve Miktarı : ADAPAZARI-İSTANBUL KUZEY GEÇİŞİ ETÜT, PROJE, MÜHENDİSLİK VE DANIŞMANLIK HİZMETLERİ ALIMI

b ) Yapılacağı Yer : ADAPAZARI-İSTANBUL

c ) İşin Süresi : Yer tesliminden itibaren 450 (dörtyüzelli) takvim günüdür.

3. Ön yeterlik değerlendirmesinin

a ) Yapılacağı Yer : TCDD İşletmesi Genel Müdürlüğü Malzeme Dairesi Başkanlığı Toplantı Salonu (1118 nolu oda) Gar/ANKARA

b ) Tarihi ve Saati : 13.05.2010 – 14:00

UYARI : Bu ihale yapımla ilgili danışmanlık hizmet türüdür.

4. Ön yeterlilik değerlendirmesine katılabilme şartları ve istenilen belgeler ile ön yeterlik değerlendirmesinde uygulanacak kriterler:

4.1. Ön yeterlilik değerlendirmesine katılabilme şartları ve istenilen belgeler:

4.1.1. . Mevzuatı gereği kayıtlı olduğu Ticaret ve/veya Sanayi Odası veya ilgili Meslek Odası Belgesi,
4.1.1.1. Gerçek kişi olması halinde, kayıtlı olduğu ilgili meslek odasından ya da ticaret ve/veya sanayi odasından, ilk ilan tarihinin ya da ihale veya son başvuru tarihinin içinde bulunduğu yılda alınmış, odaya kayıtlı olduğunu gösterir belge,
4.1.1.2. Tüzel kişi olması halinde, ilgili mevzuatı gereği kayıtlı olduğu ticaret ve/veya sanayi odasından, ilk ilan tarihinin ya da ihale veya son başvuru tarihinin içinde bulunduğu yılda alınmış, tüzel kişiliğin odaya kayıtlı olduğunu gösterir belge,
4.1.1.3. İhale konusu işin yapılmasına ilişkin olarak ilgili mevzuatı gereği alınması zorunlu olan belge:

4.1.2. Ön yeterlik başvurusu yapmaya yetkili olduğunu gösteren imza beyannamesi veya imza sirküleri.
4.1.2.1. Gerçek kişi olması halinde, noter tasdikli imza beyannamesi,
4.1.2.2. Tüzel kişi olması halinde, ilgisine göre tüzel kişiliğin ortakları, üyeleri veya kurucuları ile tüzel kişiliğin yönetimindeki görevlileri belirten son durumu gösterir Ticaret Sicil Gazetesi, bu bilgilerin tamamının bir Ticaret Sicil Gazetesinde bulunmaması halinde, bu bilgilerin tümünü göstermek üzere ilgili Ticaret Sicil Gazeteleri veya bu hususları gösteren belgeler ile tüzel kişiliğin noter tasdikli imza sirküleri,

4.1.3. Şekli ve içeriği Ön Yeterlik Şartnamesinde belirtilen Başvuru Mektubu,

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Kas Sal, 2010 13:30

İhale firmaların talebi üzerine ertelenmiş. Şartnamede iş için ön görülen süre 900 gün demiş, aşağı yukarı 2,5 yıl yani 2013 gibi bu işin bitmiş olması gerekiyor anladığım kadarı ile.

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=25189
Buna göre 14 Ocak 2011'de ''açık'' usulle yapılacak ihale kapsamında, altyapı inşasında gerçekleştirilecek toprak işleri, alt geçitler, menfezler, sanat yapıları, drenaj işleri, üstyapı inşasında gerçekleştirilecek balast ve demiryolu hattı döşeme işleri ile elektrifikasyon, sinyalizasyon ve haberleşme sistemlerinin kurulumu işleri yapılacak. İhalede, projenin yapım süresi ise 900 gün olarak belirlendi.

Ankara-Eskişehir ile yapımı devam eden Eskişehir-Köseköy arasındaki YHT işletme hızı 250 kilometreyken, güzergahta bir değişiklik yapılamadığı için Köseköy-Gebze arasındaki YHT işletme hızı saatte 160 kilometreyle sınırlı olacak.

Köseköy-Gebze arasındaki yapım işine, 2011'in ilk yarısında başlanması planlanıyor. Bu kapsamda, 30 ay içinde, mevcut hat sökülerek, YHT işletmeciliğine uygun yeni hat döşenecek. 30 aylık sürede güzergahta yük ve yolcu taşımacılığı yapılamayacak. Köseköy-Gebze arasındaki 39 dakikalık seyahat süresi, etabın yapımının tamamlanmasının ardından 24 dakikaya inecek.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 25 Kas Prş, 2010 17:38

mart 2011'de başlasalar, 30 ay eklesek; ekim 2013 olur. 3 projenin bitiş hedefi 2013 zaten. eğer martta başlayamazlarsa işler otomatikman sarka. zaten sürpriz olmaz. 2014'e ancak biter. 15 bile olur.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Kas Pzt, 2010 17:04

Ulaştırma Bakanı, eski adı ile Sürat Demiryolu denilen o dönemin hızlı tren yolunu yani şu bahsedilen Ayaş yolunu tamamlamak, bu hattı bitirmek gibi bir proje ya da düşünce olmadığını, ancak yeni yapılan hat bittikten sonra talep olursa Yap-İşlet-Devret şeklinde verebileceklerini belirtmiş, yani birinci ağızdan bu hattın yapılmayan kesimi ile ilgili bir çalışma olmayacağı en fazla yapılmış olan kesimin iyileştirilerek kullanılabileceğini açıklamışlar,

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=25296
Ulaştırma Bakanı Yıldırım, Sürat Demiryolu Projesi'ne ilişkin iddiaların hatırlatılması üzerine de 1974 yılında inşasına başlanan projenin sadece 60 kilometrelik kesimi yapıldıktan sonra kendi haline bırakıldığını söyledi. Yıldırım, sözlerini şöyle sürdürdü:

''Sürat Demiryolu Projesinde Ankara, Ayaş üzerinden İstanbul'a hızlı tren hattıyla bağlanacaktı ancak yaklaşık 1 katrilyona yakın para harcanmasına rağmen proje tamamlanmadı. Proje kapsamında Ankara-Ayaş arasındaki 60 kilometrelik hat ile Ayaş Tüneli yapıldı. Toplam 260 kilometre uzunluğundaki bu projeyi şimdilik tamamlamayı düşünmüyoruz. Ancak projenin Ankara-Ayaş kesimini, rehabilitasyonla diğer hızlı tren hatlarında olduğu gibi 250 kilometre hız yapılabilecek hale getirerek hizmete açabiliriz. Yaklaşık 150 milyon TL'lik rehabilitasyonu kendi imkanlarımızla tamamlayabiliriz. Böylece bu kadar ciddi kaynağın harcandığı bu hattın yok olmasının da önüne geçilebilir.''

Bu projenin tamamlanmasının gündemlerinde olmadığını, Ankara-İstanbul arasında Eskişehir üzerinden yapımı devam eden hızlı tren hattını 2013'te hizmete sokmayı hedeflediklerini vurgulayan Yıldırım, ''Ankara-İstanbul hattının devreye girmesinden sonra, talep olursa Sürat Demiryolu için ihaleye çıkar, YİD modeliyle yaptırırız'' diye konuştu.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 29 Kas Pzt, 2010 22:01

Ankara-Ayaş kesimini, rehabilitasyonla diğer hızlı tren hatlarında olduğu gibi 250 kilometre hız yapılabilecek hale getirerek hizmete açabiliriz. Yaklaşık 150 milyon TL'lik rehabilitasyonu kendi imkanlarımızla tamamlayabiliriz. Böylece bu kadar ciddi kaynağın harcandığı bu hattın yok olmasının da önüne geçilebilir.''
bunu bari yapsalar. 60 km diyor ama orda 90 km'ye yakın imalat avr. beypazarı'na kadar. ankara-beypazarı arasında bir işletme güzel olurdu.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Oca Prş, 2011 19:39

İhale de 2. erteleme, bir türlü anlamadım bu kadar zaman ne yapmaya çalışıyorsa bu firmalar.

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=26382
Alınan bilgiye göre, projenin son yapım ihalesinin yarın yapılması planlanırken, şartname satın alan firmaların yoğun talebi üzerine ihale, 14 Marta ertelendi.

''Açık'' usulle martta yapılacak ihale kapsamında, altyapı inşasında gerçekleştirilecek toprak işleri, altgeçitler, menfezler, sanat yapıları, drenaj işleri, üstyapı inşasında gerçekleştirilecek balast ve demiryolu hattı döşeme işleriyle elektrifikasyon, sinyalizasyon ve haberleşme sistemlerinin kurulumu işleri yapılacak.

İhalede, projenin yapım süresi 900 gün olarak belirlendi. Köseköy-Gebze etabının yapım bedelinin yüzde 75'i ''Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı (IPA)'' kapsamında AB Fonlarından, yüzde 25'i de ulusal katkı paylarından sağlanacak.

Köseköy-Gebze arasındaki 56 kilometrelik mevcut konvansiyonel hat, YHT işletmeciliğine uygun olarak çift hat olarak inşa edilecek ve güzergah üzerinde 5 üstgeçit ve 1 nehir köprüsü yapılacak.

Köseköy-Gebze arasındaki hattın etrafındaki yapılaşmanın yoğun olması dolayısıyla yeni hat mevcut koridorda inşa edilecek. Bu kesimdeki YHT işletme hızı saatte 160 kilometre ile sınırlı olacak ve Köseköy-Gebze arasındaki 39 dakikalık seyahat süresi, etabın yapımının tamamlanmasının ardından 24 dakikaya inecek.
AB Fonlarından
Bak sizin için eşek gibi çalışıyorum, vergi ödüyorum, doğru düzgün yapın o yolları, :) paramız boşa gitmesin :D

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Yıllık Paso
Mesajlar: 366
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 14 Oca Cum, 2011 08:51

3. köprüden demiryolu geçişi işinin kesinleşmesini, böyle olunca da İzmitten sonrasını mevcut koridor yerine Kuzeyden geçirerek hattın işletme hızının 160 yerine 250 olmasını , Çin den alınacak devlet kredisinin kesinleşmesiyle Ankara -Ayaş - İstanbul YHT hattının yeniden canlandırılımasını vs bekliyor olabilirler mi?

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön