ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Ankara - Konya Hızlı Treni de 1 hafta filan bedava olmıuştu. Milletin ayağı alışsın diye herhalde.Esat yazdı: Ben belediyelerin, ki bunu hangi görüşten belediye yaparsa yapsın popülizm yaptığına inanıyorum, neyin bereketi, kimin malıyla kime bereket dağıtıyorsun, hadi bakalım bu da bir bakış açısı o mal zaten benim, vergi verdim sende bana idareci olarak toplu ulaşımı taahhüt ettin.

Neyse açılsında Anadolu Yakası'da çağ atlasın, yetti gari!
-
- Moderatör
- Mesajlar: 233
- Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25
Bende Başar'a katılıyorum, ilk treni ve sistemi kullananlar zaten denektir. O kadar olsun. Welcome/Wilkommen yapmak lazım bence. Bu bedava dönemde sistemin entegrasyonu kolay olur istedikleri şekilde işletmede yapılabilir. Beleş olduğu için kimsenin sesi soluğuda çıkmaz. Hayırlı olsun vatana millete.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18157
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.haber7.com/guncel/haber/9081 ... fer-tarihi
Böyle bir haber geçmişler ama içeriği kim yazmışsa güzel ninni söylemiş. Dünyanın en hızlı tünel kazısı yapılan metrosu diye övünmek çok güzel, tabii arkasından 2005 te temeli atıldı dediğimiz zaman eee niye 7 yıl da bitmedi diye adama soran yok.
Pik saatte 1-1,5 dk. sıklıkta sefer yapılabilecek demişler, iyi güzel 1 mi 1,5 mu? Acılı olsun mu yanında piyaz istermisiniz? Doğru 1,22 dk. yani 82 sn. frekansla sefer yapılabilir, peki nasıl? Tüm filoyu servise verip yedeksiz çalışır ve 4 lü diziler ile hizmet verirseniz oluyor, diğer türlü ıh ıh, ya da bilmiyorum belki bir 144 araç daha sipariş edilmiştir. Birde benim bildiğim kadarı ile bu sıklıkta makinistli sürüş riskli görülür, bu tam otomatik sürücüsüz sistemlerde uygulanabilen bir frekans diye hatırlıyorum, hız arttıkça tren arası mesafenin düşmesi pek doğru olmaz, tramvay değil ki saatte 30 la gitsin tam görerek sürsün, hız arttıkça algı ve refleksle ilgili düşüşler olur bunun için tren arası mesafeler iyi hesaplanır amaaannn neyse,
Şu andaki planda önceki mesajlarımda belirttiğim gibi bayram öncesine açılış planlanıyor, Başkan yine de açık bir kapı bırakmış, adamın bu projeden çok ağzı yandı ne yapsın.
Böyle bir haber geçmişler ama içeriği kim yazmışsa güzel ninni söylemiş. Dünyanın en hızlı tünel kazısı yapılan metrosu diye övünmek çok güzel, tabii arkasından 2005 te temeli atıldı dediğimiz zaman eee niye 7 yıl da bitmedi diye adama soran yok.
Pik saatte 1-1,5 dk. sıklıkta sefer yapılabilecek demişler, iyi güzel 1 mi 1,5 mu? Acılı olsun mu yanında piyaz istermisiniz? Doğru 1,22 dk. yani 82 sn. frekansla sefer yapılabilir, peki nasıl? Tüm filoyu servise verip yedeksiz çalışır ve 4 lü diziler ile hizmet verirseniz oluyor, diğer türlü ıh ıh, ya da bilmiyorum belki bir 144 araç daha sipariş edilmiştir. Birde benim bildiğim kadarı ile bu sıklıkta makinistli sürüş riskli görülür, bu tam otomatik sürücüsüz sistemlerde uygulanabilen bir frekans diye hatırlıyorum, hız arttıkça tren arası mesafenin düşmesi pek doğru olmaz, tramvay değil ki saatte 30 la gitsin tam görerek sürsün, hız arttıkça algı ve refleksle ilgili düşüşler olur bunun için tren arası mesafeler iyi hesaplanır amaaannn neyse,

Şu andaki planda önceki mesajlarımda belirttiğim gibi bayram öncesine açılış planlanıyor, Başkan yine de açık bir kapı bırakmış, adamın bu projeden çok ağzı yandı ne yapsın.
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Esat Kaynarca kısmı için sipariş edilen 24 vagon olmasa bile, ki o kısım açılana kadar onları biz yedek gibi düşünsek. 120 vagon var.
4 dk sabit frekans aralığı ile çalıştırmaları için hiç hesaba bile gerek yok, biri peronda durup düdük çalıp sistemi yönetebilir.
İşin geyiği ama gerçekten öyle, 4 dk sıklık 4'lü setlerle bence yeterli. Ancak isterlerse bunu sabahları Kadıköy istikametine artırıp, akşamları da Kartal istikametine artırabilirler.
4 dk sabit frekans aralığı ile çalıştırmaları için hiç hesaba bile gerek yok, biri peronda durup düdük çalıp sistemi yönetebilir.
İşin geyiği ama gerçekten öyle, 4 dk sıklık 4'lü setlerle bence yeterli. Ancak isterlerse bunu sabahları Kadıköy istikametine artırıp, akşamları da Kartal istikametine artırabilirler.
-
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1610
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41
Yenisahra yani Sahrayı Cedid istasyonu
Gün vede saat sayıyoruz artıkın











-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
M2'nin yolcu ortalaması 300 bini bulmuyor galiba değil mi, ben M4'ün yolcusunun bütün minibüs ve otobüs hatları düzenlenmeden 300 binin çok üzerine çıkmayacağını düşünüyorum.
M2'nin ortalamayı stat yükseltiyor ama M4'de sabit yolcu profili bu civarda olur.
Eğer benim kafamdaki gibi yani 30-35 hattı kısaltıp öngördüğüm 3-4 istasyon çevresini baş durak yaparlarsa ve minibüs hatlarını da E-5'e çıkarmazlarsa o zaman yolcu sayısı yavaş yavaş 600 bin civarına çıkacaktır.
Sayılar makul gelmedi mi sana?
M2'nin ortalamayı stat yükseltiyor ama M4'de sabit yolcu profili bu civarda olur.
Eğer benim kafamdaki gibi yani 30-35 hattı kısaltıp öngördüğüm 3-4 istasyon çevresini baş durak yaparlarsa ve minibüs hatlarını da E-5'e çıkarmazlarsa o zaman yolcu sayısı yavaş yavaş 600 bin civarına çıkacaktır.
Sayılar makul gelmedi mi sana?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18157
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Geçen senenin yolcu rakamlarını edinmedim ama 300 bin yoktu M2 de, bir ara sağda solda haber yapıldı ama dediğin gibi stat yüzünden toplam dolayısı ile günlük ortalama yüksek göründü, yoksa diğer yolcu değişimi çok aşırı olmadı kuzey etabı ile, haklısın.Hakan yazdı:M2'nin yolcu ortalaması 300 bini bulmuyor galiba değil mi, ben M4'ün yolcusunun bütün minibüs ve otobüs hatları düzenlenmeden 300 binin çok üzerine çıkmayacağını düşünüyorum.
M2'nin ortalamayı stat yükseltiyor ama M4'de sabit yolcu profili bu civarda olur.
Eğer benim kafamdaki gibi yani 30-35 hattı kısaltıp öngördüğüm 3-4 istasyon çevresini baş durak yaparlarsa ve minibüs hatlarını da E-5'e çıkarmazlarsa o zaman yolcu sayısı yavaş yavaş 600 bin civarına çıkacaktır.
Sayılar makul gelmedi mi sana?
Sayılar makul gelmedi değil, şöyle diyeyim M2 yıllarca 4 dk. aralık ile 4 lü diziler ile çalıştı ve bunun altından da kalktı, benim M4 ten beklentim çok yüksekti ama bu bilinçli bir beklenti değil sadece bu güzergahta yüksek yolcu olacağını düşündüğüm için ama dediğim gibi senin bölgedeki sistemleri çok iyi gözlemlediğini biliyorum dolayısı ile öngörüne de inanıyorum.
Bir ara açılışta 4 dk. sözü edildi zaten, kulağıma gelenlerde vardı ve yine senin söylediğin gibi yoğunluğa bağlı olarak sabah ve akşam 4 lü ile daha sık sefer ya da 8 li diziler ile normal aralıkta çalışma senaryoları vardı, bence açıldıktan sonra bir kaç hafta aslında bunun denemesi gibi de geçecek, yolcu talebi ve durumuna göre işletme asıl şeklini alacak.
Kemal abi fotolar harika, eline sağlık ve teşekkürler.