
ist-T.06 » İstanbul Tramvay Hatları Projesi
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Evet maalesef yok, her yere metro bu hızla imkanlar ile 100 yıl sonra orada bir metro olacak tabi hala İstanbul yerinde olursa
nasıl olsa metroda istasyonlar arası 1500 metre, 750 metrede bir birbirine geçmiş faydalanma oranları gibi basit bir matematik hesabı ile iş yapan bir planlamadan daha fazlasını zaten beklemiyorum.

-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Duyumlarıma göre İBB'nin yeni bir metro projesine başlama gibi bir niyeti yokmuş. Mevcutları bitirip sonuçlarına bakıp öyle davranacakalrmış. Tabi bu paramız yok demenin daha naziği. 2011 yılına akdar yeni bir inşaat beklemiyorum. 2011'de yapılacak seçimelrde bir metroya başlayabilirlr.
İşte tam bu süreçte Kadir Bey''in akfasına taş düşüp dann etmesi ve tramvayı hatırlamasını bekliyorum. Daha ucuz bir çözüm. Metro kadar uzun sürmüyor. Geri dönüşü daha kısa. Madem paran yok neden daha pahalısına kasıyorsun.
Allahtan seçim var yoksa daha çok bekliycez....
İşte tam bu süreçte Kadir Bey''in akfasına taş düşüp dann etmesi ve tramvayı hatırlamasını bekliyorum. Daha ucuz bir çözüm. Metro kadar uzun sürmüyor. Geri dönüşü daha kısa. Madem paran yok neden daha pahalısına kasıyorsun.
Allahtan seçim var yoksa daha çok bekliycez....
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Başar' ın sürekli Ağ Ağ diye inlemesine sebep olan sistemi az çok anlatabilmenin yolu için aşağıdaki videoları ekledim. Bu videolar Viyana' da yayın yapan W24 televizyon kanalında gece 23:00 den sabah 08:00 e kadar yayınlanıyor
şu an 13 hattın ve bir de turistik ring hattının videosu yapılmış durumda sanırım diğer hatlarıda ekleyecekler, çok güzel bir çalışma sizler ile bir kısmını paylaşmak istedim.
Videolar 10 dk lıktır, özellikle makas bölgelerinde ve yolların bağlantılarına dikkat edin derim, pek çok tramvay hattının nasıl birlikte çalıştırıldığını belki kafanızda canlandırabilirsiniz, bu videolardan tekrar göz atacağım daha çok fikir verecek bir şeyler varsa o kısımlarıda alıntılayıp youtube aracılığı ile yüklerim.
İyi seyirler.
http://www.youtube.com/watch?v=f4aN5MwmLAU
1 Numaralı Hat,
http://www.youtube.com/watch?v=9kz3gPTEU0U
D hattı

Videolar 10 dk lıktır, özellikle makas bölgelerinde ve yolların bağlantılarına dikkat edin derim, pek çok tramvay hattının nasıl birlikte çalıştırıldığını belki kafanızda canlandırabilirsiniz, bu videolardan tekrar göz atacağım daha çok fikir verecek bir şeyler varsa o kısımlarıda alıntılayıp youtube aracılığı ile yüklerim.
İyi seyirler.
http://www.youtube.com/watch?v=f4aN5MwmLAU
1 Numaralı Hat,
http://www.youtube.com/watch?v=9kz3gPTEU0U
D hattı
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Son günlerde mevcut tramvay hatları ile ilgili bir iki düzenleme haberi ile birlikte bende özellikle Suriçi bölgesinden geçen hatlarla ilgili bir düzenleme yaptım, işletme sistemi aşağıdaki şekilde değiştirilerek üst üste binmiş farklı işletmeler oluşturularak sistemin yoğunluğu azaltılabilir, tabi bunu bir de yolcu hareketleri haritası üzerinden bakmak lazım, ben şimdi 3-4 yıl önceki duruma göre yorumlayarak yazacağım.
1- (Ana Hat) Bağcılar - Kabataş / seyrek frekanslı gün boyu
2- Bağcılar - Beyazıt / seyrek frekanslı gün boyu
3- Zeytinburnu - Yenikapı / seyrek frekanslı gün boyu
4- Cevizlibağ - Beyazıt / pik saat kısa parkur
5- Topkapı Kaleiçi - Kabataş / seyrek frekanslı gün boyu
5- Yenikapı - Tophane / seyrek frekanslı gün boyu
6- Beyazıt - Kabataş / seyrek frekanslı gün boyu
7- Sultanahmet - Tophane / Turist Tramvayı gemilere indeksli tarife ile
Tabi yapılan düzenlemelerde Yenikapı diye bir şey yok, fakat bizim mantığımızda oraya inen birkaç tramvay hattı faydalı olacak gibi görünüyor, bu bağlamda Zeytinburnu-Yenikapı güzergahı yolculuk talebi iki uç anlamında anlamsız görülsede amacı ara yolcuları uçlara taşımak olacağı için abes değildir, hatları sadece iki uç arasında düşünmekten vazgeçersek bu yapıyı kavrayabiliriz, zaten bizim önerilerimizinde yapılan düzenlemelerinde çıkış noktası Topkapı-Eminönü arasında şişen yolcu yoğunluğunu dağıtmaktır.
Hatları seyrek frekans vermemin sebebini şöyle açıklayabilirim. Bağcılar' dan 7-8 dk. aralık ile kalkacak araçların arasına önce Zeytinburnu, sonra pik saatte Cevizlibağ kalkışlı araçlar girdiğinde Zeytinburnu-Eminönü arasında yaklaşık 2,5 dk lık sefer sıklığı yakalanabilir, hatta bu daha da aşağı çekilebilir, fakat bu yoğun sefer tarifesinin düzgün işleyebilmesi için tramvaydan bağımsız ama şehir planlaması anlamında bağımlı bazı düzenlemelerin yapılması gerekmektedir,
1- Aksaray Meydan Projesi,
2- Beyazıt Çarşıkapı Meydanı Yayalaştırma Projesi,
2.1 Beyazıt otobüs durakları yerine yeni tramvay peronları ve bağlantıları yapılması,
3- Çemberlitaş-Hocapaşa Arası Yayalaştırma Projesi,
Bu projelerin gerçekleşmesi ile tramvaylar ile kesişen karayolu trafiği minimum' a ineceği için sefer tarifelerinde sapma meydana gelmeyecektir.
1- (Ana Hat) Bağcılar - Kabataş / seyrek frekanslı gün boyu
2- Bağcılar - Beyazıt / seyrek frekanslı gün boyu
3- Zeytinburnu - Yenikapı / seyrek frekanslı gün boyu
4- Cevizlibağ - Beyazıt / pik saat kısa parkur
5- Topkapı Kaleiçi - Kabataş / seyrek frekanslı gün boyu
5- Yenikapı - Tophane / seyrek frekanslı gün boyu
6- Beyazıt - Kabataş / seyrek frekanslı gün boyu
7- Sultanahmet - Tophane / Turist Tramvayı gemilere indeksli tarife ile
Tabi yapılan düzenlemelerde Yenikapı diye bir şey yok, fakat bizim mantığımızda oraya inen birkaç tramvay hattı faydalı olacak gibi görünüyor, bu bağlamda Zeytinburnu-Yenikapı güzergahı yolculuk talebi iki uç anlamında anlamsız görülsede amacı ara yolcuları uçlara taşımak olacağı için abes değildir, hatları sadece iki uç arasında düşünmekten vazgeçersek bu yapıyı kavrayabiliriz, zaten bizim önerilerimizinde yapılan düzenlemelerinde çıkış noktası Topkapı-Eminönü arasında şişen yolcu yoğunluğunu dağıtmaktır.
Hatları seyrek frekans vermemin sebebini şöyle açıklayabilirim. Bağcılar' dan 7-8 dk. aralık ile kalkacak araçların arasına önce Zeytinburnu, sonra pik saatte Cevizlibağ kalkışlı araçlar girdiğinde Zeytinburnu-Eminönü arasında yaklaşık 2,5 dk lık sefer sıklığı yakalanabilir, hatta bu daha da aşağı çekilebilir, fakat bu yoğun sefer tarifesinin düzgün işleyebilmesi için tramvaydan bağımsız ama şehir planlaması anlamında bağımlı bazı düzenlemelerin yapılması gerekmektedir,
1- Aksaray Meydan Projesi,
2- Beyazıt Çarşıkapı Meydanı Yayalaştırma Projesi,
2.1 Beyazıt otobüs durakları yerine yeni tramvay peronları ve bağlantıları yapılması,
3- Çemberlitaş-Hocapaşa Arası Yayalaştırma Projesi,
Bu projelerin gerçekleşmesi ile tramvaylar ile kesişen karayolu trafiği minimum' a ineceği için sefer tarifelerinde sapma meydana gelmeyecektir.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
kadir amca dün ikitelli metrosunda idi. bir harita vardı. o harita da zeytinburnu tramvayının güneye doğru uzandığını gördüm. acaba en azından m2 ile buluşturalım mı dediler? osmaniye'de.

resmin büyük hali burada. orda daha net görülebiliyor. gözlerim sağlamdır.
http://www.flickr.com/photos/sunumer/se ... 2619/show/

resmin büyük hali burada. orda daha net görülebiliyor. gözlerim sağlamdır.
http://www.flickr.com/photos/sunumer/se ... 2619/show/
-
- Kaçak Yolcu
- Mesajlar: 6
- Kayıt: 18 Oca Sal, 2011 22:56
Mehmet o gördüğün hat, eğer mavi-beyaz-siyahlı olansa "ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları" başlığında seninde paylaşmış olduğun 2. tüp geçit ile ilgili güzergah etüdü yani Kazlıçeşme - Bayrampaşa - Gaziosmanpaşa - Kağıthane - Levent - Çamlıca - Kısıklı - Kadıköy güzergahını izleyen metro projesi. Yok eğer tam Zeytinburnu İstasyonu altındaki beyazlı kısım ise o da büyük ihtimalle o bölgedeki yapıların çatılarına benziyor 

-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Sunumer linki üzerinden baktım, evet orada bahsettiğin gibi tramvay hatları ile aynı şekilde yani beyaz-siyah bir çizgi var ama Osmaniye' ye doğru değil daha çok Zeytinburnu Veliefendi mahallesine doğru uzanıyor, bunu uzun zaman önce bende önermiştim diye hatırlıyorum, hatta bir yerlerde haritası da olsa gerek, komple Zeytinburnu ilçesini tramvaylar ile kaplayan bir düşünce idi. O çizginin sol altında Veliefendi Hipodromu görülebiliyor, aslında Hipodromun solunda kalan sahile giden yolda Mehmet' in dediği gibi belli bir noktaya kadar tramvay girebilir, aslında zorlansa Bakırköy' ün içine de girer ama tahminim Kadıköy' deki gibi bir tepki oluşabilir.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Hımm bahsettiğin daha önce yüklediğim Viyana haritaları ise onlar da sadece metro hatları var aşağıda Viyana tramvay hatları haritasını veriyorum, videolarda 1 numaralı tramvayın Paulanergasse - Parlament arası, D tramvayının ise Schwarzenbergplatz dan Burgring e kadar olması lazım 

Resme tıklarsan büyük hali üzerinden görebilirsin.


Resme tıklarsan büyük hali üzerinden görebilirsin.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37