ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18157
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Oca Cum, 2012 16:25

Bitmiş bir hattın üzerine keşke olsaydı demek bana göre doğru değil ama eğer gerçekten İstanbul'un bir raylı sistem vizyonu olsa idi bu çalışma E-5 in biraz daha kuzeyinden geçecek şekilde 1970 lerde planlanmalı ve 80 e kadar yapılmalı idi, ama o zamanlarda da belki Anadolu yakasının kuzeyinin bu kadar gelişeceği düşünülmemiştir bilmiyorum. Bana göre böyle bir proje için geç kalınmıştır ve şu anda uygun olan güzergahta uygun olan sistem inşa edilmiştir. Önerine katılmadığım anlaşılmasın dediğim gibi eğer 40 yıl kadar evvel planlanıp yapılsa idi İstanbul' a gayet güzel katkısı olabilirdi.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 27 Oca Cum, 2012 18:33

Esat hattın doğu ucu için geç değil, hala marmaray ile ortak bir istasyona sahip olabilir. Bunun için bence en uygun istasyon Tersane. Aydıntepe,İçmeler ve Tuzla istasyonları zaten E-5'in kenarında...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18157
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Oca Cum, 2012 19:53

Hakan yazdı:Esat hattın doğu ucu için geç değil, hala marmaray ile ortak bir istasyona sahip olabilir. Bunun için bence en uygun istasyon Tersane. Aydıntepe,İçmeler ve Tuzla istasyonları zaten E-5'in kenarında...
Tabii ki bu konuda sorun olduğunu sanmıyorum, ben "hani banliyö olsaydı" ya göre yazdım, keşke olsaydı ama o çok geride kalmış bir iş. Diğer taraftan bana göre de bu metro istasyonu daha doğuya uzayacaksa Tuzla tren istasyonunun yanında altında kenarın bir yerde bir istasyona sahip olmalıdır, bu konuda sizlere katılıyorum. Gerçi rüzgar ara sıra değişmekle birlikte bu hattın SGH uzamasının iptal olduğunu DLH nın yapacağı başka bir hattın gideceğini biliyoruz, tabii İBB basın açıklamalarında sanki bu hat gidecekmiş gibi beyanatlar yapıyor ara sıra, artı gitse bile yine de Tuzla ya da bir ucu bağlanabilir, nasıl olsa kol çıksın, şatıl olsun fantezileri gerçeğe dönüştüğüne göre bu hatta da böyle bir şey neden olmasın?

Ama bu planlama içinde geç değilmi, aslında banliyö hatları kapatılmadan önce planlansa idi, en azından Gebze-Tuzla arası tek hat olarak kapatılarak yapılabilir bu esnada da banliyö ile metro arasında bağlantı sağlanabilirdi ama banliyöyü deplase etme anlamında için geç kalındı. İleriye dönük bir planlama ile daha doğru kurgulanmış bir raylı sistem için ise senin verdiğin örnek bence gayet başarılı olur Hakan, o zaman da zaten Berk' in haritada gösterdiği sistemde işlerlik kazanmış olur.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 29 Oca Pzr, 2012 11:34

http://www.rayturk.net/?p=3448

hattın inşattında 7. yıl geride kaldı. 8. yıla girdik.
Kadıköy-Kartal raylı sistem hattının temeli, 29 Ocak 2005 Cumartesi günü Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın da katıldığı törenle atılmıştı. Bugün itibariyle inşaatta 7 yıl geride kalmış olacak. Projede iş süresi 8. yıla girecek. Metro hattı başlangıçta bazı kısımları yer yüzünden gidecek şekilde planlanmış daha sonra hattın tamamı yer altına alınarak “ağır metro” statüsüne yükseltilmişti. Bu süreçte 2005, 2006 ve 2007 yıllarında inşaat yapılmamıştı. 2008 yılından itibaren hızlanan inşaat tamamlandı. Hattın içinde sinyalizasyon çalışmaları ve bazı istasyonlarda ince işler devam ediyor. Yeni metro araçlarının gelmeye devam ettiği metro hattının Şubat veya Mart’ta azda olsa açılma ihtimali vardır. Nihai hedefin Mayıs, Haziran ayları olduğu anlaşılmaktadır.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 29 Oca Pzr, 2012 12:02

22 km uzunluğundaki bir metro hattını ortalama 7,5 senede yapıyoruz. Arada çalışmasız geçmiş yaklaşık 3 sene var. Bunun anlamı her türlü bürokratik sorunları çözülmesi halinde 20 km uzunluğunda bir metroyu 5 senede (inşaat aşaması) hizmete alıyoruz. İnşaat aşamasında önce planlama, kamulaştırma, kurumlar arası yazışmalar, ilgili yerleden onaylar vs.. 5 yıl tutarsa.

Bir metro hattı A'dan Z'ye 10 yıldan önce bitmiyor.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5586
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 29 Oca Pzr, 2012 14:54

Böyle hesaplamak bence zor, hattın coğrafik özelliklerine de bakar. Berlin'de bazı hatları löp diye yaptılar, ama U55 korkunç uzun sürdü, çünkü pratik bakış açısından sualtı bir hattıydı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18157
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Oca Pzr, 2012 15:51

Başar seninki işin çok teknik kısmı Hakanın söylediği ise daha düz bir bakış ve bana göre de daha doğru, aslında 20 km lik bir hat için 5 yıl gayet normal bir süre gibi görünüyor. Tabii ki bunu yeraltı toprak durumu, su durumu falan filan etkiler ama ileride alabilir, kaldı ki normalde bu hat zaten şu ana kadar yapılmış en hızlı kazılardan bir tanesi, şimdi gel sen bunu Alplerin altında tünel kazan adama söyle :) kimse kızmasın ama bu söylem sadece İstanbullu seçmeni kafalar yani kazı tekniğini bilen ya da o işte çalışmış adamı etkilemez, bu hatta gayet güzel bir kireç tabakası içerisinden çatır çatır gidildi, sorun bir kaç noktada öngörülemeyen toprak kaymaları oldu, onlarda olmasa kazı hızı daha da yüksek oranda çıkabilirdi belkide.

Her ne ise, tekrarlıyorum bende 20 km lik bir hat 5 yılda bitirilebilir, ama önüne arkasına o bürokratik cart curtlar ihaleyi yaptım verdim meseleleri işi uzatmadığı sürece, yoksa 7-8 i bulur.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5586
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 29 Oca Pzr, 2012 17:46

Ben işe sadece teknik açıdan bakabilirim, çünkü babam (ve dedem) mühendis ve mimardı(lar). Babamla bu metro konusunu eskiden de çok konuşur, görüşürdüm, zaten Marmaray haberini (o zaman Marmaray denmezdi 1984 veya 1985'te odamdaki duvara asan babamdı! Düşün yani, ne zamandan beri o projenin bilgilisiydim. Babam bu yapımlarda hep Berlin'deki kum ve su, İstanbul'daki granit tabakasını göz önüne sürerdi. Öyle fazla düz bakmazdı, bakamazdı, bakamazdık, bakmıyorum :-)

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 29 Oca Pzr, 2012 18:14

Abilerim ben de ortalama dedim zaten. M4'ün de her aşaması aynı şekilde değil. Malum Kadıköy-Kozyatağı arası TBM ile kazıldı çünkü zemin ona göre. Kozyatağı-Kaynarca arası zemin sağlam girdiler 20 yerden kazdılar bitti.

Bu Kirazlı-Başakşehir hattında farklı, Üsküdar-Çemeköy hattında farklı, Marmarayda farklı olabilir.

Ben ortalama olarak 20 km metroyu düşünmeye başlama aşaması ile ilk kazma vurma 5 yıl. İlk kazma kurdela kesme 5 yıl dedim. Ortalama...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18157
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Oca Pzr, 2012 18:28

Hakan yazdı: Ben ortalama olarak 20 km metroyu düşünmeye başlama aşaması ile ilk kazma vurma 5 yıl. İlk kazma kurdela kesme 5 yıl dedim. Ortalama...
harika tanim hakan :) yemisim teknigini.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5586
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 29 Oca Pzr, 2012 23:26

Hehe :-)

Hakan, sana karşi bir şey söylemedim, ama yanlış anlama! Seni sayarım, severim, bilesin.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 30 Oca Pzt, 2012 00:04

Estağfurullah abim, saygılar.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön