ist-M.10:04 » Kadıköy-Kaynarca Metrosu Araçları - CAF

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Mar Çrş, 2010 15:27

alabay yazdı:Yanısıra, öyle güzel pencere manzaralı yapmışlar ya resimleri ... bu hatta hiç bir kesim üstten gidecek mi?
valla süpersiniz dün esat 1 bugüns en 2 abi. nasıl göz var yavv. helal olsun. ben bu kadr detaycı değilim. yeraltından gittiğini biliyorum. üste çıkarmı sanmıyorum. belki havaalanına doğru bir şeyler olabilir ama zayıf okasılık.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Mar Çrş, 2010 15:31

Lale kesin vardır ya yokmu yoksa? AAaaaaa nasıl unutulmuş bee, en son geldiğimde Taksim metro çıkışında metalden bir lale görmüştüm de bir şey demiştim :D:D ama şimdi burada yazmayayım hahahahaha, ulen dilin kemiği yok ha.

Ya Başar sende gitmişsin neyi görmüşsün ha, ne çizseydi adamlar tünel gibi olması için siyah mı yapsaydı :) valla helal olsun benden beter çıktın.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 10 Mar Çrş, 2010 23:14

Her hatta laleye gerek var mı? Bilmem kaç tane ülkeden daha büyük bir şehirde onlarca simge niteliğinde kullanılabilecek şey var. Otursun düşünsünler, Başakşehir hattının simgesi lale olsun, Kaynarca hattının ki başka bir şey.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 Mar Çrş, 2010 23:57

Bizde simge hissi tam yok, problem orada. Ne simge, ne imge. Berlin'in Berlin Ayısı var, bütün toplu taşım araçlarında bulunur, küçük de olsa, kentin bayrağında da var, ambleminde de. İstanbul'un bildiğim resmî simgesi yedi tepeli ve bir kaç minareli o işaret. Yani o ise, onun kullanılması gerekir, İstanbul'un lâleyle alâkası ne? Türkiye'nin Ayyıldızi neyse, İstanbul'un da bir kendisine hass işareti gerek.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Mar Prş, 2010 00:14

alabay yazdı:Bizde simge hissi tam yok, problem orada. Ne simge, ne imge. Berlin'in Berlin Ayısı var, bütün toplu taşım araçlarında bulunur, küçük de olsa, kentin bayrağında da var, ambleminde de. İstanbul'un bildiğim resmî simgesi yedi tepeli ve bir kaç minareli o işaret. Yani o ise, onun kullanılması gerekir, İstanbul'un lâleyle alâkası ne? Türkiye'nin Ayyıldızi neyse, İstanbul'un da bir kendisine hass işareti gerek.
İşte, yani açmışsın biraz konuyu ama olay budur. Lale tamamen dönemsel bir şey, aynen zihinlerimizdeki lale devri gibi, aynen bu çiçekten nefret etmemize sebep olan lale devri gibi, dönemsel bir şey, yarın bir gün başka bir belediye başkanı gelirse, başka bir zihniyette emin olun bu lale figürlerini söküp attıracak, ahanda buraya yazdım, sizler okudunuz, not düşüldü. Demişti demezsiniz umarım.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 Mar Cum, 2010 21:12

peki araçalrın tanesi 1,2 milyon euro. bu kadar para vermektense gaziantep gibi yapıp, paradan tasarruf edip diğer hatlara öncelik verilse daha iyi olmaz mı? sırada bekleyen bir sürü metro projesi var. para lazım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Mar Cum, 2010 21:53

1,2 milyon euro sudan ucuz bir rakam, bu araçların pahalı olduğu iddiası hiçte doğru değil. Kıyas yaptığın şey ne, 1960 lardan kalma araçlar, revizyonu ucuza mal olabilir, peki ekonomik ömrü? Bir öneri olarak dile getirilebilir, hatta uygulanabilir de ama bunun gerekçesi 1,2 milyon euronun pahalı olması olamaz bence, çünkü pahalı değil.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 12 Mar Cum, 2010 23:13

Mehmet hocam revize edilme işi falan mantıklı değil ama sıfır ve aynı kalitede alınabilecek başka vagonlar olsaydı onların alınması daha mantıklı idi. Yinede hatırladığım kadarıyla ihale şartnamesini 6 firma almıştı ve en düşük teklidi veren kazandı...

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 13 Mar Cmt, 2010 09:57

Konu ne yahu? İş sadece paraya mı bakar? Yoksa kalite denen nitelik de mi arada bir parlıyor?!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Mar Cmt, 2010 12:54

Bende kalite konuşur, en uygun fiyata en iyi kaliteyi kim veriyorsa onu tanırım. Eski araç alıp revize etme işi belki tramvay hatları için mantıklı olabilir ama onda da ülkemiz iklim şartlarında klima ilavesi gerekiyor, dolayısı ile zaten o revizyon maliyetinin önemli bir kısmını klima projelendirmesi tutuyor, sonradan yapılmış bu tip ilavelerde arıza riskide yüksek, Orjinal kelimesi zaten bu yüzden kullanılıyor :D

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 13 Mar Cmt, 2010 15:02

biz fakiriz abi; bize 1,2 milyon euroluk araç fazla gelmez mi? yoksa cafın araçları eder tabi 1,2. bize pahalı yani. kredi ile aldığımız bir şey.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Mar Cmt, 2010 15:33

2002 yılında alınan Bombardierler kaça alındı, M2 nin araçları kaça alındı? Pahalı falan değil, ikincisi Türkiye fakir ülke falan da değil, gayet zengin bir ülke hatta şu anda durumu en iyilerden birisi. Nerede ise 6 yıl önceki rakamlara araç alınmış bu çok iyi bir rakam, ucuz etin yahnisi her yerde yemez, yoksa ikinci el metro aracıda bulursun, hemen satayım istersen sana bir kaç tane. Sen bu işlerin ticaretini yapıyorsun ya, pazar mı arıyorsun kardeş?
En son Esat tarafından 15 Mar Pzt, 2010 14:43 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Cevapla

“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön