ist-T.04:03 » T3 Kadıköy-Moda Tramvayı
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Sebebi rüzgârın çarpmaması. Rüzgâr çarpması insanları bayağı hasta edebilir. Şahsen ben de aslında esen havaları severim, ama esen hava ile çarpan rüzgâr arasında fark var herhalde.
Benim oturduğum böyle çok sıcak, yazın 40º ile 50º arası olabilir yer. Bazen koca trenlerde bile tüm pencereler açık gezeriz, omalar bile artık bir şey demez, çünki güneş (burada) DAHA da fena
Bu ama sadece eski ve tekkatlı trenlerde oluyor, yenileri hepsi çiftkatlı ve klimalı (oh, o klimalar da ama iyi, hee).
B. Alabay
Benim oturduğum böyle çok sıcak, yazın 40º ile 50º arası olabilir yer. Bazen koca trenlerde bile tüm pencereler açık gezeriz, omalar bile artık bir şey demez, çünki güneş (burada) DAHA da fena
Bu ama sadece eski ve tekkatlı trenlerde oluyor, yenileri hepsi çiftkatlı ve klimalı (oh, o klimalar da ama iyi, hee).
B. Alabay
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Kadıköy-Moda Tramvayı
Bu hat ile ilgili anlatacak pek bir şey bulamıyoruz bari foto yükleyelim, Moda durağından Tarihi Yarımada ya bakış ve aynı noktadan Moda durağından gelen araca bakış,
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
- Kemal Çevik
- Aylık Paso
- Mesajlar: 94
- Kayıt: 22 Eyl Cmt, 2007 19:44
Bir anlayabilsem
Vallahi sevgili Başar, doğma büyüme Kadıköylü, eski hattı bile ucundan bucağından kullanmış biri olarak ben de anlamadım. Bahariye (Kasımpaşa Bahriye ile karıştırılmaya) caddesini yayalaştırırken düşündüler sanırım ve ortaya garip bir ring çıktı. Aslı çift hat olarak Altıyol-Bahariye güzergahını izler Moda caddesine geçiş iki ayrı sokaktan tek hat ile yapılır sonra Moda meydanına kadar giderdi.alabay yazdı:O tramvay hattını ne için yaptılar, neden ciddî bir hat olarak yapılmadı, anlayamadım. Meselâ Moda - Haydarpaşa - Harem diye, veya Üsküdar'a kadar, oradan, şaka olsun ve eski hattı andırsın diye, Bağlarbaşı'na. Böyle bir şey.
B. Alabay
İlla ki nostalji yapılacaksa Kadıköy-Hasanpaşa hattında yapılabilir hem de Kadıköy meydanı diğer toplu ulaşım araçlarına kapatılarak rahatlatılabilir, şu anda kullanılan otobüs garajı ve eski gazhanenin bir bölümü muhteşem bir aktarma noktası olurdu.
Görüşmek üzere
Kemal ÇEVİK
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu linke tıklarsanız sizin için bir şeyler karalamaya çalıştım belki faydası dokunur tabii sizin öneriniz olan yollar üzerinden değil ama başka bir güzergah oluşturmaya çalıştım sizce bu şekilde iki hat planlansa idi hem Haydarpaşa ve Kadıköy hemde Altıyol ve Salı Pazarı civarı için daha verimli olmazmıydı?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1593
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41
Bu hatta kullanılan 3 motrisin Bursa Cumhuriyet Caddesine döşenecek hatta kullanılacağını öğrendikten sonra , ilgililerle yaptığım konuşma sonucu, Moda için gelen toplam 7 Gotha motrislerinin fazla olan 3 tanesinin gönderileceğini Moda için yine 3 tane kalacağını öğrendim. Halihazırda bıgün itibarı ile 206 nımaralı motris Bursa ya gönderilmiş 201 numara ise tamamen sökülüp yedek parça olarak kullanılmakta imiş.
Aşağıdaki resimde son duruma göre 201 nolu motrisin karoser parçaları yan duvara yaslanmış diğer parçalar ise bakım atölyesinde.
Aşağıdaki resimde son duruma göre 201 nolu motrisin karoser parçaları yan duvara yaslanmış diğer parçalar ise bakım atölyesinde.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Vay be, 201 ne hale gelmiş. Evet yani araçların bazıları yedek parça olacaktı hatta zaten öyleydi de, ne bileyim şu aşağıdaki resme bakıyorum, eğer sonradan araç no da bir oynama olmadı ise bu da 201. O duvara yaslanmış göğüs sacı bana Kağıthane İETT garajında gördüğüm eski İstanbul tramvayının kesilip atılmış göğüs sacı ve tavan sacını hatırlattı.