ist-T.05:02 » T2 Zeytinburnu-Bağcılar Tramvayı

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Mesaj gönderen İSMAİLÇELİK » 10 Eyl Prş, 2009 15:50

Bağcılar tramvayını daha faal yapmak mümkün.Tramvayın son istasyonu Bağcılar adını taşıyan Merkez Mah.3. sok. istasyondur.Güneştepe'den sonra bu sokağa giren tramvay hafif meyille çıkar.İşte burada bu tabi meyilden istifade ile tünele sokacağız ve Bağcılar Merkez Mah. adı altında yeraltında istasyon yapacağız.

Buradan sonra batıya kıvrılacak hattımız Bağcılar Meydanı yanındaki hususi Ufuk Hastanesi yanındaki parkta Bağcılar MEYDAN ADI ALTINDA İSTASYONU OLACAKTIR.Yalnız ileride katlı kavşak yapılması düşünülerek meydanın tam altından değil hat kenarından geçmeli.

Burası güzergahın gideceği Tavukçu Deresinden yüksek olup dolaştırarak hafif meyille inilecek birkaç binanın istimlakı ile viyadüğe çıkacak hat hafif meyille inişini yapacak ve Mehmet Akif BULVAR'ı (Tavukçu Deresi Yolu)Bağcılar Meydan-Güneşli-Mahnutbey kavşağının olduğu yerde viyadük üstünde Tavukçu Deresi istasyonu olacaktır.Mehmet Akif istasyon adı bu hatta olduğu için aynı isim uygun görülmemiştir.Viyadük üstünden dere yatağından devam edeen hat hafif meyille dere yatağına inecek ve burada dere yatağı daraltılmadan ve kodu düşürülmeden üstüne yapılacaktır.

Bu noktadan sonra Barboros Mah.istasyonu olacaktır.(Bp ile Molla Gürani parkının orası)

Bu noktadan devam ederek Bağcılar-B.evler sınırındaki Kocasinan Spor salonu civarında Kocasinan Dere istasyonu olacak,bundan sonra Recep Yazıcıoğlu tüneli-Soğanlı Meydan sapağının olduğu(KOcasinan karakolu civarı)olduğu yerde Soğanlı Sapağı-Çavuşpaşa(mevcut İett durağı)olacaktır.

Soğanlı sapağı istasyonundan sonra 3 şerit olan yoldan birer şerit alacaktır.Yolu çoğu yerde genişletme imkânı vardır.

Çavuşpaşa istasyonundan sonra Şirinler KOleji yakınında yeraltına girecek hat Milli Hakimiyet(Ulusal Egemenlik)parkında(Gökkuşağı market karşısı) Siyavuşpaşa istasyonu yapılarak ileride yapılacak Bakırköy-B.düzü metrosu ortak istasyonu olmalıdır.Buradanda Şirinevler Lrt'de son istasyon yapacak ve harika bir u hattı olacaktır.

Daha öncedende yazdığım gibi hattı Bakırköy İskele'yede bağlamak şart.

Hattın Şirinler Koleji-Şirinevler Lrt ile Güneştepe-Tavukçu Deresi yalnız tünel olacaktır.Kalanı henzemin veya viyadüktür.


Bence Bağcılar tramvayı için en güzeli bu.Birde hipodromdan bunu sahile orada yolu köprü ile geçip Bakırköy İskeleye ulaştırmak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Eyl Cmt, 2009 21:27

Tamamına baktığımızda güzel öneri tabi ama bir iki noktaya değinmek istiyorum.

Öncelikle hattın Bakırköy ve Şirinevler bağlantıları olması güzel olur bunda hemfikiriz. Diğer taraftan Güneştepe den Bağcılara doğru pekte hafif bir meyil yok hani abartmaya değmez ama hafifte denemez :) azı çoku tartışılır benim dikkat çekeceğim konu şu. Güneştepe' den sonra tünele girmesi lazım sizin öneriniz ile, ama oradan hemen sonra zaten yol ile binalar birbirine çok yakın, aynı durumdaki Zeytinburnu tramvayının Akşemseddin - Mithatpaşa (Demirciler Sitesi) arasının yer altına alınmasının bir türlü hayata geçmeme nedeni burada da karşımıza çıkar. Aç-kapa mümkün değil denir. Neden? Binalar hatta çok yakın, hattın inşa edilmesi için açılacak tünel en kesiti binalara yakın, ne yapmak lazım fore kazık, ama fore kazık içinde o binalar ne kadar sağlam? :) Siz İstanbul'u iyi biliyorsunuz ve eminim ki Zeytinburnu ne kadar çürükse Bağcılar'ın da o kadar çürük olduğunuda biliyorsunuz, dolayısı ile bu sebeple aç-kapa yapılamaz diyeceklerdir. O zaman TBM delsin desek, o kadar maliyete ne gerek var olur. NATM desek Çinçin deresinde yaşanan sorun ortaya çıkacak, binaların 9 metre altından geçen TBM yüzünden binalar yıkıldı denildi (halbuki sebep kapatılmamış bir kuyu ve su akıntısı idi) yani ne kadar derine inmek gerekecek?

Aslında Güneştepe'den sonra olabildiğince derine girmek daha doğru, çünkü hem binalar ile olan etkileşim azalır, hemde batıya doğru inişe geçildiğinde sizin "dolaştırmak" olarak tabir ettiğiniz çalışmaya çok fazla gerek kalmaz.

Diyelim ki Bağcılar meydan bir şekilde geçildi. Buradan sonra eğer yeterli derinlikte inildiyse zaten çokta fazla "dolaşmadan" daha dar bir kavis ile Tavukçu deresine yaklaşılabilir, ve bir viyadük ile yine aradaki o büyük kot farkı kapatılarak dere yoluna inilebilir. Ama daha yeni gördük Tavukçu deresinde olabilecekleri. Oraya bir tramvay yoluna çok taraftarım ama belki de biraz yüksekte mi inşa edilmeli diye düşünmüyorda değilim artık?? Zaten sizde viyadük ile burayı mı kast ettiniz tam anlamadım.

Geriye kalan yolun tamamı Siyavuşpaşa' ya kadar müsait zaten, orada belki sadece Şirinevlere dönüş engel olabilir mi diyeceğim ama o caddeyi de geçen sene geldiğimde genişletilmiş görmüştüm. Oradaki tek engel minibüs durakları onların oradan kaldırılması lazım.

Ama dediğim gibi benim aklımdaki tek büyük engel Güneştepeden sonra yer altına giriş, kafamda çok soru işareti var. Bence buna pek gerek yok ama düz yoldan gidişte hattı sadece Meydana ulaştırıyor, oradan aşağıya normal yoldan inmesi imkansız. Aslında söyleyeceğim şey şu sizin dile getiridiğiniz ve bizimde düşündüğümüz bu tünel işini bu projeyi yapanlar düşünseydi hat çoktan Yüzyıl' a varmıştı. Malum Bağcılardan sonra yol anacadde ama dar tramvay geçemez gerekçesi ile proje iptal edildi, halbuki ne kadar büyük bir yolcu potansiyeli var, maalesef bizde tramvay ile ilgili görüş "tramvay sadece yer üstünden gider" bir yer altı tramvay şebekesi yapılabileceğini bu işi yürütenlerin aklı almıyor. Halbuki dediğiniz şekilde girseydi yer altına, eski trafik Bağcılar Emniyet ile yanındaki okulun bahçesinde bir makas ve büyük yer altı istasyonu ile yol ayrılır bir hat Yüzyıl'a bir hat Tavukçu Deresine inerdi, yanına da zaten metro durağı inşa edileceği için tadından yenmezdi ama gelde anlat şimdi bunu. :)

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Mesaj gönderen İSMAİLÇELİK » 14 Eyl Pzt, 2009 14:10

Viyadük üstünden dere yatağından devam edeen hat hafif meyille dere yatağına inecek ve burada dere yatağı daraltılmadan ve kodu düşürülmeden üstüne yapılacaktır.
Selden çok önce ben bu ihtimali gözönünde bulundurarak dikkatli bir cümle yazmışım.

Yavuz Selim İstasyonundan sonrada yeraltına inmeye başlayabilir.Bu durumda Güneştepe İstasyonuda yeraltında yapılır.Cadde geniş bazı arsa-park tarzı yerlerde var bu kesimde.

Meyile az değil demişsiniz Merkez Mah. 3.Sok için tramvay neredeyse caddeye kadar çıkıyor abartıldığı kadar değil.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Eyl Çrş, 2009 17:10

Bu hattın işletmesinde alçak tabanlı tramvaylara geçilmesi için öngörülen tarih Ocak 2010, bu tarihe kadar gelen araçların saha testlerinin de yapılması ile birlikte "1 gece" lik bir çalışma ile peronlar alçak tabanlılara uygun hale getirilecek ve sistem ertesi gün bu araçlar ile devam edecek.

Aldığım bilgide işletmenin şu anda ücretsiz aktarma ile zaten tek hale getirildiği fakat araç tiplerindeki farklılık nedeni ile tek işletme ya da değişik varyasyonların yapılamadığı yönünde, fakat fiziki birleşmeden sonra nasıl bir işletme tipi olacak bilgi yok, resmi cevap ise henüz yok, herhalde Ramazan' da işlerde oruç tutuyor orada.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Eyl Çrş, 2009 20:53

Evet bir önceki mesajımda hatta alçak tabanlı tramvayların çalışması için Ocak 2010 tarihinin öngörüldüğünü yazmıştım, yeni gelen bilgide bu tarihte 4 dizi yeni aracın çalışır olarak sisteme dahil edileceği bilgisi var ama hatların birleştirileceği bilgisi yok, sonuçta 4 dizi ile Bağcılar - Zeytinburnu arasını kotarmak mümkünde değil. Zaten son bilgide yeni alınan 37 aracın hepsi sefere çıktığı zaman işletmenin birleştirileceğide belirtiliyor.

Fakat aldığım bilgi hattın kesin olarak birleştirileceği yönünde bu konu ile ilgili bir de tablo edindim bu tabloda düşünülen işletme varyasyonlarını aşağıda veriyorum.

GÜZERGAH------------PARKUR SÜRESİ------------SEFER ARALIĞI------------ARAÇ SAYISI
Bağcılar-Kabataş------------120 Dk.----------------------5 Dk.----------------------24 Dizi

Sabah ve Akşam Peak saatlerde
Cevizlibağ-Beyazıt------------35 Dk.----------------------5 Dk.----------------------7 Dizi
Fındıkzade- Eminönü---------40 Dk.----------------------5 Dk.----------------------8 Dizi

Toplam 39 Dizi


Yolcu yoğunluğunun artması halinde 2. Alternatif olarak

GÜZERGAH------------PARKUR SÜRESİ------------SEFER ARALIĞI------------ARAÇ SAYISI
Bağcılar-Kabataş------------120 Dk.----------------------4 Dk.----------------------30 Dizi

Sabah ve Akşam Peak saatlerde
Cevizlibağ-Beyazıt------------35 Dk.----------------------4 Dk.----------------------9 Dizi
Fındıkzade- Eminönü---------40 Dk.----------------------8 Dk.----------------------5 Dizi

Toplam 44 Dizi

Evet bir değişiklik olmaz ise, önümüzdeki yıl içerisinde 2 hat birleştirilerek böyle uzun bir hat elde edilecek, bana göre hiçbir efektif artısı olmayacak bir çalışma, ama maalesef tramvay hatlarının gelişimi için kılını kıpırdatmayan bir belediye üst yönetimi var iken zaten daha fazlasını da bekleyemiyoruz, var olan hatları kesen başka hatlar inşa edileceğine birleştirilerek uzayıp giden bir sistem. Herhalde sorunlar ile uğraşacak kişi sayısı azalıyor böyle :) ama sorunlar azalmayacak aksine artacak hayırlısı diyorum, Allah arkadaşlara kolaylık versin diyorum. Neden birleştirileceği konusunda bir cevap alamadım açıkçası, yani bu birleşimin getirisi nedir? Bunu benim anlayamıyor olmam çok normaldir belki ama işi bilen birileri izah etseydi de bizde anlamaya çalışırdık. Ne diyelim, köşede çeşme var soğuk su içelim :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 Eki Prş, 2009 11:15

Fındıkzade-Eminönü işletmesi gayet yerinde olmuş. cevizlibağ-Beyazıt'ta öyle ama aralarda Zeytinburnu-Kabataş diye çalışanlar olmalı değil mi?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Eki Prş, 2009 11:24

Bence eğer illa ki işletme böyle bölük pörçük olacaksa ki sadece peak saatte bu çalışma yapılacağını zaten belirtmişler. Bence şu işletmeler olmalı

Tüm Gün
Bağcılar - Kabataş,
Cevizlibağ - Eminönü,

Pik Saat ilave
Bağcılar - Beyazıt,
Zeytinburnu - Kabataş,

Ama işletme daha iyi bilir, benim bir yolcu olarakta işletme içindeykende yolcunun yoğun olduğu veya yoğun olarak ulaşmak istediği ve geri dönüş yaptığı bölgelere göre böyle olabilirdi diye düşünüyorum.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 Eki Prş, 2009 11:29

Fındıkzade'ye 3. ray hattı ilavesi yapmışlardı diye hatırlıyorum. Yusufpaşamıydı Fındıkzademiydi tam net hatırlamıyorum ama 3. hattın yapıldığına eminim. Peron da eklediler galiba. O yüzden Fındıkzade kalkışlı işletme olacaktır. Velhasıl yekpare hat hayırlı olsun. Doğrusu bu.

Bu arada bu hatta uzun zamandır binmediğimi farkettim. Haftasonu eşimi de alıp bir bineyim yahu.

Peki Zeytinburnu'nda 2 adet tramvay peron var. Bağcılar peronu kalkacak o zaman. Zaten ray hattının üstüne kondurmuşlardı peronu. O peron kalkınca M1 aktarması biraz zahmetleşecek Bağcılar'a gidenler için.

Yap boz muhabbeti

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Eki Prş, 2009 11:34

Peki neden doğrusu bu? Yani neden böyle bir hattın doğru olduğunu düşünüyorsun, yani sadece Zeytinburnundaki aktarma yüzünden mi? Bence çok yanlış, günde 30.000 yolcu taşıyan bir hat, bunun 20.000 i T1 aktarma yapsa 20.000 kişinin rahatı için mi yapıldı bu iş? Ki o rakamda zaten tekil olarak 10.000 yapar, bence toplam rakam içerisinde önemli bir rakam değildi, işletmeyi bu hale sokmaya hiç gerek yoktu, yine Bağcılar - Kabataş çalışabilirdi ama 2+1 yapılabilirdi. 2 Araç Zeytinburnu' na gider geri döner bir araç Beyazıt' a ya da Kabataş' a kalkardı, tüm gün bu şekilde işletilebilirdi, neyse ben doğru bulmuyorum bence çok yanlış bir iş, yani şimdi bu hat Yüzyıla ve Beşiktaş a uzamış olsaydı Yüzyıl-Beşiktaş tramvayı mı olacak tı? Çok abes.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 Eki Prş, 2009 11:38

Yanlış olan Bağcılar-Kabataş mı? Bağcılar-Eminönü'de olabilirdi mesela.

Bu konularda sen daha iyi bilirsin tabi. Ben sadece iki kopuk hattan haz etmiyorum. :) İşletme ayrı ayrı da olsa hatlar birleşik olmalı. Zeytinburnu değilde Cevizlibağ veya Eminönü'ne gitmesi, daha sıcak geliyor.

M1 aktarma bozulacak ne dersin?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Eki Prş, 2009 11:41

İşte niye hazzetmiyorsunuz :) metro değil ki abi, tramvay. Tramvay demek dolmuş demek, indi bindi demek ama ben bunu bir türlü anlatamıyorum. Neyse boşver.

M1 aktarması bozulacak gibi evet, yani oradaki peron iptal edilecek mecburen, o zamanda oradan M1 e giriş imkanı pek kalmayacak, ama inşaatçılar başka bir şeyler yaparlarsa bilemem. Oraya tramvay kumanda merkezi makinsit dinlenme odaları inşa edilmişti, eğer onlar olmasaydı yine Aksaray yönünde doğru direkt giriş verilebilirdi ama artık olmaz. En azından yeni garaj sahası ve kumanda merkezi inşaatı bitene kadar olmaz sanırım. Dolayısı ile ya üst geçite başka bir çıkış düşünecekler ya da o ana girişe yönlendirilecek herkes.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 Eki Prş, 2009 12:00

Esat yazdı:İşte niye hazzetmiyorsunuz :) metro değil ki abi, tramvay. Tramvay demek dolmuş demek, indi bindi demek ama ben bunu bir türlü anlatamıyorum. Neyse boşver.
tamam bunu kabul ediyorum. Eskişehir çok güzel mesela. Çarşıda inip öbür hatta geçiyorsun. Tramvaylar ardarda geliyor aynı peronda. Ve iki hat ortada buluşuyor. Bu güzel.

Ama Bağcılar-Kabataş aksı böyle ağ mantığıyla değil gibi. M1'i düşünürsek ağ gibi de tam Eskişehir gibi değil.

Bu hazzetmeme durumu alışkanlıklarımızdan olabilir. Alışmışız suriçine tek otobüsle gitmeye tramvayında gitmesi gerektiğini düşünüyoruz. sanırım sebep bu.

bu arada hattın günde 30.000 yolcu taşıdığı doğru mu? bağcılar için çok az bir rakam bence.

Kilitli

“İstanbul Tramvay Hatları” sayfasına dön