tr-D.01 » İstanbul-Samsun Demiryolu Projesi

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 06 Eyl Pzr, 2009 00:04

Hattın fizıbıl çıkmama olasılığı yok. Kendini amorti edebilir. Tabi ki zaman alacaktır. Ama setler boş gidip gelmesi diye bir şey asla sözkonusu olamaz. Samsun'dan ileriye Trabzon'a doğru projeler vr. Yaptğın zaman çok iyi yolcu taşır. Artık karayolu hakimiyetinden kurtulmamız lazım. Kurtulmak içinde demiryolu yapmak lazım.

Öncelik meselesini her zaman yazıyorsunuz. Tabi ki öncelikler önemli. Tutup İzmir hatından önce yapılsı demiyoruz. Neden düşünülmüyor diyoruz. Şimdi düşünseler 10 sene sonra yapmaya başlarlar zaten.

Artık öncelik meselesini yazmamak alzım. Zaten hemfikirizNeden ileri sürüyorsunuz ki ikide bir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Eyl Pzr, 2009 00:32

10 sene sonra yapmaya başlayacaklarsa pek tartışılabilir gelmiyor bana o yüzden öne sürüyorum. Sana göre fizibil. Sen yolcusun çünkü o trenin içinde tekde gitsen işine gelir ama bakalım işletenler aynı şeyi düşünüyormu? :) Yani sabah akşam yarı dolu gün içinde boş giden trenler sence ne kadar doğru. Tamam ben her zaman şunu söylemişimdir, demir yolu kar etmez, zaten devletinde amacı kar etmemek olmalıdır ama bu işin gerçekten içinde olan ve saygı duyduğum yöneticilerde ben böyle dediğimde bana dediler ki, yanlış düşünüyorsun, kar etmesede tüm masraflarını çıkartmak zorundadır, eğer işçi, işletme, araç maliyetlerini karşılayamıyor isen o iş fizbl olmaz olamaz. Ben üstatların bana söylediklerinden yola çıkarak bunu söylüyorum.

10 sene sonra yapılmaya başlanacaksa neden ona kafa yoralım abi şimdi? Ama senin önceliğindir düşünceni sunuyorsun işte, o zaman şöyle yazayım "Benim önceliğim değil" :) oldu mu?

Şunuda ekleyeyim İstanbul' a küçük şehirlerden yolcu ulaşımını kolaylaştırmayı da uygun görmüyorum ahanda buda benim Elitist düşüncem. Yük taşımacılığı amenna, o bölgelerin ticaretini desteklemek adına buna evet ama diğer ı ıh.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 06 Eyl Pzr, 2009 11:00

10 seneyi misal olarak verdim ma devet uzun vadeli planlar yapmalı. Bir stratejik yol haritası olmalı. Ki zamanı gelince yapabilsin. Şimdiden düşünmeli bazı şeyleri.

Peki bu tren yolu boş gider mi? Bence gitmez. Karadenizi baştan sona katediyor. Biz biliyoruz ki Karadeniz bölgesindeki her ilden hatta bir çok ilçeden hergün İstanbul'a otobüs seferleri var. Bir otobüs 40-50 kişi taşıyor. Talep olmasa dünyanın yolunu kateder mi? Bu otobüs toğunluğunu demiryollarına aktaralım.


Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Eyl Pzr, 2009 12:52

Tamam, İstanbul' da Kastamonulu Sinoplumu çok Çankırılımı? Bence Kastamonu ve Sinop. O zaman güzergahını yukarı çek verimli olsun Çankırı' dan geçen bir hattın İstanbul ile işi ne? Karadeniz sahil yolunun demiryolu versiyonunu yap, de ki 20 sene sonra için, kaldı ki bu hattın işletmesini Ulusoy' a vermeden yapılamaz ya neyse :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 06 Eyl Pzr, 2009 14:33

Ağzından bal damlıyor. Ben Sinopluyum. Böyle daha iyi olurdu :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Eyl Pzr, 2009 14:47

Hayır İstanbul hedefli yolcu yoğunluğundan bahsedip Çankırı'dan geçiyorsun :) sonra ben öncelik deyince bana kızıyorsun, bende o zaman darılıyorum işte. Hattın yolcu taşıması taşımaması başka konu, Günde Karadeniz sahil şeridinden İstanbul' a 20 otobüs geliyorsa sen bunun hepsinin yolcusunu alamazsın zaten, öyle bir tercihe varmamız için sadece demiryolu yapmak yetmez Mehmet, sen 20 sene sonraya demiryolu yaparsın ama o insanları alıştırmak çok 20 sene sürer bunu anlıyorsun değil mi?

Ayrıca bu kadar uzun bir güzergahın yolcudan para kazanıp işletme masraflarını karşılayabilmesi için karşılıklı 20 otobüs seferi kadar kalkması anlamsız, nedir 20 otobüsü bölsen sabah günde 4 sefer. İşte o zamanda hem Ahmet Bey' in hem Hakan Bey' in söyledikleri doğrulanmış oluyor, yani günde 4 dolu tren geçecek diye hat yaparsan bu işletmenin nasıl verimli olduğunu iddia edebiliriz? :)

Aman bunu yapalım arada o da olur bu da olur. İşte o olmaz, eğer sen ortaya bir öneri sunuyorsan bunu bütün ayakları ile birlikte sunacaksın, bana kızma ama bu tip öneriler hep bir ya da bir kaç ayağı ya kısa ya sakat görünüyor bana, yani "Abi Rize İstanbul ne iş yapar biliyormusun?" yapmaz abicim :) sen o Rize-İstanbul' un arasına Artvin-Trabzon, Erzurum-Trabzon, Çankırı-Sinop flan filan şimdi şehirleri kafadan salladım bu bölgesel trenleri sokmazsan bir işe yaramaz işte o da yine diğer arkadaşların söylediği EMU denilen yeni mototrenlerdir, yani bahsettiğin güzergahlar için hızlı treni zaten geçtim, normal tren dahi şu anda düşünmek biraz zor. Ha güzergahı dallı budaklı düşünürsün, ortaya bir TEZ olarak çıkarsın, önerini sağlamlaştırırsın o zaman zaten bizde kendi çapımızda bir iki şey söyleriz yine ya destekleriz ya desteklemeyiz ama en azından daha elle tutulur bir şey üzerine konuşuruz, benim bu konularda genellikle olumsuz tepki vermemin sebebi budur, yoksa Düzce den daha ötede Karadeniz' e gitmemiş birisi olarak ne güzergahı bilirim ne de coğrafyayı :) biliyorsan bunu sen anlatacaksın ama tam anlatacaksın. Derdimi anlatabildiğime eminim.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 06 Eyl Pzr, 2009 15:59

Karadeniz demiryolu bakımından çok fakir bir bölge. Bir Samsun'dan bir de Zonguldak'tan güneye doğru iki demiryolu hattındna başka hat yok. Topu topu 3 ilinde demiryolu var. Bu revamıdır. Bölgede demiryolu taşımacılığı geliştirilmeli. Tabi ki bölgesel tren, hızlı tren, mototren, raybüs vs. hepsi komple düşünülmeli. Bu demiryollarının da SAKARYA üzerinden İstanbul'a bağlı olması çok yararlı olur. Çankırı bir geçiş noktası olduğu için yazılmış durumda. Çankırı'dan daha kuzeyden de geçebilir. Mesela; Kstamonu'da olabilir. Ama onu yazmadım çünkü Ankara-Kastamonu-İnebolu Treni Projesi var. Kuzey-güney aksı yani. Bu aks muhtemeldir ki Çankırı üzerinden sağlanır.

Burada Bartın'a kadar gelecek demiryolunun İnebolu'ya kadar uzaması iyi olur. Ama İnebolu'dan Sinop'a doğru gitmesi ne kadar doğru olur şüphelerim var. Çünkü yolcu çıkacağını sanmam. O yüzden daha güneyden geçmesini önerdim. Kendim Sinopluyum ama hattı illa Sinop'tan geçsin demedim. Neden? Fizıbıl çıkacağını sanmıyorumda ondan. Ama güneyden Samsun'a giderse fizıbıl çıkacaktır. Samsun büyük bir şehir ve onlarca şehirden gelen otobüslerin hepsi Samsun'dan geçiyor. Ama mesela kişi başı milli gelirimiz 20.000 dolar falan olursa Sinop-Samsun arasında demiryolu ile raybüs taşımacılığı yapılabilir. 2100 senesinde.
Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Adapazarı-Gerede bağlantısı işi k&#

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 16 Eyl Çrş, 2009 14:01

http://www.neredennereye.com/demiryolu/ ... spresi/43/

Biraz nette araştırma yaptım. Karaelmas Ekspresi ile ilgili bazı bilgiler vermek gerekiyor. Ankara-Çankırı-Karabük-Zonguldak arasında çalışıyor. Çankırı ile Karabük illeri arasında tren yolu Çerkeş ve eskipazar ilçelerinden geçiyor. Bu 2 ilçenin ortasında kalan istasyonlardan Ortaköy olanı BOLU GEREDE'ye çok yakın. 10 km ya vardır ya yoktur. TEM'den Ankara'ya giderken Samsun yolu yarımı varya Gerede çıkışında oralarda demiryolu.

Dolayısıyla Adapazarı'na kadar gelen demiryolu hattını Gerede ile buluşturursak çok iyi bir hat elde etmiş olacağız. TCDD şebeke hartiasına baktığımızda zaten o alanda büyük bir boşluk göze çarpıyor. bu bağlantı ile;

*İstanbul-Çankırı-Ankara Hattı

*İstanbul-Gerede-Karabük Hattı

kurgulanabiliyor. Sarı kuşakla gösterdim. 120 km'lik bir hat gerekiyor. Bu hatta bağlandığınızda otomatikman Çankırı'ya bağlanmış oluyorsunuz zaten. Çankırı-Çorum arası 150 km civarında. İleride yapılması düşünülen Ankara-Samsun kısa bağlantısı Çorumdan geçtiğinde otomatikman Adapazarı-Gerede arasını bağlamış oluyorsunuz. Gereken yalnızca 270 km civarında demiryolu.
Resim

Cevapla

“Demiryolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön