Evet bana ilginç gelen yerleri kalın işaretledim özellikle %11 konusu bence de önemli bu demiryollarındaki %6, %6 diye takılınıp kalınan bir nokta var geçen googleearth ten ölçmeye kalktım ama bir türlü hesaplayamadım, Bağcılar hattının açılışında inşaatın mühendisleri Güneştepe-Bağcılar arasının %8 olduğunu kendi aralarında konuşuyorlardı, hatta geçen bende birisine biraz ters bir cevap vermiştim bu konuda, nereden kimden duydunuz %6 yı diye. Bazı yerlerde bir zamanlar tartıştığımız şeyler aynı yerde saydığı için ve maalesef bilgi sahibi olmayanlarda oraları referans aldığı için internetin kötü tarafı ortaya çıkıyor işte, tabi ben burada %11 i savunuyor olmayayım problem olma ihtimali bence yüksek ama bugünün teknolojisi ile ben bu sorunun bu kadar önemli olmadığına inanıyorum. Diğer taraftan proje ile ilgili böylesine bir toplantının yapılması çok güzel bir şey. İşte bu bir adımdır, doğru olan bu dur, yerel yönetimler ya da merkezi yönetimler demokrasi de krallık olmayacağını artık öğrenmeliler, yoksa aynen masa başında 2,70 lik yola 3 lük araç sokmaktan farkı kalmaz.Samsun Spor, Eğitim Vakfı (SAMSEV) tarafından Büyükşehir Belediyesi'nce yürütülen ve ihalesi yapılan Hafif Raylı Sistem Projesi hakkında kamuoyunun bilgilendirilmesi, İlkadım ilçesindeki güzergah değişikliği hakkında bilgi verilmesi ve son gelişmelerin sivil toplum kuruluşları, bilim adamlarının katılımıyla değerlendirilmesi amacıyla Yelken Kulüp'te açık oturum gerçekleştirildi.
Oturumun açılışında konuşan SAMSEV Başkanı Rüştü Arapoğlu, Hafif Raylı Sistem hakkında vatandaşların bilgilendirilmesi ve Samsun'un geleceğini ilgilendiren projenin tartışılması gerektiğini söyledi.
Bilimsel değerlendirme bölümünde İstanbul Teknik Üniversitesi Şehir ve Bölge Planlaması Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mesture Aysan, hafif raylı sistem gibi projelerin binlerce insanın geleceğine yön veren projeler olduğunu ve projenin 50-100 yıl değiştirilemeyeceğini kaydetti. Bu tür projelerin geniş katılımla ortak fikirler doğrultusunda yapılması gerektiğini ve projelerin çok iyi analizinin gerçekleştirilmesi gerektiğini ifade eden Aysan, "Ne yazık ki proje, masa başında alınan karar doğrultusunda hazırlanmış, sahaya inilmemiş" yorumunu yaptı.
Proje değişikliği nedeniyle idari mahkemeye başvuran Mimarlar Odası adına konuşan Başkan Selami Özçelik, "Samsun'un nüfusu 2000 yılında 1 milyon olacak" şeklinde hesaplandığını ama halen 500 binde olduğuna dikkat çeken Çakıroğlu, mevcut şartlarda Samsun'un önceliğinin raylı sistemin olmadığını düşündüklerini belirtti. Özçelik, "Fuar Caddesi'nden Atatürk Bulvarı'na alınan güzergah kent içi ulaşıma katkı sağlamadığı gibi daha karmaşık hale gelecek. Şehir içi trafiğini daha kullanılamaz hale getiriyor.
Raylı Sistem Müşavirlik Grubu Yüksel Proje Müdürü Bülent Sayın, Fuar Caddesi'ndeki güzergahta liman ve Serbest Bölge notlarında iki adet viyadük yapılmasının zorunluluk olarak ortaya çıktığını kaydetti. Eski haliyle raylı sistem projesinin şehirden uzaklaştığını ifade eden Sayın, raylı sistemin temel amacının halka, şehre yakınlaşması gerektiğini ifade etti.
Raylı sistemin Fuar Caddesi'nden Atatürk Bulvarı ve sahil yolundan Baruthane kısmını alınmasını daha doğru bulduklarını dile getiren Sayın, "Biz projenin şehirle bütünleşmesin daha doğru olacağını düşündük. İki ayrı noktadaki viyadükler projeyi etkiliyor. Fizibilite raporlarında 2025 yılı yoğunluğun doğu-batı ekseninde yoğunlaşacağı, özellikle Atatürk ve 100. Yıl Bulvarı'nda artış olacağı belirtiliyor" dedi. Sayın, sistemin OMÜ'ye taşınması için Kurupelit kısmında 2 kilometrelik bir güzergah projelendirildiğini ama bunda ağaç kesilmek zorunda kalınacağını, yüzde 11 eğimin ise OMÜ'ye çıkışa engel olmadığını sözlerine ekledi.
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=14633