ist-M.10:04 » Kadıköy-Kaynarca Metrosu Araçları - CAF

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ist-M.10:04 » Kadıköy-Kaynarca Metrosu Araçla

Mesaj gönderen Esat » 12 Ağu Çrş, 2009 18:34

Ankete konu olan araçları aşağıdaki linkten görüntüleyebilirsiniz.

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... c&start=60
En son Esat tarafından 08 Şub Sal, 2011 21:12 tarihinde düzenlendi, toplamda 6 kere düzenlendi.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

ist-M.10:04 » Kadıköy-Kaynarca Metrosu Araçla

Mesaj gönderen Hakan » 12 Ağu Çrş, 2009 22:39

Vagon alım ihalesi 7 Temmuzda yapıldı, bugün 12 Ağustos, yani 35 gün oldu, bu teknik değerlendirme takriben ne kadar sürecek. Hakikaten merak ediyorum kazanacak firmayı ve tabi ki vagonları?

Tahmini bir süre var mı? Süre ile ilgili fikir yoksa, bilgiye ulaşabileceğimiz kaynaklarımız varmı? Bir şekilde öğrensek :) :wink:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Ağu Çrş, 2009 22:51

Bir takım bilgilere ulaşabileceğim bir kaynak vardı fakat mail adresini bulamadım bir türlü.

Diğer taraftan kim kazanacak belli değil mi? Rotem olur.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 12 Ağu Çrş, 2009 22:56

Her ne kadar Rotemin kazanma ihtimali bana da yüksek gelse de, Başakşehir hattında Alstom'un kazanması, ayrıca bu ihalede de 3 firmanın yarıştığı bilgisi, farklı bir firma da olabilir dedirtiyor. 3 firma yarıştı ama hangi firmalar ve teklif verdiler mi bilmiyorum?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Ağu Çrş, 2009 23:06

Şahsen Rotem i bazı nedenlerden dolayı istemiyorum ama aldığım bir bilgi M2 hattına alınan Rotem araçlarının çok kaliteli olduğu, bir metro aracının tüm ihtiyaçlarını karşıladığı ve eski teknoloji donanım olmadığı yönünde yani düzgün iş yapılmış ama işte şu M3 için alınan ama T4 e patlayan araçlar varya onlar çok midemi bulandırıyor.

Bir de fiyat kırma adına bazı şeyleri göz ardı ediyor olmalarından korkuyorum, malum şartnameler pek sağlam değil :)

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 12 Ağu Çrş, 2009 23:15

Bilmem dikkatinizi çektimi ama ihale şartnamesinde, ihalenin yapılmasına 3-4 gün kala değişiklik yapıldı, muhtemelen ulaşım meraklıları bile bunu farketmemiştir, hatta ihaleye girecek firmaların bile farketmemesi ihtimali var.

İhaleye katılabilecek firmaların, cari oranları, borç oranı gibi mali oranları ile, yılda 100 araç üretebileceğini gösterir kapasite raporu, daha önce aldığı işlerle ilgili deneyim belgeleri ve ayrıca bu ihale benzeri işlerin bu ihalede teklif edilenin %40'ından az olmadığını gösterir evraklarında olması gerektiği ile ilgili, bir takım yıldırım değişiklikler oldu, muhtemelen ihaleye katılamayacak şirket veya şirketleri için böyle bir değişiklik oldu, ayrıca 1 yılda 100 araç üretme şartı da hattın açılışına yetişmesini sağlama amacı taşıyor.

Ben açıkcası, M2 de Rotemleri beğendim ama tabi teknik olarak raporların ve verimin daha önemli olduğunu düşünüyorum, Başakşehir için alıınan Alstom'larda çok güzel.

Artık haberi çıksada neye bineceğimizi öğrensek iyi olacak...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Ağu Çrş, 2009 23:28

1 yılda 100 araç üretme kapasitesi??? Çok muğlak bir ifade. Yani Alstom, Bombardier, CAF, Siemens, bunlar için bu bence komik bir ifade, orada açık olarak şunu yazıyormu? Siparişi verilecek olan modelden 1 yıl içerisinde 100 adet üreterek teslim edebilecek kapasite. Yani bu var ise tamam. Ama yoksa hiçbir anlamı yok, aksine bu şu anlama gelir, yukarıda saydığım markalar dışında 1 yılda sadece 100 araç üretebileceğini belgeleyen herkesin katılabilmesi.

Ben huylandım şimdi, o zaman aynı kalite, aynı bilgi ve teknoloji ile araç üretmeyen bir firmada aynı kapasiteyi karşılayacağı için gelip fiyat verebilir, zaten teknik şartnamenin ne olduğunu bilmiyoruz, otobüs mü tarif ediyor, tramvay mı? Bu halde yukarıda ki firmaların şansı düşer. Dediğim gibi bence muğlak ve bir şeyler için yapılmış gibi duruyor.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 13 Ağu Prş, 2009 08:03

Mali ifadelerden bazıları şöyle;

a) Cari oranın (dönen varlıklar / kısa vadeli borçlar) en az 0,75 olması,
b) Öz kaynak oranının (öz kaynaklar/ toplam aktif) en az 0,15 olması,
c) Kısa vadeli banka borçlarının öz kaynaklara oranının 0,50’den küçük olması,
yeterlik kriterleridir ve bu üç kriter birlikte aranır. Bu kriterleri bir önceki yılda sağlayamayanlar, son iki yıla ait belgelerini sunabilirler. Bu takdirde belgeleri sunulan son iki yılın parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır.

Üretimle ilgili olanlarda;

İlk ilan tarihinden geriye doğru son beş yıl içinde kesin kabul işlemleri tamamlanan mal alımlarıyla ilgili iş deneyim gösteren belgeler, Teklif edilen bedelin % 40 oranında, ihale konusu iş veya benzer işlere ait tek sözleşmeye ilişkin iş deneyim gösteren belgeler ile yılda en az 100 metro araç üretimi miktarında üretim kapasite raporunu sunacaklardır. Bu iki belgeden birinin sunulması yeterlidir.

şeklinde, bence buradaki 100 araç üretimi sadece bizim için üretilecek 100 demek olabilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Ağu Cum, 2009 09:21

Valla zor, yani dediğim gibi bu firmaların 100 araçtan fazlasını üretebiliyor olması lazım, ama şu varki, geçmiş yıllardaki teslimatlara bakıyoruz, 1 yıl içerisinde 50 araç aldık mı? Onu düşünüyorum, sanırım Bombardier tramvayları almıştık, 55 adet. Ama 100 adet dediğiniz zaman o fabrikanın üretim bandının 1 yıl size çalışması anlamına gelebilir ve bence bu fiyatı arttıracak bir etkendir. Dolayısı ile burada şöyle bir firma öne çıkar, "Ben size yakın yerde üretim yapıyorum, ve fabrikamın tüm üretim bandını siparişi verilecek araca ayırabilirim" Sizce bunu kim söyleyebilir ? :):)

Bilmiyorum bu ifade benim hiç hoşuma gitmedi, fazlası ile sözleşme ve şartname hazırlamış ve bunları hazırlarken her türlü cinliği düşünmüş bir adam olarak bunu rahatlıkla söyleyebilirim :)

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 14 Ağu Cum, 2009 19:39

Çok da dert etmemek lazım, tüm oklar Rotem'e gitmesine rağmen ben karamsar değilim, 4.Levent-Maslak arasındaki vagonlar bence çok güzel, tabi keşke Alstom'un Başakşehir araçlarını deneme imkanınız da olsaydı ama tabi onların konsepti biraz farklı, bazı yerlerde yerüstünde olduğundan kapıların hepsi aynı anda açılmayacak, ve muhtemelen dış hava koşullarına daha uygun üretilmiştir. Rotemler sadece yer altında gidecek...

Tabi burada düşünülmesi gereken bir konuda, montajı Adapazarı'nda yapılacak bile olsa , diyelim Eylül'de sözleşme imzalansa 1 yılda yani 2010 Eylülünde bu kadar aracı teslim edebilir mi? Ya da etse ne kadarını eder?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Ağu Cum, 2009 20:30

Ya dediğim gibi, araçları işletecek arkadaşlar M2 de ki Rottemleri kaliteli buluyorlar, dolayısı ile bir sorun yok. Alstom un araçlarının ise muhakkak iyi olduğunu düşünüyorum, Peki Kartal hattına kaç araç için ihaleye çıkılıyor 100 mü?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 14 Ağu Cum, 2009 20:57

Alstomun araçalrı daha pahalı oluyor diye duymuştum.

Cevapla

“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön