ist-HT.06 » YHT ve Marmaray Tüp Geçit İşletmesi Nasıl O

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 03 Ağu Pzt, 2009 15:41

Gayet mantıklı bir tarife. Yükler gece geçer. Hatta Kadir Bey Başakşehir Metrosundan gece kargo taşımacılığı yapacağız diyyordu. Yük vagonunu gönderir Bakırköy YHT Terminaline oradan transfer ile yükler gider nereye gidecekse.

Yaaaaaa

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Ağu Pzt, 2009 17:54

Hııı tabi, o bahsettiği Ambarlı - Ispartakule banliyö ve yük hattı olmasın sakın, bazen hakikatten Başkan' ın yaptıklarımız hayal edemezler sözünü hayallerimizi rüyalarında göremezler olarak değiştirmek istiyorum.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 03 Ağu Pzt, 2009 18:46

Valla, bazılerimiz oranın günlük hakikatını biliyor. Hiçbir şey doğru düzgün işlemezken, biz de bununla neredeyse gurur duymamız varken (biliyon, bura estanbol aha), böyle hassas bir şeyin sanki yeri değilmiş gibi gelebilir herhâlde ... Neyle başlayalım, T4, Şişhane, medropüss ...

Başar

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 03 Ağu Pzt, 2009 19:45

alabay yazdı:Valla, bazılerimiz oranın günlük hakikatını biliyor. Hiçbir şey doğru düzgün işlemezken, biz de bununla neredeyse gurur duymamız varken (biliyon, bura estanbol aha), böyle hassas bir şeyin sanki yeri değilmiş gibi gelebilir herhâlde ... Neyle başlayalım, T4, Şişhane, medropüss ...

Başar
What are you talking about man.....

Çizelgeden bahset. Genel anlatma direk anlat. YHT nasılda geçecek tüpten. Herşey süper olacak. Kıskanma frayburgta böyle devasa bir projen yok.

:)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 03 Ağu Pzt, 2009 19:47

Esat yazdı:Hııı tabi, o bahsettiği Ambarlı - Ispartakule banliyö ve yük hattı olmasın sakın, bazen hakikatten Başkan' ın yaptıklarımız hayal edemezler sözünü hayallerimizi rüyalarında göremezler olarak değiştirmek istiyorum.
Hayır.İkitelli sanayinin malalrını gece kargo ile taşıyacağız dedi. ne zor ki? yük vagonu koyarsın. gece basar çalıştırırsın. yolcu mu var ki gece. ana bir istasyon yaparsın. yük istasyonu. beki de güney sanayi büyük istasyonu öyle olacaktır.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Şehirlerarası Trenler 10-16 ve 22-06 Arası T&

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 03 Ağu Pzt, 2009 20:42

İstanbul'dan bir çok ile giden şehirlerarası trenler tüp hizmete açılınca Haydarpaşa'dan değil Avrupa Yakası'ndan kalkacak. Halkalı'dan sefere başlayacak olan trenler şehiriçi yolcu yoğunluğunun azaldığı saatlerde 10.00 ile 16 arasında tüpten geçebilecekler.

Yük trenleri ile birlikte sırayla geceleri tüpü kullanabilecekler.

Meram Ekspresi artık Halkalı-Konya çalışacak.

Başkent ekspresi de. Halkalı-Ankara

Kars'a giden trende. Halkalı-Kars

Kurtalan ekspresi de. Halkalı-Kurtalan

Pamukkale ekspresi de Denizli-Halkalı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Ağu Pzt, 2009 21:00

Evet devasa proje :) bir huni inşa ediyorsun ve bu huniden akışkan olduğunu iddia ettiğin ama aslında öyle olmayabilecek bir şeyi ittirmeye çalışıyorsun, bunu da "aman efenim bu hafif yağlı olan çok akarken kalın yağlı olanı az akıtıcam ya da kesicem, az akarken bunu salıcam" gibi pratikten değil sadece teoriden yola çıkarak planlıyorsun, hakikatten süpermiş be hocam.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Ağu Pzt, 2009 21:01

Tabi Bakırköy deki bilmemkaç bin metrekarelik modern istasyonuda yük aktarmak için kullanırsın :) Pardon bir yük treni kaç katardan oluşuyor? Bakırköy de oturuyor olsam artık oturmak istemezdim herhalde.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 03 Ağu Pzt, 2009 21:03

Şu anda da öyle uzun katarlardan oluşan yük trenleri Bakırköy'den geçiyor.

Geçmiyor mu? Sirkeci Liman'a gelip Haydaraşa'ya geçiyorlar. Tüp açılınca gece tüpten geçip basar gider Anadolu'ya.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Ağu Pzt, 2009 21:04

:) şu meşhur planlamayı sadece kalkış saatlerine göre yapıyorlar herhalde :) müsait olan saatte geçicez adam varacağı yere vardığı saat önemli değil, gece 03:00 te insin, taksiciler ne kazanıcak dimi? Hazır gece tarifeleride kaldırılırken, vay be gözünü sevdiğimin demiryoluna bak herkese ekmek yediriyor, komünist işi işte.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Ağu Pzt, 2009 21:07

Böyle bir şeyin olduğuna pek ihtimal vermiyorum, tabi sizden iyi bilemem şu an İstanbul' da olan sizsiniz, ama neden Haydarpaşa' ya geçsin ki? Ambarlı limanı diye bir yer var, bana o biraz eskiden di gibi geliyor, tabi yine de bilemem.

Önceden Zeytinburnu' nda tank bakım vardı, onlar tankları yükler takır takır geçerlerdi ama o da kalkalı çok oluyor.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 03 Ağu Pzt, 2009 21:07

Süper tabi hocam. Viyana'da yok diye niye kıskanıyorsun :) Yapma değil Türkiye. Huni eleştirin mimarlar odası ve kent demiryolculardan alıntı. O insanları 2013'te göreceğim.

http://www.kentvedemiryolu.com/icerik.php?id=560

2004'te tüp içinde vay efendim batırma olmaz, çok riskli, sıvışkan zemin, batarız mahvoluruz falan diyolardı. baba gibi 11 tüp denizin dibinde şimdi. su bile sızmıyor. milim oynamıyor. ne oldu mumları söndü. sönmeyede devam edecek.

Tüp olarak 2 tüp ancak yapılabiliniyor. daha fazlası olsa idi 2. tüp geçiti Kumkapı-Harem arasında ayrı bir yere değil Marmarayın dibine yapışık yaparlardı. Olmuyor işte. O kadar kolay değil.

Huni işi yapılacak 2. raylı geçiş ile aşılır.

Tek eleştiri bu mu? tek kelime. huni.
En son Mehmet Kasım tarafından 03 Ağu Pzt, 2009 21:44 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Cevapla

“Demiryolu Önerileri” sayfasına dön