ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 29 Tem Çrş, 2009 12:44

Kadıköy İstasyonu Vaziyet Planı...

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 29 Tem Çrş, 2009 12:47

Kumluk durağı kuzeyde kalıyor, ortalık berbat olacak. Zaten ben böyle otogarımsı durakları yanlış buluyorum, o başka, ama ...

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 29 Tem Çrş, 2009 14:13

alabay yazdı:Kumluk durağı kuzeyde kalıyor, ortalık berbat olacak. Zaten ben böyle otogarımsı durakları yanlış buluyorum, o başka, ama ...

B. Alabay
Metro yapılınca o duraklar kalkar. Kalkmasa bile şimdiki kadar yoğun olmaz. Metro transfer merkezleri ile halledilir iş. Mesele Uğur Mumcu'dan Kadıköy'e kadar gelen 21U otobüsleri Kartal'a kadar gelir artık. Orada da boş alan ortaya çıkar. Doğrusu bu. Her otobüs Kadıköy'e kadar neden gelsin ki?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 29 Tem Çrş, 2009 16:35

Ora Estanbol da, ondan gitsin :evil:
Böyle mantıklı bir plânlamanın olacağına SEN inanıyor musun? M1 veya M2 herhangi bir şekilde bir yerleri ciddî olarak değiştirdi mi? Hayır. Ve kaç kez söyledim. Otobüsler merkezi "Kumluk"tan buyur geçsin, ama sonra bir yerlere devam etsin, orada, ara sokakta, sondurağı olsun. Ama olmaz, bu bir devrim olur.
12 KADIKÖY-ÜSKÜDAR yerine birden 12 KADIKÖY Altıyol veya 12 ÜSKÜDAR Kuzguncuk yazacak. İmkân yok, halbuki böyle işler çook güzel giderdi. Yani, hattı biraz "ileri" çekeceksin. ÜSKÜDAR diye bir terminal olacağına, Üsküdar ilçesinde beş on durak olacak. Kuzguncuk, Bağlarbaşı, Fıstıkağacı, Doğancılar ... vs. Çok fazla yük bindirmemek için de belki bazı hatları bağlamak gerekir. 9ÜD Harem'den kalkar meselâ. Yani, yapacak işim olmasa, deli gibi şöyle bir plân işlerdim, ama kimseyi ilgilendirmez ya ...

B. Alabay

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 29 Tem Çrş, 2009 17:24

İstasyonların isimleriyle ilgili bende sizinle aynı düşüncedeyim ama bu hatla ilgili bir arkadaşımızın dediğine göre istasyon isimlerinde bilinirlik esas alınmış, yani Esenkent dendiği zaman özellikle çevrede yaşamayanlar yeri kestiremiyor ama Cevizli dendiği vakit herkeste aynı ampul yanıyor.

Kumluk duraklarıyla ilgili benim endişem yok, metro açıldığında minibüs yolu hatları kalacak sadece, tabi bir de Üsküdar bölgesi hatları. Bence kısalacak hatlar şunlar 14A, 14BK, 14S, 16B, 16C, 16K, 16Y, 19, 19B, 19C, 19E, 19Z, 20E, 20Ü, 21A, 21B, 21C, 21G, 21K, 21MK, 21U, 130, 130A, E-7. Bunlara ilave olarak E-10 un'da E-5 den giden seferleri kısalır. Bu hatların tümü uygun istasyonlarda metro besleme hattına dönüşür. M1 ve M2 yi baz almayalım çünkü anadolu yakasının ulaşım sistemi daha basit, yalın. Neredeyse tüm mahallelerden birer hat E-5 e iniyor Kadıköy'e gidiyor, bundan sonra yine E-5 e inecekler ama sonra geri dönecekler.

Yüklediğim istasyon vaiyet planında galiba şu an 1 ve 3 nolu giriş alanlarında çalışma var ama diğerlerinde de yakında başlar. Bunların dışında özürlü asansörleride olacak.

2.istasyon Ayrılıkçeşme; marmarayla entegrasyon noktası...

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Tem Çrş, 2009 22:43

Marmaray Ayrılıkçeşme istasyonuda bu istasyon ile aynı yerde değil mi? sanırım alt köşeleri yakın aşağı yukarı orada bir V harfi çiziyor gibiler doğru mu şekillendi kafamda? Yoksa yanılıyormuyum? Toparlayamadım bir türlü.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 29 Tem Çrş, 2009 22:48

Aynen söylediğiniz gibi, alt uçları hemen hemen bitişik V çiziyorlar. Benim çizdiğim Kadıköy-Kaynarca metrosuna ait bilet hollerini temsil ediyor, birde marmaraya ait holler var onlarda V harfinin soldaki kısmı oluyor, giriş çıkış noktaları ise ortak ve çizdiğim şekilde konumlanacak...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Tem Çrş, 2009 22:51

Tamam, çünkü Marmaray' ın Ayrılıkçeşme şantiyesine bir geziye katılmıştım, oradan aklımda öyle kaldı fakat bir an bocaladım, peki bir şey soracağım acaba Kadıköy-Kartal hattı sadece Marmaray ile birleştirilebilmek adınamı bu şekilde çıkartıldı yoksa illa Acıbadem' e uğrasın diyemi? Bence direkt Kızıltoprak istikametinde Söğütlüçeşme ile de kesişerek E-5 e ulaşsa idi daha doğru olurdu gibi, çünkü Söğütlüçeşme ve civarı gerçekten büyük bir Gar inşa etmek için çok müsait, bilgisi olan varmı güzergah neden böyle bir yarım daire çizerek çıkıyor.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 29 Tem Çrş, 2009 22:56

İTÜ'nün hattın yer altına alınmasıyla ilgili raporu değerlendirdiğimizde, zamanında R.Tayyip Erdoğan'ın yapmayı planladığı E-5 'in ortasındaki boşluğu Karayollarından alamadığı hattı(Harem-Tuzla), Kadıköy'e öteleme sebebi marmarayla entegrasyon olarak görülüyor. Tabi altında başka sebepler varmıdır bilemem, ama kamuoyunun bilmesi istenen sebep bu.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 30 Tem Prş, 2009 08:10

Artık zamna geçti ama bu metroyu Söğütlüçeşme üzerinden yapıp minibüs yolundan gidecek şekilde yapsalardı ve E5'te de bir iki noktada kesişip "S" çizecek şekilde gitselerdi çok süper olurdu. Harem-Tuzla arasına da emtrobüs yaparlardı. 2 sistem birden olurdu. Hem E5 hemde minibüs yolu rahatlardı.

E5 ile marmarayın tam ortasından raylı sistem:

Resim

E5'e metrobüs (Harem-Tuzla)
Resim

Marmaray 3 sistemi de bağlıyor.
Resim

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 30 Tem Prş, 2009 11:33

E-5 güzergahına yapmaları daha mantıklı oldu, E-5 kuzeyindeki yerleşimler küçümsenemeyecek kadar fazla. Sonuçta minibüs yolu civarındaki yerleşimler hem metroya hemde marmaraya yürünecek mesafede, sorun minibüs yolundaki parklanmalar ve minibüslerin kuralsız davranmaları, bu sorunları çözmeleri hainde sorun kalmaz.

Metro mutlaka Tuzla'nın kuzey bölgelerine uzatılmalı(En uygun yer Aydınlı), minibüs yolunda park sorunu çözülmeli, mümkünse minibüsler İETT sistemine entegre edilip, her köşe başında durmaları önlenmeli. E-5 üstü semterden metroya sık besleme hatları kurulmalı.

Bunlar yapılsa göreceksiniz hiç sorun kalmayacak...

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 30 Tem Prş, 2009 13:54

-
Resim

Tüm güzergah ve istasyonlar...

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön