
ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Metro yapılınca o duraklar kalkar. Kalkmasa bile şimdiki kadar yoğun olmaz. Metro transfer merkezleri ile halledilir iş. Mesele Uğur Mumcu'dan Kadıköy'e kadar gelen 21U otobüsleri Kartal'a kadar gelir artık. Orada da boş alan ortaya çıkar. Doğrusu bu. Her otobüs Kadıköy'e kadar neden gelsin ki?alabay yazdı:Kumluk durağı kuzeyde kalıyor, ortalık berbat olacak. Zaten ben böyle otogarımsı durakları yanlış buluyorum, o başka, ama ...
B. Alabay
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Ora Estanbol da, ondan gitsin
Böyle mantıklı bir plânlamanın olacağına SEN inanıyor musun? M1 veya M2 herhangi bir şekilde bir yerleri ciddî olarak değiştirdi mi? Hayır. Ve kaç kez söyledim. Otobüsler merkezi "Kumluk"tan buyur geçsin, ama sonra bir yerlere devam etsin, orada, ara sokakta, sondurağı olsun. Ama olmaz, bu bir devrim olur.
12 KADIKÖY-ÜSKÜDAR yerine birden 12 KADIKÖY Altıyol veya 12 ÜSKÜDAR Kuzguncuk yazacak. İmkân yok, halbuki böyle işler çook güzel giderdi. Yani, hattı biraz "ileri" çekeceksin. ÜSKÜDAR diye bir terminal olacağına, Üsküdar ilçesinde beş on durak olacak. Kuzguncuk, Bağlarbaşı, Fıstıkağacı, Doğancılar ... vs. Çok fazla yük bindirmemek için de belki bazı hatları bağlamak gerekir. 9ÜD Harem'den kalkar meselâ. Yani, yapacak işim olmasa, deli gibi şöyle bir plân işlerdim, ama kimseyi ilgilendirmez ya ...
B. Alabay

Böyle mantıklı bir plânlamanın olacağına SEN inanıyor musun? M1 veya M2 herhangi bir şekilde bir yerleri ciddî olarak değiştirdi mi? Hayır. Ve kaç kez söyledim. Otobüsler merkezi "Kumluk"tan buyur geçsin, ama sonra bir yerlere devam etsin, orada, ara sokakta, sondurağı olsun. Ama olmaz, bu bir devrim olur.
12 KADIKÖY-ÜSKÜDAR yerine birden 12 KADIKÖY Altıyol veya 12 ÜSKÜDAR Kuzguncuk yazacak. İmkân yok, halbuki böyle işler çook güzel giderdi. Yani, hattı biraz "ileri" çekeceksin. ÜSKÜDAR diye bir terminal olacağına, Üsküdar ilçesinde beş on durak olacak. Kuzguncuk, Bağlarbaşı, Fıstıkağacı, Doğancılar ... vs. Çok fazla yük bindirmemek için de belki bazı hatları bağlamak gerekir. 9ÜD Harem'den kalkar meselâ. Yani, yapacak işim olmasa, deli gibi şöyle bir plân işlerdim, ama kimseyi ilgilendirmez ya ...
B. Alabay
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
İstasyonların isimleriyle ilgili bende sizinle aynı düşüncedeyim ama bu hatla ilgili bir arkadaşımızın dediğine göre istasyon isimlerinde bilinirlik esas alınmış, yani Esenkent dendiği zaman özellikle çevrede yaşamayanlar yeri kestiremiyor ama Cevizli dendiği vakit herkeste aynı ampul yanıyor.
Kumluk duraklarıyla ilgili benim endişem yok, metro açıldığında minibüs yolu hatları kalacak sadece, tabi bir de Üsküdar bölgesi hatları. Bence kısalacak hatlar şunlar 14A, 14BK, 14S, 16B, 16C, 16K, 16Y, 19, 19B, 19C, 19E, 19Z, 20E, 20Ü, 21A, 21B, 21C, 21G, 21K, 21MK, 21U, 130, 130A, E-7. Bunlara ilave olarak E-10 un'da E-5 den giden seferleri kısalır. Bu hatların tümü uygun istasyonlarda metro besleme hattına dönüşür. M1 ve M2 yi baz almayalım çünkü anadolu yakasının ulaşım sistemi daha basit, yalın. Neredeyse tüm mahallelerden birer hat E-5 e iniyor Kadıköy'e gidiyor, bundan sonra yine E-5 e inecekler ama sonra geri dönecekler.
Yüklediğim istasyon vaiyet planında galiba şu an 1 ve 3 nolu giriş alanlarında çalışma var ama diğerlerinde de yakında başlar. Bunların dışında özürlü asansörleride olacak.
2.istasyon Ayrılıkçeşme; marmarayla entegrasyon noktası...

Kumluk duraklarıyla ilgili benim endişem yok, metro açıldığında minibüs yolu hatları kalacak sadece, tabi bir de Üsküdar bölgesi hatları. Bence kısalacak hatlar şunlar 14A, 14BK, 14S, 16B, 16C, 16K, 16Y, 19, 19B, 19C, 19E, 19Z, 20E, 20Ü, 21A, 21B, 21C, 21G, 21K, 21MK, 21U, 130, 130A, E-7. Bunlara ilave olarak E-10 un'da E-5 den giden seferleri kısalır. Bu hatların tümü uygun istasyonlarda metro besleme hattına dönüşür. M1 ve M2 yi baz almayalım çünkü anadolu yakasının ulaşım sistemi daha basit, yalın. Neredeyse tüm mahallelerden birer hat E-5 e iniyor Kadıköy'e gidiyor, bundan sonra yine E-5 e inecekler ama sonra geri dönecekler.
Yüklediğim istasyon vaiyet planında galiba şu an 1 ve 3 nolu giriş alanlarında çalışma var ama diğerlerinde de yakında başlar. Bunların dışında özürlü asansörleride olacak.
2.istasyon Ayrılıkçeşme; marmarayla entegrasyon noktası...

-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Tamam, çünkü Marmaray' ın Ayrılıkçeşme şantiyesine bir geziye katılmıştım, oradan aklımda öyle kaldı fakat bir an bocaladım, peki bir şey soracağım acaba Kadıköy-Kartal hattı sadece Marmaray ile birleştirilebilmek adınamı bu şekilde çıkartıldı yoksa illa Acıbadem' e uğrasın diyemi? Bence direkt Kızıltoprak istikametinde Söğütlüçeşme ile de kesişerek E-5 e ulaşsa idi daha doğru olurdu gibi, çünkü Söğütlüçeşme ve civarı gerçekten büyük bir Gar inşa etmek için çok müsait, bilgisi olan varmı güzergah neden böyle bir yarım daire çizerek çıkıyor.
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
İTÜ'nün hattın yer altına alınmasıyla ilgili raporu değerlendirdiğimizde, zamanında R.Tayyip Erdoğan'ın yapmayı planladığı E-5 'in ortasındaki boşluğu Karayollarından alamadığı hattı(Harem-Tuzla), Kadıköy'e öteleme sebebi marmarayla entegrasyon olarak görülüyor. Tabi altında başka sebepler varmıdır bilemem, ama kamuoyunun bilmesi istenen sebep bu.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Artık zamna geçti ama bu metroyu Söğütlüçeşme üzerinden yapıp minibüs yolundan gidecek şekilde yapsalardı ve E5'te de bir iki noktada kesişip "S" çizecek şekilde gitselerdi çok süper olurdu. Harem-Tuzla arasına da emtrobüs yaparlardı. 2 sistem birden olurdu. Hem E5 hemde minibüs yolu rahatlardı.
E5 ile marmarayın tam ortasından raylı sistem:

E5'e metrobüs (Harem-Tuzla)

Marmaray 3 sistemi de bağlıyor.

E5 ile marmarayın tam ortasından raylı sistem:

E5'e metrobüs (Harem-Tuzla)

Marmaray 3 sistemi de bağlıyor.

-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
E-5 güzergahına yapmaları daha mantıklı oldu, E-5 kuzeyindeki yerleşimler küçümsenemeyecek kadar fazla. Sonuçta minibüs yolu civarındaki yerleşimler hem metroya hemde marmaraya yürünecek mesafede, sorun minibüs yolundaki parklanmalar ve minibüslerin kuralsız davranmaları, bu sorunları çözmeleri hainde sorun kalmaz.
Metro mutlaka Tuzla'nın kuzey bölgelerine uzatılmalı(En uygun yer Aydınlı), minibüs yolunda park sorunu çözülmeli, mümkünse minibüsler İETT sistemine entegre edilip, her köşe başında durmaları önlenmeli. E-5 üstü semterden metroya sık besleme hatları kurulmalı.
Bunlar yapılsa göreceksiniz hiç sorun kalmayacak...
Metro mutlaka Tuzla'nın kuzey bölgelerine uzatılmalı(En uygun yer Aydınlı), minibüs yolunda park sorunu çözülmeli, mümkünse minibüsler İETT sistemine entegre edilip, her köşe başında durmaları önlenmeli. E-5 üstü semterden metroya sık besleme hatları kurulmalı.
Bunlar yapılsa göreceksiniz hiç sorun kalmayacak...