ist-M.05:02 » M2 4.Levent-Atatürk Oto Sanayii Kuzey Mekik Hattı
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Aslında Şişhane'nin tek büyük süksesi, Tünel ve İstiklâl. Başka pek fazla rolü yok gibi. Ama şu da var: böyle noktalar mantıklı şekilde bağlanmadan kullanılmaz da. Ben merakten bile binmedim. Halbuki, aktarmasız olsaydı, çok işime yarardı, M2 ile işim çoktu. Eninden boyuna kadar, Taksim, 4. Levent ve Mecidiyeköy. Yanısıra, orada da sırıtmışız. Şişli-Mecidiyeköy diyor, Mecidiyeköy'de sırf Mecidiyeköy yazıyor. O zaman ya tek isim olacak, ya ikisine yatkın tek isim veya her yerde çift isim.
B. Alabay
B. Alabay
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bence aktarmalı olarak devam etsin, Şişhane' nin çok büyük bir yolcu potansiyeli yok hali hazırda ve açıkçası ben olacağına da pek ihtimal vermiyorum zaten. ve görüşünü yayınladığım kişinin öneriside zaten köprü yapılıpta trenler Yenikapı istikametine geçmeden Şişhane' nin bu şekilde bağlanmaması yönünde çünkü pik saatte bu hatta 4 dk bile açık bir aralık iken bunu 6,5 dk ya çıkarmayı doğru görmüyorlar bende bu görüşe katılıyorum. Buradaki tek handikap Taksim kuyruk hattının kullanılmaya devam etmesi ki bunda da şu ana kadar bir sorun yaşanmadı ama pek doğru bir yöntem değil.
Dolayısı ile sinyalizasyon çalışmasının tam anlamı ile bitmesi için 2010 ortası öngörülüyor, bu durumda Şişhane-A.O.S. için 2010 ortası diyebiliriz, bence şu anda Taksim-A.O.S çalışmalıdır.
Dolayısı ile sinyalizasyon çalışmasının tam anlamı ile bitmesi için 2010 ortası öngörülüyor, bu durumda Şişhane-A.O.S. için 2010 ortası diyebiliriz, bence şu anda Taksim-A.O.S çalışmalıdır.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Şişhane'yi merkez haline getirmek için 2 proje var. Beşiktaş uzatması ve Havaray. Şu anda minibüslerle metroya aktarma yapılıyor.
2010 ortasında Şişhane-Hacıosman işletmesi sefer sıklığı kaç dak olacak ki? Şişhane kuyruğu yapılmadan nasıl olur? Yani köprü işi olmadan. O zaman 2010 ortasında biter köprüye bağlanan kuyurk.
2010 ortasında Şişhane-Hacıosman işletmesi sefer sıklığı kaç dak olacak ki? Şişhane kuyruğu yapılmadan nasıl olur? Yani köprü işi olmadan. O zaman 2010 ortasında biter köprüye bağlanan kuyurk.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Neyin uzatması?Miraç yazdı:Şişhane'yi merkez haline getirmek için 2 proje var. Beşiktaş uzatması ve Havaray. Şu anda minibüslerle metroya aktarma yapılıyor.


Yani köprü ne zaman biter bilemem, ki 2010 ortasında Şişhane-AOS olsun diyen benim, yetkili tarafın görüşü köprü yapılıp bitene kadar Şişhane-Taksim <-Aktarma-> Taksim-AOS olması yönünde. Ayrıca sanırım diğer başlıkta bir yerlerde yazmıştım ben kaç dakika olacağını, 2010 ortasına kadar araç filosu tamamlanmış olur herhalde, eğer tamamlanmış olursa Şişhane-AOS arasında 4 dk nın altında çalışılabilir.Miraç yazdı:2010 ortasında Şişhane-Hacıosman işletmesi sefer sıklığı kaç dak olacak ki? Şişhane kuyruğu yapılmadan nasıl olur? Yani köprü işi olmadan. O zaman 2010 ortasında biter köprüye bağlanan kuyurk.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Peki 6.5 dakika öngördükleri sefer sıklığının sebebi araç eksikliğimidir? yoksa şişhaneden dönüş mü?
*Şişhane-HACIOSMAN işlemesi olursa kuzeyden gelen vagon Taksim'deki gibi peron-2'ye girer ama kuyruk olmadığı için peron-1'e geçemez. o yüzden geldiği perondan gitmek zorunda. değil mi?
*Şişhane'de tek peron işletilirse ve araçta yeterse kaç dak aralıkla çalışır.
*Beşiktaş uzatması fizıbıl çıkmayabilir diyorsun yani. Havaray'da iptal edilirse bence İBB buraya abrakadabra bir proje ile bambaşka bir hat yapabilir:
Beşiktaş-Kabataş-Şişhane-Kulaksız-Haliç-..................- Metrosu gibi. Tabi şu andaki M2 işletmesi ile ilgili bir konu değil uzun vadeli bir konu.
*Şişhane-HACIOSMAN işlemesi olursa kuzeyden gelen vagon Taksim'deki gibi peron-2'ye girer ama kuyruk olmadığı için peron-1'e geçemez. o yüzden geldiği perondan gitmek zorunda. değil mi?
*Şişhane'de tek peron işletilirse ve araçta yeterse kaç dak aralıkla çalışır.
*Beşiktaş uzatması fizıbıl çıkmayabilir diyorsun yani. Havaray'da iptal edilirse bence İBB buraya abrakadabra bir proje ile bambaşka bir hat yapabilir:
Beşiktaş-Kabataş-Şişhane-Kulaksız-Haliç-..................- Metrosu gibi. Tabi şu andaki M2 işletmesi ile ilgili bir konu değil uzun vadeli bir konu.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
6,5 dk Siemens' in bir dayatması, şu anda sinyalizasyon ile yapılabilecek işletme bu diyorlar, tam gerekçeleri nedir bilmiyorum seçenek sunmuşlar ya bu ya bu, ama illa ki 8 li traksiyon diyorlar, dolayısı ile 8' li diziye çıktığın anda bu dizi sayının yarıya düşmesi ve frekansların nerede ise iki katına çıkması demektir, herhalde depodaki testi yapılacak araçlar ile birlikte böyle bir aralığı hesaplamışlar.
1. Muhtemelen
2. Yukarıda yazmıştım ya da M2 Güney Uzaması başlığı ya da M2 başlığı tam hatırlamıyorum şu anda
3. Çıkmasada çıkartırlar devletlü yapılacak buyurduysa yapılır ama ne zaman?
4. Bilmem her şey olabilir İstanbul' da.
1. Muhtemelen
2. Yukarıda yazmıştım ya da M2 Güney Uzaması başlığı ya da M2 başlığı tam hatırlamıyorum şu anda
3. Çıkmasada çıkartırlar devletlü yapılacak buyurduysa yapılır ama ne zaman?
4. Bilmem her şey olabilir İstanbul' da.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?p=8491Miraç yazdı:bu soru önemli cevabını anlayamadım. hatırla biraz.Miraç yazdı:
*Şişhane'de tek peron işletilirse ve araçta yeterse kaç dak aralıkla çalışır. Şişhane-Hacıosman olarak
-
- Kaçak Yolcu
- Mesajlar: 7
- Kayıt: 01 Eyl Sal, 2009 21:23
Bugün 4. leventte sanırım 2. peron için çuval çuval çimento iniyordu aşağıya 0030 sıraları..
Kuzey yönünden şehre gelen bi insan olarak burdakiler için şu anda en önemlisi ne 8 li dizi 4 lü dizi ne aktarma ne de sefer sıklığı.. en önemli konu 4.levent AOS nin sabah 9 akşam 5 çalışması.. biliyorum sinyalizasyon çalışması var ama sabah 9 akşam 5 diyince kulağa vatmanlar devlet memuru gibi akşam 5 diyince çıkıp dükkanı kapatıyorlarmış gibi geliyor..
Kuzey yönünden şehre gelen bi insan olarak burdakiler için şu anda en önemlisi ne 8 li dizi 4 lü dizi ne aktarma ne de sefer sıklığı.. en önemli konu 4.levent AOS nin sabah 9 akşam 5 çalışması.. biliyorum sinyalizasyon çalışması var ama sabah 9 akşam 5 diyince kulağa vatmanlar devlet memuru gibi akşam 5 diyince çıkıp dükkanı kapatıyorlarmış gibi geliyor..

-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 45
- Kayıt: 10 Ağu Pzt, 2009 20:38
Dün ben de 4.Levent istasyonunda 2. peronu çaktırmadan gizlice duvarların arasında gördüm 2. peron inşaatı bitmesine az kalmış gibi görünüyordu. Benim aklıma almadığı kafamı kurcalayan bir şey var neden bu hat Atatürk Oto Sanayi Şişhane etabları kesintisiz olarak bi de 4. Levent istasyonu 2. peron bitmeden açıldı anlamış değilim. Kusura bakmayın ama aklıma seçim yatırımı geliyor hatlar açıldığı gün 21 dakika diyorlardı asıl burası fıkra gibi sabah ve akşam saatlerinde Şişhane Maslak metrosu çalışmıyor açıldığı halde.