ist-M.03:02 » M2 Şişhane-Yenikapı Güney 2.Etap İnş

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 22 Şub Prş, 2007 00:35

Esat yazdı:Resimler ne demek istediğimi çok iyi anlatıyor sanırım, valla bana istasyonmu bu mezbelelik mi diye sorsalar düşünmem bile, az çok biliyorum da dozer kullanmayı kendim doğrarım oraları vallaha. Her tarafı tarih olsa ne olur.
Aynen bende dalardım dozerle ama çıkmazımız oradaki tarihi camii. Yoksa İBB'de dalar giderdi eminim.
Esat yazdı:O sokak bir aracın gabarisini bile karşılamıyor, viyadük oraya nasıl sığacak çok merak ettim :P :) yani illa ki bir takım yıkımlar daha olacak sanırım.
Kemal abinin yüklediği resimden de görüldüğü gibi o sokaktaki binalar sağlı sollu traşlandı, yıkıldı. Metroya yol açıldı. Sorun olmaz.
Esat yazdı:Bir de peron boyu 300 olabilir mi bilmiyorum? Olmaması için bir sorun yok ama önceki resimlere baktım istasyon P3-3 ile P3-4 dört çizgileri arasında kalıyor biraz da taşması var yani köprünün iki direğinden biraz dışarı taşıyor, fakat iki direk arası kaç metre onu göremedim, senin gösterdiğin alan 350m. yazıyor ve bu gereksiz çünkü hattın geri kalanında istasyonlar 250m. Ama derlerse biz köprüden Yenikapıya başka tren çalıştırıcaz bilemem :) dolayısı ile peron tam o direklerin arasında kalıyor ve 250m den fazla olmasına pek ihtimal vermiyorum, 50m. nedir demeyin ciddi bir fark.
İstasyonun uzunluğunu bir önceki mesajda belirtmiştim. Enlemesine baktığımızda 20 m gibi bir rakam çıkıyor.
Son olarak 300 m uzunluğun 20*20'lik kısmı peron haricinde merdiven sahası vs. için ayrılmış da olabilir. Yaya iniş-çıkış yürüyen merdiven vs. gibi. Pay bırakılmış olabilir.

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

ist-M.03:02 » M2 Şişhane-Yenikapı Güney

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Kas Cum, 2007 13:03

1998 senesinden bu yana bi dünya problemle boğuşan hatta ufak tefekte olsa bazı gelişmeler yaşanıyor :

Öncelikle TAKSİM-ŞİŞHANE arasında ( 1.5 km ) ray döşeme , elektrifikasyon,mekanik işlemler tüm hızıyla devam ediyor.2008 yılında Şişhane ayağının açılmasına kesin gözüyle bakılıyor.( delik kulağıma güvenin )

Ayrıca HALİÇ METRO GEÇİŞİ için tasarlanan yeni projenin resimleri Azapkapı'da bilgi levhasına asıldı.
En son Mehmet Kasım tarafından 15 Kas Pzr, 2009 19:36 tarihinde düzenlendi, toplamda 3 kere düzenlendi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

SÖZLEŞME 7 TEMMUZ 2009 DİYOR.

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 21 Kas Çrş, 2007 12:21

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/kurumsal/Bi ... nikapi.htm

Alıntı :

TAKSİM-YENİKAPI ARASI ELEKTROMEKANİK TESİSLER İMALAT, MONTAJ VE İNCE İNŞAAT İŞLERİ İLE İŞLETMEYE ALMA İŞİ


Yüklenici : Alarko-Rotem-Hyundai Konsorsiyumu
Güzergah Uzunluğu : 5200 m.
İstasyon Sayısı : 4
İstasyonlar : Şişhane, Unkapanı, Şehzadebaşı, Yenikapı
Keşif Bedeli : 273.064.439 $+KDV
İhale Bedeli : 269.301.676 $+KDV
İhale Tarihi : 31.07.2001
Sözleşme Tarihi : 23.01.2002
İşe Başlama Tarihi : 07.07.2006
2007 Ağustos sonu itibarı ile
yapılan iş miktarı : 761.826 $+KDV
Sözleşmeye Göre İşin Süresi : 36 Ay
Son Süre Uzatımına Göre
İş bitim Tarihi : 07.07.2009



Tamamı dış kredili olan işin kredi teklifi Hazine Müsteşarlığınca onaylanmıştır. Haliç'in güney yakasında İstanbul Ticaret Üniversitesi'nin bitişiğindeki alan Yükleniciye tahsis edilmiştir. Yüklenicinin bu alanda mobilizasyon çalışmaları tamamlanmıştır.

Şişhane İstasyonunda platform döşemesi beton, kalıp ve demir işleri, konkors katları merdiven holleri, patform katı merdiven imalatları devam etmektedir. Rayların dönem içindeki testlerinin ardından sevkiyatı başlamıştır.

92 aracın proje içindeki maliyeti 126.034.515.-$'dır. (Araç tasarımı, araçların klima tesisatları ve gösterge fiyatları dahildir) Metro araçları için proje çalışmaları devam etmektedir.
Şişhane İstasyonunda platform perde ve döşemesi betonarme imalatları tamamlandı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Kas Çrş, 2007 13:47

7 Temmuz değil 31 Aralık olsa yine 2009 zor, daha Unkapanı bölgesinde ne tünel kazıları istenildiği gibi ilerliyor ne de Yenikapı bölgesinde doğru düzgün bir gelişme var, araçlar belki 2 yıl sonra teslim alınmaya başlanabilir ama hat ile ilgili ciddi tereddütlerim var

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Tüneller %95 tamamlanmış.

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 23 Kas Cum, 2007 17:55

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/kurumsal/Bi ... nikapi.htm


ALINTI:

Tüneller:

Bu inşaatın gerçekleştirilmesinde 5 tip tünel kesiti kullanılmaktadır. Ana hat tünellerinin çapı 6.50m. olup kesit alanı 36 m², büyük tünel çapı ise 13.7 m. olup kesit alanı 101 m² dir. Tüneller NATM (Yeni Avusturya Tünel Metodu) ile kazılıp desteklenmiştir. Tünel imalatının % 95'i tamamlanmıştır. Aç-kapa tüneller, istinatlı dolgu ve yarmalar ise 80 m.dir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Kas Cmt, 2007 17:35

İBB Taksim-Yenikapı arası metro çalışmalarında çıkan tarihi değere sahip buluntuları bir müzede sergilemek için çalışmalara başlamış, bu müze yer altında metro istasyonu ile bütünleşik olacak, umarım müze için metro inşaatı gecikecek demezler :)

Haberin sitemizdeki LİNKİ

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 26 Kas Pzt, 2007 16:04

Arkeolojiik değilde teknik bir müze deniyor linkte.Metronun yapım aşamalarını gösteren güzel bir müze.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

92 VAGON TÜVASAŞ-EUROTEM İŞBİRL

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 29 Kas Prş, 2007 17:34

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=5538

Bu da 2009 ortalarına denk geliyor.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Unkapanı İstasyonu için yıkım yap&#

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 03 Ara Pzt, 2007 19:14

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=15299

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Zabıta Daire Başkanlığı Zabıta Tedbir Müdürlüğünce, 2010 Avrupa Kültür Başkenti ilan edilen İstanbul'da özellikle tarihi yarımada üzerinde yer alan kaçak yapıların yıkımı devam ediyor. Bu kapsamda; Eminönü ilçesi Küçükpazarda istimlak edilen dört adet bina ile Fatih ilçesi Şişhane'de vakıf arazisinde bulunan gecekondu yıkıldı.

2863 sayılı Kültür ve tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu ve Fatih Koruma Amaçlı İmar Planları Kararlarına aykırı olarak tarihi kalıntılar üzerine yapılan gecekondunun yıkımı gerçekleştirildi.

Fatih ilçesi, Avcıbey mahallesi, Şişhane Caddesi'nde bulunan söz konusu tescilli eski eser üzerinde bulunan kaçak eklentilerin yıkımı herhangi bir arbede yaşanmadan gerçekleştirildi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 04 Ara Sal, 2007 09:09

Meraktan bir soru: gecekondu yıkıldığında, içinde oturan insanlarla ne yapılıyor? Onlara yeni konut mu veriliyor, yoksa kovuluyorlar mı?

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Ara Sal, 2007 09:45

Meraktan bir soru: gecekondu yıkıldığında, içinde oturan insanlarla ne yapılıyor? Onlara yeni konut mu veriliyor, yoksa kovuluyorlar mı?

B. Alabay
Şu anki uygulamada Belediye bu kişiler ile anlaşmayı ve mağdur etmemeyi tercih ediyor, bir şekilde düşük ödeme ile belediye evlerinden (KİPTAŞ) buranın gemeinde si diyelim :) aslında bu kişilerin kanunen böyle bir hakkı yok, çünkü adı üstünde gecekondu, tapu yok, imar yok iskan yok, adam gelmiş yapmış ama maalesef oy avcılığı nedeni ile devletin korumacılığının arkasına sığınılarak bu insanlara elektrik, su, gaz hizmeti verilmiş dolayısı ile hakkı zaten belediyeler doğurmuş ve vermiş, şimdide yeni çıkan belediye kanunundaki kamulaştırma ve istimlak maddeleri ile biraz daha kolay oluyor yıkımlar ve dediğim gibi olabildiğince mağdur edilmeden yapılıyor bu düzenlemeler, mesela Otogar-Bağcılar hattı yüzünden evleri hasar görenlere ev verildi. Şahsen bu uygulamaya karşıyım evet devlet vatandaşını korumak ve gözetmek zorundadır ama vatandaşta kanunlara uymak zorundadır, işleri yapabilmek adına tamam ne olursa olsun diyerek yapılması saçma, yanlız şöyle bir durum var kaçak yapıların bulunduğu yerlerde kamu yararı söz konusu değil ise böyle bir anlaşma yapılmıyor herhalde, bahsettiğim anlaşmalar sadece yol, metro geçecek yerlerde yapılıyor, ya da kentsel dönüşüm planları içerisinde yer alan bölgelerde.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1577
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 09 Ara Pzr, 2007 16:02

Cuma günü ragıp Gümüşpala cd sinden geçerken metro tünelinin ağzına denk gelen Küçükpazar semtinin alt kısmında yıkım işlerinin hızla tamamlanmakta olduğunu gördüm.Ayrıca yukarı doğru bayırın da tamamen betonlanmış olduğu görülüyor bu demektir ki artık tünelin ucunda ışık göründü, yıllar sonra ilk somut gelişme hadi hayırlısı :D

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön