tr-HT.03:01 » Ankara-İstanbul YHT 2. Etap İnşaatı
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Hızlı Tren 2. Etap güzergahını anlamaya çalışmaya başlıyoruz. İlk olarak Eskişehir-İnönü arasındaki 30 km'lik kısmı ele alıyoruz. Resimde mevcut tren yolu kıvrımlı kıvrımlı olarak sarı çizgi ile görülüyor:
Mevcut hattın hemen kuzeyinden giden YHT'nin tahmini güzergahını yeşil ile gösterdim.
İnönü-Bozüyük arası:
Mevcut hattın hemen kuzeyinden giden YHT'nin tahmini güzergahını yeşil ile gösterdim.
İnönü-Bozüyük arası:
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 136
- Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
HIZLI TREN İNŞAATI BİLECİĞİ DE GE
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=14231
Başlığı o yüzden değiştirdim. 2. etap 2. kesim (İnönü-Vezirhan) diyorduk. Yakın zamanda 3. kesimde de inşaat başlamış. Bu demek oluyor ki 154 km'lik VEZİRHAN-KÖSEKÖY arasının inşaatı da başlamış. Osmaneli'nde tünel çalışmaları var. Osmaneli Bileciğin kuzeyinde. Pamukova'ya doğru ilerliyor inşaat.
Alıntı:
Bakan Yıldırım, Bilecik'in Osmaneli ilçesinde Hızlı Tren projesi kapsamında yapımı süren tünellerde inceleme yaparken gazetecilerin sorularını da yanıtladı.
Alıntı-2:
Yıldırım, ''Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesinin ne zaman biteceğine'' ilişkin bir soruya karşılık da şöyle konuştu:
''Eskişehir-Ankara arasını bitirdik. Bu taraf elimizde olmayan nedenlerden 2 yıl gecikti. Başlayalı bir, iki ay oldu. İki ay içinde görüyorum ki yoğun bir çalışma var. Yapılan tünellerin sayısı 5-6'yı geçti. Toplam 40 tünel, 27 viyadük. Her şey yolunda gider, bütçe imkanları istediğimiz şekilde gerçekleşirse 3 yıl içinde bu hattı da bitirmiş olacağız. Böylece Ankara-İstanbul arasını 3 saate indirecek demir yolu tamamen hizmete girmiş olacak.''
Alıntı-3:
''Buna tabii Marmaray Projesi'ni de ilave etmemiz şart. Marmaray Projesi de doğal olarak Uzak Doğu'yu Avrupa'ya, Londra'ya bağlayacak. Aynı zamanda da İstanbul'un da trafik yükünü rahatlatacak bir proje. Bu hızlı tren de Marmaray ile birleşiyor. Dolayısıyla İstanbul'dan Edirne'ye kadar olan kısma da başlıyoruz.''
Başlığı o yüzden değiştirdim. 2. etap 2. kesim (İnönü-Vezirhan) diyorduk. Yakın zamanda 3. kesimde de inşaat başlamış. Bu demek oluyor ki 154 km'lik VEZİRHAN-KÖSEKÖY arasının inşaatı da başlamış. Osmaneli'nde tünel çalışmaları var. Osmaneli Bileciğin kuzeyinde. Pamukova'ya doğru ilerliyor inşaat.
Alıntı:
Bakan Yıldırım, Bilecik'in Osmaneli ilçesinde Hızlı Tren projesi kapsamında yapımı süren tünellerde inceleme yaparken gazetecilerin sorularını da yanıtladı.
Alıntı-2:
Yıldırım, ''Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesinin ne zaman biteceğine'' ilişkin bir soruya karşılık da şöyle konuştu:
''Eskişehir-Ankara arasını bitirdik. Bu taraf elimizde olmayan nedenlerden 2 yıl gecikti. Başlayalı bir, iki ay oldu. İki ay içinde görüyorum ki yoğun bir çalışma var. Yapılan tünellerin sayısı 5-6'yı geçti. Toplam 40 tünel, 27 viyadük. Her şey yolunda gider, bütçe imkanları istediğimiz şekilde gerçekleşirse 3 yıl içinde bu hattı da bitirmiş olacağız. Böylece Ankara-İstanbul arasını 3 saate indirecek demir yolu tamamen hizmete girmiş olacak.''
Alıntı-3:
''Buna tabii Marmaray Projesi'ni de ilave etmemiz şart. Marmaray Projesi de doğal olarak Uzak Doğu'yu Avrupa'ya, Londra'ya bağlayacak. Aynı zamanda da İstanbul'un da trafik yükünü rahatlatacak bir proje. Bu hızlı tren de Marmaray ile birleşiyor. Dolayısıyla İstanbul'dan Edirne'ye kadar olan kısma da başlıyoruz.''
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
http://www.tcdd.gov.tr/haberler/bakaninceleme.html
Tüneller almış yürümüş bile. Galiba 5-6 tünel tamamlandı. Hızlı gidiyorlar.
Tüneller almış yürümüş bile. Galiba 5-6 tünel tamamlandı. Hızlı gidiyorlar.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=15108
Dikkat edin de katener tellerini de çalmasınlarYüksek Hızlı Tren için Fevziçakmak Mahallesi'nde yapım devam eden sinyalizasyon istasyonu binasının arka kapısının kilidini kırıp içeri giren hırsızlar, buradaki jeneratör ile araç ve gereçleri aldı.
Sabah saatlerinde iş başı yapmak için olaya yerine gelen işçiler durumu fark etti. Bunun üzerine işçiler, emniyet güçlerine haber verdi.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
YHT Arifiyeyi pas geçiyormuş. Pamukova civarından sonra tünele girip diğer tarafta Sapanca'nın ilerisine çıkıyormuş.
http://www.sakaryayenihaber.com/haber/1 ... yacak.aspx
Devlet Demiryolları, Hızlı Tren Projesi kapsamında Alifuatpaşa ile Sapanca arasında 7.5 kilometrelik tünel inşa edecek.
■ Ankara-İstanbul arasında yolcu taşıyacak Yüksek Hızlı Tren'in (YHT) Arifiye'de durmayacağı kesinleşti. Devlet Demiryolları, hızlı tren hattı projesi kapsamında Eskişehir'den Alifuatpaşa'ya kadar olan bölümde istimlak çalışmalarını tamamladı. Proje kapsamında Alifutpaşa ile Sapanca arasındaki dağlık bölgede ise 7.5 kilometrelik tünel inşa edilecek.
■ Devlet Demiryolları, tünel inşaatı için avam projesini tamamlarken, bölgede istimlak çalışmalarına yakında başlanacağı öğrenildi. Yaklaşık 3 ay önce Ankara-Eskişehir arasında hizmete başlayan Yüksek Hızlı Tren'in Arifiye İstasyonu'nda durup durmayacağı merak ediliyordu. YHT ile İstanbul-Ankara arasında ulaşımın 3 saate inmesi planlanıyor.
http://www.sakaryayenihaber.com/haber/1 ... yacak.aspx
Devlet Demiryolları, Hızlı Tren Projesi kapsamında Alifuatpaşa ile Sapanca arasında 7.5 kilometrelik tünel inşa edecek.
■ Ankara-İstanbul arasında yolcu taşıyacak Yüksek Hızlı Tren'in (YHT) Arifiye'de durmayacağı kesinleşti. Devlet Demiryolları, hızlı tren hattı projesi kapsamında Eskişehir'den Alifuatpaşa'ya kadar olan bölümde istimlak çalışmalarını tamamladı. Proje kapsamında Alifutpaşa ile Sapanca arasındaki dağlık bölgede ise 7.5 kilometrelik tünel inşa edilecek.
■ Devlet Demiryolları, tünel inşaatı için avam projesini tamamlarken, bölgede istimlak çalışmalarına yakında başlanacağı öğrenildi. Yaklaşık 3 ay önce Ankara-Eskişehir arasında hizmete başlayan Yüksek Hızlı Tren'in Arifiye İstasyonu'nda durup durmayacağı merak ediliyordu. YHT ile İstanbul-Ankara arasında ulaşımın 3 saate inmesi planlanıyor.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ben Arifiye konusuna değinmek istiyorum, bence doğru olan yapılmış sonuçta hızlı trenin sadece trenlerin ve alt yapının tekniği ile hızlı gitmekten ibaret değil aynı zamanda kısaltılmış güzergahlar anlamına geldiğini de düşünüyorum. Dolayısı ile Arifiye ye olan güzergahı Mehmet güzel göstermiş bu şekilde bakınca zaten Anlamsız geliyor, eğer illa ki Adapazarı kentimizin hızlı trene bağlantısı yapılmak isteniyor ise, o planlanmış güzergahtan Adapazarına kadar bir konvansiyonel hat üzerinde Raybüs ler ile taşımacılık yapılabilir bu sayede eğer Adapazarı' nın hızlı trene yolcusu olacaksa onlar bu şekilde taşınır taa ki talep artık Raybüs ile karşılanamayana kadar.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Esat'a katılıyorum güzergahın kısalması adına iyi olmuş. Zaten Adapazarı-Karasu Projesi Osmaneli-Bursa projesi ile bağlantılı yapılacak. Mevcut konvansiyonel hat sökülmeyecek ki zaten. Adapazarı'na ayrı bir hat döşenebilir.
Kemal abinin gördüğü YHT setleri; eğer set şeklinde gördü ise 6. settir. Yok tek vagon gördü ise 5. setin vagonlarıdır.
Kemal abinin gördüğü YHT setleri; eğer set şeklinde gördü ise 6. settir. Yok tek vagon gördü ise 5. setin vagonlarıdır.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
O zaman 6. ve 7. setler gelmiş demektir. Seferler artacaktır.kemal yazdı:sayamadım ama 2 başlı 6şar vagonlu 2 dizi arka arkaya duruyordu eğer yarın hala orada iseler -ki bugün hala duruyorlardı- resimleyeceğim.
Bahsettiğim Osmaneli-Bursa ve Adapazarı-Karası aksı Ereğli ve Bartına kadar uzanacak.
Şöyle bir aks ortaya çıkacak: