ist-M.05:02 » M2 4.Levent-Atatürk Oto Sanayii Kuzey Mekik Hattı
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5557
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Hacıosman İstasyonu'nun batı tarafı ormanlık zaten. Ama denize bakan tarafta yerleşim var. Hacıosman'In kuzeyinde kalan bölgelerden buraya kısa besleme hatları konulabilir. Karadeniz civarlarından Sarıyer Merkeze gelen belde otobüsleri Hacıosman'a kadar gelirler ve şehre bağlanmış olurlar.
Bahçeköy-Levent Hattı; Bahçeköy-Hacıosman olur.
Bahçeköy-Levent Hattı; Bahçeköy-Hacıosman olur.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5557
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Heh işte. Sarıyer olsun, Kilyos olsun, ama aynı anda alt taraf da ... yani ta Bebek'e kadar düşünebiliriz belki. O Hacıosman Eminönü kuzey şubesi olur. Hem Boğaz'ın batı şeriti ferahlar, hem kent merkezleri, hem metro hattın önemli bir fonksyonu olur. Hacıosman bence bu açıdan gayet önemli. Böyle bir aktarma yerini çok "işlek" bir yerde yapmanın ne kadar pis olabileceğini bence bize Kadıköy gösteriyor. Kadıköy'ün sahili mi kalmış? Hayır. Aslında neden orada o Kumluk plantonlukları yeni yeni yaptılar, tam anlamıyorum, ben Kadıköy'de on hat bırakırdım, gerisini teker teker metro istasyonlarına taşırdım. 3'ler, 21'ler Acıbadem ... ve işte bu şekilde hem Hacıosman, belki de Darüşşafaka çok işlere yarar!
B. Alabay
B. Alabay
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
M2 Kuzey uzatması yani Taksim - A.O.S. arası işletmenin yıl sonu gibi aktarmasız sisteme geçeceği öngörülüyormuş arkadaşlar. Mekik işletmelerin sona erdirilmesi için iki senaryo var bunlar şu şekilde :
1. Şişhane - A.O.S. işletmesi, gün boyunca 6,5 dk. frekansında 8 li dizi ile işletme. Bu pek elzem değil, hali hazırda 4 dk. frekans dahi pik saatte yetersiz iken bunu 6,5 a çıkartmak yolcu tarafından kabul edilebilir olmayacaktır diye düşünüyorum.
2. Şişhane - Taksim Mekik, Taksim - A.O.S. olarak 8 li dizi ile işletme. Bu biraz daha uygulanabilir görülüyor, Şişhane - Taksim arasında zaten mekik seferlerinde bir sorun yok, Taksim den sonrası için ise bir ihtimal Eylül gibi işletmeye geçilebilecek.
Burada görüldüğü üzere sistemin 8 li dizi çalıştırılması yönünde bir görüş var, bu sinyalizasyonu yapan firmanın önerisi diyelim, pek sıcak bir fikir değil şu an için ama öyle öneriliyor ve herhalde öyle de olacak, 4 lü dizi çalıştırılabilmesi için ise çalışma daha sonra yapılacak Sinyalizasyonun bu bahsettiğim hali ile "Tamam Bitti" denilebilmesi için ise 2010 ortası gibi öngörülüyor, tam tarih yok.
Mehmet sormuştu sanırım 4.Levent ikinci peronun işletmeye açılması ile ilgili durumu. Bu konuda da şunu söyleyebiliriz, Seyrantepe' ye taşınma işlemi başladı bazı bakım birimleri ve Rottem ekipleri şu anda Seyrantepe' de zaten. 4.Levent teki atölyenin tamamen kaldırılması Ağustos 15 i bulabilir, bu durumda peronun yolcuya hazır hale getirilmesi de Eylül 15, dolayısı ile buradaki öngörü de iki peron olarak işletmenin 15 Eylül 2009 gibi ya da sonrasında yapılabileceği yönünde.
1. Şişhane - A.O.S. işletmesi, gün boyunca 6,5 dk. frekansında 8 li dizi ile işletme. Bu pek elzem değil, hali hazırda 4 dk. frekans dahi pik saatte yetersiz iken bunu 6,5 a çıkartmak yolcu tarafından kabul edilebilir olmayacaktır diye düşünüyorum.
2. Şişhane - Taksim Mekik, Taksim - A.O.S. olarak 8 li dizi ile işletme. Bu biraz daha uygulanabilir görülüyor, Şişhane - Taksim arasında zaten mekik seferlerinde bir sorun yok, Taksim den sonrası için ise bir ihtimal Eylül gibi işletmeye geçilebilecek.
Burada görüldüğü üzere sistemin 8 li dizi çalıştırılması yönünde bir görüş var, bu sinyalizasyonu yapan firmanın önerisi diyelim, pek sıcak bir fikir değil şu an için ama öyle öneriliyor ve herhalde öyle de olacak, 4 lü dizi çalıştırılabilmesi için ise çalışma daha sonra yapılacak Sinyalizasyonun bu bahsettiğim hali ile "Tamam Bitti" denilebilmesi için ise 2010 ortası gibi öngörülüyor, tam tarih yok.
Mehmet sormuştu sanırım 4.Levent ikinci peronun işletmeye açılması ile ilgili durumu. Bu konuda da şunu söyleyebiliriz, Seyrantepe' ye taşınma işlemi başladı bazı bakım birimleri ve Rottem ekipleri şu anda Seyrantepe' de zaten. 4.Levent teki atölyenin tamamen kaldırılması Ağustos 15 i bulabilir, bu durumda peronun yolcuya hazır hale getirilmesi de Eylül 15, dolayısı ile buradaki öngörü de iki peron olarak işletmenin 15 Eylül 2009 gibi ya da sonrasında yapılabileceği yönünde.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
8'li dizi çalıştığı zaman Taksim İstasyonu'nda Şişhane'den gelen dizinin durması için yer kalmıyor. Ben bazen görüyorum her iki hattın dizileri aynı anda istasyonda bekliyorlar. İstasyonu yarıya bölmüşler. 4'lü olarak çalıştırıyorlar. Yanlışmı gördüm acaba.Esat yazdı:
2. Şişhane - Taksim Mekik, Taksim - A.O.S. olarak 8 li dizi ile işletme. Bu biraz daha uygulanabilir görülüyor, Şişhane - Taksim arasında zaten mekik seferlerinde bir sorun yok, Taksim den sonrası için ise bir ihtimal Eylül gibi işletmeye geçilebilecek.
Eğer 8'li çalışırsa 4 dakikalık zaman diliminde Şişhane dizisinin perona gelip yolcuyu indirip yolcu bindirip hemen tekrar Şişhane'ye dönmesi gerekiyor. Bilmem nasıl olur.
6.5 dakikalık zaman dilimi iyi olmaz tabi ama şu anda 4 dakikalık zamna dilimi var ama 4'lü dizi. Kapasite artacak ama frekans seyrelecek. Bilmem nasıl olur.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Benim bildiğim kadarı ile öyle değil di ama, belki değişiklik olmuştur hatta geçen Başar yerdeki yönlendirme resimlerini yüklemişti her iki yönün araçları ayrı peronlardan kalkıyor bahsettiğin uygulama 4. Levent te yapılacaktı ama dediğim gibi belki de değişmiştir, fakat dünkü bilgileri veren arkadaşımız öyle bir şeyden bahsetmedi, ve orada daha mantıklı gelen Taksim - AOS işletmesi de benim değil bu işi yapan kişilerin görüşü.
V Makas ile geçmez S makas ya da Kruvazman Makas ile geçer
V Makas ile geçmez S makas ya da Kruvazman Makas ile geçer
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 136
- Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
4. Levent tek peron olmasına rağmen her 2 yönede aynı perondan işletilmesi zorluğuna karşın, Taksim çift yön peron olduğu halde tek perondan işletme yapılıyor. Yani hem 4.Levent'e giden hemde Şişhane'Ye giden araçlar aynı perondan hareket ediyorlar. Ama aynı anda peronda bulunup bulunmadıkları konusunda emin değilim. Gidip biraz bekleyip izlemek lazım.
Seyrantepe'ye taşınma işinin başladığına bir delil de şu; geçen gün TEM Seyrantepe'de tırlar üzerindeyeni vagonlar bekliyordu. Tam değo sahasının önünde. Rotem setleri idi bunlar. İlk parti geldiği zaman Levent'teki Tekfen'in yanındaki alandan hatta indiriyorlardı. Şimdi Seyrantepe'den indiriyorlar demek ki.
Seyrantepe'ye taşınma işinin başladığına bir delil de şu; geçen gün TEM Seyrantepe'de tırlar üzerindeyeni vagonlar bekliyordu. Tam değo sahasının önünde. Rotem setleri idi bunlar. İlk parti geldiği zaman Levent'teki Tekfen'in yanındaki alandan hatta indiriyorlardı. Şimdi Seyrantepe'den indiriyorlar demek ki.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Mehmet aşağıdaki ifadeyi resmi açıklama olarak kabul edebilirsin, bu konuda yetkili bir kişiden alınmış bir bilgidir.
Bence yeterince açık, 4.Levent araçları yolcuyu peron 2 de yani 2. yol da indiriyor, daha sonra kuyruk hattına geçiyor, makinist burada yön değiştiriyor ve 1. yoldaki peron 1 e giriyor, yolcusunu alıyor ve 4. Levent' e devam ediyor, arkasından da Şişhane aracı aynı perona girip yolcu indir bindir yapıp geri dönüyor. Yani her iki yönün aracı da aynı perona giriyor ama gördüğün üzere her iki yön aracının aynı anda peronda olmadığı belirtiliyor. Yani aynen 4. Levent' te olduğu gibi, sinyalizasyonlu olsa zaten sistem buna izin vermez, sinyalizasyonsuz olarak ta bu kontrolsüz ve aşırı riskli bir durum olur hele ki son günlerde dünyada meydana gelen istasyonda arkadan çarpma hadiselerini gördükten sonra.
Şişhane aracı ile 4. Levent yönüne giden araçlar Peron 1'e yanaşıyor ya, o kast ediliyor olabilir. Ama senin de bildiğin gibi 4. Levent' ten gelen tren peron 2' ye geliyor sonrasında kuyruk hattından peron 1'e geçip 4. Levente devam ediyor.
Bir de aynı anda hem Şişhane aracının hem de 4. Levent aracının Taksim Peron1'e yanaşması gibi bir durum sözkonusu değildir.
Bence yeterince açık, 4.Levent araçları yolcuyu peron 2 de yani 2. yol da indiriyor, daha sonra kuyruk hattına geçiyor, makinist burada yön değiştiriyor ve 1. yoldaki peron 1 e giriyor, yolcusunu alıyor ve 4. Levent' e devam ediyor, arkasından da Şişhane aracı aynı perona girip yolcu indir bindir yapıp geri dönüyor. Yani her iki yönün aracı da aynı perona giriyor ama gördüğün üzere her iki yön aracının aynı anda peronda olmadığı belirtiliyor. Yani aynen 4. Levent' te olduğu gibi, sinyalizasyonlu olsa zaten sistem buna izin vermez, sinyalizasyonsuz olarak ta bu kontrolsüz ve aşırı riskli bir durum olur hele ki son günlerde dünyada meydana gelen istasyonda arkadan çarpma hadiselerini gördükten sonra.