ist-M.06 » Mecidiyeköy-Topkapı-E6 Metro Önerisi

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Haz Prş, 2009 16:08

Esat yazdı:Kesinlikle sağa sola doğru oynamalı zaten, direkt metrobüs ile aynı gitmemeli.
METROBÜS DURAKLARI IŞIĞINDA BANA YAZARMISIN? METRO İSTASYONLARI NERELERDE OLMALI. TOPKAPI-MECİDİYEKÖY ARASI?

Esat yazdı:Bayrampaşa Levent i anlamadım yanlız Mehmet?
Nasıl yani? Bayrampaşa'dan 4.Levent'e metro gidecek. GOP Merkez ve Kağıthane'den geeçcek. Kazlıçeşmeden başlayacak. Kadıköy'de sonlanacak. Denizaltından geçen tünelle.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Haz Prş, 2009 16:29

Durak olarak yazıyorum o zaman

İSTOÇ
Milliyet (yada Matbaacılar Sitesi daha iyi bence)
Yüzyıl Mahallesi (E6 köprünün kuzeyine yakın)
Birlik Mahallesi (E6 yan yol otobüs durağı yakını)
Kemer Mahallesi (E6 Atışalanı ile Kemer evleri arası)
Otogar
Maltepe (Çevik kuvvet - Belediye Parkı)
Bayrampaşa (M1 metro)
Demirkapı (T4 tramvay)
Eyüp
Sütlüce
Halıcıoğlu
Okmeydanı (metrobüs ve monoray entegrasyonu)
Piyale Paşa - Perpa
SSK Okmeydanı
Çağlayan
Kuştepe
Ali Sami Yen (yeni istasyon için projeler hep buradan geçiyor, malum yıkılacak)

Yani benim aklımdaki güzergah bu tip bir şeydi, sen üstünde kafana yatmayan yerleri oynarsın ya da beğenmediysen komple değişirsin. :)

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Mesaj gönderen İSMAİLÇELİK » 08 Haz Pzt, 2009 08:25

Bu hat bencede kaçınılmazdır.Metrobüs olması birşey değiştirmez burada metro şarttır.Metro yapılsada metrobüs olur gene.

Mecidiyeköy'de başlatılacak hat Çiftecevizler(Halide Edip Adıvar Mah. Türkiye gAZETESİ hASTANESİNİN OLDUĞU YER)-oKMEYDANI hASTANE İLE pERPA ARASINDA Perpa istasyonu,Nişangah Şark Kahvesi mevkinde Nişangah İSTASYONU olacaktır.Bu noktadan sonra meyilden dolayı dolaşarak inecek hat Halıcıoğlu'na gelecek ve Haliç Köprüsü doğu yanın ayapılacak yeni köprüden geçecektir.Viyadük üstünde Ayvansaray İStasyonu olacak bu noktadan sonra tabi meyil ile tünele girecek ve Edirnekapı istasyonu olacaktır.Burada Cebeci tarmvayı ile entegre olup bu noktadan sonra direkt Bayrampaşa Lrt oradan Bayrampaşa Belediyesi yanındaki parkta Bayrampaşa istasyonu olcak buradan direkt Cevizlibağ 'a çıkarak tramvay ve metrobüs ile buluşacaktır.BU noktadan sonra direkt Merter'e(Z.Burnu )inecek ve buradanda Bakırköy Meydan'a direkt gidecektir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Haz Pzt, 2009 08:46

Evet E5 koridorunda bir metro hattının kaçınılmaz olduğunu düşünüyoruz çünkü zaten metrobüs yetkilileride hattın kapasite olarak bir süre sonra metro kapasitesine ulaşacağını ve metrobüsün bunu karşılayamayacağını ifade ediyorlar. Sizin bahsettiğiniz güzergah için Bakırköy Meydan demişsiniz yani başlıktaki güzergah üzerine peki Edirnekapı ya da Bayrampaşa' dan sonra Otogar üzerinden bir E6 hattı olarak devam etmesi konusundaki düşünceleriniz nedir?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 Haz Pzt, 2009 08:54

Metrobüs güzergahına metro yapılması iyi güzel de, yerine tramvay yapmak daha kolay olmaz mı? Yani, ben de metro taraftarı olsam da, yapımın maliyeti ve kolaylığı nasıl?

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Haz Pzt, 2009 09:06

Tramvay hafif kalır Başar, aslında şu durum var, istasyon noktalarında zemin altına girilerek peronlar oluşturulabilir ve E5 yanındaki sokaklara çıkış verilebilir se ki verilebilir, sadece istasyon bölgeleri yer altında olan bir yüzeysel metro sistemi kolaylıkla metrobüs koridoruna inşaa edilebilir. Burada iki seçenek var ya istasyon bölgelerinde E5 te geçici kapatmalar ile 250 şer metrelik bir bölümü yer altına alırsınız, peronlarınızı E5 altına inşaa eder buralardan yanlara çıkış verirsiniz, bir diğer seçenekte de bir istasyonun altta bir istasyonun üstte yer alacağı iki katlı istasyon şekli olabilir ama yine her halukar da istasyon bölgesi için kazı yapmak ve E5 altından geçmek için kazı yapmak durumunda olacaksınız, hattın yüzeysel olması nedeni ile 3.ray ın tehlikleli olacağını düşünülür ise havai katener hattı ile de inşaa edilebilir ama görünen o ki 4 lü dizi ile 4dk lık işletme o koridoru kurtarmaz, en az 6 lı dizilerin çalışacağı bir sistem kurulabilmeli.

Fakat bizim bahsettiğimiz biraz daha farklı, daha doğrusu Mehmet' in önerileri daha çok Bağcılar-E6 ve Topkapı-Bakırköy civarını nasıl Mecidiyeköy' e bağlayabiliriz sorularının cevabını arıyor, dolayısı ile metrobüsün Beylikdüzü-Mecidiyeköy arasında bir yüzeysel metro olsa dahi, Mehmet' in önerilerindeki bölgelerin ihtiyaçları da göz ardı edilemez.

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Mesaj gönderen İSMAİLÇELİK » 08 Haz Pzt, 2009 09:09

Metrobüs güzergahına metro yapılması iyi güzel de, yerine tramvay yapmak daha kolay olmaz mı? Yani, ben de metro taraftarı olsam da, yapımın maliyeti ve kolaylığı nasıl?
Mümkün değil ağabey,çünkü tramvayın çıkacağı meyil azami %4'tür.

İkinci olarak trmavay metro ve metrobüs kadar hızlı işlemez ve güzergahlar uzun.

Edirnekapı sonrası E-6 noktasından ilerleme hususuna gelince;


ben bunun daha çok aktarma şeklinde olması ve GOP,Metris ,Tekstilkent v.s. civarına gidecek yeni bir metro hattının yapılması ve bu hattın derinden götürülerek Fatih-Vezneciler-Sirkeci bağlantısının yapılması tarafıyım.Derinden dediğim takribi 50-60mt. derinden gitmeli hat.Çünkü eski esere rastlama ihtimali ve anıtlar kurulundan geçirmek var projeyi.

Mesele çıkışlar ama Vezneciler'de yapılan metro hattının çıkışını kullanacağız yani yeni çıkış ve yeri bozma yok,Sirkeci müsait sadece Fatih var oradada istimkal yapacağız mecburuz ve bu vesile ile açık bir alan olur semtte.

ÇÜNKÜ TARMVAY BURAYI TAŞIMAYACAK.Metro şart.Kimi noktalarda ondan farklı giden mesela Kçüçükköy2ede uğrayan ama bu tarmvay vr Lrt hattı ile abirkaç nokatada aktarma imkanı veren bir hat lazım.

Yadabir hatta 2 hat işletilebilir.Diğeride otogar sonrası Karabayır-Birlik Mah. -Üçyüzlü-Göztepe Mah.-Tekstilkent-İstoç güzergahında işletilebilir.

Diğer alternatifim GOP dolaşarak Eyüp'e inmek ve derinden giderek Unkapanı(yapılacak Haliç metro köprüsü altı)ve Sirkeci istasyonu yapmak .Başka istemez bunlar olsada çom iş yapar.Ara noktalarda anıtlar gıcıklık yapar diye istasyon teklifi yapmadım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Haz Pzt, 2009 09:36

Tramvay %4 ü kimden duydunuz? Tabii orada bir kaç nokta var bu şekilde eğimi fazla olan Füze Rampası, Cennet rampası ve Avcılar rampası başlıca ama zaten tramvaydan ziyade orada bir metro olmalı ve böylesi bir işe girişildiğinde zaten bu bahsettiğim bölgelerde yüzeysel değil eğimi azaltacak şekilde tünel girişleri ile yeraltı geçişleri olacaktır. Yani şöyle özetleyeyim Avcılar, K.Çekmece (Yeşilova), Sefaköy, yer altı istasyonu olacaktır, ve tabii Haliç köprüsünden raylı sistem geçebilir denilirse Okmeydanı da bu şekilde olacaktır.

Tramvayın metrobüs kadar hızlı işlemesinden kastınızı sık sefer aralığı olarak anlıyorum yoksa izole bir yolda metrobüs tramvaydan ne kadar daha hızlı gidiyor ki?

GOP önerisini bende dile getirmiştim aslında bence bir şekilde GOP meydana hizmet veren ve buradan Mecidiyeköy' e uzanan bir hat ama sanırım Mehmet onu başka bir konuda açmıştı. Ayrıca Sur içine yeniden metro inşaatına başlanmayacağı ile ilgili de İBB den bir takım bilgiler edinildi imkansıza yakın yani bunu unutun.

Bir diğer konu bir metro hattı üzerinden bir kaç metro hattı işletmesi işletmeciler tarafından pek tercih edilmeyen bir yöntem ama bahsettiğin tramvay hattının değişik güzergahlar ile desteklenmesi ise zaten bunun kesinlikle olması gerekiyor.

Bahsettiğiniz diğer önerileri zaten biz de dile getirmiştik.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 Haz Pzt, 2009 10:01

Şimdi bir de şu var: metrobüs olayını inceledim. Sistem olarak olan korkunç büyük (!) bir sakatlığı var, bu da aslında kendinde değil, etrafında. İmdat şeridi iptal edildi, bence bu böyle olamaz. Aslında tam bakarsak, herhangi bir kanuna göre olamayacak bir durum bile. O yüzden, aslında o güzergah(lar) zor tutulabilir durumlar. Yoksa yüzeysel metro yapılırdı, evet. Tüm sistem viyadük üzerinden gider/gitmeli, o zaman olur. Aslında belki o şekilde durumlar da kurtarılabilir, viyadük sistemi yeterince ince yapılabilirse, ki bunda da yine sismik takviye problemleri belirebilir, üstteki ray ve istasyon alanları yeterince yüksekte olduklarında sağa sola yayılabilirler. Olmaz değil. Az biraz Dubai metrosundaki gibi yapılar düşünülebilir. Ama Boğaz geçişi de biter. Belki ona fazla gerek de kalmaz ... Marmaray olduktan sonra.

Ben bunu sizlerin alternatif güzergahlarınızdan ayrı da görüyorum, çünkü zaten zor ve olanaksız bir durum. Yeterince ambülansta ölmüş kişilerin aileleri tarafından mahkemelik davaları olduktan sonra, bu metrobüs işi tazminatlarla batar gider. Bunu düşünen pek yok, zaten ambülans hayata, maşaallah sallamanın sallaması. Bir keresinde videosunu çekecektim, kamera vıdıkladı. Trafik medeniyetimiz eksi bir diyebiliriz, problem orada.

Metronun üstten gitmesi mantıklı olur. İstasyonları yerin altına batırmak ile çok fazla iniş çıkış olur. Tabiîki bizdeki mantıkla bu da yine yapılır, sonra da kaybedilen zaman ve gereken elektrik sarfiyatı görülür (veya görülmez). Metrobüs araçları o zamana kadar hâlen sğ ise (ki İkarus da var hâlen ...), CapaCity vasıtaları çok güzel bir şekilde normal otobüs olarak işler, Phileas ise hakikaten elverişli kısa veya ortaboy akslarda işler. Şehir kenarlarında, hemen metro gerektirmeyen yerlerde tramvay gibi işleyebilirler (belki).

Ama açıkçası, metrobüs fikri bu şekilde biraz çocuk düşü gibi oldu. Çünkü geleceği yok. Berlin'deki (çok farklı) "metrobüs/metrotram" sistemine bir bakılsaydı. Bizde E-otobüs diye geçen, orada M-otobüs, ve sistem çok sağlam. Ve 24/7, yani her zaman, her saatte. İstanbul'un toplu taşımı buraya mukaisede köy taşımacılığı gibi biraz ... yazık.

B. Alabay

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Mesaj gönderen İSMAİLÇELİK » 08 Haz Pzt, 2009 14:18

Tabii orada bir kaç nokta var bu şekilde eğimi fazla olan Füze Rampası, Cennet rampası ve Avcılar rampası başlıca ama zaten tramvaydan ziyade orada bir metro olmalı ve böylesi bir işe girişildiğinde zaten bu bahsettiğim bölgelerde yüzeysel değil eğimi azaltacak şekilde tünel girişleri
Tramvay yapılamazmı diye bir arakadaş demişte ona cevaben yazdım.Yoksa metro dediğimiz gibi olur burada bir şekilde ve olmalıdırda.

Metrobüs yolu yapılırken emniyet şeritlerinin iptaline gelince evet oldu bu ama bazen iki şeyden birini istemesenizde tercih etmek mecburiyetinde kalırsınız.Mümkün olan yerlerde var yine emniyet şeridi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 Haz Pzt, 2009 14:46

Ama emniyet şeridini İstanbul gibi bir şehirde iptal etmek ne mantıklı acaba? Bir de orada burada deprem için bir numaralı önemli yol, falan filan diye levhalar ve levhacıklar okudum. Ama kimi ilgilendirir? Tabiîki facia o kadar önemsenmezse, Allah verdi, o da alır, denirse, o başka. O zaman aslında o sürme iskelelere de gerek yok. Atlayan atlar vapurdan. Zaman kazanırız. Metrovapur yani.

B. Alabay

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Mesaj gönderen İSMAİLÇELİK » 08 Haz Pzt, 2009 14:55

Alabay Bey doğru diyorsunuz ama yer yok işte.

Cevapla

“Metro Önerileri” sayfasına dön