Aslında T4 hattında biraz geçte olsa bazı düzeltmeler yapıldı, bazı noktalarda yer altı geçitleri ilave edildi ve hemzemin geçitlerin sayısı azaltıldı, halbuki bu çalışmaların işin en başında planlanması ve tramvay inşaatı ile birlikte ele alınması gerekirdi. Bağcılar' da ise bu gaye hiç güdülmedi halbuki en büyük sorunun yaşanan noktalar olan Kale İş Merkezi, Soğanlı (İlgi Hast.) ve Yavuz Selim duraklarının oradaki hemzemin geçitler için kesinlikle ama kesinle arabalar için alt geçitler projelendirilmeli idi, tabii bu o çevrede çok sayıda binanın yıkılmasını gerektirecekti ama inanın bana bu yıkımlar o bölgelerin estetiğine hiçbir şey kaybettirmeyecektir, aslında bu biraz şey gibi hani kurbağa var karşınızda, yapış yapış ve pis ama biliyorsunuz ki öpünce prens/es olacak, ya geleceği için onu öpmeye katlanacaksınız ya da kurbağa haline, aslında kurbağa içinde belkide sizin öpücüğünüz çok pis ve iğrenç bir şey ama o da geleceği için buna katlanacak? Nasıl örnek ama, varya ben Edebiyat dersinde kompoziyondan hiç zayıf almadım hep tam not.
ist-T.04:04 » T4 Topkapı-Mescidi Selam Tramvay Hattı
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18166
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Evet kısmi de olsa iyileştirme oluyor, ama maalesef projeler başka etkenler ile birlikte bir bütün olarak ele alınmadığı için ve kentin planlama diye bir gayesi olmadığı için bazı sorunlar devam ediyor.
Aslında T4 hattında biraz geçte olsa bazı düzeltmeler yapıldı, bazı noktalarda yer altı geçitleri ilave edildi ve hemzemin geçitlerin sayısı azaltıldı, halbuki bu çalışmaların işin en başında planlanması ve tramvay inşaatı ile birlikte ele alınması gerekirdi. Bağcılar' da ise bu gaye hiç güdülmedi halbuki en büyük sorunun yaşanan noktalar olan Kale İş Merkezi, Soğanlı (İlgi Hast.) ve Yavuz Selim duraklarının oradaki hemzemin geçitler için kesinlikle ama kesinle arabalar için alt geçitler projelendirilmeli idi, tabii bu o çevrede çok sayıda binanın yıkılmasını gerektirecekti ama inanın bana bu yıkımlar o bölgelerin estetiğine hiçbir şey kaybettirmeyecektir, aslında bu biraz şey gibi hani kurbağa var karşınızda, yapış yapış ve pis ama biliyorsunuz ki öpünce prens/es olacak, ya geleceği için onu öpmeye katlanacaksınız ya da kurbağa haline, aslında kurbağa içinde belkide sizin öpücüğünüz çok pis ve iğrenç bir şey ama o da geleceği için buna katlanacak? Nasıl örnek ama, varya ben Edebiyat dersinde kompoziyondan hiç zayıf almadım hep tam not.

Aslında T4 hattında biraz geçte olsa bazı düzeltmeler yapıldı, bazı noktalarda yer altı geçitleri ilave edildi ve hemzemin geçitlerin sayısı azaltıldı, halbuki bu çalışmaların işin en başında planlanması ve tramvay inşaatı ile birlikte ele alınması gerekirdi. Bağcılar' da ise bu gaye hiç güdülmedi halbuki en büyük sorunun yaşanan noktalar olan Kale İş Merkezi, Soğanlı (İlgi Hast.) ve Yavuz Selim duraklarının oradaki hemzemin geçitler için kesinlikle ama kesinle arabalar için alt geçitler projelendirilmeli idi, tabii bu o çevrede çok sayıda binanın yıkılmasını gerektirecekti ama inanın bana bu yıkımlar o bölgelerin estetiğine hiçbir şey kaybettirmeyecektir, aslında bu biraz şey gibi hani kurbağa var karşınızda, yapış yapış ve pis ama biliyorsunuz ki öpünce prens/es olacak, ya geleceği için onu öpmeye katlanacaksınız ya da kurbağa haline, aslında kurbağa içinde belkide sizin öpücüğünüz çok pis ve iğrenç bir şey ama o da geleceği için buna katlanacak? Nasıl örnek ama, varya ben Edebiyat dersinde kompoziyondan hiç zayıf almadım hep tam not.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5587
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
İşte farkına varıyorum ki, bizde simge eksikliği var. Buranın U, S ve TRAM simgeleri herşeyi anlatır. Bence o "istasyonu" sözcüğü fazla ve sırıtıyor. Orada [SİMGE] EDİRNEKAPI yazsa, daha şık olur. Ve evet, o giriş aranındaki dolambaçlar korkunç. Buna benzer bir şey burada bir cadde tünelinde yapıldı, şimdi kanunen o tüneli kapattırmayı bile düşünüyorlar. tabiîki raylı sistem için "o" denli tehlike yok, ama bir yavaşlama var mı, var. Araç 60 veya 80 km/h ile yanaşacağına, 20 km/h becerir orada sadece. Bunu hakikaten hiç düşünen olmuyor mu? Mühendis okulunda ne öğreniyorlar? Çay simit hayatını mı?
B. Alabay
Ek: yahu, sizler ikiniz (!) kar dediniz de, bizim burada nasıl oldu da bugün 18º? Ne garip yaa ... ama iki gün evvel dağda ormanda gezdik (ve yolu kaybettik), orası da daha karlıydı
B. Alabay
Ek: yahu, sizler ikiniz (!) kar dediniz de, bizim burada nasıl oldu da bugün 18º? Ne garip yaa ... ama iki gün evvel dağda ormanda gezdik (ve yolu kaybettik), orası da daha karlıydı
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18166
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Olabilirdi, işte o simgede kafana düşecek olan T olurdu, sakın cevap yazma ben gelip kafana T yi vuracam.alabay yazdı:İşte farkına varıyorum ki, bizde simge eksikliği var. Buranın U, S ve TRAM simgeleri herşeyi anlatır. Bence o "istasyonu" sözcüğü fazla ve sırıtıyor. Orada [SİMGE] EDİRNEKAPI yazsa, daha şık olur.
Benzer yaklaşmalar tünel içi iki yada üç noktada daha var, ve dediğin gibi makinistler buraya girerken aşırı derecede yavaşlamak durumunda kalıyorlar, (normal hıza göre) ve bu da işletmenin toplam hızını düşürüyor tabii ki, eğer 50 ile falan girse zaten Allah muhafaza, hiç bir şey olmasa bile millet kafasını sağa sola çarpar, korkunç konforsuz.alabay yazdı:Ve evet, o giriş aranındaki dolambaçlar korkunç. Buna benzer bir şey burada bir cadde tünelinde yapıldı, şimdi kanunen o tüneli kapattırmayı bile düşünüyorlar. tabiîki raylı sistem için "o" denli tehlike yok, ama bir yavaşlama var mı, var. Araç 60 veya 80 km/h ile yanaşacağına, 20 km/h becerir orada sadece. Bunu hakikaten hiç düşünen olmuyor mu?
Valla çay simitmi bilemem de, öyle olmaması gerektiğini her göz düşünür, yani bu olması gereken bir şey olamaz yahu? Ne yani şimdi diğer taraftan girişteki kavis ile oluşan merkez kaçı dengelemek için mi bir karşı kavis yapılıyor?
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5587
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Tabiî değilz. Ama nedim imişiz gibi böyle garip "konstrüküsyong"lar yapıyoruz?
O senin T harfini yesinler. Yere düşen T olur mu? T tramvay, M metro, B (?) Banliyö. Bunlara güzel bir de simgelik –kalın– bir yazı gerekirdi, ya serifli, ya serifsiz (sansserif) [serif kuyruk demek, harf sonu çengelleri, anlayana]. O kadar basit.
B. Alabay
O senin T harfini yesinler. Yere düşen T olur mu? T tramvay, M metro, B (?) Banliyö. Bunlara güzel bir de simgelik –kalın– bir yazı gerekirdi, ya serifli, ya serifsiz (sansserif) [serif kuyruk demek, harf sonu çengelleri, anlayana]. O kadar basit.
B. Alabay
-
Mehmet Kasım
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18166
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Konuyla ilgili bir önceki sayfada yaptığım bilgilendirme vardı.Mehmet Kasım yazdı:Dün yeni hattı kullandım. Bazı araçlar Topkapı'ya giderken bazıları Şehitlikten geri dönüyor.
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?p=6236#6236
Pik saat aralıklarında 6 Dk. frekansında 50.Yıl-Şehitlik seferleri yapılarak bu istasyonlar arasındaki bölümde 3. Dk lık frekans sağlanmaktadır.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18166
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İstanbul Ulaşım A.Ş. den hatta yapılacak bir çalışma ile ilgili duyuru :
Duyurunun LinkiSayın Yolcularımız,
Habibler - Topkapı raylı sistem hattımızın Şehitlik - Topkapı bölümünde elektrik, ekletronik ve elektro-mekanik ekipman montaj çalışmaları nedeniyle, 01 Nisan 2009 - 10 Mayıs 2009 tarihleri arasında seferler gün içerisinde planlandığı şekilde devam edecek, saat:22:00'dan 00:00'a kadar tren seferleri tek hat üzerinden ve 20 dakika aralıklarla yapılacaktır.
Sayın halkımıza duyurulur.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18166
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Topkapı istasyonu girişi, girişteki tabelalar burada güzel olmuş

Burası da Topkapı istasyonu çıkışı, gerçi buradan çıkış yok ters taraf yani araçlara göre çıkış

Üstgeçitten Fetihkapı istasyonunun görünüşü

Vatan istasyonundan viyadüğü geçerek Fetihkapı ya gelen araç

Fetihkapı istasyonu, ABB, ve surlar

Burada da T1 Bombardier arası Suriçi ne giriş yapıyor




