ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 May Cum, 2009 16:51

Araca binmeyen demek istedin herhalde Başar ve bence Mehmet hani salladım demişsin ama o zamanlar tramvaylar hakikatten her tabakanın bir arada bulunduğu yegane toplu ulaşım araçlarıydılar, yani hiçte sallamış değilsin.

Bir diğer husus, Başar kim yaptı ki o zaman tramvay hatlarını? Biz mi yaptık? Tabii ki hayır, zaten işletme imtiyazı dönemin bankerlerinde idi ve onlarda sadece tebaadandılar fakat ekonomik olarak çok daha özgür ve geniş imkanlara sahiptiler. Bu imtiyazlar direkt olarak Fransız ya da İngilizlere verilmedi ama sermaye sahibi gayri müslimler aracılığı ile bu işleri aldılar, görünürde sahiplik Osmanlı vatandaşında idi ama işi yapanlar yine yabancılardı öyle değilmi?

Bizim o zamanki mühendislerimiz ne yapıyordu, bu işi ne kadar öğrendiler bilemem bu konuda çokta yorum yapmak istemiyorum çünkü azılı bir mühendis düşmanı olarak yeterince nam saldım zaten :) bugüne bakarsak böyle bir sorunumuz yok, bence her türlü bilgiye ve donanıma sahip elemanımız var ama hala bir şeyler önümüzü kesiyor, birileri hala ordan tramvay geçmez diyor. Uzuuunn bir konu bu :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 May Cum, 2009 21:44

Menderesin en büyük hatası İstanbul'daki tramvay sistemini söktürmek oldu. Keşke sökeceğine modernize etseydi. Şimdi onlarca km tramvay hattımız olurdu. Küçük Amerika yapacam derken kocaman raysızlık çıktı ortaya. Yazık oldu. Şimdi aynı yerlere tramvay yapamıyorsun.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 02 May Cmt, 2009 01:44

Bu hatayı o zamanlar yaklaşık herkes yaptı, çooh moderindi dünya. Şimdi de inek gibi özelleştiriliyor. Bu sefer korkutan, burası özelleştirmekten artık vazgeçerken, orası hâlâ hayal kuruyor. Bu çok kötü.

Zamanında sökülmeseydi ama, hem güzel olurdu, hem dökülürdü, troleybüs şebekesi ne oldu? Yani.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 May Cmt, 2009 12:12

Dökülürmüydü? Aynı yıllarda inşaa edilmiş olan Viyana tramvay şebekesi havai hattı tüm eski sistemliğine rağmen takır takır çalışıyor :) bakım onarım diye bir süreç var adam gibi yaparsan hiç bir şey olmaz. Rayın zaten bir ömrü var mantar şeklini kaybetti ise, ondülasyon tamir edilemeyecek seviyede ise ya da kurp ve makaslarda aşınma ve vuruntu hasarı fazla ise ya kaynak onarımı ya da değişim yapılır bu da sanıldığı kadar büyük bir maliyet değil aslında, yani 50 yıl kullanacağın bir hat için ya da 100 yıl.

O zamanlar Amerika olabilmek adına sokaklarımıza o güzelim Chevrolet ler ve Phlymount lar dolunca yollarda yer açmak gerekiyordu, :) bir o dandirik renoları kime satacaklardı? Gayet güzel bir şekilde o raylar sökülmeden günümüze kadar çatır çatır kullanılabilirdi, haa şehrin trafiğini nasıl etkilerdi? Tabii ki kötü etkilerdi, o zamanda trafikteki diğer tedbirlerini ona göre alırdın. Ama Başar' ın da dediği gibi o yıllarda (1950-1960) Avrupa' da pek çok şehir tramvay hatlarını iptal etmişti ve raylarını sökmüştü, bazı inatçılar hariç :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 03 May Pzr, 2009 13:39

Marmaray Videoları

Marmaray inşaat ilerlemesi ideolarında MART AYI VİDEOSU eklenmiş. Şubat videosu ile karşılaştırıldığında şu farklar ortaya çıkıor:

1-TBM-1 Üsküdar Makas Tüneli'nden İstasyona doğru kazı yapmak iin tünel azına monte ediliyor. SANIRIM BUGÜNLERDE BU MONTE ETME BİMİŞ DELMEYE BAŞLAMIŞTIR. TAM YOL iSTASYONA GİDİORDUR. BU ARASI 750 M.

2-TBM-2'ninde ana tünelden Makas Tüneli'ne ulaşması için tünel çıkış ağzında birşeyler yapıyorlardı. Sanırım o da bu aralar makas tüneline ulaşmıştır.

3-Sirkeci Gar Yanındaki şantiyede tarihi eserlr çıkmış. Arkeologlar eşliğinde kazı yapılıyor. Ama buluntular ciddi değil. Kanalizasyon gibi yapılar.

4-Sirkeci'de küçük şaft derne ulaşmış, istasyona doğru erişim tünelleri inşaa edilmeye başlanmış.

5-Yenikapı bildiğimz gibi. Sirkeci yönüne TBM kazısına başlama için öncelikli olarak alanın doğu tarafında akzılar yoğunlaştırılmış. Ve bataklık aln. Simsiyah çamur deryası içinde kazı. Buda çok fazla derinler de bir şey çıkma ihtimalini zayıfatıyor. (((Bu kazılarda son 1 senedir ciddi buluntular yok ama özellikle marmarayın gecikmesinden ticari çıkarı olan petrolcı doğan ve otomobilci koçun itelemelerile her zaman HÜRRİYET VE MİLLİYET gibi gazetelerde sanki dünyanın en önemli şeyleri çıkıyormuş gibi yansıtılmaya ve UNESCO tahrik edilmeye çalışılıyor. Oyun bu.)))


videoyu ekleyelim Esat.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 03 May Pzr, 2009 15:54

O üstteki, ağ olmayıp da kurt şebekelerine de çook uygun olan, upuzun link pencere açısından problem yarattığından, şuna bir göz atmayı öneriyorum, benim de kullandığım bir servis:

http://tinyurl.com/

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 May Pzr, 2009 19:39

Mehmet o videoyu hafta sonu gibi edinip siteye eklemeye çalışacağım, henüz tam izleyemedim, burda internet sürünüyor da :)

hasancicek37
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 136
Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16

Mesaj gönderen hasancicek37 » 07 May Prş, 2009 11:48

Bu projede istasyonlar hususunda aman aman bir özellik-güzellik-çeşitlilik olacak mı? Yani bir turist Marmaray'la seyahat ettikten sonra 'Ya Üsküdar'da adamlar bir istaston yapmışlar..Aklım almadı..Sanki Uçuyordu istasyon(Fazla uçtum ben de:)'..Bilmem anlatabildim mi_?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 May Prş, 2009 12:06

:) İstasyonların mevcut illustrasyon ve 3D çalışmalarına baktığımızda modern cam-metal ve türk işi granit ağırlıklı tasarım ön plana çıkıyor. Ama öyle mi olacak bilemem.

Diğer taraftan biliyorsunuz İBB nin yeni adlandırdığı bir şey var TEMALI İSTASYON, ama bu temalı istasyon biraz PEYNİRLİ BÖREK gibi bir şey, yani her yerine peynir bulaşmış oluyor :) Temalı istasyon yapacağız derken yönlendirme işaretlerini dahi o temaya uydurur iseniz biraz abes oluyor, Paris' te de bazı durakların girişlerinde ki metro tabelası değişik tasarlanmış bazılarında farklı ama bu aynı şey değil.

İstasyon Pera' da diye nostaljik olsun deyip siyah beyaz film gibi yapılıp, oradaki tabelalarda öyle olursa, bir sonraki istasyonda yeşil olursa bu iş yanlış oluyor. Ama istasyon içinde bölgeye özel çiniler ya da bir takım tasarımlar olması tabii ki güzel oluyor.

hasancicek37
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 136
Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16

Mesaj gönderen hasancicek37 » 07 May Prş, 2009 12:12

Büyükşehir'in Temalı İstasyon gazını duyunca ilk başta ben de heyecanlanmıştım..Açıkçası istediğim gibi bulamadım..Moskova'daki istasyonlar gibi birşeyler bekledim..Osmanlı ruhunu yansıtan birtakım özellikler de olabilir..Ya da Japonya'dakiler gibi daha modern görünümlü de olabilir..Ayrıca istasyonlarda kullandıkları ışık sistemi de çok fazla uyuşturuyor insanı..Flarosanları daha parlak beyaz yapabilirler..
Yeni istasyonların en çok beğendiğim özelliği çok ferah olmaları..Fazla yolcu olmamasından da kaynaklanabilir.. :D

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 08 May Cum, 2009 08:32

Video'yu koymadın Esat?

Marmaray'dan haber alamadık. Gçen uneskodan amcalar gelmiş. Ne dediler acep. Kiliseyi koruyun falan dediler mi? İstemezükçü takımından da bir ses gelmedi anlaymadık ne olup bittiğini. Şantiyenin güneyi çamur deryası. Kazıcıları çekecek içine batağa diye korkuyorum :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 May Cmt, 2009 13:48

http://www.youtube.com/watch?v=K8DAHuHiu6Y

İşte video, yanlız 10 dk ya sığdırabilmek için biraz kırpmak zorunda kaldım ve henüz youtube tarafından işlenmediği için yayında değil sanırım bir 10-15 dk içinde görünür hale gelir, tabi sizler hala Youtube u göremiyorsunuz sanırım.

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön