ist-M.03:03 » M1B Otogar-Kirazlı (Halkalı) Metrosu 1.Etap

vatman
Abonman
Mesajlar: 19
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 08:10

ist-M.03:03 » M1B Otogar-Kirazlı (Halkalı) Metrosu

Mesaj gönderen vatman » 21 Eyl Cum, 2007 11:00

Otogar Bağcılar Metro proje inşaat ile ilgili bilgi belge döküman resimleri bu başlık altında toplansın.



Mehmet Kasım NOT: 2.Etap ise; KİRAZLI-HALKALI olacak. Güneşli ve Metro Marketten geçip Halkalı'ya Marmaray İstasyonuna ulaşacak.

Harita eklendi.
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Otogar - Bağcılar Bağlantısı

Mesaj gönderen Esat » 22 Eyl Cmt, 2007 22:56

Esenler metro arkasındaki alanda çok hızlı bir hafriyat çalışması devam ediyor, geçtiğimiz aylarda Çinçin deresi Üçyüzlü ışıklar mevkiinde metro inşaatı nedeni ile binalarda meydana gelen yıkım nedeni ile inşaat durmuştu. Sonrasında bu bölgede yaklaşık 6 bina yıkıldı en az 2 bina da yıkılmayı bekliyor. Fakat görünen o ki TBM ler bu bölgeyi geçiyorlar çünkü uzun zamandır bir kürek hafriyat çıkmayan Esenler şafttan sürekli olarak hafriyat çıkartılmaya başlandı bu da TBM lerin kazı yaptığının göstergesi ayrıca beton kalıp kamyonları ardı ardına tünele kalıp getiriyorlar, tahminim TBM (Tünel Kazı Makinesi) ler Üçyüzlü dere bölgesini geçti çünkü burada derenin ıslah çalışması da binaların yıkımı ile eşzamanlı yapıldı ve Çinçin-Üçyüzlü istasyonunun altındaki yolda trafiğe kapatıldı, tüm veriler çok yakında tüneli buradan çıkacağını ya da çıktığını gösteriyor.

Buradan sonra kazı makinelerinin daha hızlı ilerleyeceğini düşünüyorum çünkü yüzeye daha uzak bir kazı yapacaklar ve çok fazla bir yolda yok, dolayısı ile 2008 gibi Otogar-Bağcılar arası tünel kazı işlemleri biter ve istasyon ince işleri ile elektromekanik ihaleye çıkılır. Bildiğiniz gibi bu hattın ikinci etabı Bağcılar-Halkalı olacak ayrıca her ne kadar adına Bağcılar desekte şu an ki son istasyon Kirazlı da olacak, çünkü Kirazlı bir aktarma istasyonu Bakırköy-Kirazlı-Olimpiyatköy-Başakşehir metrosu ile burada iki katlı bir istasyon ile entegre olacaklar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Esenler Belediye Başkanı Metro İnşaat

Mesaj gönderen Esat » 09 Eki Sal, 2007 07:25

Esenler Belediye Başkanı Mehmet Öcalan, mahalle muhtarlarına Otogar- Bağcılar arasında yapımı devam eden metro tünelini gezdirdi.
Otogar - Bağcılar arasındaki metro çalışmaları büyük bir hızla devam ediyor. Çift taraflı tünel çalışmasında, Bağcılar Ebubekir Camii'nin yaklaşık 200 metre ilerisine denk gelen 2700 metreye ulaşıldı. Temeli 29 Mayıs 2005 tarihinde Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Esenler Belediye Başkanı Mehmet Öcalan, dönemin Bağcılar Belediye Başkanı Feyzullah Kıyıklık tarafından atılan Otogar-Bağcılar metrosunda çalışmalar 24 saat aralıksız sürdürülüyor. Esenler-Otogar’da başlayıp Bağcılar Kirazlı'ya kadar uzanacak olan metro çalışmalarını yerinde görmek için Esenler Belediye Başkanı Mehmet Öcalan mahalle muhtarları ile birlikte tünele indi. Ulaşım A.Ş'nin bitişiğindeki Esenler istasyonunun yer alacağı tünel girişinden, yanında Belediye Başkan Yardımcısı T. Uğur Tayfur ve mahalle muhtarları ile birlikte vagona binen Mehmet Öcalan, Bağcılar Ebubekir Camii'nin 200 metre ilerisine denk gelen son noktaya kadar ulaştı. Mehmet Öcalan ve mahalle muhtarlarına inşaatın tünel şefi inşaat mühendisi Yalçın Koçar çalışmalar hakkında bilgi verdi. İnşaatta yeni nesil teknoloji ürünü ve köstebek olarak adlandırılan tünel açma makinesi TBM'nin kullanıldığını hatırlatan Koçar, "Makine yaklaşık 100 metre uzunluğunda. Makineler, ülkemizde Marmaray , Esenler-Bağcılar, Kadıköy-Kartal ve Ankaray Çayyolu Metrolarında kulanılıyor. Bir solucan gibi. Kod ve koordinatlar verilerek elektronik ortamda yönler belirleniyor ve kazı devam ediyor. Eski teknoloji ile burada böyle bir tünel açmak hayaldi" dedi. Kazının ardından hemen betonlamanın yapıldığını kaydeden Koçar, "Beton özel ve çabuk donan, çok dayanıklı ve taşıma kabiliyeti yüksek olan malzemeden teşekkül ediyor" diye konuştu.
Çalışmaları bir süre izleyen Esenler Belediye Başkanı Mehmet Öcalan, "Bildiğiniz gibi Fransa' da Paris Metrosu çalışmalarında 250 bin Cezayirli Müslüman ölmüştür. Allah' a şükür bugünkü teklonoji ile hiçbir kimsenin burnu kanamadan bu çalışmaları yapıyoruz" dedi. Tünelde çalışanlara başarılar dileyen Mehmet Öcalan, çalışanların tamamına yakınının Türk mühendis ve işçileri öğrendikten sonra onları alkışlayarak, "Sizlerle gurur duyuyoruz. Allah kolaylık versin" diyerek moral verdi.
Metro çalışmaları, İETT tarafından biri Almanya'dan diğeri Kore' den satın alınan ve tünel teknolojisinde son model iki ayrı tünel açma makinesi TBM ile sürdürülüyor. İki vardiya halinde devam eden çalışmalarda günde ortalama 20 metre kazılıp 16 metre beton tünel kalıpları döşeniyor. Menderes İstasyonu' ndan sonra Esenler-Bağcılar ve Güngören ilçelerinin kesişim noktasında Cincin İstasyonu inşaatı da devam ediyor. İETT yetkilileri, Cincin İstasyonu' ndan sonraki durağın Bağcılar Meydanı'nda olacağını belirterek, "Oradan Kirazlı İstasyonu' na geçilecek. Otogar - Kirazlı arasındaki 20 aya kadar tamamlanacak. Buraya kadar olan hat Hafif Raylı Sistem' di. Kirazlı' daki entegre istasyonundan sonra metro çalışmaları başlayacak. Kirazlı - 1 İstasyonu' ndan sonra İSTOÇ İstasyonu, İkitelli Güney Sanayi İstasyonu yapılacak. İkitelli Sanayi İstasyonu da entegre bir istasyon. Buradan hattın bir ayağı Olimpiyat Stadı'na, bir ayağı da Başakşehir 1. Etap'tan, Başakşehir 4. Etap'ta son bulacak" dediler.

Projenin ilk ayağı olan Otogar- Bağcılar arası yaklaşık 173 milyon 358 bin Dolara mal olacak. Bu hat hizmete girdiğinde, karşılıklı olarak saatte 35 bin yolcunun taşınması hedefleniyor. İETT yetkilileri projenin Olimpiyat Stadı'na ulaştığında yaklaşık 100 bin kişinin problemsiz bir şekilde taşınacağını ve spor kulüplerinin stadla ilgili endişesinin ortadan kalkacağını ifade ettiler. İkitelli Güney Güney Sanayi İstasyonu'ndan sonra Başakşehir 1, 2, 4, 5 ve Göçmen Konutları'na uzanan hatla bölgede yaşayan 150 bin insana yaklaşık yarım saatte Aksaray'a ulaşabileceklerini belirtti.
Kaynak : Bölge Gazetesi

---not: alıntıdaki Paris metro inşaatında 250.000 müslüman işçinin öldüğü kısmı ya dil sürçmesi (ama ne sürçme) ya da tashih hatası olabilir, böyle bir rakam asla hafızalardan silinmez durmadan dile getirilirdi, dolayısı ile yazının bu paragrafı ile ilgili bir düzeltme bekliyoruz.--- Site Yönetimi
En son Esat tarafından 09 Eki Sal, 2007 14:51 tarihinde düzenlendi, toplamda 3 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Mahmut Pasa
Aylık Paso
Mesajlar: 82
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 08:47

Mesaj gönderen Mahmut Pasa » 09 Eki Sal, 2007 11:58

Üçyüzlü yü geçmişler demekki, bu çok güzel bir gelişme, Ebubekir Camii nden sonra yüzeyin daha sert olduğunu sanıyorum ama geçen gün dikkatimi bir şey çekti daha önce Bağcılar meydanında etrafı tamamen çevrilen alanda bir takım perdeler kaldırılmış ve şaft flan yoktu acaba şaftı Kirazlı bölgesine mi açacaklar? Bu hattın inşaatı toplam 5 km olacak diye biliyordum habere göre yarısı geçilmiş çok güzel bir gelişme.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Eki Çrş, 2007 07:09

Haberde 2700 mt kazı yapıldığından bahsediyor hattın inşaatı zaten 5500 mt civarında idi bu da tünel kazısı işleminin %50 civarında olduğunu gösteriyor, tabi yaklaşım ve makas tünelleri ile birlikte daha fazla metraj ortaya çıkabilir, Üçyüzlü bölgesini geçmeleride ayrıca güzel orada bayağı bir problem yaşandı pek çok bina yıkılmak durumunda kaldı ama bu yıkılmalar metro inşaatının kendisi ile ilgili değil binaların yapılmış olduğu zemin yapısı ve kuyular üzerine atılmış temellerinden kaynaklanıyordu.

Zaten son 1 aydır Esenler bölgesinden sürekli olarak hafriyat çıkartılıyor önceleri bir kaç günde bir çıkan hafriyat vagonu şu anda günde bir kaç sefer (gündüz görebildiğim) yapıyor ve hafriyat kamyonları sürekli taşıma yapıyorlar, ayrıca beton tünel kalıpları getiren kamyonlarda Esenler şantiyenin kenarında yolda bazen kuyruk oluşturuyor her gün pek çok kamyon ile bu malzemeden getiriliyor, günde 16 metre bu duvardan atıldığı söylenmiş bu da bence oldukça iyi bir hız.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

UFAK DETAY . TÜNEL+VİYADÜK:3.700 M

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Kas Cum, 2007 12:55

Bölge Gazetesi haberine göre Tünel uzunluğu 2.700 m denmiş.Esenlerde Ulaşım A.Ş binasının oradaki tünel ağzından itibaren yani.

Otogardan Ulaşım AŞ'ye kadar olan bölüm viyadük olarak yaklaşık 800-1000 m dersek ;

PROJEDE 3.700 M gibi bir iş tamamlanmış oluyor.

Proje uzunluğu 5.510 m olduğuna göre geriye 1.800 m gibi bir tünel kalıyor.

Günde 20 m kazıldığına göre 3 ayda bu kazı biter.

YANİ ŞUBAT-MART 2008 'DE KABA İNŞAAT TAMAMLANABİLİR.

Zaten bu hattın vagonları 29 Ekim 2008'de teslim edilecek diye başkan açıklamıştı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Kas Cum, 2007 14:42

Vagon konusunun bu kadar hızlı tamamlanması bence imkansız, neden derseniz, en son yapılan ihaleyi Alstom aldı ve üretime sanırım henüz başlamadı, bu araçların 2009 sonundan önce tesliminin değil bitmesi yarılanması bile bence zor, ama Alstom boş oturuyorda iş arıyor heh hemen yapalım diyorduysa bilemem :D şaka bir yana süreç çok zor, 16 ayda ilk teslimi yapılacak tramvaylar için bile rekor süre deniliyor, diğer taraftan Eurotem çalışmaya başladı ve ilk teslimatını İBB için (Yenikapı)Taksim-4.Levent(Darüşşafaka) hattı için vereceği metro araçları ile yapacak ama o da bildiğim kadarı ile üretime henüz başlamadı öngörülen süre orada da 2009 gibi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Kas Cum, 2007 17:01

Bahsettiğim tünel boyu ve viuadük uzunluğu konusunda ne düşünüyorsun ? Mantık doğru değil mi ?

Google earth'ten bakmak lazım.Ebu Bekir Camiinin 200 m ( gerçi 15 gün geçti 400 olmuşmudur ) ilerisinden Kirazlıya kaç m var ?

1.5 km falan zannedersem.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Kas Cum, 2007 17:07

Google dan ölçüm yapmadım açıkçası ama bundan 1 ay kadar önce İETT den görüştüğüm bir mimar arkadaş bu hatta da denetim yaptıklarını Üçyüzlü derenin geçildiğini buradaki problemin aşıldığını söylemişti, ama halk arasında Üçyüzlü deki camii nin de hasar gördüğü yıkılacağı yönünde bir söylenti dolaşıyor, aşağı yukarı 2 ay öncede Çinçin istasyonu altındaki yolda trafiğe kapatıldı, tahminime göre bu bölge geçildi ve şu anda TBM ler Çinçin istasyonu bölgesinde olmalı, çünkü hafriyatta çok aşırı bir hızlanma var sürekli hafriyat çıkıyor içeride duvar betonu taşınıyor. İBB ye yazdığım bilgi edinmeden tatmin edici bir cevap alamadım bu konuda.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Kas Cum, 2007 17:14

Belediye başkanının muhtarlarla yaptığı gezide camiyi 200 m geçtik dediğine göre Çinçin geçilmiş Bağcılara ilerleniyor demektir.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Google Ölçümleri Yaptım .DETAYLAR

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Kas Cum, 2007 19:59

Ebu Bekir Camii-Bağcılar Meydan arası yaklaşık 900 m.
TBM'in Bağcılara gelmesine 500-600 m kalmış durumda.
Meydan-Kirazlı arası yaklaşık 1300 m.
Toplam 1900 m kadar kazı kalmış.

Hesabımız doğru yani.

Aralık ayı içinde TBM Bağcılar İstasyonuna ulaşır.......

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Kas Prş, 2007 23:19

Bu hattında çalışmaları son sürat devam ediyor, daha önce bahsettiğim gibi hızlı bir hafriyat taşıma ve duvar kalıplarının içeri taşınması işlemi Esenler de devam ediyor, Ebubeki Camii nin altındaki Çinçin istasyonu için yol kapatılmıştı burada bir hafriyat dağı oluşmuş en kısa sürede resim çekmek lazım demir perdelerin gerisinden, son olarak Esenlerde Menderes Mahallesinde Atışalanı caddesi üzerindeki istasyon için kazılara başlandı fakat anlamadığım bir nokta var, burada geniş bir alan var ve tüneller burayı çoktan geçti, demekki istasyon aç kapa olmayacak aşağıda tünel istasyonlar inşaa edildi bile, tabii bu bir tahmin zamanla göreceğiz.

Resim
Çinçin istasyonu inşaatının yapıldığı bölge, Mehmet Kasım ın bahsettiği yer burası tüneller bu bölgeyi 200 metre kadar geçmiş

Resim
soldaki daire Menderes istasyonunun yapılacağı bölge, sağdaki ise Esenler şantiyesi burası sürekli bahsettiğim ana şantiye

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön