ist-M.06 » Beşiktaş-Sirkeci-Aksaray-Topkapı Metro Önerisi
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
ist-M.06 » Beşiktaş-Sirkeci-Aksaray-Topkapı Metro Önerisi
Ayrı bir başlıkta ele almanın doğru olduğunu düşündüm. E6 ve çevresinin MİA Bölgesine metro ile erişimini sağlamak için öneriyorum.
Beşiktaş,Kabataş,Sirkeci,Aksaray ve Topkapı'dan geçerek Bayrampaşa ve Otogar üzerinden Atışalanı Köprüsü ve E6 Yolu ile 100.Yıl Mahallesi ve Milliyet gazetesine devam edecek.
Beşiktaş,Kabataş,Sirkeci,Aksaray ve Topkapı'dan geçerek Bayrampaşa ve Otogar üzerinden Atışalanı Köprüsü ve E6 Yolu ile 100.Yıl Mahallesi ve Milliyet gazetesine devam edecek.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Valla şu alttaki linki bir inceleyin önce, bana pek doğru gelmedi bu hali ile, bir kere Suriçinde tarihi yarımadayı geçmek böyle bir fikri kafadan sakat doğuruyor, bana göre değil siz bilirsiniz kimlere göre olduğunu
İkincisi, ne kadar doğru bir hat? E6 üzerinde İETT Metrobüs sevdasından asla vaz geçmeyecektir, bu durumda o yol üzerindeki yan yoldan çalışan tüm otobüslerin iptal edilmesi gerekir, ki İBB artık bunu pek önemsemiyor, eğer yapılabilirse o zaman iki hat birlikte çalışabilir, ya da metro hattını biraz daha sinüs şeklinde şekillendirmek lazım daha çok girinti çıkıntılı, ama bilmem ne kadar doğru gelir size? Fena da değil ama iyi şekillendirmek lazım.
http://maps.google.com/maps/ms?hl=tr&ie ... 4c0e22f9f6
İkincisi, ne kadar doğru bir hat? E6 üzerinde İETT Metrobüs sevdasından asla vaz geçmeyecektir, bu durumda o yol üzerindeki yan yoldan çalışan tüm otobüslerin iptal edilmesi gerekir, ki İBB artık bunu pek önemsemiyor, eğer yapılabilirse o zaman iki hat birlikte çalışabilir, ya da metro hattını biraz daha sinüs şeklinde şekillendirmek lazım daha çok girinti çıkıntılı, ama bilmem ne kadar doğru gelir size? Fena da değil ama iyi şekillendirmek lazım.
http://maps.google.com/maps/ms?hl=tr&ie ... 4c0e22f9f6
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Google Maps çalışması çok iyi olmuş. Atışalanı-Kemerden sonra kuzeye kıvrılıp Tekstilkent yapsa nasıl olur. İyi olmaz mı? E6'dan metrobüsü de ayrıca yapabilirler. Bu metro hattının bazı noktalarına metrobüs giremez. Metrobüsün olamayacağı istasyonlar.
*Tekstilkent
*Otogar (viyadüğe koyabilirler ama etkili our mu?)
*Bayrampaşa-Maltepe
*Terazidere (bence buna gerek yok, zaten M1 var, dolduramıyorlar bile)
*Çapa
*Aksaray
*Sirkeci
*Kabataş
Buralara metrobüs sokamayız.
Suriçi konusuna gelince; zaten Haliç'i batırma tüp ile geçeceğimizden dolayı çok derinden gidecek. Suriçi boyunca -50'lerde gider. Derinlerde tarihi eser çıkması imkansız. Tarihi eserler -15'ye kadar çıkıyor. Sonra bitiyor. Sadece istasyon konulacak yerler çok iyi tespit edilip yüzeye çıkılacak noktalarda iyi bir zemin etüdü yapılırsa sorun olmaz. Dünya bu işleri nsıl yapıyorsa bizde öyle yapalım.
Suriçinde topu topu 3-4 istasyon (Çapa,Aksaray,Vezneciler,Sirkeci) koyacağız. Onlarıda cadde üzerinde bir yere koyarız. Yani hemBizans hemde Osmanlı dönende cadde olarak kullanılan yapı olmayan bölgeler tespit edilir oraya konur.
*Tekstilkent
*Otogar (viyadüğe koyabilirler ama etkili our mu?)
*Bayrampaşa-Maltepe
*Terazidere (bence buna gerek yok, zaten M1 var, dolduramıyorlar bile)
*Çapa
*Aksaray
*Sirkeci
*Kabataş
Buralara metrobüs sokamayız.
Suriçi konusuna gelince; zaten Haliç'i batırma tüp ile geçeceğimizden dolayı çok derinden gidecek. Suriçi boyunca -50'lerde gider. Derinlerde tarihi eser çıkması imkansız. Tarihi eserler -15'ye kadar çıkıyor. Sonra bitiyor. Sadece istasyon konulacak yerler çok iyi tespit edilip yüzeye çıkılacak noktalarda iyi bir zemin etüdü yapılırsa sorun olmaz. Dünya bu işleri nsıl yapıyorsa bizde öyle yapalım.
Suriçinde topu topu 3-4 istasyon (Çapa,Aksaray,Vezneciler,Sirkeci) koyacağız. Onlarıda cadde üzerinde bir yere koyarız. Yani hemBizans hemde Osmanlı dönende cadde olarak kullanılan yapı olmayan bölgeler tespit edilir oraya konur.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Evet yani metrobüsü bazı noktalarda keserek aktarma sağlayan ama genellikle yolun iç taraflarını toplayan bir yapıda olabilir, sadece yolun kuzeyi ya da güneyi de olabilir, ya da S çizerekte gidebilir.
Otogar ile ilgili önerinde, ben Otogarı, mevcut istasyon ile aynı katta düşündüm, orası müsait, daha alta inmek, zaten sorunlu olan Otogar içi trafiği daha da berbat hale getirecektir, ama aynı katta yapılacak ilave peronlar ile rahatlıkla başka bir hat işletilebilir diye düşündüm, ya da senin dediğin gibi daha da altta olabilir, yani otobüs tamirhaneleri katında ama oraya da erişim iyi düzenlenmeli, şu anki hali malum mezbelelik.
Ben o istasyona Terazidere derken semtin ismi nedeni ile dedim ama bana sorarsan Maltepe dışında Bayrampaşa' nın bir istasyona daha ihtiyacı vardır, o bölgeden sanayiinin uzaklaştırılması için, hani minibüs yolu S yaparak dereye iniyor, o inişte benzinciden sonra sol taraftaki park alanı var o bölgede düşünmüştüm.
Sur içine gelince, -15 diyorsun ama ben bundan pek emin değilim, İstanbul' un tarihi görüyoruz ki çok eski, ve sırf bizim zamanımızda yollar 1,5 metre yükseldi zemin seviye evler bodrum katı oldu Mehmet, tarihi çeşmeler kaldırımlar altında ezildi, Sur içinin 15 sene önceki halini ne kadar bilirsin bilmiyorum ama en azından tahmin edebiliyorsundur, bir ikincisi, aslında Vezneciler ya da Beyazıt civarında nereyi kazsalar bir şey çıkar yani orada bir istasyon çıkışı çok riskli, ve sanırım Marmaray' da bu sebeple orada bir istasyon yapılmadı, en azından o Kral Yolunun kalıntıları çıksa zaten proje orada kesilir. Başar söylemişti sanırım aslında bize İstanbul' un röntgeni lazım, yani bize derken bu işi yapanlara, uydudan çekilmiş kaliteli röngtenler lazım, yer altında ne var ne yok meydanlıklarda bu görülebiliyor ise planlamalar ona göre şekillenebilir diye düşünüyorum.
Ama genel olarak kişisel düşüncelerimi bir kenara bırakırsak önerilerinize katılıyorum ve neden olmasın diyorum.
Otogar ile ilgili önerinde, ben Otogarı, mevcut istasyon ile aynı katta düşündüm, orası müsait, daha alta inmek, zaten sorunlu olan Otogar içi trafiği daha da berbat hale getirecektir, ama aynı katta yapılacak ilave peronlar ile rahatlıkla başka bir hat işletilebilir diye düşündüm, ya da senin dediğin gibi daha da altta olabilir, yani otobüs tamirhaneleri katında ama oraya da erişim iyi düzenlenmeli, şu anki hali malum mezbelelik.
Ben o istasyona Terazidere derken semtin ismi nedeni ile dedim ama bana sorarsan Maltepe dışında Bayrampaşa' nın bir istasyona daha ihtiyacı vardır, o bölgeden sanayiinin uzaklaştırılması için, hani minibüs yolu S yaparak dereye iniyor, o inişte benzinciden sonra sol taraftaki park alanı var o bölgede düşünmüştüm.
Sur içine gelince, -15 diyorsun ama ben bundan pek emin değilim, İstanbul' un tarihi görüyoruz ki çok eski, ve sırf bizim zamanımızda yollar 1,5 metre yükseldi zemin seviye evler bodrum katı oldu Mehmet, tarihi çeşmeler kaldırımlar altında ezildi, Sur içinin 15 sene önceki halini ne kadar bilirsin bilmiyorum ama en azından tahmin edebiliyorsundur, bir ikincisi, aslında Vezneciler ya da Beyazıt civarında nereyi kazsalar bir şey çıkar yani orada bir istasyon çıkışı çok riskli, ve sanırım Marmaray' da bu sebeple orada bir istasyon yapılmadı, en azından o Kral Yolunun kalıntıları çıksa zaten proje orada kesilir. Başar söylemişti sanırım aslında bize İstanbul' un röntgeni lazım, yani bize derken bu işi yapanlara, uydudan çekilmiş kaliteli röngtenler lazım, yer altında ne var ne yok meydanlıklarda bu görülebiliyor ise planlamalar ona göre şekillenebilir diye düşünüyorum.
Ama genel olarak kişisel düşüncelerimi bir kenara bırakırsak önerilerinize katılıyorum ve neden olmasın diyorum.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Hattın ağırlıklı olarak yeraltından gitmesi gerektiğini dolayısıyla Otogar'da da yer altından gitmesi gerektiini düşünüyorum. Çünkü Otogar'da mevcut istasyonun alt katında hat yaptığınızda Otogar'dan çıktığında önünün açılması için o bölgedeki evlerin istimlaki gündeme gelir. O YÜZDEN SIKINTI OLABİLİR. iYİSİ Mİ BURADA DA YER ALTINDAN GİTSİN. Sorunsuz olur.
Diğer bşlığa ekledim. Buraya koymamda yarar var. 2 hat birlikte çok süper işlev görür.
Diğer bşlığa ekledim. Buraya koymamda yarar var. 2 hat birlikte çok süper işlev görür.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Ualşım Planlama'dan bir yazı geldi, paylaşıyorum:
Sayın Mehmet Bey;
Beşiktaş-Alibeyköy-Mahmutbey Metro Projesi, Kabataş ve Şişhane’ye uzatılacaktır.
Ayrıca bahsettiğiniz Beşiktaş ile Sirkeci’yi birbirine bağlayacak herhangi bir metro hattının Haliç altından geçmesinin teknik olarak mümkün olmadığı yapılan araştırmalar sonucunda ortaya çıkmıştır. Bu sebepten dolayı aktarmasız şekilde Beşiktaş-Marmaray entegrasyonu sağlanamamaktadır.
Saygılarımızla
Sayın Mehmet Bey;
Beşiktaş-Alibeyköy-Mahmutbey Metro Projesi, Kabataş ve Şişhane’ye uzatılacaktır.
Ayrıca bahsettiğiniz Beşiktaş ile Sirkeci’yi birbirine bağlayacak herhangi bir metro hattının Haliç altından geçmesinin teknik olarak mümkün olmadığı yapılan araştırmalar sonucunda ortaya çıkmıştır. Bu sebepten dolayı aktarmasız şekilde Beşiktaş-Marmaray entegrasyonu sağlanamamaktadır.
Saygılarımızla
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5558
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Haliç Köprüsünü projesine baktığımızda 2 ray hattı var. Başka hatların geçecek şekilde midir bilemem ama bu Şişhane-Kabataş etüdü tamda Haliç Köprüsünün projeleri revize edilirken ortaya çıktı. İBB bizi şaşırtır mı?alabay yazdı:Eh, olmaz demişler artık. Peki, önemli bir nokta daha: Haliç köprüsü, başka hatların da binip geçebileceği şekilde plânlandı mı? Yani oradan, bir iğne gözünden gibi, bir iki hat daha "karşıya" geçirebilir miyiz zamanında?
B. Alabay
Beşiktaş-Şişhane-Yenikapı Metro Hattı önerimiz çok iyi olurdu.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Köprü projesi revize ediliyor ise bir şey diyemem ama şahsi kanaatim öyle bir şey olmayacakMehmet Kasım yazdı:Haliç Köprüsünü projesine baktığımızda 2 ray hattı var. Başka hatların geçecek şekilde midir bilemem ama bu Şişhane-Kabataş etüdü tamda Haliç Köprüsünün projeleri revize edilirken ortaya çıktı. İBB bizi şaşırtır mı?alabay yazdı:Eh, olmaz demişler artık. Peki, önemli bir nokta daha: Haliç köprüsü, başka hatların da binip geçebileceği şekilde plânlandı mı? Yani oradan, bir iğne gözünden gibi, bir iki hat daha "karşıya" geçirebilir miyiz zamanında?
B. Alabay
Beşiktaş-Şişhane-Yenikapı Metro Hattı önerimiz çok iyi olurdu.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bende gayet açık bir Türkçe ile olacağına ihtimal vermediğimi belirttim. Her ne kadar projeler revize ediliyor denilse de bu yönde bir açıklama yok ki, olsaydı bayram yapar gibi duyurulurdu bir hat daha geçireceğiz diye.
Ayrıca ben orada bunun yapılabileceğine ihtimal vermiyorum, o köprünün Şişhane tarafındaki girişinin her iki yanından yeni yaklaşma tünelleri yapılması gerekir, bu tünellerden bir tanesinin M2 hattının altından geçerek gelmesi gerekir, Karaköy' den sonra oraya kıvrılıp tekrar köprüye dönecek güvenli bir kurp mesafesi varmı? Bence yok, tabi trenleri bu arada saatte 20km ile çalıştıracaksak olabilir, ama biraz fazla zorlamıyormuyuz sizce?
Ayrıca ben orada bunun yapılabileceğine ihtimal vermiyorum, o köprünün Şişhane tarafındaki girişinin her iki yanından yeni yaklaşma tünelleri yapılması gerekir, bu tünellerden bir tanesinin M2 hattının altından geçerek gelmesi gerekir, Karaköy' den sonra oraya kıvrılıp tekrar köprüye dönecek güvenli bir kurp mesafesi varmı? Bence yok, tabi trenleri bu arada saatte 20km ile çalıştıracaksak olabilir, ama biraz fazla zorlamıyormuyuz sizce?