ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Zorluğu nedir? Devam eden bir proje var. Bu kısımları da bitmeye yakın. Bittiğinde 15 km civarında metro demek. İstanbul'da 1 metre metronun bile çok önemi var. 15 km az mı?
Bence değerlendirilecek bu seçenek? 2011 seçimleri sağolsun.
Diğer konuda şu; acaba Yenikapı'daki arkeolojik kazıları aşmak için güzergahı değiştirmek nasıl bir fikir? Tarihi Yarımada da metro yapmak çok zor ancak bazı seçenekler nasıl olur?
Mesela: Sirkeci'e sonra Haliç kıyılarından devam edecek. Sahil yolunda tarihi eser çıkacağını sanmam. Dolgu alanı olduğu için. M2 ile Unkapanı'nda M1 ve T4 ile Topkapı-Ulubatlı arasında entegre olacak. Surdışından Kazlıçeşme'ye uzanarak normal güzergahına buradan girecek.

Veya daha kıa şekilde Unkapanı'ndan sonra Fatih Merkez üzerinden Topkapı ve Kazlıçeşme, burada tarihi eser yoğunluğu olabilir. Fatih'e delme tünel istasyon yapılmalı ve derin olmalı. Unkapanı'nda sorun olmaz.

Buda diğer bir alternatif. Sirkeci-Vezneciler-Aksaray şeklinde devam ediyor.

Bence değerlendirilecek bu seçenek? 2011 seçimleri sağolsun.
Diğer konuda şu; acaba Yenikapı'daki arkeolojik kazıları aşmak için güzergahı değiştirmek nasıl bir fikir? Tarihi Yarımada da metro yapmak çok zor ancak bazı seçenekler nasıl olur?
Mesela: Sirkeci'e sonra Haliç kıyılarından devam edecek. Sahil yolunda tarihi eser çıkacağını sanmam. Dolgu alanı olduğu için. M2 ile Unkapanı'nda M1 ve T4 ile Topkapı-Ulubatlı arasında entegre olacak. Surdışından Kazlıçeşme'ye uzanarak normal güzergahına buradan girecek.

Veya daha kıa şekilde Unkapanı'ndan sonra Fatih Merkez üzerinden Topkapı ve Kazlıçeşme, burada tarihi eser yoğunluğu olabilir. Fatih'e delme tünel istasyon yapılmalı ve derin olmalı. Unkapanı'nda sorun olmaz.

Buda diğer bir alternatif. Sirkeci-Vezneciler-Aksaray şeklinde devam ediyor.

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ben bu alternatifler mümkün olsaydı muhakkak zaten proje bu şekilde olurdu diyorum. Beyazıt ta bir istasyon yapılamayacağına inanıldığı için zaten Marmaray' a da istasyon yapılmadı.
Dediğim gibi bu işin proje sürecinde bu önerilerden bir ya da bir kaçı muhakkak değerlendirilmiştir diye düşünüyorum.
Diğer taraftan Haliç' in kenarından bir metro sistemi inşaa etmek, dolgu olduğunu söylüyorsun ama bahsettiği şekildeki dolgunun içinden gidebilmek için Haliç' e sıfır gitmesi lazım, sence bu Yenikapı' daki kazılardan daha önce bitecek bir iş mi?
hiç inanmıyorum, oraya su basıncı sızdırmazlığı geçtim, basınca dayanıklı bir inşaatı yapabilmek için kastırılacak sürede Yenikapı' daki işler zaten çoktan biter. Yani Haliç önerisi pek doğru bir düşünce değil bence.
Diğerlerinde özellikle Vezneciler Aksaray şeklinde gideni zaten başka başlıkta tartıştık, bence hiç buraya bu konuyu katmaya gerek yok, keşke öyle bir güzergah olsaydı diyorum sadece.
Bir diğer konuda böyle bir şeyi önerirken Yenikapı seçeneğini tamamen saf dışı mı bırakıyorsun? Yoksa hani orası bitene kadar bu yapılsın mı diyorsun? Bence süreleri yeniden gözden geçir derim, herhalukarda tüm bu önerilerin yapım süresinde Yenikapı' da çoktan işler düzene girmiş olacaktır.
Dediğim gibi bu işin proje sürecinde bu önerilerden bir ya da bir kaçı muhakkak değerlendirilmiştir diye düşünüyorum.
Diğer taraftan Haliç' in kenarından bir metro sistemi inşaa etmek, dolgu olduğunu söylüyorsun ama bahsettiği şekildeki dolgunun içinden gidebilmek için Haliç' e sıfır gitmesi lazım, sence bu Yenikapı' daki kazılardan daha önce bitecek bir iş mi?

Diğerlerinde özellikle Vezneciler Aksaray şeklinde gideni zaten başka başlıkta tartıştık, bence hiç buraya bu konuyu katmaya gerek yok, keşke öyle bir güzergah olsaydı diyorum sadece.
Bir diğer konuda böyle bir şeyi önerirken Yenikapı seçeneğini tamamen saf dışı mı bırakıyorsun? Yoksa hani orası bitene kadar bu yapılsın mı diyorsun? Bence süreleri yeniden gözden geçir derim, herhalukarda tüm bu önerilerin yapım süresinde Yenikapı' da çoktan işler düzene girmiş olacaktır.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Bu düşünceler beyin jimnastiği kabilinde. Proje öncesi düşünülmüştür tabi.
Yenikapı'daki şanssızlık istasyonun tamda eski Bizans Surlarına ve Limanına denk gelmesi oldu. 30-40 m kuzeye yada güneye yapılsa idi bu kadar problem olmazdı. Buda istasyon için seçilen alanın zemin etüdlerinin çokda sağlıklı yapılmadığını gösteriyor.
Yenikapı haricindeki seçenekelerde bu şekilde liman veya sur kalıntısı olmayacağını düşünerek ortaya attım. Mesela Aksaray'dan geçse idi ve delme tünel istasyon şeklinde olsa idi tam caddenin ortasından olsa idi ve makul yerlerden giriş-çıkış verilse idi böyle problemler olurmuydu? LRT ,nşaatında çıkan hamam kalıntısı Cami tarafında yani tam meydanın ortası değil. Bizans zamanında da orada meydan ve uzun yol vardı. Yapı olması zor yani. Marmarayın derinden giderek Sirkeci-Aksaray-Kazlıçeşme olarak gitmesi çok problem olmazdı kanaatindeyim.
Haliç kısmına gelince, dolgu alan olması korkutabilir. Ama sanırım Kazlıçeşme-Yenikapı arası da banliyö hattına çok yakın hatta tam altından giidyor. Buralar dolgumudur? Haliç kıyısında caddenin tam altından gitme seçeneği nasıl olur? Araştırmak lazım.
Yenikapı'daki şanssızlık istasyonun tamda eski Bizans Surlarına ve Limanına denk gelmesi oldu. 30-40 m kuzeye yada güneye yapılsa idi bu kadar problem olmazdı. Buda istasyon için seçilen alanın zemin etüdlerinin çokda sağlıklı yapılmadığını gösteriyor.
Yenikapı haricindeki seçenekelerde bu şekilde liman veya sur kalıntısı olmayacağını düşünerek ortaya attım. Mesela Aksaray'dan geçse idi ve delme tünel istasyon şeklinde olsa idi tam caddenin ortasından olsa idi ve makul yerlerden giriş-çıkış verilse idi böyle problemler olurmuydu? LRT ,nşaatında çıkan hamam kalıntısı Cami tarafında yani tam meydanın ortası değil. Bizans zamanında da orada meydan ve uzun yol vardı. Yapı olması zor yani. Marmarayın derinden giderek Sirkeci-Aksaray-Kazlıçeşme olarak gitmesi çok problem olmazdı kanaatindeyim.
Haliç kısmına gelince, dolgu alan olması korkutabilir. Ama sanırım Kazlıçeşme-Yenikapı arası da banliyö hattına çok yakın hatta tam altından giidyor. Buralar dolgumudur? Haliç kıyısında caddenin tam altından gitme seçeneği nasıl olur? Araştırmak lazım.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Evet evet doğru, diyorum ya keşke şu Vezneciler Aksaray önerin gibi bir hat olsa idi o zaman Çapa civarına bile bir istasyon konulabilirdi diye düşünüyorum Millet caddesi altından.
Yine Vatan caddesi altından devam edebilirdi, Vatan caddesi eski Litros deresinin dere yatağı oradan tarihi bir şey çıkacağını hiç sanmıyorum.
Haliçte yolun altından şüpheliyim zaten ve orada şu Haliç kollektörleri yokmu? Yani o kadar büyük bir yatırım metro inşaatı ile ne olacak? Bunları iyi düşünmek lazım bence orada Haliç kıyısına metro için çok fazla engel var. En basiti zeminin sıvılaşması, bir Yeni Cami dahi yıllardır çakılan tüm kazıklara rağmen yerinde sabit tutulamıyor, Boğazdan Haliç e doğru çok farklı bir zemin yapısı var sanırım.
Kazlıçeşme-Yenikapı arasında banliyö hattının çokta altından gitmiyor galiba Mehmet? biraz daha yukarıdan K.M.Paşa' ya doğru dik sırt var hani onu altından gidiyor diye biliyorum, orada dolgu olan kısım banliyö ile deniz arasında kalan Kennedy Bulvarı, yani banliyöden denize kadar her yer dolgu.
Yine Vatan caddesi altından devam edebilirdi, Vatan caddesi eski Litros deresinin dere yatağı oradan tarihi bir şey çıkacağını hiç sanmıyorum.
Haliçte yolun altından şüpheliyim zaten ve orada şu Haliç kollektörleri yokmu? Yani o kadar büyük bir yatırım metro inşaatı ile ne olacak? Bunları iyi düşünmek lazım bence orada Haliç kıyısına metro için çok fazla engel var. En basiti zeminin sıvılaşması, bir Yeni Cami dahi yıllardır çakılan tüm kazıklara rağmen yerinde sabit tutulamıyor, Boğazdan Haliç e doğru çok farklı bir zemin yapısı var sanırım.
Kazlıçeşme-Yenikapı arasında banliyö hattının çokta altından gitmiyor galiba Mehmet? biraz daha yukarıdan K.M.Paşa' ya doğru dik sırt var hani onu altından gidiyor diye biliyorum, orada dolgu olan kısım banliyö ile deniz arasında kalan Kennedy Bulvarı, yani banliyöden denize kadar her yer dolgu.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5585
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Bence de Halic yani olmaz, su problem olur. Sizinti, deprem, basinc, pis su asitleri, falan filan. O yolun alti acaba nasildir, onu da bilmiyoruz. Sonra depremde tünel kirilip kayar, bütün sisteme su tasar, onu da unutmamali. Berlin'de de metrolar cok su altindan gectigi icin buna cok bakarlar, hani o nazi devrindeki bomba patlatma olayindan sonra neler su altinda kaldi, neler ... ve küf problemini de bugüne dek halledemediler, o da var.
B.
B.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Osmanlı ağ sistemini kurmuş. Suriçinde ve boğaza doğru hep cadde üstü giden tramvaylar yapmış. Ama biz sökmüşüz.
Füniküler yapmış birde. Sahilden iden Karaköy-Bebek Tamvayı'na İstiklal Tramvayını entegre etmiş
Bahçekapı Tramvayı'nı Karaköy'den Beyoğlu'na çıkarmış.
Yedikule'ye bile tramvay götürmüş.
Sosyolojik olarak kaynaşma sağlasın diye (sallamıyorum:)) dindar Fatih halkını batılı Harbiye halkına tramvay ile götürmüş.
Füniküler yapmış birde. Sahilden iden Karaköy-Bebek Tamvayı'na İstiklal Tramvayını entegre etmiş

Yedikule'ye bile tramvay götürmüş.
Sosyolojik olarak kaynaşma sağlasın diye (sallamıyorum:)) dindar Fatih halkını batılı Harbiye halkına tramvay ile götürmüş.
En son Mehmet Kasım tarafından 01 May Cum, 2009 16:54 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5585
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Tramvay konusunda tamamen haklısın, biz bu konularda tamamen geriledik, geriliyoruz. Bir zamanlar İstanbul Berlin veya Paris gibiydi. Buna ben de şaşıyorum. Neden eskiden olan bugün olmuyor. YOksa eskiden "ecnebiler" mi sadece bu işleri yaptı da bizimkiler seyirci mi kaldı? Onu işte bilmiyorum; ama tramvay konusunda buna inanmak da bana biraz güç geliyor.
Metro(politen) ve banliyö konusunda bunlar becerilmemiş. Ve bilmem, Avrupa'da aylar/yıllar korkudan yeraltı aracına binen halk var mıydı acaba?! Hm.
B. Alabay
Metro(politen) ve banliyö konusunda bunlar becerilmemiş. Ve bilmem, Avrupa'da aylar/yıllar korkudan yeraltı aracına binen halk var mıydı acaba?! Hm.
B. Alabay