ist-M.03:05 » M3 Başakşehir-Kirazlı (Bakırköy) Metrosu
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
ist-M.03:05 » M3 Başakşehir-Kirazlı (Bakı
http://www.gulermakdogus.com/anasayfagd.htm
http://www.iett.gov.tr/metin.php?no=143
Merhaba ;
Çalışmalardan kısaca bilgi vereyim :
Başakşehir 4. etaptan tünel delmeye başlayan TBM Makinesi Ekim ayında Başakşehir 1.etab'a kadar gelmişti.
Şu anda 1.etaptan SANAYİ-2 İSTASYONUNA DOĞRU KAZIYOR.
Yani hedefte 3.istasyon var.Bu demek oluyorki makine yaklaşık kuş uçuşu olarak 2 km lik kazı gerçekleştirdi.
Bağcılar-Başakşehir arası Tünel Kazılarının 2008 sonunda tamamlanması hedefleniyor.
http://www.iett.gov.tr/metin.php?no=143
Merhaba ;
Çalışmalardan kısaca bilgi vereyim :
Başakşehir 4. etaptan tünel delmeye başlayan TBM Makinesi Ekim ayında Başakşehir 1.etab'a kadar gelmişti.
Şu anda 1.etaptan SANAYİ-2 İSTASYONUNA DOĞRU KAZIYOR.
Yani hedefte 3.istasyon var.Bu demek oluyorki makine yaklaşık kuş uçuşu olarak 2 km lik kazı gerçekleştirdi.
Bağcılar-Başakşehir arası Tünel Kazılarının 2008 sonunda tamamlanması hedefleniyor.
En son Mehmet Kasım tarafından 17 Oca Pzr, 2010 16:31 tarihinde düzenlendi, toplamda 5 kere düzenlendi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu hattın kazıları oldukça hızlı ilerliyor, burada net bir cevap alamadığımız noktalar yok değil aslında. Öncelikle kazı durumuna bakarsak İstoç istasyonu inşaa edilmiş görünüyor, bu istasyon yap-işlet-devret gibi üstündeki mülkiyet inşaa edene verilerek yaptırılacaktı bildiğim kadarı ile üst kısmı bir iş merkezi olacak ve en son gördüğümde fore kazıklar ve temel sona ermiş hatta kat dahi çıkılmıştı, Başakşehir tarafına ise uzun zamandır gidemiyorum buradan bize güncel bilgileri Mehmet Kasım aktaracaktır.
Net cevabını alamadığım ya da bulamadığım konu ise zaman zaman hattan Otogar - Bağcılar - Başakşehir olarak bahsedilmesi, oysa İBB planlarında bildiğim kadarı ile bu hat Bakırköy-Başakşehir olarak yapılacak bu bölüm 1. sektörü oluşturan Kirazlı-Başakşehir arası, 2. sektör ile ilgili bir tarih ise verilmiyor, diğer hatta Otogar-Kirazlı olarak inşaa ediliyor ve yine planlarda Kirazlıdan Halkalıya uzaması görünüyor. Aslında plan bence bu hali ile doğru Başakşehir-İkitelli-İstoç istikametinden gelen ya da giden yolcu Kirazlıda Otogar-Aksaray ve Halkalı yönlerine aktarma yapabilecek ilerleyen dönemde Bakırköy bağlantısı ile de Marmaray entegrasyonu olacak, uzun vadede ise İMP nin tasarılarında Ambarlı-Ispartakule ticari demiryolu ile birlikte bir şekilde metro hatlarından birinin de Ispartakule ve Bahçeşehir e bağlantısının yapılması, aslında tüm bunlar şehrin biraz Kuzeybatı eksenli gelişmesini sağlayabilmek amacı ile yapılıyor olabilir.
Net cevabını alamadığım ya da bulamadığım konu ise zaman zaman hattan Otogar - Bağcılar - Başakşehir olarak bahsedilmesi, oysa İBB planlarında bildiğim kadarı ile bu hat Bakırköy-Başakşehir olarak yapılacak bu bölüm 1. sektörü oluşturan Kirazlı-Başakşehir arası, 2. sektör ile ilgili bir tarih ise verilmiyor, diğer hatta Otogar-Kirazlı olarak inşaa ediliyor ve yine planlarda Kirazlıdan Halkalıya uzaması görünüyor. Aslında plan bence bu hali ile doğru Başakşehir-İkitelli-İstoç istikametinden gelen ya da giden yolcu Kirazlıda Otogar-Aksaray ve Halkalı yönlerine aktarma yapabilecek ilerleyen dönemde Bakırköy bağlantısı ile de Marmaray entegrasyonu olacak, uzun vadede ise İMP nin tasarılarında Ambarlı-Ispartakule ticari demiryolu ile birlikte bir şekilde metro hatlarından birinin de Ispartakule ve Bahçeşehir e bağlantısının yapılması, aslında tüm bunlar şehrin biraz Kuzeybatı eksenli gelişmesini sağlayabilmek amacı ile yapılıyor olabilir.
- Mahmut Pasa
- Aylık Paso
- Mesajlar: 82
- Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 08:47
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bugün gördüğüm kadarı ile İkitelli Organize de Eskoop un arkasındaki ana cadde trafiğe kapatılmış tabelalarda METRO İNŞAATI nedeni ile yazıyordu, aynı tabelalardan Olimpiyat Stadının otoban kenarındaki girişlerinde de var ve bu yollarda kapalı çalışmalar çok hızlı ilerliyor
EsKoop un arkasında ki trafiğe kapanmış cadde sanırım burada bir istasyon olması gerekiyor.
Olimpiyat Stadı altındaki trafiğe kapalı yol burada da Olimpiyat Stadı istasyonu inşaa ediliyor.
İSTOÇ istasyonunun yapıldığı bölge bildiğim kadarı ile yap-işlet şeklinde ortalıklık ile verildi İBB tarafından üstüne iş ve alışveriş merkezi olacak.
EsKoop un arkasında ki trafiğe kapanmış cadde sanırım burada bir istasyon olması gerekiyor.
Olimpiyat Stadı altındaki trafiğe kapalı yol burada da Olimpiyat Stadı istasyonu inşaa ediliyor.
İSTOÇ istasyonunun yapıldığı bölge bildiğim kadarı ile yap-işlet şeklinde ortalıklık ile verildi İBB tarafından üstüne iş ve alışveriş merkezi olacak.
Peki neden şehir içi hatlarda daha mantıklı? havai hat katener sistemlerini bakımı biraz daha zor diye biliyorum sadeceHm, alttan almayacak elektriği demek. Biraz şaşıyorum, çünki şehir hatları için üçüncü raydan elektrik almak daha mantıklı gibi geliyor bana.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Olimpiyatköy İstasyonu stadın kuzeyinde kalıyor.Orada birde depo sahası olacak.Triyaj alanı yani.
Ama burası ( Stad-İkitelli Sanayi arası ) maç olmadığı zaman ne işe yarayacak anlamıyorum.
ESKOOP'un orasıda TRİKO İSTASYONU.Epeydir çalışma var orada.Aç-Kapa modeli ile inşaa ediliyor.Fore kazık uygulaması var.
Dün Kirazlıya yolum düştü.Nikah Salonunun oradaki büyük arazi de ( ESTON binalarının yanı ) metro şantiyesi açılmış.KİRAZLI 1 'den sonraki istasyon.
Başakşehirde yerel yayın yapan Başak Hayat dergisinin kasım sayısında bitiş tarihi 2009 olarak yazıyor.
Ama burası ( Stad-İkitelli Sanayi arası ) maç olmadığı zaman ne işe yarayacak anlamıyorum.
ESKOOP'un orasıda TRİKO İSTASYONU.Epeydir çalışma var orada.Aç-Kapa modeli ile inşaa ediliyor.Fore kazık uygulaması var.
Dün Kirazlıya yolum düştü.Nikah Salonunun oradaki büyük arazi de ( ESTON binalarının yanı ) metro şantiyesi açılmış.KİRAZLI 1 'den sonraki istasyon.
Başakşehirde yerel yayın yapan Başak Hayat dergisinin kasım sayısında bitiş tarihi 2009 olarak yazıyor.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5557
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
İşte aynen o, üçüncü rayın bakımı daha kolay. Daha sağlam. Elektrik damdan motora gezdirilmiyor ... yani herşey çok daha kolay. Hatların kesişmesi de daha kolay. Tel kopar, ray kopmaz. Açıkta gezen hatlarda da, tele dal düşebilir, raya üstten az şey düşebilir (raylar genelde üstten kaplı).Peki neden şehir içi hatlarda daha mantıklı? havai hat katener sistemlerini bakımı biraz daha zor diye biliyorum sadece
B. Alabay
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Havai Katener Sistemi
Resimdeki metro vagonu belkide simülasyon amacıyla havada katener olarak çizilmiş olabilir mi ? Raydan alınan elektrik dediğiniz gibi çok daha iyi bir çözüm.Bekleyip görmek lazım.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İBB den verdiğin linki okudum Mehmet ama nedense her zamanki gibi bende pek doğru bilgi hissi uyandırmadı İBB nin bu konudaki basın bültenleri çok özensiz ve baştan sağma bilgiler yer alıyor, Başakşehir-Olimpiyatköy-Bağcılar demiş, eeeee sonrası ne????? ne olacak nereye uzayacak bu araçlar tüm sisteme yetecekmi yoksa sonra bunlara hiç benzemeyen başka araçlarmı alınacak?? maalesef bu gibi bilgiler hiç bir zaman verilmiyor çünkü kimse bulunduğu koltuktan 5 sene ötesini göremiyor...
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
KONSEPT
Bu hattın konsepri BAKIRKÖY-BAŞAKŞEHİR'dir.Ve Otogar-Bağcılar arasında LRT olan sistem burada tam AĞIR METRO standardıdır.Yani kapasite bakımından.
Dolayısıyla gelen metro araçlarının BAKIRKÖY-BAŞAKŞEHİR rasında kullanılabileceğini tahmin ediyorum.
Dolayısıyla gelen metro araçlarının BAKIRKÖY-BAŞAKŞEHİR rasında kullanılabileceğini tahmin ediyorum.