ist-MB.04:02 » 34 Avcılar-Zincirlikuyu Metrobüs Hattı
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18113
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Evet bende simdi bu haberi okudum genelde Ahmet Vefik Alp i hayalcilik ile suclarim ama bu söylediklerinin altina imza atmayi birak gel beraber bagiralim IBB nin önünde dese giderim yani ve bu isin maliyetide metro kadar yüksek degildi, arti avantaji alt tarafta yine yol genisletme yepilabilirdi yani cogu yerde bu yapilan yollar yine yapilmis olur ve yollarda genislemis olurdu
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18113
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu kisa uzun meselesi aklima söyle bir sey getirdi IBB Silivri-Yenibosna-Bakirköy Sahil-Merter-Otogar-Topkapi-Aksaray-Edirnekapi-Eyüp-Okmeydani-Mecidiyeköy-Besiktas-Köprü-Altunizade-Camlica-Acibadem-Ümraniye-Kozyatagi-Maltepe-Basibüyük-Kartal Sahil-Aydos-Dudullu-Cekmeköy-Tuzla güzergahini yilan gibi dolasan tek bir hat yapsin 30 sn de bir otobüs kaldirsin istanbulun trafik problemi kalmasin, Türk isi iste boyu islevinden daha önemli ne yaparsin
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18113
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Topkapı Metrobüs üst geçidindeki çöplerde başlayan yangın, plastik korkulukların da alev alev yanmasına neden oldu. İtfaiye, yangını suyla söndüremeyince köpük sıkmak zorunda kaldı. Sıkılan köpük ve yola düşen parçalar nedeniyle D-100 karayolunda seyreden sürücüler, tehlike atlattı.
Topkapı Metrobüs üst geçidine bırakılan çöpler, saat 01.00 sularında yanmaya başladı. Çöplerde başlayan yangın, üst geçidin plastik korkuluklarına da sıçradı. Yangını gören vatandaşlar durumu hemen itfaiyeye haber verdi. Olay yerine gelen itfaiye ekipleri, yangını önce su sıkarak söndürmeye çalıştı. Yangın suyla sönmeyince köpük sıkıldı. Bu sırada D-100 karayolu Atatürk Havalimanı yönüne seyreden sürücüler, yola dökülen köpük ve parçalar nedeniyle büyük tehlike atlattı. Olay yerine gelen polis ekipleri de, gerekli tedbirler alınmadan köpük sıkan itfaiye ekiplerine tepki gösterdi. Polisin uyarısı üzerine, itfaiye yoldaki köpüğü temizledi. Şans eseri herhangi bir kaza meydana gelmedi.
Yangın nedeniyle metrobüs seferleri kısa süre gecikmeli yapılabildi. Yangın nedeniyle üst geçitte maddi hasar meydana geldi.
- Mahmut Pasa
- Aylık Paso
- Mesajlar: 82
- Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 08:47
İstanbul'daki trafik yoğunluğunu biraz da olsa azaltmak için Avcılar'la Zincirlikuyu arasına yapılan metrobüs hattı İstanbulluların yüzünü güldürdü. Avcılar'dan Zincirlikuyu'ya 40 dakikada giden yolcular artık çok rahat.
stanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş geçtiğimiz günlerde bazı İstanbul Milletvekilleri ile Mecidiyeköy’den metrobüs’e bindi. Bu arada Metrobüste bulunan bir grup genç Başkan Kadir Topbaş’ın etrafını sardı. Kadir Topbaş’a ‘Başkanım Metrobüs sayesinde Porsche marka otomobillere ‘nanik’ bile yapabiliyoruz artık. Çünkü biz onlardan daha hızlı evimize ulaşıyoruz’ dediler.
170 METROBÜS
Metrobüs, Avcılar-Zincirlikuya hattı hizmete girdiği 15 Eylül günü 398 bin yolcu taşımıştı. 29 kilometrelik hatta 150 otobüsle başlanan taşıma kısa zamanda 170 otobüse çıkarıldı. Bugün Avcılar-Zincirlikuyu arasında 180 metrobüs çalışıyor. Metrobüs günlük ortalama 400 bin yolcu taşıyor.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18113
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Metrotısss
Lojiport tan Selçuk Onur un yazısıdır.
Günlerden Salı, saat 18:35, iftara 50 dakika var. Metrobüsün ilk durağı Zincirlikuyu’dayız. Ama, bir tek araç yok. Kalabalık yüzlerle ifade edilen sayılara ulaştıktan 15 dakika sonra, ilk metrobüs teşrif ediyor. Yüzlerce kişi tıklım tıklım dolduruyoruz aracı. Daha halkın yarısından fazlası dışarıda. Hareket ediyoruz. Hemen yanımızdan bomboş bir metrobüs geçiyor. ‘Hiç olmazsa bunu iyi akıl etmişler, en azından önden gidip bizim yoğunluğumuzu azaltacak’ diye düşünüyorum. Hayır öyle olmuyor. Öndeki metrobüs, durakları transit geçiyor. Balık istifi aracımıza yeni konserveler katılıyor.
AMBULANSLARA TERCİHLİ YOL YASAK MI?
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, her ne kadar metrobüs hattı olduğunu iddia etse de, yapılanın adı daha önce denenmiş olan “tercihli yol”dur. Toplu taşımacılığı hızlandırmak için uygulanmıştır. Akşam trafiği, iftara yarım saat var. Bir ambulans ciyak ciyak bağırıyor. Biz balık istifi gidiyoruz ama itiraf etmeliyiz. Trafik sorunu yaşamıyoruz. Fakat, hemen yanı başımızdaki ambulans adım adım gidiyor. Herkes haklı, yol versen nasıl vereceksin. Araçlarımızın henüz uçabilme yetenekleri yok.
Peki “E 5”i, “E 3.5” haline dönüştürürken ambulans, itfaiye gibi araçların da, bu yoldan yararlanması niçin düşünülmemiştir? Şaşmamak mümkün değil. Metrobüsün de, seçimler öncesi aceleyle kotarılmış bir proje olduğunu herkes teslim etmeli. Eğer, şehir içi modern toplu taşımacılıktan söz ediliyorsa, bir yerlerde “ray” olmalı. Yollar genişletilirse, trafik rahatlayabilir. Ancak, İstanbul’un böyle bir şansı yok. Metrobüs diye sunulan proje, biraz daha titizlikle organize edilip, içinde rayların da olduğu; yolun daralmadığı bir sistem bulunabilirdi. Atatürk’ün “İstikbal Göklerdedir” sözcüğü, arayana ipucudur.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18113
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Zincirlikuyu- Avcılar hattında sefer yapan metrobüste, içerisinde yolculuların da bulunduğu sırada yangın çıktı.
Metrobüs hemen tahliye edilirken, yangın itfaiyenin çalışmaları sonucunda kontrol altına alındı.
Edinilen bilgilere göre, Zincirlikuyu-Avcılar hattında çalışan otobüsün motor kısmında saat 08.45 sularında yangın çıktı. İncirli durağında meydana gelen yangını metrobüsün aynasından gören sürücü Dursun Cansız, aracı hemen durdurdu. Yolcuların yoğunlukta olduğu sırada meydana gelen yangın nedeniyle, araç hemen tahliye edildi. Olay yerine çağrılan itfaiye ekiplerinin çalışmaları sonucunda yangın kontrol altına alındı.
Metrobüsün sürücüsü Dursun Cansız, "Hemen durarak yolcuları tahliye ettim. Yangının neden çıktığını bilmiyorum. Ancak enjeksiyondan olduğunu düşünüyorum" dedi.
Yangın çıktığı sırada metrobüste bulunan bir yolcu ise bir anda aracın içini duman kapladığını belirterek, "Sürücü hemen durdu" diye konuştu.
Yangın sırasında can kaybı olmazken, metrobüs seferlerinde aksama yaşandı.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18113
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
IBB metrobüs üstgecitlerini düzeltecegim hatta asansör yapacagim dedi ama birak eskileri düzeltmeyi yenilerin durumu iste ortada, ne kaa ekmek o kaa kofte.
Ve benim milletim o kadar iyi niyetliki hala eksikten bütünü yorumlayamiyor hala bardagin yarisi dolu, metrobüs büyük nimet ama üst gecitler hayatimizi tehlikeye atiyor demis birisi, yani güzel hizmet ucunda ölümde olsaAvcılar-Zincirlikuyu metrobüs hattı Ayvansaray durağını kullanan İstanbullular, metrobüs faaliyete geçtiğinden beri tam bir üst geçit çilesi yaşıyor. 77 günde tamamlanan Topkapı-Zincirlikuyu metrobüs hattı şehir içi ulaşımda vatandaşlara büyük kolaylıklar sağlarken, projenin eksik kalan tarafları ise can ve mal kaybına sebep olabilecek kazalara davetiye çıkarıyor.
E-5 Karayolu Haliç Köprüsü girişine yapılan üst geçidin ayağı, Eyüp istikametine uzatılmadığı için araç akışının yoğun olduğu E-5 Karayolu bağlantı yolundan karşıya geçmek isteyen vatandaşlar canlarını tehlikeye atıyor. Bu durum sürücülere de zor anlar yaşatırken, üst geçidin ayağının bağlantı yolu üzerinden geçirilmeyip tam dibinde sonlandırılmasına vatandaşlar tepki gösterdi. Metrobüsten inip yaya olarak Otakçılar, Rami ya da Demirkapı’ya gitmek isteyen vatandaşlar, üst geçidin ayağını uzatılmadığı için bakın hangi zorlukları aşmak zorunda kalıyorlar.
Vatandaşlar, üstgeçitten geçtikten sonra ilk başta, banketlerden atlayarak arabaların hızla geçtiği yan yolun karşına geçiyor daha sonra diğer taraftaki banketi aşıyor ve son olarak da üst taraftaki yola ulaşmak için 60 derecelik diklikteki tepeliği tırmanma zorunda kalıyorlar.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18113
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bugün metrobüs hattının Cevizlibağ-Zincirlikuyu arasına bir göz attım, hat 18 dakikada tamamlanıyor, dolayısı ile toplamda 38 süresi doğru. Bunun dışında güzel ve temiz bir yolculuk oluyor, toplamda Avcılar-Zincirlikuyu gibi bir mesafenin 38 dakika da kat edilmesi süper.
Tabi yine üst geçitler ile ilgili bir takım sorunlar devam ediyor, bazı duraklarda biletçi peroncu gibi çalışan elemanlar var ama bazılarında yok, bazı duraklarda "görevli yoksa akbilinizi basın" gibi bir levha gördüm ama tam okuyamadım herhalde yanlış gördüm, vay be bu ne güven böyle
Kafama takılan Vatan caddesi üzerinde bir durak yapılmış, Mehmet geçtiğimiz günlerde sen Anıtmezarın orada durak yok diyordun ama orada bir durak vardı fakat durağa erişim yoktu galiba çünkü otobüs burayı pas geçti durmadan geçtik, bir de bu bölgede metrobüslerin girip çıkabileceği genişlikte durağın altına denk gelen bir de alt geçit gibi bir şey vardı, bunun ne olduğunu bilen varmı? Aklıma hemen geçtiğimiz günlerde Mehmet in yaptığı öneri geldi acaba Vatan caddesinden gidecek metrobüs ile bir entegrasyon yapılarak E6 dan gelen hat Zincirlikuyu ya da çalıştırılabilir mi? Bu alt geçit gibi yer nedir hakikatten? Yoksa burası sağ üstte yer alan İETT garajına giriş için yapılmış bir geçitmi? Eğer öyle ise zaten yine iyi bir düşünce.
Tabi yine üst geçitler ile ilgili bir takım sorunlar devam ediyor, bazı duraklarda biletçi peroncu gibi çalışan elemanlar var ama bazılarında yok, bazı duraklarda "görevli yoksa akbilinizi basın" gibi bir levha gördüm ama tam okuyamadım herhalde yanlış gördüm, vay be bu ne güven böyle
Kafama takılan Vatan caddesi üzerinde bir durak yapılmış, Mehmet geçtiğimiz günlerde sen Anıtmezarın orada durak yok diyordun ama orada bir durak vardı fakat durağa erişim yoktu galiba çünkü otobüs burayı pas geçti durmadan geçtik, bir de bu bölgede metrobüslerin girip çıkabileceği genişlikte durağın altına denk gelen bir de alt geçit gibi bir şey vardı, bunun ne olduğunu bilen varmı? Aklıma hemen geçtiğimiz günlerde Mehmet in yaptığı öneri geldi acaba Vatan caddesinden gidecek metrobüs ile bir entegrasyon yapılarak E6 dan gelen hat Zincirlikuyu ya da çalıştırılabilir mi? Bu alt geçit gibi yer nedir hakikatten? Yoksa burası sağ üstte yer alan İETT garajına giriş için yapılmış bir geçitmi? Eğer öyle ise zaten yine iyi bir düşünce.
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 102
- Kayıt: 21 Ara Cum, 2007 19:04
Geçen gün o geçidi ben de gördüm, Edirnekapı İETT Garajı'na giriş-çıkış var oradan, hem de çift yöne de verilmiş, böylece araçların trafiğe karışması engelleniyor olmalı. Ben bu tek şeritli yollarda birkaç hat çalıştırılabileceklerini sanmıyorum, 78-78T kesişimi hala sorun yaratıyordu. Bu geçitler garaj
giriş-çıkışı dışında bir işe yaramaz.
O levhayı koymalarının sebebi yolcuya güven değil, yolcunun sorun çıkarmasını engellemek olmalı. Sonuçta şoförler biliyor görevli olup olmadığını durakta, yolcu içeride laf söylemesin diye koymuşlardır o yüzden. Aslında tabelayı değiştirip, "Görevli varsa turnikeyi kullanın" gibi bir şey yazmalılar, sonuçta görevli görmek alışılagelmedik bir durum.
Yol kalitesi konusunda pek katılmıyorum size, sürücüler durağa gelene kadar gazdan ayaklarını çekmiyor, son anda frene asılıyorlar. Asfaltta şimdiden yamalar var, yazın bindiğimde ilk etabın duraklarında çukurlaşmalar olmuştu, bu sorun giderilmiş sanırım şimdi. Ne olursa olsun, önüne ikide bir otomobil çıkan Zeytinburnu Tramvayı'ndan da, yarım asırlık Banliyö Treni'nden de fazla konfor sağlayamıyor bu sistem. İyi ki bize metro yapılıyor.
giriş-çıkışı dışında bir işe yaramaz.
O levhayı koymalarının sebebi yolcuya güven değil, yolcunun sorun çıkarmasını engellemek olmalı. Sonuçta şoförler biliyor görevli olup olmadığını durakta, yolcu içeride laf söylemesin diye koymuşlardır o yüzden. Aslında tabelayı değiştirip, "Görevli varsa turnikeyi kullanın" gibi bir şey yazmalılar, sonuçta görevli görmek alışılagelmedik bir durum.
Yol kalitesi konusunda pek katılmıyorum size, sürücüler durağa gelene kadar gazdan ayaklarını çekmiyor, son anda frene asılıyorlar. Asfaltta şimdiden yamalar var, yazın bindiğimde ilk etabın duraklarında çukurlaşmalar olmuştu, bu sorun giderilmiş sanırım şimdi. Ne olursa olsun, önüne ikide bir otomobil çıkan Zeytinburnu Tramvayı'ndan da, yarım asırlık Banliyö Treni'nden de fazla konfor sağlayamıyor bu sistem. İyi ki bize metro yapılıyor.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18113
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
78-78T de ne gibi sorunlar yaşandı? Merak ettim açıkçası, Ahmet Bey normalde bu tip işletmelerde büyük sorunlar yaşanmaması lazım ha İETT becerebiliyormu? Bunu tartışabiliriz, bence kesişen hatlar ile inşaa etmedikten sonra zaten bir metrobüs şebekesinden söz edilemez.ahmettekin yazdı:Geçen gün o geçidi ben de gördüm, Edirnekapı İETT Garajı'na giriş-çıkış var oradan, hem de çift yöne de verilmiş, böylece araçların trafiğe karışması engelleniyor olmalı. Ben bu tek şeritli yollarda birkaç hat çalıştırılabileceklerini sanmıyorum, 78-78T kesişimi hala sorun yaratıyordu. Bu geçitler garaj giriş-çıkışı dışında bir işe yaramaz.
Haklısınız sonradan dikkat ettim bende ama orada sözünü etmemişim, o tip duraklarda şoför sadece ön kapıyı açıyor zaten ve yolcular ön kapıdan biniyor yine aynı terane "arkaya ilerlesenize kardeşim" Bence hakikatten modern bir sistem olacaksa adamdan tasarruf etmesinler turnikeler çalışsın insanlarda istediği kapıdan inip binsinler diyorum.O levhayı koymalarının sebebi yolcuya güven değil, yolcunun sorun çıkarmasını engellemek olmalı. Sonuçta şoförler biliyor görevli olup olmadığını durakta, yolcu içeride laf söylemesin diye koymuşlardır o yüzden. Aslında tabelayı değiştirip, "Görevli varsa turnikeyi kullanın" gibi bir şey yazmalılar, sonuçta görevli görmek alışılagelmedik bir durum.
Yolda bir iki yerde yama vardı ama yol ne zaman dökülür onu bir görmek lazım, bence yolun geometrisi ile engellenemeyecek sorunlar var, mesela Haliç rampasını füze (sefaköy) rampasından daha yavaş çıkıyor araçlar, sebebine de ancak şu yorumu yapabildim kendimce, araçlar otomatik vitesli olması nedeni ile Halıcıoğlunda yokuşa girildikten sonra yapılan duraktan kalktıkları için yeterli torku üretemiyorlar ve tabiri caiz ise Okmeydanına kadar sürünerek çıkılıyor.Yol kalitesi konusunda pek katılmıyorum size, sürücüler durağa gelene kadar gazdan ayaklarını çekmiyor, son anda frene asılıyorlar. Asfaltta şimdiden yamalar var, yazın bindiğimde ilk etabın duraklarında çukurlaşmalar olmuştu,
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18113
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Kaynak : CHAŞirinevler'de arızalanan metrobüs trafiğini adeta felç etti. İncirli-Şirinevler durağı arasında metrelerce metrobüs kuyruğu oldu. Dakikalarca metrobüste beklemek zorunda kalan yüzlerce yolcu metrobüsten inip, Şirinevler durağına yürüdü.
Arızanın kısa sürede giderilememesi nedeniyle, metrobüs yolunda metrelerce uzun kuyruk oluştu. Uzun süre otobüslerin içinde bekletilen yolcular çılgına döndü. Trafiğin nedeni konusunda kendilerine bilgi verilmeyen yolcular, araçlardan inip yürümek istedi; fakat bazı şoförler kapıları açmayınca yolcular ile şoför arasında gergin anlar yaşandı.
Kapılar açıldıktan sonra yüzlerce yolcu metrobüs yolunda yürümeye başlayıca ilginç görüntüler yaşandı. Saatlerdir yolda olduğunu söyleyen vatandaşlar, yetkililerin duyarsız davrandığını belirterek isyan etti.
Öte yandan, metrobüs yolundaki trafik Şirinevler'de tek şerit üzerinden kontrollü olarak sağlandı. Metrobüs yolundaki yoğun trafiğe müdahalede, İETT yetkilileri yetersiz kalınca devreye trafik polisleri girdi. Metrobüs yolunda polislerin de yardımı ile trafik akışı sağlanmaya çalışıldı. Yeni metrobüsün arızalandıktan sonra kapıları açık vaziyette içinde ve yanında kimsenin olmaması dikkat çekti.
http://www.haber7.com/haber/20090305/Me ... n-etti.php
Eeee kaç sefer söyledik, otobüsçülük başka şey kent içi toplu taşımacılık başka şey, kaç sefer söyledik otobüs işletir gibi işletemezsiniz, ööölee dümdüz yolu yaptım hadi dehh diyemezsiniz.
Hani sizin ara kaçış koridorlarınız, eee zorlama yol bu kadar her yerde genişlemedi dimi, peki oldu ya bir kaza oldu, iki otobüs kafa kafaya geldi, ne olacak biliyormusunuz? Ben size söyleyeyim, örn. kaza yeri Şirinevler ya da Bakırköy civarı ise Avcılar-Topkapı ve Avcılar-Zincirlikuyu işletmesi yapılamayacak, çünkü metrobüslerin kısa parkur yapmasını sağlayacak başka bir dönüş yok, kaldı ki yukarıdaki olayda sadece bir şerit kapandığı halde sistem tıkanıyor, bunu görmek için çok zeki olmaya gerek yok, ama İETT her zamanki gibi çözümsüz işler yapmakta inat ediyor, hedef 1.700.000 yolcu.
Yaptığınız hat Lastik Tekerlekli Tramvay araçları ile çalışıyor ya, o zaman size biraz tramvaycılık öğretelim, makas bölgeleriniz yoksa en ufak arızada sistemin bütünü tırtlar, o zaman ne yapmak lazım kısa parkurlar ya da geri dönüşler için ya makas bölgeleri ya da armut bölgeleri yapmak lazım.
Bir de tramvay yolcusu çok çabuk memnuniyetsiz olur haberiniz olsun, siz sistemi tıkarsanız, onlarda size küser ha gelir yine biner, ya hattın muadili yoktur ya da eyvallah der biner ama söylenir de söylenir, ne itibar kalır ne bir şey, benden söylemesi.