ist-M.03:02 » M2 Şişhane-Yenikapı Güney 2.Etap İnş

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Şub Pzr, 2009 12:02

Oooo Mehmet, çalışmışız abi? :) Eline emeğine sağlık bu resimleri iyice bir incelemek lazım şimdi, ilk etapta gözüme çarpan şu ortada istasyon kesin bunu anladık artık :) yanlız o istasyona yürümeyi sağlayan yan yolları kapalı yaparlar umarım çünkü kışın ayazında o istasyona erişmek hiç çekilmez yoksa :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 15 Şub Pzr, 2009 12:14

İlginç bir proje ile karşı karşıyayız. Yaya yolları istasyon peron seviyesinin hatta ray hattının da altında kalıyor. Mevcut Galata Köprüsünü bilirsin. Altta balık restoranalrın önünde yaya yolu var. Ona benziyor. 4 tarafı açık. gibi. Kara tarafına doğru yaklaşınca eğim var.:
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Şub Pzr, 2009 12:34

Şahsi beğenim adına köprünün mimarisi ile ilgili olumsuz bir şey söylemeyeceğim, ama bana göre standart burada yani Viyana' da bu mimaride en az 3 köprü gördüm :) bahsettiğim o direkler ve askı bağlantıları ve yine aynı şekilde Tuna nehri üzerinde ortasında bir istasyon olan metro hattıda var, şimdi bunu yazalım sonra İBB kızıyor "Başka yapan yokmu Dünya' da" diye :) var var merak etmeyin tek aklı evvel biz değiliz :P :) ama tabii orada şöyle bir durum var istasyonun bir yanı Vienna International Center diğer tarafı Donauninsel yani o mesafede iki istasyon yapmaktansa bir istasyon ile iş kotarılmış Haliç' te ise ortada olmasının ne faydası olacak, Şişhane deki istasyon zaten büyük bir kesime hitap ediyor, amaç sadece Perşembe Pazarı ise onlarıda taşıyın artık oradan ya o izbelik İstanbul' a yakışıyor mu? bence İBB her iki tarafta da tarihi eser safsataları ile uğraşmamak için bu yöntemi seçti ne dersiniz?

Diğer taraftan yürüme yolları ilginç ve aslında hoş ama ben yine de bayağı bir bölümünün kapalı olması taraftarıyım fotoğraf çekecekler için açık bölümler bırakılabilir, tabii bu işin bir üstadına danışarak oradaki en iyi açıdaki yerleri boş bırakarak, bir de ben şunu merak ettim ve o çizimlerde göremedim, ben bir garip yurdum insanıyım, okumam az, bakmam az, sormam az, turnikeleri geçtim başladım sağ taraftan yürümeye geldim perona orda sordum "Yenikapı' ya gider dimi?" :) Evet gider geldiğiniz yolu geri yürüyüp karşı taraftaki perona tekrar yürürseniz gider :) yani adama Şişhane' de aktarırsın dersen olmaz, bence her ihtimal düşünülerek ve metro hatlarında olmazsa olmaz olan tahliye bağlantısı mantığı ile demiryolunun altından her iki yürüme yolu birbirine bağlanmalı diye düşünüyorum ben ne proje çizimlerinde ne de illustrasyonlarda bunu göremedim varmı?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 15 Şub Pzr, 2009 17:39

Esat yazdı: bir de ben şunu merak ettim ve o çizimlerde göremedim, ben bir garip yurdum insanıyım, okumam az, bakmam az, sormam az, turnikeleri geçtim başladım sağ taraftan yürümeye geldim perona orda sordum "Yenikapı' ya gider dimi?" :) Evet gider geldiğiniz yolu geri yürüyüp karşı taraftaki perona tekrar yürürseniz gider :) yani adama Şişhane' de aktarırsın dersen olmaz, bence her ihtimal düşünülerek ve metro hatlarında olmazsa olmaz olan tahliye bağlantısı mantığı ile demiryolunun altından her iki yürüme yolu birbirine bağlanmalı diye düşünüyorum ben ne proje çizimlerinde ne de illustrasyonlarda bunu göremedim varmı?
İlk yüklediğimresimde istasyon peonlarından birbirine aktarma yapabilmek için üst geçit görülüyor. İşte burada.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Şub Pzr, 2009 18:20

Mehmet Kasım yazdı:
Esat yazdı: bir de ben şunu merak ettim ve o çizimlerde göremedim, ben bir garip yurdum insanıyım, okumam az, bakmam az, sormam az, turnikeleri geçtim başladım sağ taraftan yürümeye geldim perona orda sordum "Yenikapı' ya gider dimi?" :) Evet gider geldiğiniz yolu geri yürüyüp karşı taraftaki perona tekrar yürürseniz gider :) yani adama Şişhane' de aktarırsın dersen olmaz, bence her ihtimal düşünülerek ve metro hatlarında olmazsa olmaz olan tahliye bağlantısı mantığı ile demiryolunun altından her iki yürüme yolu birbirine bağlanmalı diye düşünüyorum ben ne proje çizimlerinde ne de illustrasyonlarda bunu göremedim varmı?
İlk yüklediğimresimde istasyon peonlarından birbirine aktarma yapabilmek için üst geçit görülüyor. İşte burada.

Resim
O bahsettiğin yer benim bahsettiğim yer değil ama, ilk yüklediğin resimlere tekrar bak, peron üzerinde üst geçit yok, o üst geçit turnikelerin bulunduğu kara üzerindeki giriş kısmında tasarlanmış, benim dediğim yer köprünün ortasında bu geçişlerden olmalı diyorum. Ama üst geçit olarak değil alt geçit olarak..

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 15 Şub Pzr, 2009 19:12

Yüklediğim son resimdek yaya üst geçidi köprü direğinin hemen önünde gibi duruyor. Direk istasyon peronunna sıfır olduğuna göre geçit için denizin ortasından tekrar kara tarafına gerigelmeye gerek yok. Sadece bir tahmin.

Resimlere devam:
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: Yeni bir ihale

Mesaj gönderen Esat » 15 Şub Pzr, 2009 20:08

Mehmet Kasım yazdı: Resim
Bu resimde sağ tarafta direğin önünde bir üst geçit gibi bir şey var, orada olabilir, orada olmasının verdiğim örnek için iyi ama ben daha çok köprü üstünde olası bir acil durumda yolcuların diğer tarafa tahliyesinin düşünmüştüm insanların 3.ray ın bulunduğu bir yerden geçmesi planlanmıyor sanırım. Gerçi ne önemi var ki :) o kadar söyledim tünel bölgelerinde acil çıkışları metre olarak gösteren tabela koyacakmısınız diye Sistem Emniyetinden sorumlu arkadaşlar sadece bu konuyu araştırıyoruz demekle yetindiler sonra gördüm kurumun içine "Acil Toplanma Noktası" tabelası konulmuş büyük ilerleme doğrusu :) hatlara gerek yok, insanlar birbirini çiğnesin nasıl olsa o tip durumlarda Türkiye' de kimse hesap sormuyor.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 19 Şub Prş, 2009 14:54

İstasyon planlarına tekrar baktım. Başında ortasında ve sonunda yaya giriş-çıkışları var. Br perondan karşıprona geçmek alttan mümkün olabilecek şekilde planlanmış. Yani herşey yolunda.

Bazı yeni resimler:

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Ahmet Tan
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 5
Kayıt: 18 Tem Cum, 2008 10:11

Mesaj gönderen Ahmet Tan » 20 Şub Cum, 2009 12:59

Kod: Tümünü seç

"Başka yapan yokmu Dünya' da" diye  var var merak etmeyin tek aklı evvel biz değiliz   ama tabii orada şöyle bir durum var istasyonun bir yanı Vienna International Center diğer tarafı Donauninsel yani o mesafede iki istasyon yapmaktansa bir istasyon ile iş kotarılmış... 

Esat bey, hem Donauinsel, hem de V.I.C. de istasyon yok mu? bir istasyonla kotarılmış derken neyi kastetdiğinizi tam anlamadım.. Haliçe yapılacak istasyon Donauinsel dekine benziyor, V.I.C. deki viyadük tarzı olsa da su üstünde değil diye hatırlıyorum. Kısmetse Mart başlarında gene oralarda olacağım. Tekrar bakarım.
Bizim Haliç metro istasyonunun mimarisine, silüeti bozmasına falan hiç bir itirazım yok.. Yalnız, düşün düşün hala tam olarak neden Unkapanında değil de köprü üzerinde planlanmış anlayamadım. Perşembepazarına da yakın olsun diye düşündülerse gerek yoktu. Perşembepazarına gitmek isteyen ya Şişhane metroda inip usul usul aşağılara yürüyebilir. Ya da Şişhane metrodan Tünele aktarma yapıp Tünel funiküleri ile Karaköye inip Perşembepazarına yürüyebilirdi. Esas Haliç istasyonunda inecek olan Unkapanı ve Eminönü yolcusudur. ve istasyonun şu anda (köprü üzerindeki) konumundan Mısır çarşısına mesafesi 1250metredir. İstasyon Unkapanı tarafında viyadük üzerinde olsaydı, mesafe 750metre civarında olacaktı...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Şub Cum, 2009 13:52

Ahmet Tan yazdı:

Kod: Tümünü seç

"Başka yapan yokmu Dünya' da" diye  var var merak etmeyin tek aklı evvel biz değiliz   ama tabii orada şöyle bir durum var istasyonun bir yanı Vienna International Center diğer tarafı Donauninsel yani o mesafede iki istasyon yapmaktansa bir istasyon ile iş kotarılmış... 

Esat bey, hem Donauinsel, hem de V.I.C. de istasyon yok mu? bir istasyonla kotarılmış derken neyi kastetdiğinizi tam anlamadım.. Haliçe yapılacak istasyon Donauinsel dekine benziyor, V.I.C. deki viyadük tarzı olsa da su üstünde değil diye hatırlıyorum. Kısmetse Mart başlarında gene oralarda olacağım. Tekrar bakarım.
Bizim Haliç metro istasyonunun mimarisine, silüeti bozmasına falan hiç bir itirazım yok.. Yalnız, düşün düşün hala tam olarak neden Unkapanında değil de köprü üzerinde planlanmış anlayamadım. Perşembepazarına da yakın olsun diye düşündülerse gerek yoktu. Perşembepazarına gitmek isteyen ya Şişhane metroda inip usul usul aşağılara yürüyebilir. Ya da Şişhane metrodan Tünele aktarma yapıp Tünel funiküleri ile Karaköye inip Perşembepazarına yürüyebilirdi. Esas Haliç istasyonunda inecek olan Unkapanı ve Eminönü yolcusudur. ve istasyonun şu anda (köprü üzerindeki) konumundan Mısır çarşısına mesafesi 1250metredir. İstasyon Unkapanı tarafında viyadük üzerinde olsaydı, mesafe 750metre civarında olacaktı...
Ahmet Bey öncelikle bu önemli hatamı düzelttiğiniz için teşekkürler, Kagran ve Tuna tarafına pek yolculuk etmediğim için doğru hatırlayamamışım, ve genelde gittiğimde o arayı yürüyerek geçtim hep sanırım beni biraz da bu yanılttı. Doğru orada VIC e ulaşım imkanı veren bir istasyon var ama Tuna kenarına ve adaya hizmet veren istasyon Tuna' nın ortasında, siz bölgeyi bilen birisi olarak kast ettiğim şeyi anlamışsınız zaten, yani hemfikiriz aslında. Bence de istasyonun konumu ile ilgili tespitiniz çok doğrudur ve zaten ilk planlarda istasyonun Unkapanı tarafında kara üzerinde olacağı, Eminönü-Eyüp tramvayına da entegre olacağından bahsediliyordu, sonra Başkan Topbaş bu planı aktive etti, ben çok doğru bir konumda olduğunu düşünmüyorum yapılacak işe yazık olacak hiçbir yere hizmet etmeyen bir durak konumunda kalacak, sadece estetik olsun ya da istasyon olsun diye yapılmaz herhalde ne bileyim.

Ayrıca istasyonun zaten çok fazla kullanılacağı da düşünülmüyor ki kış şartları hiç düşünülmemiş :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 20 Şub Cum, 2009 21:51

Denizin ortasındak istasyondan kara tarafında yapılması düşünülen istasyona uzaklığı 210 m. İBB herhalde bu 210 m'yi çok fazla önemli bulmamış. Yolcuların spor yapmasını istemiş. Malüm sağlam kafa sağlam vücutta bulunur

Resim :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Şub Cum, 2009 23:11

O zaman kendilerin Üstat Vukhan Vukhic' in teorisi ile yaklaşıyorum. Toplu taşımacılıkta erişim noktası merkez alınarak çizilecek 500 metre yarı çaplı bir dairenin sınırında faydalanma oranı sıfır (rakam ile 0) a düşer. :) Bu bir teoridir ama bu bölge için bence pratikte de doğrudur. Ha 200 ordan 200 de İMÇ' ye 400 metre herkes yürüyebilir, sorun değil.

Bence bu istasyonun burada yapılmasının iki sebebi olabilir, birincisi kara tarafında yapılırsa 250 m lik bir peron için deniz kenarından başlarsa tünele kadar daha fazla istimlak gerektirmesi, sonuçta istasyon için belli bir alan açılacak, istasyonun çevresinde de görsel olarak iyi olması için belli bir alan açılacak.

İkincisi bu hem bu istimlakler ile hemde inşaatın büyümesi nedeni ile yer altından çıkması muhtemel tarihi eser ıvır zıvırları ile uğraşmamak, ben bunun dışında bir sebebi bir türlü bulamadım. Her şeye rağmen istasyonun bu hali ne kadar estetik olursa olsun doğru bir konum değildir.

Bence illa ki şu şekilde olmalı idi.

Resim

Bu sayede yapılacak bir motor iskelesi ile deniz yolcularına tramvay aktarmasız hizmet verilir, eğer yapılırsa ki hayal oldu, Eyüp tramvayına daha rahat erişim sağlanır, ayrıca Unkapanı bölgesine daha yakın olan yukarıdaki teoriye göre daha verimli bir istasyon yapılmış olurdu. Ama şu hali ile orada en az 50 binalık bir istimlak gerektirdiği açık ve sanırım bir de camii gibi bir yapı var orada, tarihi olması durumunda oraya değil istasyon çivi çakılmaz, gerçi tünel ağzı tam nereye denk geliyor Mehmet daha iyi bilir.

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön