


İlk yüklediğimresimde istasyon peonlarından birbirine aktarma yapabilmek için üst geçit görülüyor. İşte burada.Esat yazdı: bir de ben şunu merak ettim ve o çizimlerde göremedim, ben bir garip yurdum insanıyım, okumam az, bakmam az, sormam az, turnikeleri geçtim başladım sağ taraftan yürümeye geldim perona orda sordum "Yenikapı' ya gider dimi?"Evet gider geldiğiniz yolu geri yürüyüp karşı taraftaki perona tekrar yürürseniz gider
yani adama Şişhane' de aktarırsın dersen olmaz, bence her ihtimal düşünülerek ve metro hatlarında olmazsa olmaz olan tahliye bağlantısı mantığı ile demiryolunun altından her iki yürüme yolu birbirine bağlanmalı diye düşünüyorum ben ne proje çizimlerinde ne de illustrasyonlarda bunu göremedim varmı?
O bahsettiğin yer benim bahsettiğim yer değil ama, ilk yüklediğin resimlere tekrar bak, peron üzerinde üst geçit yok, o üst geçit turnikelerin bulunduğu kara üzerindeki giriş kısmında tasarlanmış, benim dediğim yer köprünün ortasında bu geçişlerden olmalı diyorum. Ama üst geçit olarak değil alt geçit olarak..Mehmet Kasım yazdı:İlk yüklediğimresimde istasyon peonlarından birbirine aktarma yapabilmek için üst geçit görülüyor. İşte burada.Esat yazdı: bir de ben şunu merak ettim ve o çizimlerde göremedim, ben bir garip yurdum insanıyım, okumam az, bakmam az, sormam az, turnikeleri geçtim başladım sağ taraftan yürümeye geldim perona orda sordum "Yenikapı' ya gider dimi?"Evet gider geldiğiniz yolu geri yürüyüp karşı taraftaki perona tekrar yürürseniz gider
yani adama Şişhane' de aktarırsın dersen olmaz, bence her ihtimal düşünülerek ve metro hatlarında olmazsa olmaz olan tahliye bağlantısı mantığı ile demiryolunun altından her iki yürüme yolu birbirine bağlanmalı diye düşünüyorum ben ne proje çizimlerinde ne de illustrasyonlarda bunu göremedim varmı?
Bu resimde sağ tarafta direğin önünde bir üst geçit gibi bir şey var, orada olabilir, orada olmasının verdiğim örnek için iyi ama ben daha çok köprü üstünde olası bir acil durumda yolcuların diğer tarafa tahliyesinin düşünmüştüm insanların 3.ray ın bulunduğu bir yerden geçmesi planlanmıyor sanırım. Gerçi ne önemi var kiMehmet Kasım yazdı:![]()
Kod: Tümünü seç
"Başka yapan yokmu Dünya' da" diye var var merak etmeyin tek aklı evvel biz değiliz ama tabii orada şöyle bir durum var istasyonun bir yanı Vienna International Center diğer tarafı Donauninsel yani o mesafede iki istasyon yapmaktansa bir istasyon ile iş kotarılmış...
Ahmet Bey öncelikle bu önemli hatamı düzelttiğiniz için teşekkürler, Kagran ve Tuna tarafına pek yolculuk etmediğim için doğru hatırlayamamışım, ve genelde gittiğimde o arayı yürüyerek geçtim hep sanırım beni biraz da bu yanılttı. Doğru orada VIC e ulaşım imkanı veren bir istasyon var ama Tuna kenarına ve adaya hizmet veren istasyon Tuna' nın ortasında, siz bölgeyi bilen birisi olarak kast ettiğim şeyi anlamışsınız zaten, yani hemfikiriz aslında. Bence de istasyonun konumu ile ilgili tespitiniz çok doğrudur ve zaten ilk planlarda istasyonun Unkapanı tarafında kara üzerinde olacağı, Eminönü-Eyüp tramvayına da entegre olacağından bahsediliyordu, sonra Başkan Topbaş bu planı aktive etti, ben çok doğru bir konumda olduğunu düşünmüyorum yapılacak işe yazık olacak hiçbir yere hizmet etmeyen bir durak konumunda kalacak, sadece estetik olsun ya da istasyon olsun diye yapılmaz herhalde ne bileyim.Ahmet Tan yazdı:Kod: Tümünü seç
"Başka yapan yokmu Dünya' da" diye var var merak etmeyin tek aklı evvel biz değiliz ama tabii orada şöyle bir durum var istasyonun bir yanı Vienna International Center diğer tarafı Donauninsel yani o mesafede iki istasyon yapmaktansa bir istasyon ile iş kotarılmış...
Esat bey, hem Donauinsel, hem de V.I.C. de istasyon yok mu? bir istasyonla kotarılmış derken neyi kastetdiğinizi tam anlamadım.. Haliçe yapılacak istasyon Donauinsel dekine benziyor, V.I.C. deki viyadük tarzı olsa da su üstünde değil diye hatırlıyorum. Kısmetse Mart başlarında gene oralarda olacağım. Tekrar bakarım.
Bizim Haliç metro istasyonunun mimarisine, silüeti bozmasına falan hiç bir itirazım yok.. Yalnız, düşün düşün hala tam olarak neden Unkapanında değil de köprü üzerinde planlanmış anlayamadım. Perşembepazarına da yakın olsun diye düşündülerse gerek yoktu. Perşembepazarına gitmek isteyen ya Şişhane metroda inip usul usul aşağılara yürüyebilir. Ya da Şişhane metrodan Tünele aktarma yapıp Tünel funiküleri ile Karaköye inip Perşembepazarına yürüyebilirdi. Esas Haliç istasyonunda inecek olan Unkapanı ve Eminönü yolcusudur. ve istasyonun şu anda (köprü üzerindeki) konumundan Mısır çarşısına mesafesi 1250metredir. İstasyon Unkapanı tarafında viyadük üzerinde olsaydı, mesafe 750metre civarında olacaktı...